Verleden week vraag ik tijdens een CC een nieuwe bankkaart aan van BNP Paribas - die mens zegt dat ik een SMS zal krijgen waarbij ik vervolgens een pin code kan kiezen - tijdens de CC krijg ik de SMS en voltooi ik de procedure.
Paar dagen later krijg ik:
- 1 kaart zonder code met de melding dat ik deze meteen kan gebruiken
- 1 kaart met een sticker waarop staat dat de kaart is geblokkeerd
- 1 brief met een start -pin code
Poging gedaan om in te loggen en met beide kaarten krijg ik zelfs de kans niet om in te loggen, er zijn meteen al foutmeldingen - morgen eens bellen hoe dat juist zit.
Maar het punt is, opnieuw, dat IT afdelingen echt een puinhoop zijn - het start al met het feit dat ik 2 kaarten en een PIN code krijg toegestuurd, niettegenstaande er al een PIN code via telefoon was doorgegeven. IT ers zijn eigenlijk de ministers van de werkende klasse, de hoogste lonen, de minste controles, de grootste prutsers, geen garantie op eender welk resultaat, betaald voor alles - goed of slecht, moeten geen verantwoording afleggen, .... de lijst is eindeloos.
Ik denk dat ik in 2023 een nieuw topic ga openen die enkel de IT issues van
@contextbinder gedurende 1 jaar volgt, daarna maak ik daar een zaalshow van, 10x het sportpaleis lijkt me een haalbare kaart - tickets enkel online te verkrijgen - veel succes om toegang te krijgen.
Zoals gewoonlijk: een dosis sarcasme is mogelijks in bovenstaand bericht vervat.