Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
In Mechelen zijn ze gewoon gek geworden en willen ze groener dan groen zijn, de bakfietsmaffia is er baas, ik ben geboren Mechelaar maar sinds de stad zo auto onvriendelijk is geworden kom ik er jaren niet meer en nu zeker met de kleine ring (de vesten) die 1 richting worden.
De balans is hier (te) ver naar de verkeerde kant gegaan ... zelfstandigen zijn er en masse mee gestopt en de leegstand is er zeer hoog.
Lier idem ook doods op een paar winkels na ... mij zien ze niet meer in auto onvriendelijke steden zoals Kortrijk, Gent, Mechelen, Lier etc...ik rij daarentegen met de glilach naar Knokke, Dusseldorf, Keulen, Centro (Botrop) etc...
Dat ze wat fietsvriendelijker willen zijn, mij niet gelaten. Ik wil het nog wel afwachten die nieuwe ring. Maar met al die werken die nu na mekaar volgen, sta je altijd wel ergens stil. En niet alleen op de ring maar ook de wegen naar Mechelen (nu in Leest, tijdje geleden Liersesteenweg, Leuvensesteenweg, volgend jaar Battelsesteenweg dacht ik).

Dat lukt toch als je in ploegen staat? Als je met de late staat kan je in de voormiddag en met de vroege in de namiddag. Zo vreemd is dat toch niet?
Als je in ploegen staat wel, bij normale daguren niet.
Net als er bij kinderen ook pedagogische studiedagen zijn, lokale verlofdagen, dagen ziek waarbij kinderen niet in bed/thuis moeten blijven, ... om te rechtvaardigen waarom ze overdag naar een winkel gaan.

Was maar om te zeveren hé. :)
(Vandaar ook de 🧐 en (;)) )

In tegenstelling tot werk- of opleidingsuren, zijn schooluren over gans België wel redelijk vast. Als er tussen 9u en 15u30 regelmatig kinderen in de supermarkt rondlopen buiten schoolvakanties en woensdag namiddag,kan ik me inbeelden dat dat als niet normaal wordt gezien.
Goh, er zijn 101 redenen waarom dat kan en ze zijn zeker niet allemaal negatief of slecht van bedoeling. Ik denk dat mijn kinderen hun leven hoop en al twee keer in een supermarkt zijn geweest, dat is - denk ik - erger.

Aangezien jij tijd hebt om in de week te gaan winkelen, wat schort er dan juist aan jouw werksituatie dat je daar op die momenten wel tijd voor hebt? 🧐 (;))

En wat stoort er jou dan juist dat er kinderen aanwezig zijn in de supermarkt?
Blokkeren ze u? Blijven ze staan palaveren terwijl de winkel overvol is? Betalen ze met kleingeld waar ze minutenlang naar op zoek zijn?

Want die zaken heb ik bijvoorbeeld wel voor in het weekend en ik vermoed dat we de tegenovergestelde ergernis hebben...
In het weekend is de supermarkt vol bejaarden(/doppers/ziekenkastrekkers) die een volledige week tijd hebben om te gaan winkelen, maar dan toch in het weekend gaan.
Hoe meer mensen er in de week winkelen, hoe liever ik het heb! :tongue:
Oh, ik zit op invaliditeit, ik heb geen probleem hoor met die paar kinders in de super... Maar ik vind het opvallend dat er zo veel lijkt scheef te lopen in ons maatschappij vandaag. Onderwijs en opvang bvb. daar denk ik dan aan... Waarom zitten zo veel klein pagadders thuis vandaag en zag ik dat bv 5 jaar geleden zelden of niet. Daar zijn al een deel antwoorden op natuurlijk.

Is het goed dat kinderen meer en meer voor het minste thuisblijven vandaag? Zie sommige van m'n vorige posts. Maar das iets voor de 'ouders' discussie zeker, ik zelf ben kinderloos bij keuze. Niet omdat ik ze haat hoor. Als er geen keuze is natuurlijk bij gebrek aan opvang kan je soms niet anders dan je kind thuis houden bij problemen.
Wat ik echt haat is de super op drukke uren. Vrijdagavond en zaterdagen etc. Dan vermijd ik die gewoon, want ik ben veel thuis overdag, problem solved. De rustige uren zijn nu wel sinds corona en thuiswerkers etc. soms minder voorspelbaar.

Veel bejaarden gaan veelal shoppen op drukkere uren omdat .... ze relevant willen blijven? Dat denk ik. Ze willen meer mensen zien en zo lang mogelijk doen alsof ze vroeger deden ... anders krijgen ze het gevoel dat ze niet zo meer tellen of er niet meer bij horen zeker ... Trage oudjes voor je in de winkel zijn idd soms irritant.

Maar ik vind het opvallend dat er zo veel lijkt scheef te lopen in ons maatschappij vandaag. Onderwijs en opvang bvb. daar denk ik dan aan... Waarom zitten zo veel klein pagadders thuis vandaag en zag ik dat bv 5 jaar geleden zelden of niet. .
Is het niet eigen aan elke generatie om te denken: 'In mijnen tijd was het beter!'?
Misschien dat er vroeger ook veel thuis zaten, maar niet meegenomen werden naar de winkel bijv.

Tegenwoordig moet je ook voor elke dag afwezigheid een attest meegeven naar de school. Attesten die ouders zelf kunnen invullen zijn beperkt per schooljaar en voor meerdere opeenvolgende dagen heb je een doktersattest nodig. Persoonlijk lijkt het me dat er tegenwoordig net meer controle is op afwezigheden...

Wat ik echt haat is de super op drukke uren. Vrijdagavond en zaterdagen etc. Dan vermijd ik die gewoon, want ik ben veel thuis overdag, problem solved.
(y) ;)

Veel bejaarden gaan veelal shoppen op drukkere uren omdat .... ze relevant willen blijven? Dat denk ik. Ze willen meer mensen zien en zo lang mogelijk doen alsof ze vroeger deden ... anders krijgen ze het gevoel dat ze niet zo meer tellen of er niet meer bij horen zeker ... Trage oudjes voor je in de winkel zijn idd soms irritant.
Klopt, ook veel promoties in winkels die enkel op zaterdagen geldig zijn. Winkels creëren de drukte/frustraties deels zelf daardoor.
Ik foeter daar nu wel op, maar als dat de zaken zijn waar je u momenteel druk in maakt in uw leven dan ben je een redelijk gelukkige mens denk ik. :tongue:

Hoe meer mensen er in de week winkelen, hoe liever ik het heb! :tongue:
Grootste ergernis in de winkel? Minstens 10x excuseer zeggen (Eerst gewoontjes maar dan steeds luider en luider), en doen alsof ze het niet horen (of doof zijn) en rustig verder in een winkelschap staan rommelen terwijl er 10 man met hun winkelkar staat te wachten in de gang.

Grootste ergernis in de winkel? Minstens 10x excuseer zeggen (Eerst gewoontjes maar dan steeds luider en luider), en doen alsof ze het niet horen (of doof zijn) en rustig verder in een winkelschap staan rommelen terwijl er 10 man met hun winkelkar staat te wachten in de gang.
Ik duw mijn kar door na één excuseer.

@TNTim
In mijnen tijd beter? Ik weet het idd niet. Vergelijk eerder pre corona. Maar toen ging ik veel meer naar buurtwinkels.
Nu stapelden de crisissen zich ook op na elkaar. Tijden veranderen ook, ben ik al gewoon.
Er loopt nu oa door die crisissen toch veel synchroon fout. Ik weet het van die attesten.

Laatst bewerkt:
Dat zou ik dan moeten doen, inderdaad. Ik ben te braaf :)
good-boy-pat-on-head.gif

Ik liep al in winkels alleen vanaf m'n 6 - 8 jaar. Soms super, soms kleine buurtwinkel (snoep).
En onze hond heette Snoepie en hij kakte niet in mensen hun tuin.

Had vrij soepele ouders in dat, en ik maakte het meestal niet bont ofzo, braaf manneken die z'n plan wel vroeg kon trekken ... late 70's 80's. Niemand keek daar toen van op.... en Michael Jackson zong toen nog gewoon liedjes en al. En twas oliecrisis but i couldnt give a rats ass... ah zorgeloos kind zijn, waar is den tijd.

Laatst bewerkt:
Vorig weekend heb ik de "Jonagold-man" van den Aldi gezien (en gehoord) aan het tankstation. Blijkbaar waren er een paar pompen kapot. Ik stond naast hem en was binnen gaan vragen wat er aan de hand was. Blijkbaar waren ze vergeten om een vermelding op te hangen.

Toen kwam die kerel binnen om dezelfde uitleg vragen... Begint die daar te roepen en te tieren :"KUNDE GODVERDOMME GEEN PAPIERKEN OMHOOG HANGEN!!! MOET IK DAT HIER ALLEMAAL GERIEKEN OF WAT!!!" Beide pompbedienden geschokeerd. Gelukkig kon ik mijn lach inhouden tot ik weer in de auto zat :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan