Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik herken dat wel, maar ik drink wel nooit. Mensen lijken dat een rechtstreekse aanval op hun levensstijl te vinden. Dan moet ik mij om de een of andere reden bijna altijd verantwoorden. Ik drink het niet graag. Een ander doet voor mij wat hij/zij wil.

Je kan ook een date zoeken in het desbetreffende topic en een balonnetje oplaten over dat je als heteroman geen vrienden kan zijn met vrouwen.
Ik denk dat @lammeken liever een date zou hebben tijdens zijn verlof dan wat gezeik op zijne kop, maar wie ben ik?!? 🤷🏼

(Er van uitgaande dat hij single is, in het andere geval mag hij het gezeik hebben. 😝)

Da is nie 1 vriendengroep hoor
Dat zijn mensen in mijn vriendengroep, in haar vriendengroep, in de familie
Da's kak. Hier eigenlijk enkel "protest" gehad als tiener in de vriendengroep en voor de rest moet ik doorgaans maar 1x zeggen dat ik geen alcohol drink en klaar.

Misschien volgende keer zeggen "dat dat niet mag in combinatie met uwen Antabuse", diegene die de naam kennen gaan nooit meer zagen. 😈

Ik herken dat wel, maar ik drink wel nooit. Mensen lijken dat een rechtstreekse aanval op hun levensstijl te vinden. Dan moet ik mij om de een of andere reden bijna altijd verantwoorden. Ik drink het niet graag. Een ander doet voor mij wat hij/zij wil.
Ik drink zeer graag, maar ik zie mezelf nooit iemand pushen om alcohol te drinken. Als ik moet rijden hou ik me in, simpel. Ik zou het wel fijn vinden dat de alcoholvrije alternatieven worden uitgebreid, want een hele avond op water of cola is ook niet plezant.

Week 4 zonder alcohol, niemand die daar moeilijk over doet. En de vrienden kunnen er toch wat van. 't Is meestal omgekeerd in de zin van: chapeau dat ge dat kunt.

Als ik thuis een feestje geef en er komt volk dat geen alcohol drinkt voorzie ik alcoholvrije alternatieven, ik weet dat ze daar wel mee gediend zijn. Iets anders dan water of cola is ook eens plezant.

Ik drink zeer graag, maar ik zie mezelf nooit iemand pushen om alcohol te drinken. Als ik moet rijden hou ik me in, simpel. Ik zou het wel fijn vinden dat de alcoholvrije alternatieven worden uitgebreid, want een hele avond op water of cola is ook niet plezant.
Hier ook, als ik met de auto ben heb ik karakter en kan ik makkelijk zeggen: 15 pinten en geen één meer.

Da's kak. Hier eigenlijk enkel "protest" gehad als tiener in de vriendengroep en voor de rest moet ik doorgaans maar 1x zeggen dat ik geen alcohol drink en klaar.

Misschien volgende keer zeggen "dat dat niet mag in combinatie met uwen Antabuse", diegene die de naam kennen gaan nooit meer zagen. 😈
Nu het is niet dat ik nooit drink hé
Het is eerder zoals in @Avondland zijn situatie.

Maar ik ga nooit (meer) weg met de intentie "nu ga ik mij eens begaaien vandaag"
Hier ook, als ik met de auto ben heb ik karakter en kan ik makkelijk zeggen: 15 pinten en geen één meer.
Maar als ge na 12 de tel effe kwijt zijt ? :D
Wel een voordeel met zo alcohol vrij bier "Ik heb al 7 affligems gedronken en ik voel er niks van" :biglaugh:

Rijden en drinken gaat idd niet samen.

tumblr_mwe868tiHF1r5u7r3o1_400.gifv

Laatst bewerkt:
Het pushen naar alcoholgebruik en het vreemd kijken als je niet drinkt, telkens opnieuw

Afgelopen weekend moesten we naar een huwelijk, ik was bob
1 glaasje cava bij de receptie en voor de rest alcoholvrije bierkes gedronken

"Alé moet ge echt geen pintje" "ge gaat die kattepis toch nie opdrinken" "Moet ge eens glas, zijt ge nie beschaamd voor dat flesje vast te houden"

Komend weekend hebben we een verjaardagsfeest
"Breng een matras mee, kunt ge blijven slapen en ook drinken"
Ik zeg goh merci maar dat moet voor mij niet
"Allé gast dan kunnen we ons nog eens goed begaaien, ik zorg voor ontbijt"

Mijn goesting om te gaan is nu al weer een stuk minder
Ik drink graag een bierke, gin, etc.. Ben ook vaak genoeg met een stuk in mijn voeten thuis gekomen en mijn zondag vaak verknoeit door een kater.
Maar als ik zeg dat ik niet wil drinken of met de auto ben moogt ge wel stillekesaan ophouden met pushen want dat heeft een averechts effect bij mij en dan is de sfeer richting 0
Dat was 15 jaar geleden 10 keer erger hoor.

Alleen heb ik nu wel als ik zeg dat ik niet drink, dat ik zie aan sommige mensen dat ze denken dat ik niet MEER drink.

Het pushen naar alcoholgebruik en het vreemd kijken als je niet drinkt, telkens opnieuw

Afgelopen weekend moesten we naar een huwelijk, ik was bob
1 glaasje cava bij de receptie en voor de rest alcoholvrije bierkes gedronken

"Alé moet ge echt geen pintje" "ge gaat die kattepis toch nie opdrinken" "Moet ge eens glas, zijt ge nie beschaamd voor dat flesje vast te houden"

Komend weekend hebben we een verjaardagsfeest
"Breng een matras mee, kunt ge blijven slapen en ook drinken"
Ik zeg goh merci maar dat moet voor mij niet
"Allé gast dan kunnen we ons nog eens goed begaaien, ik zorg voor ontbijt"

Mijn goesting om te gaan is nu al weer een stuk minder
Ik drink graag een bierke, gin, etc.. Ben ook vaak genoeg met een stuk in mijn voeten thuis gekomen en mijn zondag vaak verknoeit door een kater.
Maar als ik zeg dat ik niet wil drinken of met de auto ben moogt ge wel stillekesaan ophouden met pushen want dat heeft een averechts effect bij mij en dan is de sfeer richting 0
Bij mij pushen ze nooit, maar ik merk wel dat mensen in mijn omgeving juist toleranter zijn voor geheelonthouders dan iemand die wel alcohol drinkt, maar dan eens beslist een avond niet te drinken. Dat eerste aanvaarden ze gewoon als "die is zo", dat tweede denken ze "allé jij doet anders toch wel gewoon mee???"

Bij mij pushen ze nooit, maar ik merk wel dat mensen in mijn omgeving juist toleranter zijn voor geheelonthouders dan iemand die wel alcohol drinkt, maar dan eens beslist een avond niet te drinken. Dat eerste aanvaarden ze gewoon als "die is zo", dat tweede denken ze "allé jij doet anders toch wel gewoon mee???"
maar om 21uur als je gaat slapen, zit toch nog niemand op café? :shy:

Tzelfde hier. De mensen zijn zo gewend dat ik niet drink dat ze er van zouden opkijken als ik het wel doe denk ik. Mijne chef keek wel eens heel vreemd opt eerste nieuwjaarsfeest maar ondertussen zijn er al meer collega's die niet of zeer weinig drinken dus tkomt toch ook wel vaker voor naar mijn gevoel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan