Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klimaatactivisten die een bekend schilderij besmeuren met soep.
Degoutant. Voer actie zo veel je wil, maar met het beschadigen van kunst kom je echt geen stap verder.

Je moet maar durven. Zo wereldvreemd zijn dat je het risico neemt om een schilderij van 85 miljoen euro zwaar te beschadigen... Denken ze nu oprecht dat we plots met zijn allen aan het klimaat gaan werken omdat twee tieners zichzelf aanstellen? :angry:

Hopelijk was het glas goed geplaatst, zodat het schilderij geen beschadigingen heeft en kan het kader ook gered worden.
ik hoorde het op de radio. ik snap dat soort acties toch echt niet. Het enige wat ze doen is nog meer haat creëren tegenover zichzelf.

Degoutant. Voer actie zo veel je wil, maar met het beschadigen van kunst kom je echt geen stap verder.

Je moet maar durven. Zo wereldvreemd zijn dat je het risico neemt om een schilderij van 85 miljoen euro zwaar te beschadigen... Denken ze nu oprecht dat we plots met zijn allen aan het klimaat gaan werken omdat twee tieners zichzelf aanstellen? :angry:

Hopelijk was het glas goed geplaatst, zodat het schilderij geen beschadigingen heeft en kan het kader ook gered worden.

Die twee zien er echt wel als geboren Karens uit. Gaat nog goed komen met hen in de toekomst.

/s

Ik steek vanavond al mijn grofvuil in de fik in de tuin. NEG!

Annoyed dat ik amper nog sport de laatste jaren door een gebrek aan vrienden die sporten. Vroeger veel voetbal gespeeld en gesquashed. Dan ff fitness en padel gedaan maar nu is het al eventjes niks meer of heel sporadisch. Padellen doe ik heel graag maar we hebben altijd een speler te kort :sop:

Ik ben ook niet iemand die graag alleen sport. Ik heb wel die competitiviteit nodig.
Gewichtheffen of powertrainen spreekt mij wel aan maar als je in de fitness al die stoere boys en buitenlanders constant aan die gewichten ziet debiel doen is mijn goesting al over. Zeker om dat helemaal alleen te doen.

Heb ook al gedacht om een fiets te kopen maar dat is uiteindelijk ook zo saai.

Sad life.
Waarom doet anderen bezig zien met powertrainen uw goesting weggaan?

De reclames die elke dag meer en meer op de Youtube tv app komen, om zot van te worden. Frequenter, langer, en minder skipbaar.
En no fucking way dat ze mij op die manier gaan overtuigen om een premium account te nemen.
Onlangs me nog zwaar geërgerd.
Ik had naar een filmpje gekeken (average Rob voor de geïnteresseerden), en had het afgezet ergens halverwege omdat ik iets anders moest doen. Paar uurtjes later wil ik verder kijken. Begint met een niet skipbare ad van 40 seconden. Filmpje begint en na 5 seconden weer diezelfde ad. 😡
Kheb de TV afgezet en op m'n gsm (YouTube Vanced) verdergekeken.

En een beetje later waren mijn kindjes 'aar iets aan het kijken, Minecraft toestanden, plots niet skipbare ad van het Vlaams Belang.. wtf?!?

Misschien ben ik er wat extreem in maar ik probeer dat zoveel mogelijk te bestraffen door die artikelen niet aan te kopen.
Ik heb al een pul dreft terug gezet en gewisseld voor een ander merk. Volgens mijn madam was dreft toch het beste maar toen ik zei 'weet ge nog die kleine met zijn kutraket' capituleerde ze.

Ik begrijp dat er reclame moet zijn maar hou dat sober, hou me geen wereldvreemd beeld voor van wat je product is en irriteer me vooral niet met mottige oorwurmen. Zo lang ik me fucking 'who let the max out' zal herinneren weiger ik Lays te kopen. Croky zal er wel bij varen.

Ice-tea begint ook in mijn vizier te lopen.
Ik doe hetzelfde. Als een reclame mij irriteert ga ik principieel dat merk niet meer kopen. Tenzij er geen alternatief is of het alternatief op niets trekt en het een product is dat ik sowieso gebruik.

Nu, ik kijk zo goed als nooit naar TV, enkel een paar dingen die ik opneem, en uiteraard spoel ik de reclames door.

Gelukkig geen originele kader maar idd, doelloos protest. Voeg daar nog eens bij toe dat je het doet in een museum dat niet met oliegeld wordt gesponsord en dat gratis toegang heeft.

Voor zo'n protesten kan ik wel respect voor opbrengen. En het heeft nog een duidelijk doel ook.

Onlangs me nog zwaar geërgerd.
Ik had naar een filmpje gekeken (average Rob voor de geïnteresseerden), en had het afgezet ergens halverwege omdat ik iets anders moest doen. Paar uurtjes later wil ik verder kijken. Begint met een niet skipbare ad van 40 seconden. Filmpje begint en na 5 seconden weer diezelfde ad. 😡
Kheb de TV afgezet en op m'n gsm (YouTube Vanced) verdergekeken.

En een beetje later waren mijn kindjes 'aar iets aan het kijken, Minecraft toestanden, plots niet skipbare ad van het Vlaams Belang.. wtf?!?

Ik doe hetzelfde. Als een reclame mij irriteert ga ik principieel dat merk niet meer kopen. Tenzij er geen alternatief is of het alternatief op niets trekt en het een product is dat ik sowieso gebruik.

Nu, ik kijk zo goed als nooit naar TV, enkel een paar dingen die ik opneem, en uiteraard spoel ik de reclames door.
Geen idee wat voor tv je hebt, maar dat is er dus ook voor Android tv. Hetzij niet onder die naam.

dus 23 uur geslapen?
Af en toe wel eens wakker geworden om men blaas leeg te maken ( gebeurd wel elke nacht een paar keer, best eens naar de dokter gaan denk ik). 2 dagen ook niet goed kunnen doorslapen daarbij ook nog eens lange drukke dagen op het werk, dat allemaal te samen en dan zegt je lichaam het is even genoeg geweest.

Af en toe wel eens wakker geworden om men blaas leeg te maken ( gebeurd wel elke nacht een paar keer, best eens naar de dokter gaan denk ik). 2 dagen ook niet goed kunnen doorslapen daarbij ook nog eens lange drukke dagen op het werk, dat allemaal te samen en dan zegt je lichaam het is even genoeg geweest.
Als je 23 uur aan een stuk slaapt geloof ik toch dat er meer aan de hand is dan even genoeg geweest.

Laatst bewerkt:
Het klinkt misschien erg makkelijk om te zeggen en dat besef ik, maar toch durf ik beweren dat ik (nagenoeg) niet vatbaar ben voor reclame. Er zijn weinig dingen in de wereld die meer op mijn zenuwen kunnen werken dan reclame, en als ik dan die namen (die inderdaad wel in mijn onderbewustzijn zullen rondspoken) ergens zie opduiken, voel ik de associatie met die kutreclames en ben ik allesbehalve geneigd om dat te kopen.
Dat gezegd zijnde heb ik bij de meeste producten een zeer uitgesproken voorkeur. Zo zal ik qua cola altijd Pepsi Max kopen omdat ik dat veruit het lekkerste vind. Coca-Cola mag zoveel reclame tonen als ze willen, voor mezelf ga ik dat niet kopen. Als Pepsi morgen op de proppen komt met een kutreclame ga ik echter nog altijd Pepsi Max blijven kopen omdat ik dat het liefste drink. Maar dan staat dat volledig los van die reclame.

Ik heb nu opgezocht wat Cofidis in feite aanbiedt, blijkt leningen en verzekeringen te zijn. Als ik nu op zoek ga naar een nieuwe lening of verzekering, en ik bots op Cofidis, ga ik echt niet denken "aha, dit zal interessant zijn" dankzij die reclame, in tegendeel.
Dat je iets zegt wat erop neerkomt dat je weet hoe jouw onderbewustzijn helemaal anders werkt dan dat van andere mensen (zie vetgedrukt deel), zegt mij vooral dat het begrip onderbewustzijn voor jou iets helemaal anders betekent dan voor mij.

Dat gezegd zijnde heb ik vandaag dag op dag 16 jaar en 2 maanden geleden voor het laatst Coca Cola gedronken. Dat was maandag 14 augustus 2006 en doet dat mij -om ontopic te blijven- eraan denken dat mijn geheugen tot mijn grote ergernis vol zit met zaken die totaal niets uitmaken, maar dat ik bv. wanneer ik water ga halen in de kelder, vaak vergeten ben wat ik van plan ben wanneer ik eenmaal in de kelder kom.

Edit: deze post was nog geen 30 seconden oud toen ik net op tijd doorhad ik mijn scheermesje vast had om m'n tanden te poetsen ipv m'n tandenborstel. Gelukkig is de tandpasta vlot van m'n mesjes gespoeld. Hopelijk brandt het morgen niet te hard tijdens het scheren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan