Dokter die eindelijk heeft vastgesteld wat er scheelt met mijn (rechter)knie. MRI toonde aan dat er een laterale fissuur is in mijn kraakbeen. Enige behandeling is kinesist bezoeken en oefeningen doen om de spieren rond te knie te versterken zodat de spieren compenseren voor het gebrek aan/beschadigde kraakbeen
Uiteindelijk heb ik weinig pijn/last... Het is pas als ik zou sprinten of langer dan 2km ga wandelen dat het oncomfortabel gaat voelen, maar ik heb schrik voor wat het over de jaren gaat geven. Als de pijn ondraaglijk wordt, is een cortison-spuit een tijdelijke oplossing( het effect/duur varieert van persoon tot persoon). Een operatie kan weinig anders doen dan die fissuur een beetje "egaler" te maken(lees: minder hoekjes enzo die kunnen steken tegen andere dingen)
Eind vorig jaar begonnen met actief veel te wandelen en wat te gaan lopen en op beide vlakken mooie vooruitgang gemaakt qua tempo/afstand. De laatste weken voor het ontstaan van die fissuur was ik veel minder actief omdat ik het gewoon te druk had. De dokter zei dat de knie mogelijk te fel belast werd toen ik terug enkele dagen had om een (relatief)lange wandeling te maken.
Ik voel me een beetje "verslagen". Ingezet op gezondheid/beweging en nu hebben een paar wandelingen men kraakbeen om zeep geholpen voor altijd. Andere dingen gelijk oogproblemen en een hartstoornis hebben het altijd al "iets" moeilijker gemaakt, maar ge leert het aanvaarden over de jaren.... Dit zal ik allicht ook wel leren accepteren, maar vandaag is het gewoon ellende