Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wonde? Mercurochrome! Sneetje? Mercurochrome!

Mama! Haal de Mercurochrome pleisters!

Mercurochrome, bij de apotheek.

Mercurochrome, altijd in huis.

Mercurochrome!

Mercurochrome!

Mercurochrome!

Ik vind die uitdrukking 'Wij van WC-eend adviseren: WC-Eend" altijd grappig droog tot je ziet wat voor k*treclame dat oorspronkelijk was met het fake duitse accent.

Q viva en Dettol vind ik ook pervers. Da's echt mensen angst aanpraten.
Willen die dat ik mijn kleine opvoed als een hypochonder die bij het minste vuiltje dient afgeschuurd te worden met desinfectant?
Zo zal hij geen weerstand kweken.

Misschien ben ik er wat extreem in maar ik probeer dat zoveel mogelijk te bestraffen door die artikelen niet aan te kopen.
Ik heb al een pul dreft terug gezet en gewisseld voor een ander merk. Volgens mijn madam was dreft toch het beste maar toen ik zei 'weet ge nog die kleine met zijn kutraket' capituleerde ze.

Ik begrijp dat er reclame moet zijn maar hou dat sober, hou me geen wereldvreemd beeld voor van wat je product is en irriteer me vooral niet met mottige oorwurmen. Zo lang ik me fucking 'who let the max out' zal herinneren weiger ik Lays te kopen. Croky zal er wel bij varen.

Ice-tea begint ook in mijn vizier te lopen.
Dan weet ik welke pleisters jij niet gebruikt!
Wonde? Mercurochrome! Sneetje? Mercurochrome!

Mama! Haal de Mercurochrome pleisters!

Mercurochrome, bij de apotheek.

Mercurochrome, altijd in huis.

Mercurochrome!

Mercurochrome!

Mercurochrome!
De horror!

Het ding met reclame is dat het niet simpelweg werkt als "ik zie reclame x en ga meteen product y kopen".
't Gaat meer om awareness in het algemeen en de naam die blijft hangen, zonder dat je het zelf beseft.

Als je een specifiek product zoals pleisters al kunt linken met een bepaald merk is 75% van het werk al gedaan.

Dan weet ik welke pleisters jij niet gebruikt!
Correct!
Het ding met reclame is dat het niet simpelweg werkt als "ik zie reclame x en ga meteen product y kopen".
't Gaat meer om awareness in het algemeen en de naam die blijft hangen, zonder dat je het zelf beseft.

Als je een specifiek product zoals pleisters al kunt linken met een bepaald merk is 75% van het werk al gedaan.
Ik link met haat, en ik ben een vriendelijke jongen in het dagelijkse leven dus da's geen vrolijke link voor mij.
75% los in de vuilbak in mijn geval.

Het ergste is wanneer je je toch eens hebt laten vangen.
Ik mop de vloer nog altijd met gemengde gevoelens met de Vileda mop. Dat ding werkt veel te goed.
Nu hoor ik altijd dit als ik dat ding gebruik:

Correct!

Ik link met haat, en ik ben een vriendelijke jongen in het dagelijkse leven dus da's geen vrolijke link voor mij.
75% los in de vuilbak in mijn geval.

Het ergste is wanneer je je toch eens hebt laten vangen.
Ik mop de vloer nog altijd met gemengde gevoelens met de Vileda mop. Dat ding werkt veel te goed.
Nu hoor ik altijd dit als ik dat ding gebruik:
Schakel dan over naar Leifheit producten :fingerguns_r:

LAT-LP-Leifheit-KW06-HIER_2.png

Beter en nog nooit reclame hiervoor gezien of gehoord!

Hoeveel kwieten toch die straat inrijden terwijl je nog steeds niet door kan. Terwijl ik hier zit te lezen al zes, waaronder een vrachtwagen die dan beep beep beep terug die straat uit moet. Dat bord met ‘straat is dicht’ is geen suggestie, é mannen, straat is *dicht*. Nu begrijp ik wel dat er soms inderdaad een optie is om ergens door te gaan kruipen maar dan nog eindig je hier in een bouwwerf waar je dan niet meer uit kan. En dan ook nog een selectie mountainbikers en wielertoeristen die zich toch door het hekken gaan dringen. Veel zin om te vragen of Flikkus Maximus Motorbus nog eens komt boetes schrijven maar mijn degout voor die is evenredig met die voor de kwieten.

Bij mij pakt reclame gewoonweg niet, ik besteed er nul aandacht aan. Ik let op die teller rechtsonder in beeld om te zien wanneer ik kan skippen, en eens het gepasseerd is heb ik echt geen idee waarvan er net reclame geweest is.
Ik ben al blij dat ik geen digicorder meer heb zodat ik niet meer geconfronteerd word met DE SERVETTEN ZIJN VUUUIIIIL of die kutreclame van Cofidis op de melodie van In the Summertime. FUCK DA!

Zo slecht werkt dat precies toch niet:tongue:

Zo slecht werkt dat precies toch niet:tongue:
Bij dat van de servetten weet ik zelfs niet waarvoor de reclame is, maar ik denk Dash. Hoe dan ook, don't care :p
In het geval van Cofidis weet ik zelfs niet wat hun product is.

Op Youtube is denk ik al 100 keer een vrouw gepasseerd die haar iPhone ergens gekocht heeft omdat ze denkt aan het milieu en aan haar portemonnee, maar ik weet niet waar het over gaat of wat de productnaam is, het interesseert me echt niet.

Simpel gezegd: als een merk een aantal keer onbewust is gepasseerd in reclame, zal je normaal gesproken iets meer geneigd zijn om iets van dat merk te kopen dan om te kiezen voor een ander merk dat je niet kent.

Mensen geven gemakkelijk de voorkeur aan iets wat vertrouwd lijkt, zelfs als dat maar gewoon een naam is die bekend in de oren klinkt.

Da's geen rocket science. Als je ontkent dat dit invloed heeft op jou, besef je volgens mij niet dat je überhaupt een onderbewustzijn hebt.

Annoyed dat ik amper nog sport de laatste jaren door een gebrek aan vrienden die sporten. Vroeger veel voetbal gespeeld en gesquashed. Dan ff fitness en padel gedaan maar nu is het al eventjes niks meer of heel sporadisch. Padellen doe ik heel graag maar we hebben altijd een speler te kort :sop:

Ik ben ook niet iemand die graag alleen sport. Ik heb wel die competitiviteit nodig.
Gewichtheffen of powertrainen spreekt mij wel aan maar als je in de fitness al die stoere boys en buitenlanders constant aan die gewichten ziet debiel doen is mijn goesting al over. Zeker om dat helemaal alleen te doen.

Heb ook al gedacht om een fiets te kopen maar dat is uiteindelijk ook zo saai.

Sad life.

Simpel gezegd: als een merk een aantal keer onbewust is gepasseerd in reclame, zal je normaal gesproken iets meer geneigd zijn om iets van dat merk te kopen dan om te kiezen voor een ander merk dat je niet kent.

Mensen geven gemakkelijk de voorkeur aan iets wat vertrouwd lijkt, zelfs als dat maar gewoon een naam is die bekend in de oren klinkt.

Da's geen rocket science. Als je ontkent dat dit invloed heeft op jou, besef je volgens mij niet dat je überhaupt een onderbewustzijn hebt.
Het klinkt misschien erg makkelijk om te zeggen en dat besef ik, maar toch durf ik beweren dat ik (nagenoeg) niet vatbaar ben voor reclame. Er zijn weinig dingen in de wereld die meer op mijn zenuwen kunnen werken dan reclame, en als ik dan die namen (die inderdaad wel in mijn onderbewustzijn zullen rondspoken) ergens zie opduiken, voel ik de associatie met die kutreclames en ben ik allesbehalve geneigd om dat te kopen.
Dat gezegd zijnde heb ik bij de meeste producten een zeer uitgesproken voorkeur. Zo zal ik qua cola altijd Pepsi Max kopen omdat ik dat veruit het lekkerste vind. Coca-Cola mag zoveel reclame tonen als ze willen, voor mezelf ga ik dat niet kopen. Als Pepsi morgen op de proppen komt met een kutreclame ga ik echter nog altijd Pepsi Max blijven kopen omdat ik dat het liefste drink. Maar dan staat dat volledig los van die reclame.

Ik heb nu opgezocht wat Cofidis in feite aanbiedt, blijkt leningen en verzekeringen te zijn. Als ik nu op zoek ga naar een nieuwe lening of verzekering, en ik bots op Cofidis, ga ik echt niet denken "aha, dit zal interessant zijn" dankzij die reclame, in tegendeel.

Klimaatactivisten die een bekend schilderij besmeuren met soep.
Degoutant. Voer actie zo veel je wil, maar met het beschadigen van kunst kom je echt geen stap verder.

Je moet maar durven. Zo wereldvreemd zijn dat je het risico neemt om een schilderij van 85 miljoen euro zwaar te beschadigen... Denken ze nu oprecht dat we plots met zijn allen aan het klimaat gaan werken omdat twee tieners zichzelf aanstellen? :angry:

Hopelijk was het glas goed geplaatst, zodat het schilderij geen beschadigingen heeft en kan het kader ook gered worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan