Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lichte ergernis, want tis ne goeie maat...

Tom, hebt gij uw remorque nog en mag ik die es lenen?

ik stuur: "tuurlijk, wanneer heb je ze nodig? heb je een plaat van de trekkende auto want tis geen geremde met eigen Q plaat"
hij stuurt terug: euh nee, geen trekhaak, gij zou eigenlijk moeten rijden ook

:laugh:

sjans dat nen hele goeie maat is en met plezier gedaan, maar get to the point!
dat is altijd zo als ge een remorque hebt. Tof dat iedereen altijd gelooft dat dat spel uit de lucht komt te vallen. Altijd wil men dat gebruiken maar als er eens iets aan is heb ik nog nooit iemand horen zeggen dat ze zullen helpen betalen.

Ik heb hier vorige week 800 EUR teambuilding mogen voorschieten en god weet wanneer ik de onkostenvergoeding voor ons team ontvang. :unsure:
Bij ons laten ze doodleuk niets weten moest er een document of iets anders te kort zijn voor de onkostenvergoeding terug te betalen.
Dus na maanden niets terug te krijgen moet je via via de corporate tower beklimmen en de juiste pipo te pakken te krijgen zodat je weet of je wel of niet je geld terug krijgt.

Oh nog zo'n leuke. Creditkaart van het werk -> gelinked aan je persoonlijke bankrekening. :sarcastic:

Op’t werk naar toilet, in het eerste kotteke is dat toilet helemaal volgescheten. De bril én (de onderkant van) het deksel vol kakspetters. Gewoon al, hoe doet ge dat :wtf: dat kan toch nooit tot daar komen als ge normaal op een toilet zit.

Gisteravond voorbij het station van Liedekerke gereden - wanneer gaan ze bij gemeentes, infrastructuur eindelijk eens logisch gaan verlichten vraag ik mij af - heel veel verlichting maar de donkerste zone ... de talloze zebrapaden, in combinatie met standaard camouflage kledij (donkere broek, donkere jas, trui met kap over het hoofd) is dat vragen om ongevallen, het is een zone 30 - dus dat is positief - maar plaats gewoon een joekel van een lamp direct boven het zebrapad hé mannekes.

Het werk en hun bizarre regeltjes... Dinsdag bij een klant gaan werken in Eindhoven, klant heeft zelf geen parking dus mij in een parkeergarage gezet, koste 9,5€ voor een hele dag parkeren. Ik dien een onkost in en krijg de mededeling dat onkosten onder de 10€ niet terugbetaald worden. Dus met andere woorden: als ik mij op die parking zet krijg ik mijn 9,5€ kosten niet terug, zet ik mij 100 meter verder op een Q Park parking dan betaal ik 22€ per dag, die ik dan wél terugkrijg.
Onnozel gewoon.
Als ik bij klanten zat voor Realdolmen werden parkeerkosten enal gewoon betaald (of een parkeerabo). Ik weet nog dat er dan consultants van concurrenten waren die geen abo kregen maar voor elke dag een bonneke moesten binnenbrengen (wat pakken duurder uitkwam) en daar dan 2/3 maanden op moesten wachten tot dat uitbetaald werd.

Ik had bij Game Mania eens moeten helpen met een opening in Turnhout, dus 2-3 dagen van 's morgens tot 's avonds naar daar om te helpen vanuit Leuven. Hele dag ondergronds gestaan. Na die opening diende ik die bonnetjes in bij Finance.

"Parking is voor eigen kost he"

:unsure:

Op’t werk naar toilet, in het eerste kotteke is dat toilet helemaal volgescheten. De bril én (de onderkant van) het deksel vol kakspetters. Gewoon al, hoe doet ge dat :wtf: dat kan toch nooit tot daar komen als ge normaal op een toilet zit.
Laat mij uw toilet voor 2 minuten gebruiken en ik bewijs u ongelijk.

Onnozel gewoon.
Als ik bij klanten zat voor Realdolmen werden parkeerkosten enal gewoon betaald (of een parkeerabo). Ik weet nog dat er dan consultants van concurrenten waren die geen abo kregen maar voor elke dag een bonneke moesten binnenbrengen (wat pakken duurder uitkwam) en daar dan 2/3 maanden op moesten wachten tot dat uitbetaald werd.
Hier gaat dat allemaal automatisch en relatief vlot, goedkeuring of afkeuring binnen de dag en maximum 14 dagen tot terugbetaling, maar de regel is dus dat je voor kleine kosten (<10€) geen gebruik mag maken van die onkosten omdat die vallen onder de forfaitaire onkostenvergoeding. In mijn ogen blijft het onzin, zoals ik al zei ga ik me nu de volgende keer dus gewoon op een parking zetten die meer dan dubbel zo duur is.

Google Maps.
Openbaar vervoer plannen werkt goed, maar de ondersteuning voor voetgangers is erbarmelijk.
Ik kan eigenlijk op geen enkele manier mijn woon-werk route instellen omdat er een aantal voetwegen ontbreken in Brussel of hij niet erkent dat je te voet door sommige straten kunt gaan, ook al is er een perfect bruikbaar voetpad.

Nu, blijkbaar zit er dus een functionaliteit in waardoor je zelf bijdragen kunt leveren en straten toevoegen en aanpassen. Gedaan, Google laat me weten dat het in behandeling is. Nu, een week later geeft Google mij een melding dat mijn aanpassingen gepubliceerd zijn. Ik probeer het nogmaals, en steeds noppes. Hij wil me nog altijd een omweg van een kwartier te voet voorstellen om in het station te raken. Aargh.

Google Maps.
Openbaar vervoer plannen werkt goed, maar de ondersteuning voor voetgangers is erbarmelijk.
Ik kan eigenlijk op geen enkele manier mijn woon-werk route instellen omdat er een aantal voetwegen ontbreken in Brussel of hij niet erkent dat je te voet door sommige straten kunt gaan, ook al is er een perfect bruikbaar voetpad.

Nu, blijkbaar zit er dus een functionaliteit in waardoor je zelf bijdragen kunt leveren en straten toevoegen en aanpassen. Gedaan, Google laat me weten dat het in behandeling is. Nu, een week later geeft Google mij een melding dat mijn aanpassingen gepubliceerd zijn. Ik probeer het nogmaals, en steeds noppes. Hij wil me nog altijd een omweg van een kwartier te voet voorstellen om in het station te raken. Aargh.
Ik gebruik daarom altijd waze...
Die me met de fiets altijd "kloot" door zandwegen voor te stellen... Alsof ik een zandweg kan nemen met een elektrisch fiets van 30kg en bijna 20kg kleuter op de bagagedrager! 😡

Ik gebruik daarom altijd waze...
Die me met de fiets altijd "kloot" door zandwegen voor te stellen... Alsof ik een zandweg kan nemen met een elektrisch fiets van 30kg en bijna 20kg kleuter op de bagagedrager! 😡
Voor fietsen/wandelen gebruik ik Brouter. Veel meer gericht op fietsers/wandelaars en veel flexibeler in het uittekenen van een route. Hij probeert ook bvb. drukke wegen te vermijden. Maar om dan met smartphone te navigeren is het wel gedoe, GPX exporteren, importeren in bvb. osmand. 't Is niet voor on the fly navigatie.

Tuurlijk wel, daarom dat ik vind dat ik leggings kan dragen! Alleen zijn mijn fietsbanden en de broze botten van een kleuter er minder op voorzien. :unsure: :unsure: :unsure:
Voor fietsen/wandelen gebruik ik Brouter. Veel meer gericht op fietsers/wandelaars en veel flexibeler in het uittekenen van een route. Hij probeert ook bvb. drukke wegen te vermijden. Maar om dan met smartphone te navigeren is het wel gedoe, GPX exporteren, importeren in bvb. osmand. 't Is niet voor on the fly navigatie.
Goeie tip! Alleen idd veel te omslachtig voor mij gezien ik nogal een.."talent" heb om verloren te rijden. 🙈 Zeker met de fiets! 😬

Goeie tip! Alleen idd veel te omslachtig voor mij gezien ik nogal een.."talent" heb om verloren te rijden. 🙈 Zeker met de fiets! 😬
Ik kan dan eigenlijk wel die osmand app aanraden, die kan ook op zichzelf navigeren op adres zonder dat je moet prutsen met GPX files of zo. Offline kaarten ook, dus zelfs in het hol van pluto werkt het en ook de kleine paadjes staan er op. Wel niet de meest intuitieve app.

Kun je zowat zien wat er aan gaat komen en op basis daarvan je route zelf wat aanpassen.

Om maar een idee te geven:

1665668835686.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan