Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onze stagiaire had dat ook meegekregen van haar hogeschool, dat dat "moest".
Feit is dat je bij een "duidelijke" handicap toch direct weet hoe of wat.
Ik kan me inbeelden dat @Yusifer bvb liever gemaild wordt dan gebeld met de vraag om eens langs te komen...

Ik ga niet in zijn plaats spreken, maar ik kan me inbeelden dat hij ook een "geluidsarmere" werkplek kan gebruiken en niet in een ruimte met 35 anderen zonder muren wil zitten om te werken. Wel info die van belang kan zijn voor stageplaatsen.

Volledig correct.

Ik moet dat vermelden want dat gehoorapparaat aan mijn linkeroor valt op + wat ook zeker opvalt is dat ik af en toe vraag eens te herhalen. Bij dat laatste bedrijf spraken ze met een dik accent wat het moeilijker maakt ze te verstaan.

Het is een opvallende handicap en kinda not-ok om dat niet te vermelden. Ik heb ook autisme, maar dat valt nauwelijks op, zit eigenlijk verscholen achter mijn slechthorendheid, dus dat vermeld ik niet.

Laatst bewerkt:
Vrijdag normaal gezien eindelijk nog eens alleen voor mezelf koken - een stukje Iberico Pluma - maar die plannen zijn in duigen gevallen. Ik kan dan wel blijven eten bij de schoonouders, maar ik had toch liever voor mezelf gekookt. Dat mis ik best wel.

Pfffff. Best zeker dat een familielid psychiatrische hulp en meer nodig heeft. Beer van ne vent met een hart van goud. Maar ook nen bouwvakker van net geen 2meter en bijna 120kg puur spieren die niet alleen dingen compleet verkeerd interpreteert maar ondertussen ook mogelijk hallucinaties/waanbeelden heeft.

Ge wilt er iets voor doen, maar ge weet op voorhand al dat ge geen medewerking gaat krijgen van hem en dus begint iedereen uit zijn leven te stappen en begint dit verval maar sneller en sneller te gaan.

Pfffff. Best zeker dat een familielid psychiatrische hulp en meer nodig heeft. Beer van ne vent met een hart van goud. Maar ook nen bouwvakker van net geen 2meter en bijna 120kg puur spieren die niet alleen dingen compleet verkeerd interpreteert maar ondertussen ook mogelijk hallucinaties/waanbeelden heeft.

Ge wilt er iets voor doen, maar ge weet op voorhand al dat ge geen medewerking gaat krijgen van hem en dus begint iedereen uit zijn leven te stappen en begint dit verval maar sneller en sneller te gaan.
Geen idee of je zijn huisarts kent? Je zou niet de eerste zijn die daarvoor een huisarts van een ander contacteert in elk geval... Of de wijkagent gewoon informeren?

Haha, dat deed ik ook. Nooit missies. Code voor alle wapens en kijken hoe lang ik kon vluchten van de flikken.
En dat is dus waarom GTA:SA met voorsprong de beste van die trilogie is. Wat ik soms deed is op het dak van een auto springen op de snelweg, eens schieten en als die er vandoor reed chaos veroorzaken. Dan krijg je oneindig lange achtervolgingen met helicopters en flikken want de snelweg is 1 grote ring.

Je kent dat wel: zo'n scene in een film waar een personage plots een zeer extreme actie doet en dan enkele momenten later blijkt dat hij dit gewoon aan het denken was en er dus niets gebeurd is.

Vanmorgen op de trein: Kerel naast mij was zeer gesticulerend aan het converseren met de persoon tegenover hem. Raakte regelmatig met zijn elleboog mijn arm aan. Niet dat het pijn deed of zo, maar begon mij wel te storen. Heb hem eens zeer ostentatief aangekeken en gezucht, maar zijn frank viel niet. Had ook geen goesting om op een volle trein een scène te maken, dus maar gewoon gezwegen.

Maar dan bekroop mij plots de goesting om hem gewoon eens een elleboogje op zijn neus te geven en dan te zeggen: "Plezant hè!". Uiteraard niet gedaan, maar als je dan ergens leest of hoort over zinloos geweld dan vraag je je toch wel soms af: "was dit nu echt zo zinloos als het op het eerste gezicht lijkt?" :thinking:

Geen idee of je zijn huisarts kent? Je zou niet de eerste zijn die daarvoor een huisarts van een ander contacteert in elk geval... Of de wijkagent gewoon informeren?
Zouden op de hoogte zijn. Wijkagenten heeft hij blijkbaar al afgeblaft voor god weet welke reden. Ik hang er nu soms met aan de telefoon en het is enorm moeilijk om er een samenhangend verhaal uit te krijgen. Enorm "hak op de tak" gefragmenteerde gesprekken.

Had vroeger ook een olifantengeheugen. En nu herinnert hij zich nauwelijks gesprekken van een week geleden.

Zouden op de hoogte zijn. Wijkagenten heeft hij blijkbaar al afgeblaft voor god weet welke reden. Ik hang er nu soms met aan de telefoon en het is enorm moeilijk om er een samenhangend verhaal uit te krijgen. Enorm "hak op de tak" gefragmenteerde gesprekken.

Had vroeger ook een olifantengeheugen. En nu herinnert hij zich nauwelijks gesprekken van een week geleden.

Ik heb zelf ervaring met psychoses en er gaan toch enkele alarmbellen af als ik je verhaal hoor. Op psychosenet kan je erg veel info terugvinden, bijvoorbeeld over de fasen van een psychose, waarbij je vast enkele zaken ken herkennen van je familielid. Ook kan je lezen wat je als naaste toch kan betekenen.

Je hebt in elke regio mobiele crisisteams die mee kunnen inschatten welke hulp er oa nodig is. Dit is hoofdzakelijk op verwijzing van een huisarts, maar wel gratis als ik mij niet vergis. Je hebt ook VDIP, maar dat is vooral voor preventie en jongvolwassenen.
Je hoeft daarom nog niet meteen over te gaan tot een aanmelding, maar misschien kan het alvast eens interessant zijn om contact met hen op te nemen om te horen wat er allemaal mogelijk is van hulpverlening? Zij hebben normaal wel een goed zicht op de sociale kaart in je regio en weten hoe je best kan omgaan met een persoon waarbij je dit opmerkt.

Vroege symptomen hoeven niet altijd over te gaan in een volledige psychose. Er kunnen verschillende dingen ingezet of aangepast worden om deze symptomen te bestrijden. Het is enkel belangrijk dat er tijdig mee aan de slag wordt gegaan en er dus niet gewacht wordt tot het te laat is.
Ik wil je helemaal niet verantwoordelijk maken voor het welzijn van je familielid en ik begrijp dat het geen makkelijke situatie is, maar weet wel dat tijdig ingrijpen altijd wordt aangeraden. Door wie dan ook.

Ik heb mij 2.5 uur overslapen, terwijl ik vannacht 3x heb gecheckt of mijn wekker aanstond. Precies alsof ik een voorgevoel had dat ik hem in mijn slaap ging afkloppen. :sop:
Ik kwam deze net tegen en moest aan u denken:

306089297_10160343094886473_8263749828948958110_n.jpg

Maar dan bekroop mij plots de goesting om hem gewoon eens een elleboogje op zijn neus te geven en dan te zeggen: "Plezant hè!". Uiteraard niet gedaan, maar als je dan ergens leest of hoort over zinloos geweld dan vraag je je toch wel soms af: "was dit nu echt zo zinloos als het op het eerste gezicht lijkt?" :thinking:
Hangt er van af of het geholpen zou hebben of niet é.

De werkmannen van vandaag (team 4 ondertussen!) zijn, denk ik, een stap of drie achtergebleven op de menselijke evolutieschaal. Bellen aan de deur en de auto moest verzet, wat ik dus mits wat gegrom en gewijs heb moeten uitmaken. Daarnet dan nog eens, was een andere en die zegt - sec lijk geeneen - dat ze elkaar onder mekaar niet begrijpen.

Ik heb een paar modelauto's staan en daarjust pak ik een op om het stof eens af te doen. Blijft gewoon een van zijn wielen staan, en dat komt niet vanzelf los he. Straks eens madam ondervragen. :thinking:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan