Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uhu, die jongens moeten in onze garage en kelder zijn om de waterleiding van het huis op nieuwe waterleiding in de straat aan te sluiten en als Mr S en mijzelf ons voorstellen (met handje) dan antwoorden die jongens. Er is koffie, spuitwater en frisdrank voorzien. Ik heb wat snacks gekocht ook. Dat doe ik standaard als er gewerkt moet worden in of rond het huis. Gelieve ons niet automatisch over dezelfde kam te scheren als een rando Vlaming, als stigma toch zo tegen je principes is.
De ironie is hoog in deze. :unsure:

Uhu, die jongens moeten in onze garage en kelder zijn om de waterleiding van het huis op nieuwe waterleiding in de straat aan te sluiten en als Mr S en mijzelf ons voorstellen (met handje) dan antwoorden die jongens. Er is koffie, spuitwater en frisdrank voorzien. Ik heb wat snacks gekocht ook. Dat doe ik standaard als er gewerkt moet worden in of rond het huis. Gelieve ons niet automatisch over dezelfde kam te scheren als een rando Vlaming, als stigma toch zo tegen je principes is.
Misschien is het een subtiele hint dat het tijd is voor koffie? Voor mij nen cappuccino aub.

Sommige mensen gaan niet meer veranderen na hun 60ste, dat ligt veelal niet aan alleen IQ ... wel voor een deel natuurlijk. Maar veel meer aan mentaliteit imo, van ik wil of moet het niet (meer) kunnen dat computeren en online bankieren (bvb). Koppigheid zie je veel bij sommige ouderen, en dat begint soms al op 40 50 bij de meest hardleerse (nog geen ouderen imo). Zo van ik ga niet veranderen want ik ben al 40 50 jaar zo. En dat zorgt dan bij anderen voor ergernissen natuurlijk.

@Squidward, gewoon zeer gastvrij van je vind ik, de rest is je maar aan het pesten met P&A manieren :p . Bah P&A. Ik heb het er wel weer even met gehad. Ik moet daar wegblijven. Na de corona thread op algemeen zijn er weer zo'n paar waar de bitsigheid soms te hoog oploopt. Shitty times natuurlijk, en dat weerspiegelt zich hier ook (soms dus).

Het is enerzijds koppigheid en anderzijds een irrationele schrik. Ik merk dat bij mensen rondom mij ook. Mijn schoonzus is ook zo. Vanaf die haar PC iets doet dat ze niet verwacht krijgt die bijna een appelflauwte, ook al is het gewoon een melding bv "de update is geïnstalleerd" met enkel een knop OK. Dan moet ze iemand vragen "wat moet ik doen???". Mijn vrouw is ook zo. Dingen die zij als (te) mannelijk ziet kan zij precies automatisch niet, terwijl ze die wel zou kunnen moest ze niet denken dat ze het niet kan.

Mijn moeder die afkomt met:
"Ah, ik ga de oude laptop van uw tante overnemen. Ze gaat die helemaal in orde brengen, maar dan moet gij wel eens even helpen om mij alles uit te leggen"

DJ2ZGFCXcAAXEsj.jpg

Info avond op nieuwe school van zoon, welke kwartier te laat start. (Leerkracht kwam pas later binnen)
Om dan een aantal slides te zien over oa het sanctionerings-systeem en dat stiptheid hoog in het vaandel gedragen wordt.

Dan krijg ik al een stamp van de vrouw en een blik van: begint ni hé.

Dat zijn dingen die je een vijfjarige? of iig een kind geleerd krijgt. Waarom dan geen volwassene... . Of je moet echt mentale problemen hebben maar een persoon met het syndroom van down die ga ik dat nu niet kwalijk nemen nee... .

Er is natuurlijk wel een verschil tussen online bankieren, of elektronisch betalen. Dat iemand van 80 niet oveweg kan met een PC en dus ook niet met online banking, dat snap ik wel. Maar ge hebt ook mensen die het schandalig vinden als ge ergens niet met cash kunt betalen "want wat met de oudjes die niet overweg kunnen met een bankkaart". Tja, de meeste van die oudjes waren ook nog in de fleur van hun leven in de periode dat elektronisch betalen geïntroduceerd werd. Als ge dan meerdere decennia later het nog steeds niet "kunt", dan is dat vooral een kwestie van niet willen meegaan met de tijd.

Software die de meest nutteloze foutmeldingen geeft. Mijn Synology Drive is blijkbaar al een maand niet meer aan het synchroniseren met mijn NAS. En de enige foutmelding die dat ding geeft is Bezig met verbinden om dan iets later Verbinding verbroken te geven. Lekker nuttig.

Bon bon, doe er drie jaar bij dan ofzo. En ook die zou ik mijn bankzaken niet laten doen uiteraard, maar als je ze t uitlegt zouden de meeste ermee weg zijn volgens mij. Mijn neefjes etc van -8 die kunnen iig beter werken met een tablet dan ik.
Ik hoor dat wel vaker, maar uiteindelijk is dat gewoon weg zijn met een (eenvoudige) grafische interface, niet noodzakelijk met logica of processen daarachter. Allez mij lijkt dat toch wat anders dan aan bv. internetbanking doen.

Opnieuw, veel van die mensen beginnen echt van nul. Als je nog nooit een programma of app hebt gezien, en de logica die wij normaal vinden dua niet kent (al maar met een muis werken), begin er maar aan.

Wil niet zeggen dat die mensen dat niet zouden kunnen, maar dat zal dan echt wel een cursus nodig hebben en niet een jonger persoon "die het eens zal tonen".

Normaliter probeer ik dus zo vriendelijk mogelijk te zijn voor wie in/aan ons huis werkt, is maar normaal. Maar nu weet ik het ook even niet. Dit zijn modderafdrukken in een stuk van de beneden waar ze helemaal niet moesten zijn en de tas in de foto lag open. Het is een rommeltas, ik gebruik ze al maanden niet, dus er zat weinig ik behalve kruimels en lipgloss. Maar ik wéét hoe ze stond, stuk was gisteren opgeruimd en Mr S heeft het ook zo gezien. En ze lag niet open. Enfin, ik weet het wel, er iets van zeggen is nutteloos want, ja, ga dat eens zonder twijfel gaan aantonen en dan krijg je alsnog die stempel van ‘stigmatiseren’. Maar een aangename gewaarwording is het niet.

878A69D5-195D-4C08-BBF8-1D1408EA1F1B.jpeg

Blijkbaar iets in een verkeerd vakje gezet in mijn belastingsaangifte (het was ingewikkeld deze keer, want in 2021 gedeeltelijk in het buitenland gewerkt). Ik had al mijn hele bereking incl. al mijn loonfiches als bijlage doorgegeven.
Nu krijg ik een aangetekende brief dat het gewijzigd wordt, met een uitleg (waar ik weinig van begrijp eerlijk gezegd), en de vraag of ik akkoord ga of niet.

Ok, op zich totaal geen probleem, maar dan staat er een zinnetje bij "we zullen een belastingverhoging van 10% toepassen om de volgende reden: onvolledige of onjuiste aangifte zonder het opzet de belasting te ontduiken - 1ste overtreding".

Ik haat dit land :headshake:

Normaliter probeer ik dus zo vriendelijk mogelijk te zijn voor wie in/aan ons huis werkt, is maar normaal. Maar nu weet ik het ook even niet. Dit zijn modderafdrukken in een stuk van de beneden waar ze helemaal niet moesten zijn en de tas in de foto lag open. Het is een rommeltas, ik gebruik ze al maanden niet, dus er zat weinig ik behalve kruimels en lipgloss. Maar ik wéét hoe ze stond, stuk was gisteren opgeruimd en Mr S heeft het ook zo gezien. En ze lag niet open. Enfin, ik weet het wel, er iets van zeggen is nutteloos want, ja, ga dat eens zonder twijfel gaan aantonen en dan krijg je alsnog die stempel van ‘stigmatiseren’. Maar een aangename gewaarwording is het niet.

Bekijk bijlage 13297
Tijd om en Squid special coffee aan te bieden ?

Blijkbaar iets in een verkeerd vakje gezet in mijn belastingsaangifte (het was ingewikkeld deze keer, want in 2021 gedeeltelijk in het buitenland gewerkt). Ik had al mijn hele bereking incl. al mijn loonfiches als bijlage doorgegeven.
Nu krijg ik een aangetekende brief dat het gewijzigd wordt, met een uitleg (waar ik weinig van begrijp eerlijk gezegd), en de vraag of ik akkoord ga of niet.

Ok, op zich totaal geen probleem, maar dan staat er een zinnetje bij "we zullen een belastingverhoging van 10% toepassen om de volgende reden: onvolledige of onjuiste aangifte zonder het opzet de belasting te ontduiken - 1ste overtreding".

Ik haat dit land :headshake:
Hoe walgelijk is dat. Dus ze zeggen zelf dat het per ongeluk was, en de eerste keer, maar dus zonder waarschuwing: "hier vent, 10% erbij"? Ze gaan toch ook nooit 10% korting geven als zij missen? De arrogantie en onredelijkheid van de bureaucratie is toch wel er over in deze.

Luizen! Dat moet 20 jaar geleden zijn dat ik dat nog heb gehad. Daarvoor moet een mens dan 33 jaar geworden zijn 😩
Ik had al een poosje jeuk, maar echt énorm. Al verschillende shampoo’s geprobeerd; vichy, eucerin enz. maar zonder resultaat.
Deze voormiddag dan maar naar de dokter geweest en ik zeg nog al lachend: vrij zeker dat ‘t geen luizen zijn.
Boy, was I wrong 😑
Straks man en kind ook maar behandelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan