Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sommige mensen gaan niet meer veranderen na hun 60ste, dat ligt veelal niet aan alleen IQ ... wel voor een deel natuurlijk. Maar veel meer aan mentaliteit imo, van ik wil of moet het niet (meer) kunnen dat computeren en online bankieren (bvb). Koppigheid zie je veel bij sommige ouderen, en dat begint soms al op 40 50 bij de meest hardleerse (nog geen ouderen imo). Zo van ik ga niet veranderen want ik ben al 40 50 jaar zo. En dat zorgt dan bij anderen voor ergernissen natuurlijk.

@Squidward, gewoon zeer gastvrij van je vind ik, de rest is je maar aan het pesten met P&A manieren :p . Bah P&A. Ik heb het er wel weer even met gehad. Ik moet daar wegblijven. Na de corona thread op algemeen zijn er weer zo'n paar waar de bitsigheid soms te hoog oploopt. Shitty times natuurlijk, en dat weerspiegelt zich hier ook (soms dus).

Best wel trots en blij dat m'n bomma (intussen bijna 83) het toch heeft aangedurfd om enkele jaren terug laptop, internet en smartphone in huis te halen en op FB zit. Af en toe resultereert dat wel eens in grappige dingen (het heeft bv weinig nut om in het Maasland een bericht te gaan delen uit 2018 van een kat die verloren is gelopen in Oost-Vlaanderen), maar het is vooral toch wel handig ze op die manier meer betrokken blijft bij haar kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen aangezien iedereen zowat verspreid over Vlaanderen woont en wekelijks langs gaan niet echt mogelijk is.

Ik weet niet wat het probleem is met mijn Google Chrome browser op mijn smartphone, maar bij verschillende websites sluit die zichzelf sinds gisteren avond gewoon af wanneer de website ingeladen is.
Het gaat dan over carbu.com, immoweb.be, demorgen.be, ...

Laatst bewerkt:
Mijn moeder die afkomt met:
"Ah, ik ga de oude laptop van uw tante overnemen. Ze gaat die helemaal in orde brengen, maar dan moet gij wel eens even helpen om mij alles uit te leggen"
Ooit es laptop van collega moeten "herstellen", allejaa zat bomvol spyware en op banners geklikt en dergelijke, nog indertijd voor windows defender.. (XP en Vista tijdperk.

Ik open die laptop , en al meteen springt die BADOO chat vensters open. Ik wist ook wel wat badoo was, dus uit nieuwsgierigheid toch es kort vluchtig dat gesprek vluchtig doorgenomen.
Lees ik daar zaken van "oh ja ik kan al niet wachten tot vanavond om je te bespringen, mag ik dan terug in je mondje klaarkomen" en dergelijke shit.

Voelde me wel wat vuil, toen ik da las. Was toen nog maar net 20 jaar , en heb die collega toch sindsdien heel anders bekeken dan voordien .

Ik hoor dat wel vaker, maar uiteindelijk is dat gewoon weg zijn met een (eenvoudige) grafische interface, niet noodzakelijk met logica of processen daarachter. Allez mij lijkt dat toch wat anders dan aan bv. internetbanking doen.

Opnieuw, veel van die mensen beginnen echt van nul. Als je nog nooit een programma of app hebt gezien, en de logica die wij normaal vinden dua niet kent (al maar met een muis werken), begin er maar aan.

Wil niet zeggen dat die mensen dat niet zouden kunnen, maar dat zal dan echt wel een cursus nodig hebben en niet een jonger persoon "die het eens zal tonen".
Kan ik nog wel volgen. Makkelijk zal het (niet) altijd zijn. Maar soms gaat er al eens iets komen dat niet makkelijk is zeker... .

Ik zou nooit mijn rijbewijs gehaald hebben moest ik na men tweede rijles gestopt zijn (was in t begin dramatisch) maar ik had toen al een vriendin redelijk ver wonen en mijn idee was toen gewoon van als iedereen het kan waarom ik dan niet? Die mindset zou wel iets meer aanwezig mogen zijn bij sommige mensen. Zonder daarom in de BG val als je echt wil kan alles te willen trappen.

Daarnet op mijn gezicht gegaan met de step. Geregend en ik was gehaast dus door pure domheid van mezelf mijn bocht te scherp genomen.

Gelukkig op mijn zij beland ma toch ff met mijn hoofd de grond geraakt. Paar schaafwonden maar voor de rest extern alles in orde, intern za ik morgen wel voelen zeker

Doe die route nu al bena 2 maanden elke dag dus arrogantie zeker….

Echt dom, uiteindelijk wel nog de trein gehaald

Mijn moeder die afkomt met:
"Ah, ik ga de oude laptop van uw tante overnemen. Ze gaat die helemaal in orde brengen, maar dan moet gij wel eens even helpen om mij alles uit te leggen"

DJ2ZGFCXcAAXEsj.jpg
Hebt ge schrik dat ge de nudes van uw tante gaat tegenkomen daarop? :unsure:

Info avond op nieuwe school van zoon, welke kwartier te laat start. (Leerkracht kwam pas later binnen)
Om dan een aantal slides te zien over oa het sanctionerings-systeem en dat stiptheid hoog in het vaandel gedragen wordt.

Dan krijg ik al een stamp van de vrouw en een blik van: begint ni hé.
En, hoe lang is het al beeld zonder klank?

Luizen! Dat moet 20 jaar geleden zijn dat ik dat nog heb gehad. Daarvoor moet een mens dan 33 jaar geworden zijn 😩
Ik had al een poosje jeuk, maar echt énorm. Al verschillende shampoo’s geprobeerd; vichy, eucerin enz. maar zonder resultaat.
Deze voormiddag dan maar naar de dokter geweest en ik zeg nog al lachend: vrij zeker dat ‘t geen luizen zijn.
Boy, was I wrong 😑
Straks man en kind ook maar behandelen
Vleesklak :fingerguns:

Ik weet niet wat het probleem is met mijn Google Chrome browser op mijn smartphone, maar bij verschillende websites sluit die zichzelf sinds gisteren avond gewoon af wanneer de website ingeladen is.
Het gaat dan over carbu.com, immoweb.be, demorgen.be, ...
Nu ook al bij buienradar.be terwijl dat daarstraks nog niet was.
Wtf is er gvd aan de hand :wallbash:

Nu ook al bij buienradar.be terwijl dat daarstraks nog niet was.
Wtf is er gvd aan de hand :wallbash:

Bij mij opent chrome altijd vanzelf het zoekvenster (waar je een woord kan zoeken op de site). Uit miserie ben ik overgestapt naar Firefox. Waarmee ik geen afbeeldingen kan invoegen of tekst in het vet/cursief/onderstreept kan zetten op BG. (en klikken op die 3 puntjes ernaast om het te activeren kan ook niet.

Dat lijkt me toch niet zo erg.
Bij mij sluit de browser gewoon zichzelf volledig af na het inladen van bepaalde websites. Ik kan dus totaal niks meer doen.

Luizen! Dat moet 20 jaar geleden zijn dat ik dat nog heb gehad. Daarvoor moet een mens dan 33 jaar geworden zijn 😩
Ik had al een poosje jeuk, maar echt énorm. Al verschillende shampoo’s geprobeerd; vichy, eucerin enz. maar zonder resultaat.
Deze voormiddag dan maar naar de dokter geweest en ik zeg nog al lachend: vrij zeker dat ‘t geen luizen zijn.
Boy, was I wrong 😑
Straks man en kind ook maar behandelen
Kijk je put ook maar na.

Ons koffiemachine is kapot, teruggestuurd voor herstelling want twas nog in garantie. Intussen als back-up dan maar de oude percolator uit de kelder opgehaald. Mijn ma heeft die laatst geleend gehad, ook alweer enige tijd geleden. Dat ding heeft dus maar 3 onderdelen: de kan, een filterhouder/doorloopbakje en het machine zelf. Geen idee wat of hoe ma het gedaan heeft maar ik heb dus 3 stukken van overduidelijk 3 verschillende toestellen en niks past opeen.... geen koffie dus gvd...
Chance dat die opt werk wel nog werkt, als ik de dag moet gaan starten zonder koffie gaat het rap gedaan zijn..
Hebt ge gekeken of er een steentje in zat? 😄

Daarnet op mijn gezicht gegaan met de step. Geregend en ik was gehaast dus door pure domheid van mezelf mijn bocht te scherp genomen.

Gelukkig op mijn zij beland ma toch ff met mijn hoofd de grond geraakt. Paar schaafwonden maar voor de rest extern alles in orde, intern za ik morgen wel voelen zeker

Doe die route nu al bena 2 maanden elke dag dus arrogantie zeker….

Echt dom, uiteindelijk wel nog de trein gehaald
die elektrische steppen geven mij altijd een onveilig gevoel op onstabiele ondergrond.
nu die van mij is al bijna 5 jaren oud en heeft enkele rammelende delen, da helpt niet.
nog nooit gevallen mee, maar aan die snelheid denk dat je wel wat intern kan schaden.

naast die dagelijkse angst van uit te schuiven, ook die angst dat ik onthoofd wordt door een vislijn tijdens het steppen naast kanaal.
voor de rest heerlijk vervoermiddel inderdaad om mee te treinen.

'Uw maandelijkse 2 GB mobiele data is erdoor Mr.Anderson'.

Dus 't is te betalen per MB dat ik erover ga. Dat zal wel meevallen. Enkele keren gaan lopen en 4G aangelegd voor mijne Strava.

I.p.v. € 15,99 per maand heb ik een factuur van € 67,60 gekregen. FML :')

Destijds heb ik dat tegengekomen met Telenet. Mijne collega idem in dezelfde maand. Hij had gebeld en ze hebben dat laten vallen wegens goede klant. Ik had exact dezelfde bundel bij Telenet en belde ook. Mijn internet was geen fiber en van mijn collega wel en daardoor wouden ze het van mij niet laten vallen. Direct overgeschakeld naar Proximus.

Waar moet ik nu gaan?
Bij Telenet wordt het bij one en oneup bij uw gewoon internet gerekend = onbeperkt en ge kunt een gratis data kaartje vragen.

Mijn moeder verwachtte gisteren een levering van Ikea. Om haar te helpen was ik aanwezig tijdens het tijdslot dat was doorgegeven door de transporteur (tussen 17u50 en 19u50). Om 19u een telefoontje van de chauffeur met de melding dat hij in Kapellen is en iets voor 20u bij ons zal zijn. Mooie service dacht ik.

Iets voor 20u belt er iemand aan, ik ga open doen en zie iemand staan met een klein pakket. Man in kwestie geeft het aan en zegt “Aub, uw levering”. Waarop ik hem de vraag stel waar de rest ligt. Hij zegt dat hij enkel dit heeft meegekregen. Op dat moment kijk ik naar de doos en zie ik een gigantisch oranje label met de melding “OPGELET: Order op 2 CDU’s, deel 1 van 2”. Ik neem de pakbon er ook bij en toon hem dat er nog 4 andere artikels op staan (een salon).

Omdat ik doorgaans respect heb voor die chauffeurs was mijn, hierboven omschreven, interactie op een rustige toon. Man ik kwestie kan er vermoedelijk niets aan doen. Echter vatte hij dat verkeerd op en wordt hij opeens agressief: Ik kom helemaal vanuit Kapellen voor u! Heb hem gezegd dat ik dat begreep, maar dat wij wel een verdwenen salon hebben. Op dat moment vond hij het een goed idee om op 5cm van mijn gezicht te komen staan en het volgende te zeggen: U bent racist of wat!?

Zoals vaak een chauffeur van allochtone origine, maar waar bovenstaande opmerking vandaan kwam… Gelukkig is hij toen snel weggegaan.

Ik ben het echt beu dat sommigen een situatie kunnen omdraaien om ervoor te zorgen dat de blanke man een racist zou zijn. Dat lijkt wel een “get out of jail free card te zijn.” Enkele jaren geleden had ik op dergelijke situatie op een agressieve manier gereageerd, gelukkig ben ik iets rustiger geworden. Neemt niet weg dat ik echt razend ben en zo’n verwijt echt niet waardeer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan