Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet of er ene tussenzat die Manuel heette.

Had je mee de steeg moeten induiken.

Als ge op citytrip met vrienden gaat en bij voorbaat het "samen uit samen thuis" principe al de vuilbak in gooit, dan blijf ik ook thuis ja. Tis belangrijk dat je daar op voorhand op dezelfde golflengte over zit. Als ik weet dat mijn maten elke morgend in bed gaan liggen stinken tot 11u30 dan pas ik ook. Ik ken dat "ga toch mee man! we gaan niet lang uit gaan en gaan ochtend activiteiten doen!" en dan ga je mee en dan ist 1 zatte bende dat met een hoop lawaai om 5u op de hotelkamer terugkomt en smorgens niet uit bed kan. Niet mijn schuld als ge dan een fuck you vinger in uw gezicht krijgt en een "slechte sfeer".

Je kent uw vrienden toch al langer als vandaag, dus zoals Chelark007 zegt, op voorhand weet je normaal wat voor een weekend dit wordt.

Kga er vanuit als ge met kameraden op reis gaat dat ge elkaar kent en dat ge weet ofdat het een uitgaansweekend is of actiever weekend...
Idd

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat er nog altijd mensen zijn die noch aan hun PC noch aan zo'n automaat een overschrijving kunnen uitvoeren....:cautious:
En ik spreek hier niet over een 95-jarige maar over iemand die ik pakweg 55 schatte..."maar ja mijn dochter is op reis, en ik heb daar geen geduld voor..."
OMfG
En wat is daar nu erg aan?

Dat die mens in zijn geheel niet mee is met de maatschappij en op den duur zo vervreemd geraakt dat er met momenten in een heel eigen wereld geleefd wordt.

Ik snap zijn ergernis wel ik heb ook zo'n moeder die nog steeds weigert een rekening te betalen via pc of haar mails zelfs al is het een keer per week te checken.

En dan kan je zeggen ja dat hoeft toch niet zeker mails checken of betalen via pc. Realiteit is dat je dat wel moet kunnen wil je beetje vlot meedraaien in de maatschappij, imo. Helaas misschien maar zo zijn er tig zaken die je kan opnoemen. Geen GSM hebben bv ik heb een tante van in de 40 die er geen heeft. Begrijp ik de dag van vandaag absoluut niet meer hoe charmant het vroeger misschien ook was op sommige vlakken dat je nooit bereikbaar was als je de deur uitging.

Waarom wel niet?
Als mensen zo geholpen willen worden en er dan ook voor willen betalen?
Wat zou u dat dan storen?
- Er is altijd een kans dat minder kosten de andere klanten ten goede komen
- Dat soort dingen in leven houden houdt andere vooruitgang ook tegen. 'we moeten ons niet aanpassen want ze zullen ons wel tegemoet blijven komen'
- Mijn grootvader van 90 kan dat op zijn laptop, er zijn er echt niet veel meer over die niet de kans hadden om het te leren

- Mijn grootvader van 90 kan dat op zijn laptop, er zijn er echt niet veel meer over die niet de kans hadden om het te leren
Welke job voerde hij vroeger uit? Want iemand die wat mentale arbeid heeft verricht en heel zijn carrière is "meegeweest" is wel nog iets anders dan iemand die echt zuivere handenarbeid deed zonder iets van papierwerk. Als ik zo rondkijk in de omgeving wie er op wat leeftijd is en echt niet met een PC (of smartphone, of ...) kan werken zijn het wel vooral die mensen.

Dat begint dan echt met een muis tergend traag te bewegen en dubbelklikken wanneer het een enkele moet zijn. Op zich neem ik die mensen niets kwalijk. Erger is het wanneer het mensen van 40-50 zijn die nu eigenlijk al stilletjesaan beginnen af te haken, die moeten wel nog làng meekunnen.

- Er is altijd een kans dat minder kosten de andere klanten ten goede komen
- Dat soort dingen in leven houden houdt andere vooruitgang ook tegen. 'we moeten ons niet aanpassen want ze zullen ons wel tegemoet blijven komen'
Mijn opa zaliger is op zn 14e van school gegaan en mijn oma zaliger heeft nooit leren lezen.
Opa kon net een basic gsm beheren en oma belde met zo een draaitoestel.

Niet omdat mensen in jouw familie het kunnen dat we dan die hele generatie maar moeten laten vallen want “ze moeten het maar leren”.

Ook mijn moeder zaliger was nooit met een computer in aanraking gekomen, hoewel er altijd 1 in huis stond.
Ze mijdde dat liever en dat was haar goed recht.

Geen GSM hebben bv ik heb een tante van in de 40 die er geen heeft. Begrijp ik de dag van vandaag absoluut niet meer hoe charmant het vroeger misschien ook was op sommige vlakken dat je nooit bereikbaar was als je de deur uitging.
Het beste gevoel aan het begin van mijn vakantie, sinds enkele jaren.
De gsm, zowel werk als privé, thuis laten, in de wagen stappen (alleen of ) met gezin en weg.

Geen berichten, niet bellen, geen vuile sociale media (welke ik ook al paar jaar niet meer heb), geen zorgen.

Gewoon ik en mijn gezin.

Vrouwen die constant het woord 'hubby' gebruiken als ze het hebben over hun echtelijke wederhelft. Wat een achterlijk woord is me dat nu weer. Sowieso ook dezelfde categorie die het altijd over de kids/z hebben. :puke:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan