Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
In 2019 had ik een reis geboekt om in mei 2020 naar Londen te gaan, met British Airways. So far so good.

Echter door de Covidcrisis was het in praktijk gewoon 100% onmogelijk om in mei te vertrekken. Helaas werd de vlucht zelf niet geannuleerd, deze ging gewoon door. Ik heb dan gevraagd voor een refund maar dit werd meermaals geweigerd, want de vlucht was niet geannuleerd dus in de redenering van de maatschappij kon ik gewoon vertrekken. Een week voor de vlucht (eind april), heb ik dan met tegenzin een e-voucher aanvaard, die ik dan kon gebruiken tem april 2022. Hiermee verloor ik blijkbaar wel het recht om deze in te ruilen voor cash. (Niet dat dit anders mogelijk geweest was)

Ik heb de voucher dan effectief gebruikt en een nieuwe reis geboekt voor september 2020. So far still good. Helaas een week voor we konden vertrekken annuleert de maatschappij ditmaal zelf de vlucht en de oorspronkelijk voucher werd door hen zelf vervangen door 'Future Travel Vouchers". :frown: Deze vouchers waren niet refundable (in cash) en ik had mij daar al bij neergelegd. Vorig jaar heb ik dan proberen een vlucht te boeken, maar met zo'n type voucher kan je dit niet zelf herboeken, dit moet manueel gebeuren door de klantendienst. Die kreeg ik tot grote frustratie nooit te pakken dus we hebben dan maar besloten de reis meteen uit te stellen tot 2023. Ik kan die vouchers namelijk nog gebruiken tem september 2023.

Een tijdje geleden is er dan blijkbaar één of andere gerechterlijke uitspraak geweest en op een bepaald moment, heeft BA daarom plots besloten om 'Future Travel Vouchers' die zijn uitgereikt in de periode maart tem november 2020, 'uit goodwill' alsnog te refunden in cash.
(Dit staat nu ook letterlijk op hun website "We are cancelling Future Travel Vouchers issued against bookings made directly with us and providing a refund because we know there are some issues regarding the use of these vouchers.")

Ik heb BA dan hierover gecontacteerd, want ik heb toch liever mijn geld terug dan een beetje geforceerd nog op reis te gaan naar Londen (Ik heb er niet veel zin meer in), maar wat blijkt? Ik heb toch geen recht op een refund. Waarom? Volgens BA omdat mijn Future Travel Vouchers afkomstig zijn van een eerdere voucher die niet refundable is en het is die originele voucher die dan telt volgens BA. (Ondanks dat mijn tweede vlucht waarvoor ik die voucher gebruikte, dus wel gewoon door BA geannuleerd is). Kan je nog volgen? Right. :tongue:

---

Al begrijp ik waarom ik geen refund krijg, dit is wel zo'n beetje de frustratie van de dag.

De FAQ pagina van Future Travel Voucher is ook gewoon vaag.
Future Travel Voucher refunds

+ het is erg frustrerend om binnen te geraken om uw vlucht alsnog te boeken
It is almost impossible to book a flight using a FTV

Laatst bewerkt:
f*ckin f*cking f*cking autocorrect

We hebben een crisis bij een klant, met risico om fabriek te laten stilvallen ...
Idee was dat we dit week-end voldoende zouden produceren en dat morgen zouden verzenden.

Ik kijk de situatie even na, en stuur een SMS naar de Head of Sales

Ik wil dus schrijven
"We have produced a volume in line with our commitment on Friday, at least x should be shipped tomorrow but I will confirm this tomorrow morning"

Het stukje "I will confirm this tomorrow morning" wordt dankzij autocorrect dus " I will confirm this Tomorrowland morning-afterpil" :wallbash::wallbash::wallbash:

Meestal is dat omdat je die woorden vaak gebruikt.

Waar ik niks mee wil seksen.

Gisteren het lumineuze idee gehad de vloer van gans de benedenverdieping met javel te lijf te gaan. Echt uren werk met de schuurborstel, dweils, voegen in de keuken met een tandenborstel schuren,...

Dus voel ik me vandaag alsof er een tractor over mij is gereden... En iedereen weet dat stijve spieren op dag 2 nóg pijnlijker zijn! 😭

Gisteren het lumineuze idee gehad de vloer van gans de benedenverdieping met javel te lijf te gaan. Echt uren werk met de schuurborstel, dweils, voegen in de keuken met een tandenborstel schuren,...

Dus voel ik me vandaag alsof er een tractor over mij is gereden... En iedereen weet dat stijve spieren op dag 2 nóg pijnlijker zijn! 😭
Ne keer dweilen is evengoed e?

Ne keer dweilen is evengoed e?
Toen ik het huis kocht heb ik een kuisfirma laten komen, het kleurverschil in de voegen was enorm! Maar het prijskaartje ook ... Dus nu gewoon hetzelfde gedaan maar dan zonder kuismachine en de voegen zijn terug lichtgrijs nu! Ene keer per jaar grondiger te werk gaan moet wel kunnen he.

Javel is bleekmiddel hé, geen zeep. De vraag is dan toch of alles schoner is, of gewoon zo lijkt.

Javel is bleekmiddel hé, geen zeep. De vraag is dan toch of alles schoner is, of gewoon zo lijkt.
Bleekwater(javel) ontsmet ook hé. Dubbel gekuist dan, dus zeker proper.

Geen zin meer buiten te komen daarnet, toch nog naar naftepomp gereden, e95 op grmbl. Ze staat dan eens goedkoper. Wil nog gaan tanken vooraleer onze overheid die 15c korting stopt ... Of is dat al zo? Is zo als de naft onder de 1,70 zou komen normaal gezien. Zoals nu 1,69 en zelfs 1,58 bij gabriels etc..

Er was meer volk op de baan dan tijdens de spits hier op den buiten, en cafes en eetgelegenheden goed aan boeren op zondag om 20h... tjah crisis noemen ze dat.

Maar het is geen zeep, iets dat een emulsie kan maken van allerhande vuil in water. Allezja ik eet ook niet van mijn vloer dus ontsmetten lijkt me nogal overkill.
TJah chloor ontsmet idd effectief en is minder om vuilresten op te lossen, dat klopt. Chloor + zeep is dus bye bye beestjes en bacterien, en vuil.
Nu ja ik kuis maar 1x maand nat hier als vrij cleane single (met natuurlijke marseillezeep), veeg wel heel veel ... . Maar mensen met kindjes en dieren die soms de vloer dweilen met hun lijf of soms mond etc, dan kuist een mens wel eens meer hé ....

Laatst bewerkt:
Geen zin meer buiten te komen daarnet, toch nog naar naftepomp gereden, e95 op grmbl. Ze staat dan eens goedkoper. Wil nog gaan tanken vooraleer onze overheid die 15c korting stopt ... Of is dat al zo? Is zo als de naft onder de 1,70 zou komen normaal gezien. Zoals nu 1,69 en zelfs 1,58 bij gabriels etc..
Was dat geen 17 cent?
Het is niet dat die "korting" op de accijns direct wegvalt wanneer ze onder de 1,70 gaan he. Vanaf dan zijn de dalingen gewoon kleiner, als in de helft van wat het normaal zou dalen, de andere helft gaat dan naar de accijns die opnieuw stijgt.
Het is de officiële prijs die hiervoor gebruikt word he, niet de verlaagde prijs zoals bij gabriels.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan