Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op 't nieuws is dat ook vaak geniaal. Anoniem, dus geen naam en geblurd (maar vaak ook gewoon zo dat je ze eigenlijk nog ziet), maar dan wel filmen in die hun living of tuin. Iedereen die die kent, weet over wie het gaat en de rest kan het niet schelen he.
Dat is niet per ongeluk meestal:

"Anoniem maar toch herkenbaar

Het lijkt paradoxaal dat de krant dan toch besliste het artikel over de isoleercellen te illustreren met herkenbare foto’s van de jonge mensen die hun verhaal deden in het artikel. Ze bleven dus als getuigen anoniem, maar stonden wel herkenbaar afgebeeld in de krant.

Er waren verschillende argumenten om de foto’s wel te publiceren. Op die manier werd duidelijk gemaakt dat de getuigenissen wel degelijk waren afgelegd door mensen van vlees en bloed, vond de redactie. Tegelijk bleef hun privacy op lange termijn beschermd, want de Europese privacywetgeving is heel streng voor het gebruik van databanken op basis van gezichtsherkenning. Daardoor kan iemand niet gegoogeld worden op basis van een foto, tenzij die al publiek beschikbaar is op het internet. Dat betekent dat het artikel niet kan opduiken in de zoekresultaten wanneer een foto van een van de getuigen gegoogeld wordt.

De vermelding van namen maakt getuigenissen geloofwaardiger en sterker, vindt de redactie. Daarom probeert ze anonieme getuigenissen zo veel mogelijk te weren uit de krant."

Na mijn euforische winkelervaring bij Lisa de Supersterjobstudent vorige week, voel ik me vandaag meer beteuterd na mijn winkelbezoek.

Alles ging supervlot bij het scannen (toeval omdat er deze keer geen knolselder bij zat?? Ik dacht het niet!). Eens hij alles had ingescand, ging hij plots op de toppen van zijn tenen staan en begon hij bezorgd de winkel rond te kijken, precies op zoek naar iemand. Ik dacht: hij heeft misschien een collega nodig voor iets.

Tot hij mij aankeek en vroeg:
"Kunt gij betalen?"

"Euhrrr ja, ik kan betalen?"

Na het afrekenen daagde het bij mij dat er 2 mogelijke verklaringen voor dit zonderlinge gedrag zijn:

1) hij werd enkele eeuwen geleden
ingevroren en is nu succesvol ontdooid om mee het nijpende kassiertekort te verhelpen en was verward op zoek naar mijn man omdat ik als vrouw logischerwijs niet de financiën mag beheren

2) hij zocht mijn mama of papa
3) hij gaf u een compliment over uw jeugdige uitzicht. Als dat niet kan tellen mijn gedacht !!!!

Na mijn euforische winkelervaring bij Lisa de Supersterjobstudent vorige week, voel ik me vandaag meer beteuterd na mijn winkelbezoek.

Alles ging supervlot bij het scannen (toeval omdat er deze keer geen knolselder bij zat?? Ik dacht het niet!). Eens hij alles had ingescand, ging hij plots op de toppen van zijn tenen staan en begon hij bezorgd de winkel rond te kijken, precies op zoek naar iemand. Ik dacht: hij heeft misschien een collega nodig voor iets.

"Kunt gij betalen?"

Na het afrekenen daagde het bij mij dat er 2 mogelijke verklaringen voor dit zonderlinge gedrag zijn:

ingevroren en is nu succesvol ontdooid om mee het nijpende kassiertekort te verhelpen en was verward op zoek naar mijn man omdat ik als vrouw logischerwijs niet de financiën mag beheren

3) Ge zag er uit en rook als een zwerver?

Opkuisen is toch net het werk van een mod?
Ahja, mijn modam noem ik ze altijd.

"Kunt gij betalen?"

Een vrouwelijke ex collega van 1m50 incl piepstemmetje was in de boekenwinkel net toen het paasvakantie was. Als ze ging afrekenen zei de kassierster: "je gaat weer kunnen lezen he in de vakantie"

Nu ook nog iets raar tegen gekomen. Haar man was dan mijn verantwoordelijke en ik belde hem op en zij nam de telefoon op waarop ik vroeg: " is je papa thuis?" 🤦

Dat godbetert elke pipo met een krantenknipsel of menukaart van de Queen nu zijn verhaal komt afsteken in de gazet en dat dit op de landingspage komt. Bijvoorbeeld dit nieuwswaardig feitje:

1662750023464.png

Dat steken ze dan achter een paywall want topjournalistiek.

"Kunt gij betalen?"

Hoe. Schattig. Is. Da??

3e avond op 4 een egel in de tuin -> glimlach

Ergernis is dat ik nie weet hoe dat beestje binnen geraakt en die egel nie hoe hij eruit geraakt.
Onze hond krijg ik niemeer binnen (1) en ik kan in de gietende regen die egel gaan zoeken (die is snel) oppakken en in de wei langs ons huis gaan zetten. (2)

3e avond op 4 een egel in de tuin -> glimlach

Ergernis is dat ik nie weet hoe dat beestje binnen geraakt en die egel nie hoe hij eruit geraakt.
Onze hond krijg ik niemeer binnen (1) en ik kan in de gietende regen die egel gaan zoeken (die is snel) oppakken en in de wei langs ons huis gaan zetten. (2)
Ik denk dat jullie nu gewoon ‘een egel hebben’. Dat heeft die egel precies toch beslist. Je kan die sokjes aandoen. 👇🏻👇🏻

9f5e3579018a3645f8a92c55c8979f85.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan