Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel in onze beginjaren hebben wij een tijdje een budgetmeter gehad. In Engeland indertijd voor mijn appartement moest je dan naar de krantenwinkel om geld op een soort usb ding te storten. Ik vond dat eigenlijk wel handig, veel meer controle over gebruik en zicht op kost.

Heel in onze beginjaren hebben wij een tijdje een budgetmeter gehad. In Engeland indertijd voor mijn appartement moest je dan naar de krantenwinkel om geld op een soort usb ding te storten. Ik vond dat eigenlijk wel handig, veel meer controle over gebruik en zicht op kost.
Ik ken ook iemand die daar heel bewust mee werkte. Die had op dat moment geen financiële problemen meer maar wou dat op die manier ook mee helpen voorkomen.

En dat kan allemaal niet meegepakt worden naar het commissariaat?

Het idee van daar aangifte van te laten doen is net dat de ploegen veel efficiënter ingezet kunnen worden. Een interventieploeg is altijd met 2. Een aangifte kan door 1 iemand opgesteld worden. De winst lijkt me duidelijk

Ik merk dat je er nogal hoor schermt, maar @Silence heeft ook wel gelijk.

Het is toch de ene zone bij de andere hoor. En dat komt puur door de CP die ze hebben. Ik heb stage gedaan in verschillende zones en in sommige zones is er serieus werk aan de winkel en iedereen zegt het van HINP's, andere CP's,..

Ik deed stage in een zone aan het onthaal. Er komt iemand binnen die een inspecteur moet spreken en een afspraak had. Ze heeft daar 20 minuten moeten wachten terwijl je ze kon zien zitten op de tafel en lachen en luid roepen. En die aan het onthaal mocht het dan uitleggen aan die vrouw wat dat daar eigenlijk allemaal is en dat zij ook nog iets anders te doen had.

Stage op planning: ze hebben volk tekort en dan zie je dat er meer dan de helft in rust staan. En degene die verbouwen of geld nodig hebben doen dan 60 overuren zei de planner. Maar het mag allemaal van het beleid. Of ze zetten zich 1 dag in het weekend en dat telt dan als een volledig weekend. Sommigen die rust hebben en hun uren gewoon laten staan (12u gratis erbij).

Zwaantjes die verkeer moeten regelen voor een koers gaan gewoon samen staan en trekken zich er niks van aan terwijl de burgemeester er op stond te kijken.

Na een eedaflegging ipv terug te komen zaten ze in uniform in 1 van de marginaalste cafés.

Het was daar precies een vrijwilligerskorps. Onthaal doen ze niet graag. Dan pakken ze een baaldag of zetten ze zich ziek.

Dat zijn al zaken dat de mensen ook zien en waardoor je echt slecht overkomt bij de bevolking.

Maar zoals @Remake zegt. Volgens mij hebben ze het in Ieper wel goed voor elkaar terwijl het een veel grotere zone is dan sommige andere waar het op niks trekt.

Zal ook wel van de zone afhangen zeker? Hier komen ze als je belt, zoals het hoort. Het is niet aan de telefonist om te beoordelen of er al dan niet een ploeg moet komen imo.
Bijna 3jr terug belde mijn vriendin na een ongeval de politie omdat de tegenpartij erg agressief was. Ze durfde niets meer zeggen dan dat ze haar spiegel had afgereden, dus de politie zou nooit ter plaatse komen voor dat geval als we de logica volgen dat de telefonist dat mag beslissen. Er is toen zelfs met spoed een ploeg ter plekke gekomen (mss omdat ze die oproep gewoon raar vonden?), en dat was meer dan nodig. Eens ter plekke gaan ze wel beslissen of ze daar voor niks staan of niet.
Je zegt toch zelf dat ze de politie belde opdat de tegenpartij "erg agressief" was, dat lijkt me toch wel een heel goede reden voor de politie om langs te komen.

Ik heb jaren terug in Genk een ongeval gehad met vluchtmisdrijf door de tegenpartij, ik belde toen direct na het ongeval met de politie en mocht direct naar het politiebureau in Genk gaan om aangifte te doen (mijn auto reed nog, was dat niet het geval geweest, dan hadden ze een ploeg ter plaatse gestuurd). Dat was op een zaterdag avond, de maandag daarna hadden ze de schuldige al gevat.

Document naar ziekenfonds sturen. Ik vul alles digitaal in en teken ook digitaal.
Maak een kleine fout in mijn rekeningnummer... Nu zie ik dat ze alles afgeprint hebben en terug ingescand :unsure:. Lekker efficiënt om zo te werken, stuur gewoon die pdf terug of vraag of ik opnieuw formulier invul.

Zie hier ineens 20 notifications.
Ben aan 't nadenken welke epische mop ik gemaakt heb da zoveel duimpjes zou krijgen.
Gewoon allemaal posts die versjast zijn naar een ander topic :(

Die irritante bol reclame met hun roze achtergrond, man dat vloekt met de darkt theme van dit forum. Ik hoop toch dat ze genoeg opbrengt voor het forum.

gisteren bijna doodgereden op mijn step in brussel. Ik kwam van rechts en mevr keek alleen naar links. Maar goed dat ik het nog zou aankomen of het had erger kunnen zijn.

Na mijn euforische winkelervaring bij Lisa de Supersterjobstudent vorige week, voel ik me vandaag meer beteuterd na mijn winkelbezoek.

Alles ging supervlot bij het scannen (toeval omdat er deze keer geen knolselder bij zat?? Ik dacht het niet!). Eens hij alles had ingescand, ging hij plots op de toppen van zijn tenen staan en begon hij bezorgd de winkel rond te kijken, precies op zoek naar iemand. Ik dacht: hij heeft misschien een collega nodig voor iets.

Tot hij mij aankeek en vroeg:
"Kunt gij betalen?"

"Euhrrr ja, ik kan betalen?"

Na het afrekenen daagde het bij mij dat er 2 mogelijke verklaringen voor dit zonderlinge gedrag zijn:

1) hij werd enkele eeuwen geleden
ingevroren en is nu succesvol ontdooid om mee het nijpende kassiertekort te verhelpen en was verward op zoek naar mijn man omdat ik als vrouw logischerwijs niet de financiën mag beheren

2) hij zocht mijn mama of papa

Tweede keer deze week dat ik in een artikel lees ‘mijn naam/voornaam liefst niet in de krant, vanwege privacy’ maar wel een joekel van een foto erboven.

Na mijn euforische winkelervaring bij Lisa de Supersterjobstudent vorige week, voel ik me vandaag meer beteuterd na mijn winkelbezoek.

Alles ging supervlot bij het scannen (toeval omdat er deze keer geen knolselder bij zat?? Ik dacht het niet!). Eens hij alles had ingescand, ging hij plots op de toppen van zijn tenen staan en begon hij bezorgd de winkel rond te kijken, precies op zoek naar iemand. Ik dacht: hij heeft misschien een collega nodig voor iets.

Tot hij mij aankeek en vroeg:
"Kunt gij betalen?"

"Euhrrr ja, ik kan betalen?"

Na het afrekenen daagde het bij mij dat er 2 mogelijke verklaringen voor dit zonderlinge gedrag zijn:

1) hij werd enkele eeuwen geleden
ingevroren en is nu succesvol ontdooid om mee het nijpende kassiertekort te verhelpen en was verward op zoek naar mijn man omdat ik als vrouw logischerwijs niet de financiën mag beheren

2) hij zocht mijn mama of papa
Ah, deze keer geen 'mevrouw'...

Mijn ergernis is dat ik niet én de rofl-emoji en de supportemoji onder je post kan zetten... Misschien toch maar eens werk maken van die schaterende rofl-supportemoji.

Ik heb vandaag dan weer aan @Remake moeten denken (ergernis 1) door volgende slopende ervaring in een doe-het-zelf-zaak....

Voor me staat een koppel >65j aan de kassa.
Achter de kassa een fruitige jongedame.
Kassierster: Heeft u uw klantenkaart bij?
Vrouw: alez, hebt ge uw klantenkaart bij?
Man: *roefelt 10 seconden in zijn portefeuille* nee.
Vrouw: nee, hij heeft ze niet bij.
Kassierster: misschien kan ik ze terugvinden als u zich online geregistreerd heeft. Mag ik uw postcode? Huisnummer? Achternaam?

Toen de vrouw de extreem exotische achternaam "Moerman" spontaan begon te spellen tegen de perfect Nederlandstalige kassierster, wou ik ze al wurgen. (Ergernis 2)

De kassierster adviseerde nog met angst in de ogen en aarzeling in de stem dat ze nadien ook nog hun punten via het kasticket in de app kon registeren...

En toen begon de dame ook nog eens dat ze een deel met ecocheques (ze hadden 1 artikel mee van 35 euro 😭) én een deel met cash wou betalen...

Ik kreeg moordneigingen! (Ergernis 3)

Tweede keer deze week dat ik in een artikel lees ‘mijn naam/voornaam liefst niet in de krant, vanwege privacy’ maar wel een joekel van een foto erboven.
Op 't nieuws is dat ook vaak geniaal. Anoniem, dus geen naam en geblurd (maar vaak ook gewoon zo dat je ze eigenlijk nog ziet), maar dan wel filmen in die hun living of tuin. Iedereen die die kent, weet over wie het gaat en de rest kan het niet schelen he.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan