Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Drukke dag gehad, beetje KO momenteel, rondgereden naar waar een inzamelpunt zou moeten zijn om mijn lege batterijen te deponeren en daar was niets te vinden. Nochtans gecheckt via de Recycle app. Geen droge voeding voor de kat kunnen kopen en nog niet van de batterijen af. Meh.
Hier bij ons staan gewoon in de GB en Delhaize Recupel bakken voor de lege batterijen.

Ja, idd, ik dacht dat dat vroeger ook gewoon aan de supermarkt was. Misschien los overgekeken. Voor frituurolie zijn er wel 2 bakken.
Hier in de buurt zijn er toch nog altijd heel wat plaatsen waar je je batterijen kan binnenbrengen (Carrefour, Aldi, Lidl, ....), meestal staan die containers ergens aan de inkom/uitgang.
De ene winkel combineert dat dan let de inzameling van lampen en/of tl-buizen, de andere met klein electro, soms ook enkel batterij zonder andere zaken.
Frituurolie is hier in Limburg nergens meer bij winkels enkel nog in de containerparken (voor zover ik weet). Ik ga daarmee nu altijd over de grens naar Vlaams-Brabant, bij de Carrefour in Landen. Daar staan die containers buiten en kan je die olie dus ook kwijt wanneer de winkel gesloten is. Heel handig.

Hier in de buurt zijn er toch nog altijd heel wat plaatsen waar je je batterijen kan binnenbrengen (Carrefour, Aldi, Lidl, ....), meestal staan die containers ergens aan de inkom/uitgang.
De ene winkel combineert dat dan let de inzameling van lampen en/of tl-buizen, de andere met klein electro, soms ook enkel batterij zonder andere zaken.
Frituurolie is hier in Limburg nergens meer bij winkels enkel nog in de containerparken (voor zover ik weet). Ik ga daarmee nu altijd over de grens naar Vlaams-Brabant, bij de Carrefour in Landen. Daar staan die containers buiten en kan je die olie dus ook kwijt wanneer de winkel gesloten is. Heel handig.
De Carrefour bij mij hier in midden Limburg heeft toch nog steeds bakken voor de frituurolie staan.

hyperacusis, het lijkt mij een hell. je kan eigenlijk niet meer echt van geluid genieten, denk ik.
tinnitus hier ook soms last van, vaak door spieronbalans in de nek-schouder-oor regio. soms ook door onstekingen in de KNO. tinnitus is al geen pretje, hyperacusis lijkt me een grootorde zwaarder. geen gehoorschade gelukkig, dat laat ik jaarlijks testen.

anyway, hopelijk nog leefbaar.

Drukke dag gehad, beetje KO momenteel, rondgereden naar waar een inzamelpunt zou moeten zijn om mijn lege batterijen te deponeren en daar was niets te vinden. Nochtans gecheckt via de Recycle app. Geen droge voeding voor de kat kunnen kopen en nog niet van de batterijen af. Meh.
Tip: elke Brico heeft wel zo een bak staan voor batterijen en lampen. Ook de Delhaize heeft dat bij ons dacht ik. Van de Colruyt ben ik niet zeker.

Pakje ontvangen via Bpost, glazen items die heel goed verpakt waren: papier er in, papier er rond, van dat piepschuimachtig materiaal er nog rond, buffers in de doos en toch zijn twee van de vier dingen in gruzelementen. Echt in honderd stukjes. Je kan zien aan de inpakvorm dat ze perfect heel waren bij inpakken. Ik denk dat ze er voetbal of zo mee gedaan hebben 🙁

Al weken last van tandpijn en mijn afspraak met de tandarts is pas in oktober. Sinds de laatste dagen is de pijn bijna niet meer te houden. Andere tandartsen zitten blijkbaar ook vol of nemen de telefoon niet op. Wat voor derdewereldland is dit eigenlijk dat je maar weken en maanden met pijn moet rondlopen? Dringende hulp bestaat niet??

Al weken last van tandpijn en mijn afspraak met de tandarts is pas in oktober. Sinds de laatste dagen is de pijn bijna niet meer te houden. Andere tandartsen zitten blijkbaar ook vol of nemen de telefoon niet op. Wat voor derdewereldland is dit eigenlijk dat je maar weken en maanden met pijn moet rondlopen? Dringende hulp bestaat niet??
Hier van 't zelfde, en je zou dan denken dat ze ergens een plek in de agenda open laten voor dringende gevallen, maar dat is blijkbaar ook verleden tijd.

Hier van 't zelfde, en je zou dan denken dat ze ergens een plek in de agenda open laten voor dringende gevallen, maar dat is blijkbaar ook verleden tijd.
Bij mij was het ook van dat, een maand wachten (en dat is tegenwoordig dus weinig) maar ik had nog geluk dat het best meeviel van pijn en ook maar heel af en toe door op iets "verkeerds" te bijten. Ben vorige week eindelijk kunnen gaan (en het was zelfs geen gaatje), maar als ik na een tijdje nog last had moest ik terug een afspraak maken.Vraag mij dan ook af of dat weer pas binnen een maand zal zijn?
Dat is trouwens een nieuwe praktijk. Ik had geluk dat deze voorlopig nog nieuwe patiënten aanneemt.

Er moet toch ergens bij iemand een vrij slot zijn voor noodgevallen? Destijds (maar dat was denk ik 2013) ontwikkelde ik een ontsteking onder een wijsheidstand, waardoor ik echt verging van de pijn, en kon ik de dag erna naar de tandarts. In 2018 had mijn vrouw zowat hetzelfde op een zaterdag, en zij kon maandag of dinsdag al bij iemand terecht. Is dat dan zo streekgebonden of op korte tijd zo verslechterd?

Er moet toch ergens bij iemand een vrij slot zijn voor noodgevallen? Destijds (maar dat was denk ik 2013) ontwikkelde ik een ontsteking onder een wijsheidstand, waardoor ik echt verging van de pijn, en kon ik de dag erna naar de tandarts. In 2018 had mijn vrouw zowat hetzelfde op een zaterdag, en zij kon maandag of dinsdag al bij iemand terecht. Is dat dan zo streekgebonden of op korte tijd zo verslechterd?
Ik vind er toch geen in de streek die nog tijd maakt. Die van mijn vriendin wel, maar die houdt patiëntenstop, dus ik sta voor mezelf even ver. Ik verga wel nog niet van de pijn, maar moet die ene tand na elke maaltijd zeker flossen, of een uur later zwelt mijn tandvlees op en heb ik toch pijn.
Ik ga dat nog wel een maand of twee uithouden, maar ik zit vooral in met als we over een paar jaar met de kleine naar de tandarts moeten, het lijkt me niet dat de situatie snel zal beteren.
't Is ook zo'n tand die al 4x hersteld is en eigenlijk altijd voor last blijft zorgen, maar zomaar uittrekken, ook al vraag ik het, doet die tandarts niet. :(

UZ Leuven heeft een tandheelkundige urgentiekliniek (TUK). Dit is wel op afspraak:
  • +32 16 33 24 80 - werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 17 uur
Dat is misschien uit de regio, maar ik veronderstel dat de meesten wel wat verder willen rijden als ze zulke tandpijn hebben.

Enkele jaren geleden werd ook https://ambetand.be/ opgestart. Die scant naar beschikbare plaatsen en kan je op een wachtlijst plaatsen indien nodig. Dit is gratis. Ik weet wel niet of dat nog actief is.

Je kan ook altijd wachten tot het weekend is en bellen naar de wachtdienst.

hyperacusis, het lijkt mij een hell. je kan eigenlijk niet meer echt van geluid genieten, denk ik.
tinnitus hier ook soms last van, vaak door spieronbalans in de nek-schouder-oor regio. soms ook door onstekingen in de KNO. tinnitus is al geen pretje, hyperacusis lijkt me een grootorde zwaarder. geen gehoorschade gelukkig, dat laat ik jaarlijks testen.

anyway, hopelijk nog leefbaar.

Zo zijn er te weinig, mensen die het begrijpen wat het is. Thx daarvoor.

Kan je naar de spoed? Normaal zou dat moeten kunnen, schoonvader had een verbrokkelde wijsheidstand met een serieuze ontsteking en is daar geholpen - mits wel een serieuze wachttijd.

Kan je naar de spoed? Normaal zou dat moeten kunnen, schoonvader had een verbrokkelde wijsheidstand met een serieuze ontsteking en is daar geholpen - mits wel een serieuze wachttijd.
Bijna geen enkel ziekenhuis heeft een tandarts/mond- en kaakarts die zich daarmee "bezig houdt", doorgaans geven ze pijnstillers, antibiotica en het advies om je tandarts of die noodlijn voor tandartsen te bellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan