Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag op uitgekomen dat mijn dochter nooit als ten laste aangeduid werd op mijn weddefiches en dat sinds haar geboorte vorig jaar.

Mag ik mij nog aan een fijne regularisatie verwachten of maakt dat geen hol uit voor nettowedde en enkel voor de belastingvrije som? :unsure:
Je werd teveel afgehouden en dat ga je terug krijgen bij uw aanslagbiljet binnenkort.
Als je hier vandaag pas op uitgekomen bent dan zal jouw teruggave volgend jaar ook hoger zijn.

1€ te weinig afgehouden betekent 1€ meer terug te krijgen. (Of minder te betalen bij een te betalen bedrag.)

Effe geleden nu ... maar terug grote hond die blaft gromt en z'n tanden ontbloot naar me als ik passeer in het bos (op bijtafstand dus)... Hou die toch eens aan de leiband FFS. Zag em staan in het midden van een gangpad waar ik liep, is daar net maar 1 meter smal door struiken etc, bazin zat ergens in de struiken zelf :S . Baasje had zelfs geen leiband bij, dat was het ergerlijke.

Dan zien ze je: "je bent toch niet bang van honden hé". Neen, ik ben steeds voorzichtig, maar als ze aan men oren blaffen doet dat soms pijn met hyperacusis, en geeft dat last voor een tijdje achteraf. Afijn had m'n oordoppen ingestoken omdat ik de hond op tijd zag.
Maar in 2 maand toch al veel grote kadees van een hond die plots 'alleen' bij mij staan of zeer dicht komen, en baasje loopt dan 20m achterop.
Je gaat daar het bos in en de bordjes hangen er, hond aan leiband. Geen druk bos, maar je komt altijd wel iemand tegen, en dan moet je beter weten.

De één keer dat het een joekel van een rotweiler was, was echt even schrikken. Staat die opeens in een bocht, alleen, staart me recht aan vanop een meter of 5... de 1sec dat ik denk, wat een beest en em probeer in te schatten van lichaamstaal stond ie al met z'n muil aan m'n heupen! Maar deed niets dan eens ruiken. ... en dan het baasje 20 sec later: 'hij doet niets hoor, tis een grote hé' ...Uh slik ja. Zo één blok spieren was dat.

Laatst bewerkt:
Effe geleden nu ... maar terug grote hond die blaft gromt en z'n tanden ontbloot naar me als ik passeer in het bos (op bijtafstand dus)... Hou die toch eens aan de leiband FFS. Zag em staan in het midden van een gangpad waar ik liep, is daar net maar 1 meter smal door struiken etc, bazin zat ergens in de struiken zelf :S . Baasje had zelfs geen leiband bij, dat was het ergerlijke.

Dan zien ze je: "je bent toch niet bang van honden hé". Neen, ik ben steeds voorzichtig, maar als ze aan men oren blaffen doet dat soms pijn met hyperacusis, en geeft dat last voor een tijdje achteraf. Afijn had m'n oordoppen ingestoken omdat ik de hond op tijd zag.
Maar in 2 maand toch al veel grote kadees van een hond die plots 'alleen' bij mij staan of zeer dicht komen, en baasje loopt dan 20m achterop.
Je gaat daar het bos in en de bordjes hangen er, hond aan leiband. Geen druk bos, maar je komt altijd wel iemand tegen, en dan moet je beter weten.

De één keer dat het een joekel van een rotweiler was, was echt even schrikken. Staat die opeens in een bocht, alleen, staart me recht aan vanop een meter of 5... de 1sec dat ik denk, wat een beest en em probeer in te schatten van lichaamstaal stond ie al met z'n muil aan m'n heupen! Maar deed niets dan eens ruiken. ... en dan het baasje 20 sec later: 'hij doet niets hoor, tis een grote hé' ...Uh slik ja. Zo één blok spieren was dat.
Ik antwoord op de dooddoener "hij doet niets". "Maar ik wel".
Ik heb twee familieleden met een litteken (één in het gelaat), gebeten door een hond die 'niets deed'

Ik heb net zo'n administratieve parkeerboete gekregen van de RCA Charleroi. Buiten dat ik nooit in Charleroi kom, had ik die dat op het moment dat ik zogezegd die overtreding heb gemaakt ook gewoon een meeting. WTF. Ik zou zeggen dat het een scam is, maar het ziet er allemaal officieel uit. Ik heb al een "contestation" gestuurd, maar heb niet echt bewijs natuurlijk. Hun vaststelling vermeldt niet het type wagen, wat ik heb aangehaald als iets dat zou kunnen aantonen dat ik het niet was, maar echt veel argumentatiewaarde heeft dat niet.

Dus de kans is groot dat ik die 25 EUR ga moeten betalen vrees ik. Kan dat een valse nummerplaat zijn?

dan ga ik toch eens een hartig woordje met mijn schrijnwerker moeten doen..
Wij zijn er ook pas te laat achter gekomen jammer genoeg. Ook altijd gedacht dat t zou gaan, schrijnwerker zelfs afgeraden om zo een roosters te pakken omdat da lawaai binnen zou laten :sneaky:

Ik heb net zo'n administratieve parkeerboete gekregen van de RCA Charleroi. Buiten dat ik nooit in Charleroi kom, had ik die dat op het moment dat ik zogezegd die overtreding heb gemaakt ook gewoon een meeting. WTF. Ik zou zeggen dat het een scam is, maar het ziet er allemaal officieel uit. Ik heb al een "contestation" gestuurd, maar heb niet echt bewijs natuurlijk. Hun vaststelling vermeldt niet het type wagen, wat ik heb aangehaald als iets dat zou kunnen aantonen dat ik het niet was, maar echt veel argumentatiewaarde heeft dat niet.

Dus de kans is groot dat ik die 25 EUR ga moeten betalen vrees ik. Kan dat een valse nummerplaat zijn?
Niet betalen. Ik heb dat ook al gehad vanuit brussel. Gewoon betwisten.

Ooit 1 gekregen uit Ronse. Op mijn wagen en kleur van de wagen volgens de boete klopte het. Maar ik was zeker dat ik er nooit geweest was want ik zat op mijn werk 50km verder. Ook tegenin gegaan, normaal nemen ze foto's van de wagen en nummerplaat. Foto die hun parkeerwachter genomen had teruggekregen: een ander type wagen, andere kleur en natuurlijk een nummerplaat waar de letters goed waren maar de cijfers scheelden meer 300 eenheden. Zelfs een tikfout kon ik er niet van maken.

Vanaf morgen 7u gooien ze onze straat open. Vanaf 19u vandaag moet alles van auto de straat uit. Normaal (normaal) moeten wij wel nog in en uit onze garage kunnen maar de mensen van de garage/autohandel hiernaast zijn ál hun parking kwijt. We hebben hier nul punt nul vooraf informatie gekregen. ‘Ah maar de nutsvoorzieningen moeten dat doorgeven’ Ah wel die hebben dat niet gedaan. En het enige van reactie daarop is efkes de schouder ophalen.

De CM.
Mijn vriendin heeft moederschapsrust -> verlof -> ouderschapsverlof opgenomen (ze was wat laat met het aanvragen van ouderschapsverlof, daarmee tussenin verlof opgepakt)
Mijn vriendin is ook progressief tewerkgesteld in navolging van kanker.

Kregen we deze week neen brief in de bus dat de CM €3000+ terug vraagt ten gevolgen van een verkeerd uitbetaalde uitkering.
Nu dat is zeker geen probleem, we hadden het bedrag zien binnenkomen en vroegen ons al af wat de reden was voor deze extra uitkering.
Maar, in die brief stond dus enkele het bedrag dat we moesten terugbetalen, geen info over wat voro een soort uitkering het ging, wat de fout was of hoe de berekening is uitgevoerd om aan het terug te betalen bedrag te komen.
Onderaan stond ook dat dit niet te betwisten viel en dat de enige betwisting via het vredegerecht moest gaan...
Niet met mij, in naam van mijn vriendin gebeld, vriendelijke persoon aan de lijn gehad die me beloofd om da werkdag nadien me terug te bellen, ze moest nog wat bespreken met de andere dienst.

Dag nadien belde die terug, uitleg gedaan en die leek me zeker correct.
Ze hebben mijn vriendin een uitkering gegeven voor de periode waarin ze ouderschapsverlof had.
Dat kan niet, RVA betaalt dat uit, dus dat moet terugbetaald worden.
Maar de periode dat ze verlof heeft genomen zou ze de dagen dat ze op invaliditeit staat wel een uitkering moeten krijgen.
Ze kon niet antwoorden of dat in de berekening zat of niet...
Weer een dag wachten en nu komt het antwoord via mail binnen...

Met de CM niks als miserie.
Ik kan op 1 hand tellen hoe vaak er geen probleem was met haar uitkering, en dat op de 4 jaar dat ik haar ken...
En dan zwijgen we nog over de onkunde bij het behandelen van haar dossier.

Ik antwoord op de dooddoener "hij doet niets". "Maar ik wel".
Ik heb twee familieleden met een litteken (één in het gelaat), gebeten door een hond die 'niets deed'
Onlangs zo'n grote hond, geen flauw idee welk ras, niet aan de leiband. Loopt op straat naar m'n zoon van 2. Springt erop. Zoon valt om en begint te panikeren. Toen ik al lopend aankwam was de eigenaar er al bij en die stond gewoon te lachen. 't Is maar om te spelen hoor'.

Niet iedereen is hondenliefhebber en ik heb geen idee wanneer een hond speelt of aanvalt. Was ik daar als eerste bij geweest dan schopte ik die hond eraf. Dat zou mijn eerste reactie zijn terwijl dat beest er niet aan kan doen.

Dat baasje verdient eigenlijk ne trap onder z'n kloten.

Onlangs zo'n grote hond, geen flauw idee welk ras, niet aan de leiband. Loopt op straat naar m'n zoon van 2. Springt erop. Zoon valt om en begint te panikeren. Toen ik al lopend aankwam was de eigenaar er al bij en die stond gewoon te lachen. 't Is maar om te spelen hoor'.

Niet iedereen is hondenliefhebber en ik heb geen idee wanneer een hond speelt of aanvalt. Was ik daar als eerste bij geweest dan schopte ik die hond eraf. Dat zou mijn eerste reactie zijn terwijl dat beest er niet aan kan doen.

Dat baasje verdient eigenlijk ne trap onder z'n kloten.
Ik haat echt mensen die er zomaar vanuit gaan dat iedereen hun hond leuk vindt. En ik ben dan nog zelf een grote dieren- en zeker hondenliefhebber.

Tijdje terug ook eens gehad op het strand, wij zitten met de kinderen op een groot laken, passeren er mensen met een hond aan de leiband, laten ze dat beest zodanig los dat die los boven ons eten kwam snuffelen. En nog niet eens dat beest terugroepen of aanlijnen ofzo, nee, nekeer vriendelijk lachen naar ons alsof er niks is gebeurd en wij dat leuk vonden, die kwispelende hond tussen onze picknick.

Ik haat echt mensen die er zomaar vanuit gaan dat iedereen hun hond leuk vindt. En ik ben dan nog zelf een grote dieren- en zeker hondenliefhebber.

Tijdje terug ook eens gehad op het strand, wij zitten met de kinderen op een groot laken, passeren er mensen met een hond aan de leiband, laten ze dat beest zodanig los dat die los boven ons eten kwam snuffelen. En nog niet eens dat beest terugroepen of aanlijnen ofzo, nee, nekeer vriendelijke lachen naar ons alsof er niks is gebeurd en wij dat leuk vonden, die kwispelende hond tussen onze picknick.
en daar zeg je dan niets tegen? ik zou daar toch op reageren... en niet zo heel vriendelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan