Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja jongens, die tadaam is idd niet van het makkelijkste qua bereikbaarheid, donderdag morgen besteld, en van hun 'voor 22 uur volgende dag geleverd' is alvast al niks in huis gekomen

Ik heb zelf nog geen enkele e-mail gekregen van hun na het plaatsen van mijn bestelling (waarvoor ik de nr van mijn identiteitskaart zelf moest opgeven omdat ik een abonnement aanga)

Ik vind da dus wel nu al zorgwekkend, ik ging het voor een maandje gebruiken en daarna terugsturen, maar die klantendienst via WhatsApp is ook niet alles, ik moest binnen de 24 uur iets laten weten als ik tegen dan niks heb vernomen van hunne kant. Volgens hun lag het aan een technisch probleem, da begint goed alvast...

Toch raar dat ik nog niks van mail heb gehad, want ik kan mij wel al inloggen bij tadaam, en heb een klantennummer enal, zeer vreemd

De pretentie van bepaalde mensen als ze zelf 100% in fout zijn

Situatie: Nieuwe buurtbewoner vraagt in facebookgroep (om 2u 's nachts) "ge zijt van x": Wie geeft er een feestje op een dinsdagnacht midden in een woonwijk, sommige mensen moeten seffes op om te werken"

Zelf weet ik goed genoeg wie het is (mijn achterburen), ik heb er hier al genoeg over geklaagd, ben er al gaan aanbellen en politie al voor gebeld de voorbije jaren. En om half 4 dinsdagnacht was het nog kabaal. Dus ik verwijs in mijn reactie - voorzichtig weliswaar - naar hen

NU komt het. De buren in kwestie reageren zelf
Beste nieuwste bewoner van straat x. Zelf wonen wij hier al 12jaar (WTF doet dit er toe, ge bouwt geen credits op met de jaren)
Wij hadden gisteren een feestje, het was laat en op een onorthodox uur waarvoor ik me wil veronschuldigen (Prima, applausje)
Maar, we wonen nu eenmaal in een dorp waar je rekening moet houden met buren en proberen dat ook te doen. Helaas spijtig dat jullie langs jullie kant niet een beetje verdraagzamer zijn"

WTF!? Welk stuk pretentie zijt ge wel nie als ge vind dat uw buren maar verdraagzamer moeten zijn omwille van uw feestje op een dinsdagnacht

En dan nog onderaan: "we zullen er proberen op te letten" (Yeah right) "maar ik vind het vooral jammer dat onze nieuwe buurvrouw dit meteen in een facebookgroep zet van het ganse dorp" (zijt gvd blij dat ze politie niet heeft gebeld, en wat moest ze doen ? 2 straten afwandelen om te horen uit welke tuin het kabaal exact kwam)

Mannekes toch, kutvolk.
En heb je er iets op gezegd?
Ik hoop ooit zo eens iets te ontketenen.
Wij hebben mensen in de straat wonen die veel lawaai maken maar iedereen heeft daar precies schrik van.
De oudere mensen in onze straat durven zeker niet te klagen.

In u geval, stel u voor.
Je reageert daarop met het feit dat ze vaker dergelijk nachtlawaai veroorzaken en dat er al politie is geweest daarvoor.
En dat je het jammer vind dat ze gene rekening houden met de nachtrust van hun buren.
En dan zijn er mss andere buren die u dan bijstaan en op den duur is het heel de buurt tegen die 2 die denken dat de nulmeridiaan door hun gat loopt.
Vanaf dan weet heel de buurt hoe er over die 2 mensen gedacht wordt en dat ze niet de enige zijn.
En dan kunt ge om de beurt naar de flikken bellen om te klagen over nachtlawaai.
Dat noem ik pas verbondenheid, samen den buur haten :p
E

En heb je er iets op gezegd?
Ik hoop ooit zo eens iets te ontketenen.
Wij hebben mensen in de straat wonen die veel lawaai maken maar iedereen heeft daar precies schrik van.
De oudere mensen in onze straat durven zeker niet te klagen.

In u geval, stel u voor.
Je reageert daarop met het feit dat ze vaker dergelijk nachtlawaai veroorzaken en dat er al politie is geweest daarvoor.
En dat je het jammer vind dat ze gene rekening houden met de nachtrust van hun buren.
En dan zijn er mss andere buren die u dan bijstaan en op den duur is het heel de buurt tegen die 2 die denken dat de nulmeridiaan door hun gat loopt.
Vanaf dan weet heel de buurt hoe er over die 2 mensen gedacht wordt en dat ze niet de enige zijn.
En dan kunt ge om de beurt naar de flikken bellen om te klagen over nachtlawaai.
Dat noem ik pas verbondenheid, samen den buur haten :p
E
In de praktijk denk ik dat je vooral de uitspraak over "arguing over the internet" gaat bekrachtigd worden. Als ik mensen zie discussiëren op facebook heb ik geen zin mij daartussen te gooien.

Wat je wel kan doen is gewoon met je buren praten, eerst met de stoorzenders, en als die niet echt behulpzaam zijn, zou ik ook toch wel eens zien wie volgende keer de politie belt.

Ik vind beiden fout eerlijk gezegd,
gewoon ter plaatse aanbellen en vragen om wat stiller te zetten, en kous is af.
(of zou het toch moeten zijn. in elk geval is dat de eerste normale stap)

meteen publiek op FB gaan klagen is zo..... not done.

wij hebben ooit ook zo'n buur gehad; subtiel een briefje in de bus gestoken bij hem, met verwijzing dat alle buren er last van hebben, en is nooit meer voorgevallen.

8GIXv1L.png

#Kiezendebedelaars

Kbc mobile dat niet meer werkt op mijne gsm (6 jaar oud). Ik krijg de melding dat ik ofwel de Android versie moet upgraden (gsm is te oud om dit te nog doen) of een nieuw toestel kopen.

Gekozen voor de 3de optie: delete kbc app :biglaugh:

Ergernis die gisterenavond begon rond 17u, en vandaag rond 10u30 opgelost was.
QR code scannen met de kbc app lukte gisteren niet, na info van kbc bleek mijn samsung j5 2016 niet in staat om android 8.0 te draaien.
8.0 is nu de minimum vereiste voor bepaalde apps, dus een nieuwe smartphone was mijn enigste oplossing.
Gisteren dan nog snel een a53 5g gaan halen, om dan deze ochtend tot de conclusie te komen dat mijn simkaart te groot is voor dit toestel.
De verkoper zei nochtans dat het dezelfde sleuf was als op mijn j5, niet dus.
Veelal nano simkaarten in nieuwere modellen, dus terug naar de winkel voor zo een kaartje, om dan thuis alles handmatig over te mogen zetten.

Deze ochtend om 6u een mailtje van Luminus dat mijn energie 350% duurder wordt vanaf 1/11... Vast tarief is ook een flexibele term tegenwoordig :sop: Ruwe schatting komt dat op €2000 extra op de jaarrekening.

Facebookvriend (33, eeuwige vrijgezel, magazijnier) reageert op elk online krantenverhaal over Sean Dhondt met één of andere platte grap; weinig zelfkennis...

Ik vind beiden fout eerlijk gezegd,
gewoon ter plaatse aanbellen en vragen om wat stiller te zetten, en kous is af.
(of zou het toch moeten zijn. in elk geval is dat de eerste normale stap)

meteen publiek op FB gaan klagen is zo..... not done.

wij hebben ooit ook zo'n buur gehad; subtiel een briefje in de bus gestoken bij hem, met verwijzing dat alle buren er last van hebben, en is nooit meer voorgevallen.
@nixie @Sylverscythe

Ik weet nu uiteraard wie het is omdat het onze achterburen zijn en ik ze ook zie vanuit mijn slaapkamer.

Mensen uit dezelfde straat zullen het moeilijker kunnen localiseren zonder zelf op straat rond te lopen en dan nog bij halfopen bebouwing kan je je vergissen.

Toen ik ben gaan aanbellen hadden ze allemaal gezopen (stond Duvel, lege flessen wijn, bakken bier op het paadje langs hun huis).
Ik heb hen eerst gezegd dat het nogal storend was en of het iets stiller mocht (zelfs niet dat het stil moest zijn ofzo)
Ik kreeg meteen naar mijn kop "Wie meent gij dat gij zijt" en "ik doe in mijn tuin wat ik wil"
"Doet dan uw venster dicht als ge nie kunt slapen" "wij hebben verlof"

Erna ook nog eens met mensen op ons straat gesproken en één van hen was ook al eens langs geweest, maar in een namiddag. En toen viel er ook niet mee te praten.

Dan met Corona hadden ze een feestje (toen het niet mocht) met weer zeer veel kabaal op een weekdag. Toen heb ik de politie gebeld, kreeg ik te horen "Als een patrouille tijd heeft komen ze eens langs"
Buurman gestuurd dat ik had gebeld en hij best ook zou bellen, nog geen 15 minuten later stonden er 2 agenten in de tuin.
Wouden ze ook nog discuteren en belangrijkste was "wie heeft ons aangegeven"
Uiteraard mag een agent dat niet zeggen en toen was het "ik ken genoeg mensen, ik kom het wel te weten en die maakt dan wat mee"

Dus op zich vond ik heel goed dat er nu openbaar eens wat online stond want nu kon iedereen het lezen ipv dat enkel rechtstreekse buren er last van hadden. Ze hebben beide een schoon job, 2 kinderen die wel in een vereniging zitten dus ik hoop dat de schaamte toch de overhand haalt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan