Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk niet dat ze nood had aan make-up.
bij flauwvallen ziet ge meestal wel wat bleekskes

======

eigen ergernis: vandaag testen moeten doen in het ziekenhuis omdat mijn broer longqt heeft (hartziekte) en dan is er kans dat ik het ook heb. Dus echo gehad, cardiogram en fietstest. Blijkt dat mijn hart prima in orde is en de dokter was zelfs verbaasd dat ik een prima basisconditie heb voor iemand die totaal niet sport en voor zijn werk 8u op zijn gat zit. Maar omdat het genetisch is, ga ik dus toch nog meer onderzoeken moeten. Een dag met een holteronderzoek (electroden op de borstkas en zo 24u rondlopen met een bakske dat uw hartritme registreert) en dan binnen enkele maanden nog eens een bloedonderzoek in het UZ waarbij ge minstens een maand moet wachten op de resultaten. Ik weet dat ik blij moet zijn dat ze het grondig doen en we ook in een land leven waar het u geen arm en been kost om dat allemaal te laten onderzoeken, maar pfff, khad toch gehoopt dat het na vandaag al volledig uitgesloten was dat ik het ook heb.

Daarstraks met een vriendin aan het praten geweest en op een gegeven moment zegt ze na wat vijven en zessen dat ze ziek is, maar dat ze toch gaat werken. Ik vraag waarom? Als je ziek bent, ben je toch ziek zeker? "Ja, maar dat gaat mijn werk niet leuk vinden." Tsja, ik ken geen enkele werkgever die blij wordt van een ziektemelding, maar soit.

Paar uur later bericht van diezelfde vriendin:

"Ik lig in het ziekenhuis, ik ben flauwgevallen op het werk en ze hebben mij afgevoerd met den ambulance."

:unsure:
Je had moeten berichten: "dat zal je werk niet leuk vinden"

mijn derde renovatiepremie op rij is nog maar eens afgekeurd...
nu omdat er geen ventilatieroosters in mijn ramen zitten, terwijl dit nergens verplicht is voor een oudere woning.
ik begin het stilletjesaan beu te geraken, de manier van communicatie was ook al zo achterlijk.
dan vraag ik nog eens meer info om zeker in orde te zijn, zijn ze weer 3 maanden stil tot het tijd is om de aanvraag af te keuren.

Ik zit hier chips te fretten en ze zijn wel pikant maar ze hebben precies weinig smaak. Dan valt mijne frank dat ik Corona heb en dat het daar dus aan zal liggen. Mijn avondeten smaakte mij ook al niet. Hopelijk is dat rap voorbij want ik vind het vreselijk.

Dit is hoe ik uw post aanvankelijk las en vroeg mij af of dat wel praktisch was - zo uw hartslag rectaal registreren :thinking:

Hopelijk krijg je snel een goed resultaat te horen!
Zo is het misschien duidelijker wat een holter is.

C637E089-C2EB-47EF-9C2C-F16843025FC8.jpeg

De pretentie van bepaalde mensen als ze zelf 100% in fout zijn

Situatie: Nieuwe buurtbewoner vraagt in facebookgroep (om 2u 's nachts) "ge zijt van x": Wie geeft er een feestje op een dinsdagnacht midden in een woonwijk, sommige mensen moeten seffes op om te werken"

Zelf weet ik goed genoeg wie het is (mijn achterburen), ik heb er hier al genoeg over geklaagd, ben er al gaan aanbellen en politie al voor gebeld de voorbije jaren. En om half 4 dinsdagnacht was het nog kabaal. Dus ik verwijs in mijn reactie - voorzichtig weliswaar - naar hen

NU komt het. De buren in kwestie reageren zelf
Beste nieuwste bewoner van straat x. Zelf wonen wij hier al 12jaar (WTF doet dit er toe, ge bouwt geen credits op met de jaren)
Wij hadden gisteren een feestje, het was laat en op een onorthodox uur waarvoor ik me wil veronschuldigen (Prima, applausje)
Maar, we wonen nu eenmaal in een dorp waar je rekening moet houden met buren en proberen dat ook te doen. Helaas spijtig dat jullie langs jullie kant niet een beetje verdraagzamer zijn"

WTF!? Welk stuk pretentie zijt ge wel nie als ge vind dat uw buren maar verdraagzamer moeten zijn omwille van uw feestje op een dinsdagnacht

En dan nog onderaan: "we zullen er proberen op te letten" (Yeah right) "maar ik vind het vooral jammer dat onze nieuwe buurvrouw dit meteen in een facebookgroep zet van het ganse dorp" (zijt gvd blij dat ze politie niet heeft gebeld, en wat moest ze doen ? 2 straten afwandelen om te horen uit welke tuin het kabaal exact kwam)

Mannekes toch, kutvolk.

Deze morgen tijdens mijn wandeling van het station naar het werk weer rond onnoemelijk veel hopen menselijke stront mogen heen zigzaggen.

Er wordt precies elk jaar alsmaar vaker op het trottoir gescheten in Brussel. :rolleyes:

/EDIT: gniffel/glimlach van de dag was dan weer een andere voetganger in de verte die zo vriendelijk was mij attent te maken op het gevaar door er zelf in te lopen en dan staan te vloeken terwijl hij naar zijn schoenzolen keek

huur appartement is proximus fiber klaar, laat ik iemand langskomen van EDPnet: "ah nee meneer ik moet van onder nr boven trekken en boren en dat mag niet zonder toestemming van de eigenaar"

Die fritzbox gekocht aan 100€ waar ik nu niks mee ben ... Met veel tegenzin naar telenet gaan kijken en zie ik daar installatiedatum 26 sept ten vroegste......FUUUUUUUUUUUUUU

Proximus gebeld voor een technieker te laten langskomen om te zien of alles wel in orde is en zegt dat alles fiber klaar is wanneer een proximus tech is langsgekomen en die zei dat er nog dingen ontbreken.

WAT EEN SHIT SHOW

De pretentie van bepaalde mensen als ze zelf 100% in fout zijn

Situatie: Nieuwe buurtbewoner vraagt in facebookgroep (om 2u 's nachts) "ge zijt van x": Wie geeft er een feestje op een dinsdagnacht midden in een woonwijk, sommige mensen moeten seffes op om te werken"

Zelf weet ik goed genoeg wie het is (mijn achterburen), ik heb er hier al genoeg over geklaagd, ben er al gaan aanbellen en politie al voor gebeld de voorbije jaren. En om half 4 dinsdagnacht was het nog kabaal. Dus ik verwijs in mijn reactie - voorzichtig weliswaar - naar hen

NU komt het. De buren in kwestie reageren zelf
Beste nieuwste bewoner van straat x. Zelf wonen wij hier al 12jaar (WTF doet dit er toe, ge bouwt geen credits op met de jaren)
Wij hadden gisteren een feestje, het was laat en op een onorthodox uur waarvoor ik me wil veronschuldigen (Prima, applausje)
Maar, we wonen nu eenmaal in een dorp waar je rekening moet houden met buren en proberen dat ook te doen. Helaas spijtig dat jullie langs jullie kant niet een beetje verdraagzamer zijn"

WTF!? Welk stuk pretentie zijt ge wel nie als ge vind dat uw buren maar verdraagzamer moeten zijn omwille van uw feestje op een dinsdagnacht

En dan nog onderaan: "we zullen er proberen op te letten" (Yeah right) "maar ik vind het vooral jammer dat onze nieuwe buurvrouw dit meteen in een facebookgroep zet van het ganse dorp" (zijt gvd blij dat ze politie niet heeft gebeld, en wat moest ze doen ? 2 straten afwandelen om te horen uit welke tuin het kabaal exact kwam)

Mannekes toch, kutvolk.

Tja langs een kant.. Wat heeft het voor nut om dat in die facebook groep te gaan zetten? Dan hadden ze beter gewoon de politie gebeld als ze geen zin hebben om zelf te gaan horen van waar het komt. Dan is het probleem tenminste opgelost.

Als dat ook niet iedere maand zo is zou ik daar ook geen spel van maken. Het is zomer en dan zitten mensen al eens langer buiten. Op onze wijk is dat ook soms zo en van ons zou dat sporadisch ook eens gebeuren dat we een bbq hebben met vrienden.

Wij hebben er nog nooit klachten van gehad en zelf ook nog nooit voor gaan klagen.

Tja langs een kant.. Wat heeft het voor nut om dat in die facebook groep te gaan zetten? Dan hadden ze beter gewoon de politie gebeld als ze geen zin hebben om zelf te gaan horen van waar het komt. Dan is het probleem tenminste opgelost.

Als dat ook niet iedere maand zo is zou ik daar ook geen spel van maken. Het is zomer en dan zitten mensen al eens langer buiten. Op onze wijk is dat ook soms zo en van ons zou dat sporadisch ook eens gebeuren dat we een bbq hebben met vrienden.

Wij hebben er nog nooit klachten van gehad en zelf ook nog nooit voor gaan klagen.
Bwa mensen voelen zich aangesproken, schamen zich en gaan (hopelijk) hun gedrag aanpassen..
En ik kan me voorstellen dat je om 2u 's nachts niet de straat gaat afwandelen om te kijken uit welke tuin het lawaai komt.
Wat de politie dus wel vraagt, ik heb ze één x zelf gebeld en kreeg ook te vraag "van waar komt het lawaai?" en toen de patrouille wagen hier voor onze deur stopte kreeg ik telefoon van de gsm van de agent of ik wist van welke tuin het kabaal kwam..
Zelf gaan aanbellen heb ik ook de 1e x gedaan, helaas hadden zij toen iets teveel gedronken om tot een normale conversatie te komen.

Helaas is het meerdere malen per maand, telkens het een paar dagen goed weer is of een warme zomeravond heb je prijs, ik heb die persoon nog even privé gestuurd (ik was blijkbaar niet alleen) en ze zegt ik woon hier nu 2 maand en dit is al de 4e keer, tof wonen in een rustig dorp.

Er is een verschil tussen een bbq met vrienden of een verjaardagsfeestje en wat zij doen.
Als ge dan nog belachelijk gaat reageren op zo'n mensen door te zeggen dat gij er al langer woont en ze ook verdraagzaam moeten zijn voor u kabaal om 2u 's nachts op een dinsdag, dan verliest ge al uw geloofwaardigheid.

Als ge dan nog belachelijk gaat reageren op zo'n mensen door te zeggen dat gij er al langer woont en ze ook verdraagzaam moeten zijn voor u kabaal om 2u 's nachts op een dinsdag, dan verliest ge al uw geloofwaardigheid.

Mensen die "anciënniteit" gebruiken als argument voor hun fouten. :wallbash: Eens ge uitwijst hoe onzinnig dat excuus is, zijn ze natuurlijk nog meer in hun gat gebeten omdat iemand hun onzin uitwijst.

Deze morgen tijdens mijn wandeling van het station naar het werk weer rond onnoemelijk veel hopen menselijke stront mogen heen zigzaggen.

Er wordt precies elk jaar alsmaar vaker op het trottoir gescheten in Brussel. :rolleyes:

/EDIT: gniffel/glimlach van de dag was dan weer een andere voetganger in de verte die zo vriendelijk was mij attent te maken op het gevaar door er zelf in te lopen en dan staan te vloeken terwijl hij naar zijn schoenzolen keek
Herkenbaar, ik nam een keer in Brussel 's ochtends de lift vanuit de ondergrondse parking en toen die lift openging lag daar in het midden een drol van +-25cm te blinken. :puke:

Herkenbaar, ik nam een keer in Brussel 's ochtends de lift vanuit de ondergrondse parking en toen die lift openging lag daar in het midden een drol van +-25cm te blinken. :puke:
Maar heb jij al kak op een kartonnen wegwerpbordje zien liggen?

Toen Xander De Rycke zijn 'kak op een muts' grap maakte kon ik mij inleven in de absurditeit die de Brusselse realiteit is :rofl:

mijn derde renovatiepremie op rij is nog maar eens afgekeurd...
nu omdat er geen ventilatieroosters in mijn ramen zitten, terwijl dit nergens verplicht is voor een oudere woning.
ik begin het stilletjesaan beu te geraken, de manier van communicatie was ook al zo achterlijk.
dan vraag ik nog eens meer info om zeker in orde te zijn, zijn ze weer 3 maanden stil tot het tijd is om de aanvraag af te keuren.
Da's toch wel verplicht? Sinds 2016 als ik me niet vergis.

Voor de zomer op't werk de kasten in den bureau eens opgekuist met de grove borstel. Blijkbaar is dat een uitnodiging om uwen min of meer draagbare brol te komen dumpen in die kasten. Iemand ne VCR nodig? Of wat diskettes? 🤦

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan