Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals ik het interpreteer is het 10% van wat hij laat overkomen. Wat maar een klein deel zal zijn van die 20% die wordt geëxporteerd door Japan. Maar toch, wat een verspilling zeg. 90% van uw vis weggooien omdat het niet goed genoeg is.
Ik denk dat ‘moeten’ weggooien gewoon zal liggen aan het feit dat zelfs diepgevroren vis van Japan naar Zaventem en dan tot dat restaurant gewoon veel van die vis bederft of naar ongeschikte staat voor veel rauwe Japanse bereidingen gaat. Maar tonijn en dan zeker die geelvin is al in zo een precaire staat dat het al zou mogen stoppen met dat overvliegen of zelfs een tijd stoppen met het bevissen, maar Japan heeft daar compleet lak aan 😕

Dat er zulke mensen rondlopen :(

Ik vermoed dat er wel wat mensen gaan opspringen dat die niet vervolgd worden, maar als ik het goed begrijp is dit soort verwaarlozing geen crimineel feit? Sterk. Hoop dat het sociaal onderzoek degelijk wordt uitgevoerd.

Dat er zulke mensen rondlopen :(

Toch schrijnend dat zo een duidelijk geval van verwaarlozing zo goed als geen gevolgen heeft…

Aan begin van onze straat een verbodsbord dat wil zeggen binnen 120 meter kan je niet rechts afslaan. Links kan ook niet want is opengebroken. je hebt dus in wezen geen reden/toestemming om de straat *in* te rijden, uit kan wel nog. Tientallen auto’s en vrachtwagens per dag die dan achteruit terug de straat uit moeten en 4 op de 10 die er zich geen fluit van aantrekken en toch indraaien. Om dan prompt op de motoragent te botsen.

Aan begin van onze straat een verbodsbord dat wil zeggen binnen 120 meter kan je niet rechts afslaan. Links kan ook niet want is opengebroken. je hebt dus in wezen geen reden/toestemming om de straat *in* te rijden, uit kan wel nog. Tientallen auto’s en vrachtwagens per dag die dan achteruit terug de straat uit moeten en 4 op de 10 die er zich geen fluit van aantrekken en toch indraaien. Om dan prompt op de motoragent te botsen.
Toen ik nog in Ieper woonde ook eens gehad. Straat is zo'n jaar afgesloten geweest voor grote werken, en tot en met de laatste dag zag je er zo inrijden om dan te moeten bewijzen dat ze niet achteruit kunnen rijden. :laugh:
Ze moesten zelfs met 1 kant door de berm omdat de nadar met de verbodstekens op de weg stond. Idioten.

*zucht*
Ambtenaren. Deze keer voor mijn privé-situatie nodig want hun website is totaal onduidelijk. Spreken over vanalles en nog wat, pagina's-lange blokken tekst, maar geen enkele concrete, bruikbare informatie of vervolgstappen in hun procedure. Dat is al een eerste ergernis. Soit, je kan ze gelukkig ook telefonisch contacteren.

Speciaal een reminder gezet in mijn werkagenda, en mij even apart gezet op mijn werk om met een ambtenaar te kunnen spreken. Immers, ik had mij de dag op voorhand goed geïnformeerd naar hun werkuren, die bleken namelijk de volgende te zijn:
Elke werkdag
Van 8u30 tot 12u30 en van 13u30 tot 16u

Ik bel om 15u30. Na een aantal keuze-opties te doorlopen krijg ik volgend bericht: "Om jullie aanvragen sneller te kunnen verwerken, zijn we enkel nog telefonisch bereikbaar 's morgens.". :laugh: Sure! Zeer benieuwd naar de externe audit die de snellere doorlooptijd rapporteert.

Ik bel om 15u30. Na een aantal keuze-opties te doorlopen krijg ik volgend bericht: "Om jullie aanvragen sneller te kunnen verwerken, zijn we enkel nog telefonisch bereikbaar 's morgens.". :laugh: Sure! Zeer benieuwd naar de externe audit die de snellere doorlooptijd rapporteert.
Het schijnt dat ze dit verantwoorden met het feit dat ze in een zeer competitieve sector werken :unsure:

*zucht*
Ambtenaren. Deze keer voor mijn privé-situatie nodig want hun website is totaal onduidelijk. Spreken over vanalles en nog wat, pagina's-lange blokken tekst, maar geen enkele concrete, bruikbare informatie of vervolgstappen in hun procedure. Dat is al een eerste ergernis. Soit, je kan ze gelukkig ook telefonisch contacteren.

Speciaal een reminder gezet in mijn werkagenda, en mij even apart gezet op mijn werk om met een ambtenaar te kunnen spreken. Immers, ik had mij de dag op voorhand goed geïnformeerd naar hun werkuren, die bleken namelijk de volgende te zijn:
Elke werkdag
Van 8u30 tot 12u30 en van 13u30 tot 16u

Dus bel je morgenvoormiddag even terug ? Of wat is net het probleem ?

Dus bel je morgenvoormiddag even terug ? Of wat is net het probleem ?
Dat ze NU niet opnamen!!!!i!! 😤
Een mens belt dan al stiekem vanop zijn werk en moet die werktijd dubbel inhalen, zonder extra vergoeding.
Dat zouden wij als werknemers in de privé eens moeten proberen!! Wij kunnen ons dat niet veroorloven want verliezen dan klanten maar de (R)overheid ...

Ik heb daarstraks een ijskreem besteld met Karamel. Wat krijg ik geserveerd? Natuurlijk (alweer) een ijskreem met butterscotch. :unsure:
Niet dat dit slecht smaakt, maar dat is dus niet wat ik gevraagd heb.

Manu (Emmanuel Feildel) uit My Kitchen Rules kan zich daar ook aan ergeren. Daar serveren ze hem 'zogezegd' ook regelmatig ijskreem met Karamel.
Maar in praktijk serveren ze dan ook 9/10 Butterscotch :tongue: (En dan is die mens dus echt wel malcontent)

Ik heb daarstraks een ijskreem besteld met Karamel. Wat krijg ik geserveerd? Natuurlijk (alweer) een ijskreem met butterscotch. :unsure:
Niet dat dit slecht smaakt, maar dat is dus niet wat ik gevraagd heb.

Manu (Emmanuel Feildel) uit My Kitchen Rules kan zich daar ook aan ergeren. Daar serveren ze hem 'zogezegd' ook regelmatig ijskreem met Karamel.
Maar in praktijk serveren ze dan ook 9/10 Butterscotch :tongue: (En dan is die mens dus echt wel malcontent)
Wat is het verschil?

Deze morgen zat ik met zware hoofdpijn/migraine, dus zet ik mijn gsm op stil en leg mij terug in mijn bed. Blijkbaar ben ik na een tijd in slaap gevallen en wanneer ik terug wakker word in de namiddag en iets later op mijn gsm kijk zie ik dat er iemand gebeld heeft, maar ik ken de nummer (gsm nummer) niet. Als ik naar het bericht luister hoor ik dat het van op het werk is, dus ik probeer terug te bellen, maar er word niet meer opgenomen. Ik heb zeker 10 keren gebeld, niks.
Ik wist dat ze mij ergens halverwege deze maand gingen bellen van op het werk om te zien hoe mijn revalidatie loopt, om te zien wanneer ik terug kan beginnen werken.

Stad Antwerpen heeft besloten dat we een nieuwe nummering toegekend krijgen op het adres waar we wonen. Vroeger was het .....16 bus 3. Nu wordt dat ....16 bus 302. 3 voor derde verdieping, 2 voor appartement rechts ( voor mij). Kan je uw tijd weer verschijten door extra administratieve rompslomp. Echt met wat zijn ze bezig? 🙄

Dat ze NU niet opnamen!!!!i!! 😤
Een mens belt dan al stiekem vanop zijn werk en moet die werktijd dubbel inhalen, zonder extra vergoeding.
Dat zouden wij als werknemers in de privé eens moeten proberen!! Wij kunnen ons dat niet veroorloven want verliezen dan klanten maar de (R)overheid ...
ik zit in een intercommunale die 24u op 24 bereikbaar is. Dus als er niemand werkt van administratie wat dus buiten de daguren is worden de oproepen doorgeschakeld naar ons. Eerst naar mijn collega en dan automatische doorschakeling naar mij.

*ring ring*

Collega: kijkt naar nummer... :wtf: ... kijkt dan naar mij... Ik zit in de fabriek eh :sop:

tiental seconden later...

*ring ring*

Ik kijk naar mijne collega... :thinking: ... Ik zit ip de wc :unsure:

ik zit in een intercommunale die 24u op 24 bereikbaar is. Dus als er niemand werkt van administratie wat dus buiten de daguren is worden de oproepen doorgeschakeld naar ons. Eerst naar mijn collega en dan automatische doorschakeling naar mij.

*ring ring*

Collega: kijkt naar nummer... :wtf: ... kijkt dan naar mij... Ik zit in de fabriek eh :sop:

tiental seconden later...

*ring ring*

Ik kijk naar mijne collega... :thinking: ... Ik zit ip de wc :unsure:
Gullie kunt naar mekaar kijken als ene op de WC zit? Gezellig :unsure:

Stad Antwerpen heeft besloten dat we een nieuwe nummering toegekend krijgen op het adres waar we wonen. Vroeger was het .....16 bus 3. Nu wordt dat ....16 bus 302. 3 voor derde verdieping, 2 voor appartement rechts ( voor mij). Kan je uw tijd weer verschijten door extra administratieve rompslomp. Echt met wat zijn ze bezig? 🙄
Is al lang aan de gang en is opgelegd boven stad Antwerpen zelf. Is voor de brandweer zodat ze bij brand gemakkelijker weten welk appartement waar ligt. Elk nummer heeft vanaf nu dezelfde logische structuur, bvb gaat men nummeren vanaf de trap/lift.

Niet zomaar even ambetante doen dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan