Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De afkoeling mag gaan beginnen, 28 graden hier binnen en 29/30 op de slaapkamer. Begin het stillekes aan beu te worden en deftig slapen zit er niet meer in. Maar voor mijn regio geven ze vanaf woensdag toch max 24 en dagen erna 22 🤞
Same.

Tot vorige week ging het nog, dan kon ik het nog relatief vlot op 26 graden krijgen.
Nu overal 29 graden en amper een zuchtje wind.
Zelfs met alles open is er amper een tochtje, vorige week en de week ervoor wel nog een beetje wind ‘s avonds en toen lukte het nog om te koelen.

Mijn andere ergernis: ik wil met de hond gaan wandelen maar mijn gepensioneerde overbuur staat weer op straat te lullen met een andere buur.
Kom ik nu buiten heb ik hem voor minstens een half uur aan mijn been :sop:

Ik wil na de wandeling gewoon een fris douche’ke nemen en erna een fris pintje/wijntje in mijn zetel drinken ipv naar zijn gezaag te luisteren ffs.

Same.

Tot vorige week ging het nog, dan kon ik het nog relatief vlot op 26 graden krijgen.
Nu overal 29 graden en amper een zuchtje wind.
Zelfs met alles open is er amper een tochtje, vorige week en de week ervoor wel nog een beetje wind ‘s avonds en toen lukte het nog om te koelen.

Mijn andere ergernis: ik wil met de hond gaan wandelen maar mijn gepensioneerde overbuur staat weer op straat te lullen met een andere buur.
Kom ik nu buiten heb ik hem voor minstens een half uur aan mijn been :sop:

Ik wil na de wandeling gewoon een fris douche’ke nemen en erna een fris pintje/wijntje in mijn zetel drinken ipv naar zijn gezaag te luisteren ffs.
Ik heb efkes gene tijd

Probleem opgelost? :unsure:

Er is er ene die zich Bandiet noemt, ik durf niet.

Mja hier ook al meerdere versies van Leef, Laat de Zon in je Hart, Dit is wat mijn mama zei, Heb je even voor mij en consoorten horen passeren. Nu is het Soldiers of Love bijvoorbeeld.
"Soldiers of Love" zingen.
Als er daar straks iemand door het lint gaat en er een vechtpartij uitbreekt, is de organisatie wat mij betreft aansprakelijk.

Dan zegt ge gewoon dat het voor u op die manier niet hoeft. Maak gewoon die keuze voor uzelf ipv te verwachten dat andere mensen zich naar uw verwachtingen gedragen.

Ik denk dat gij toch eens op zoek moet gaan naar wat er onderliggend is dat u zo frustreert aan de wereld/anderen/uzelf.

UIteraard. Een andere oplossing is: jezelf afsnijden van alle sociale contacten. :sarcastic:

Heb je nog van die gouden tips en oplossingen waar niemand ooit eerder is opgekomen?
- Platte band met de fiets? -> Ga te voet!
- Baas werkt op uw systeem? -> Verander van werk!
- Uw huis staat in brand? -> Blus het!
- Ben je dodelijk ziek? -> Genees!

Voor de slechte verstaanders; De ergernis is dus exact dat dergelijk asociaal egoïstisch gedrag blijkbaar normaal wordt geacht. En dat je er alleen kunt aan ontsnappen door inderdaad te zeggen "ik doe niet meer mee". Dat is dus überhaupt de ergernis.

Je moet begrijpen dag huisbezoeken heel veel tijd innemen en dat men uiteraard eerst graag screent per telefoon. Mss zijn er aan een huis ook wel speciale zaken die je als kandidaat koper moet weten en die mss een no go zijn.

Niets hatelijker, voor alle partijen, dan een bezoek inplannen om dan na 5 minuten te moeten horen "oei, nee, dit is niks voor ons, had ik dat geweten ik was zelfs niet gekomen." Dan ben je ieders tijd aan het verdoen, toch?

En je moest eens weten hoeveel mensen gewoon niet komen opdagen bij een afspraak. Die kans is gewoon kleiner wanneer je een telefoonnummer hebt én dan kan je de mensen ook sneller contacteren wanneer er andere onvoorziene omstandigheden zouden zijn, wanneer je bv zelf iets later bent ofzo. Ik ga zelf echt nooit afspreken met mensen van wie ik het telefoonnummer niet heb.
Het is net omdat ok eerst meer zaken moet weten voordat ik beslis om verdere afspraken te maken, dat ik extra informatie via mail aanvraag. Dan is het de bedoeling dat ze mij die gevraagde informatie versturen en dan zal ik wel verder beslissen of ik met hen wil bellen op verdere afspraken te maken.

Maar ze vragen naar mijn telefoonnummer terwijl ze dat op die moment helemaal nog niet nodig hebben en naar mij gevraagde informatie kan ik fluiten, of moet ik nog eens extra voor gaan aandringen.

Het debiele gedrag van wappies, klimaatontkenners en "niet mijn regering" mensen. Met de beste wil van de wereld maar ik kan er echt minder en minder mee omgaan. Meer nog, dat begint mij echt zo zwaar de keel uit te hangen dat ik er agressief van wordt en bang ben dat ik vroeg of laat door het lint zal gaan. Het lukt me echt niet meer om dat gewoon los te laten.

Idem.

Onlangs zelfs een ex-collega die op Linked-In begon over Chemtrails. :wtf: :wtf: Nu, dat was diezelfde kerel die ook in andere leugens en propaganda geloofde zoals dat het centrum van Gent onbereikbaar was geworden met de auto na het circulatieplan. Dus sowieso al een rechts-extremistische complotdenker die alles afwijst waar experten het over eens zijn. Maar chemtrails gaat toch nog een stapje verder.

Als je dat ziet als werkgever dan gooi je die toch onmiddellijk buiten? "Blijkt dat je gelogen hebt op uw sollicitatiegesprek omtrent je kritisch denkvermogen. Hier is uw C4."

UIteraard. Een andere oplossing is: jezelf afsnijden van alle sociale contacten. :sarcastic:

Heb je nog van die gouden tips en oplossingen waar niemand ooit eerder is opgekomen?

Voor de slechte verstaanders; De ergernis is dus exact dat dergelijk asociaal egoïstisch gedrag blijkbaar normaal wordt geacht. En dat je er alleen kunt aan ontsnappen door inderdaad te zeggen "ik doe niet meer mee". Dat is dus überhaupt de ergernis.
Maar ik geef @Tha_nOn toch gewoon gelijk hoor. Indien je jezelf zo ergert in het gedrag van je vrienden, dan zijn dat misschien niet de juiste vrienden voor jou?
Maar vooral, de manier waarop je de dingen neerschrijft baren me wat zorgen. Je lijkt jezelf echt veel te fel te ergeren aan zoveel zaken. Leer gewoon focussen op de mooie dingen in 't leven en niet je energie te verliezen aan je aan allerlei zaken te ergeren. Het leven is daar veel te mooi voor.

Nu, dat was diezelfde kerel die ook in andere leugens en propaganda geloofde zoals dat het centrum van Gent onbereikbaar was geworden met de auto na het circulatieplan. Dus sowieso al een rechts-extremistische complotdenker die alles afwijst waar experten het over eens zijn.
:wtf: :wtf:

Het is ook alleen maar zwart- wit bij u hé? 100% flexibiliteit en rekening houden met alles en iedereen of enkel en alleen naar uzelf kijken.

Niets houdt u tegen om af te spreken met de mensen die gij wilt of om ja te zeggen op dat ene weekend dat x kan als het in uw agenda past (of ook gewoon nee op die datum te zeggen wanneer het niet in uw agenda past)

Waarom zou dat betekenen dat uw sociale contacten compleet verdwijnen? Hebt ge schrik dat niemand u er nog bij wilt als ge u niet uberflexibel opstelt?

En ja, je kan ook perfect in dat gesprek met die vriendengroep zeggen 'x, ik snap dat ge het druk hebt maat als ge echt enkel dat weekend kunt, gaan we verder geen rekening houden met uw aan- of afwezigheid want voor a, b en c is dat weekend moeilijk'. Als iedereen wel dat weekend kan, meh dan heeft hij gespeeld en gewonnen hé (of misschien bewust als een van de latere ingevuld om de keuze te bepalen*)

* Vind ik persoonlijk dat netjes? Nee, want ik zit zo niet in elkaar. Maar ik kom als ik zelf kan, ik plooi mij ook gewoon niet dubbel (meer) (voor gewone vriendensamenkosten hé)

Maar ja goed, in uw ogen is dat egoïstisch ongetwijfeld. Maar mijn leven is van mij, er zijn nu eenmaal prioriteiten

kwas wat recensies aan het lezen van restaurants en kwam uit op een interview met een eigenaar van een bekend japanees restaurant in Belgie:

'Tachtig procent van de visvoorraad blijft in Japan, de overige
twintig procent is voor de rest van de wereld. Het is voor ons dus een dure zaak om telkens verse
vis te bestellen. Gelukkig hebben we een goed visbedrijf gevonden. Tonijn komt overgevlogen naar
Zaventem. Soms kunnen we maar tien procent van die vis gebruiken, de rest moeten we weggooien.
We zijn al heel blij als we gele vintonijn krijgen, want daarvan is er een tekort op de wereld.
dus die vliegt zijn vis van Japan over naar hier en smijt soms 90% van zijn vis gewoon weg. :eek:

Net teweten gekomen dat een vriend van mij is uitgeprocedeerd. Dit op basis van twijfel aan zijn land van herkomst (Afghanistan). Enfin, zever in pakskes maal honderd.

Ik dacht dat wij geen barbaren waren, maar blijkbaar kan een modern land als Belgie toch nog executies uitvoeren. Wel dan via de bureacratische omweg, maar hey, het kan hier. :angry:

Net teweten gekomen dat een vriend van mij is uitgeprocedeerd. Dit op basis van twijfel aan zijn land van herkomst (Afghanistan). Enfin, zever in pakskes maal honderd.

Ik dacht dat wij geen barbaren waren, maar blijkbaar kan een modern land als Belgie toch nog executies uitvoeren. Wel dan via de bureacratische omweg, maar hey, het kan hier. :angry:
Naar welk land gaan ze hem dan terugsturen? Toch niet naar het land waarvan ze twijfelen dat hij vandaan komt?

Man, met al die onderaannemers. Daar krijg ik ook het schijt van. Niemand weet nog van elkaar.

Ik heb het al vaak gezien op werven en nu blijkbaar ook in privé-situaties: met al die louche onderaannemers tegenwoordig is er gewoon niemand die nog weet bij wie ze moeten zijn.

Er zou een wet moeten komen waarbij men verplicht wordt om altijd met het logo van de hoofdaannemer te werken. Het bedrijf met wie de contracten zijn aangegaan.

Bij Fiberklaar was het exact hetzelfde: louche onderaannemer, niets van eigen logo, niets van logo van hoofdaannemer, buitenlanders, spreken de taal niet, ... Alleen hadden die nog het fatsoen om parkeerborden te plaatsen. Maar zijn die werkmannen nu van Fiberklaar, van Farys, van Fluvius, ... of gewoon een halve gare die besloten heeft om het trottoir open te leggen? Niemand die het weet. :unsure:

We leven dus in een wereld waarbij je perfect morgen een kraantje kan gaan huren zonder logo, met anonieme werkkledij, ... heel de stad kan openleggen en niemand zal er een opmerking over maken "want het zal vast wel weer een onderaannemer zijn".
Kijk ook naar Borealis waar de paraplu van hoofdaannemer naar louche onderaannemers tot en met mensenhandel wordt opengetrokken. Vinden we dat eigenlijk allemaal nog normaal?

Hoofdaannemer loog tegen stad Antwerpen: geen 27, maar 249 onderaannemers op de werf van ingestorte school Nieuw Zuid

Opnieuw het bewijs dat onze maatschappij op 2 snelheden werkt:
1) Ben je een eerlijke aannemer die speelt volgens de spelregels? -> Dan dien je een correcte prijs in maar haal je geen enkel contract binnen wegens puntje 2.
2) Ofwel ga je mee in de Russian Roulette en overtreed je de regels, lieg je, werk je met illegalen, ... om onder de prijs te gaan. En dan word je beloond met het winnen van contracten.

En dit gaat over miljoenenprojecten.
En dit gaat over een openbare (!) aanbesteding bij onze eigen overheid.
Ik moet geen tekeningetje maken bij wat er allemaal gebeurt op kleinere projecten onderling tussen bedrijven en particulieren zeker? Hetzelfde gaat ook op voor veel regels, wetten, ... als gewone burger trouwens.

De discrepantie tussen een overmaat aan regels (hoewel?) enerzijds met daar tegenover een enorm gebrek aan handhaving (hier knelt het schoentje volgens mij), creëert gewoon een gigantische wetteloze ruimte waarbij diegenen die het meest de regels durven overtreden winnen. En diegenen de regels volgen, voelen zich de onnozelaar.

Naar welk land gaan ze hem dan terugsturen? Toch niet naar het land waarvan ze twijfelen dat hij vandaan komt?

Als hij wordt tegengehouden komt hij idd in een gesloten asielcentrum terrecht waar ze hem naar Afghanistan willen sturen.

Het is een ding in het ganse begin van zijn dossier dat hem altijd genekt heeft. Namelijk dat toen hij hier is aangekomen hij de naam van zijn dorp "fout" had en dat niet kon aanduiden op een kaart van Afghanistan

Hoofdaannemer loog tegen stad Antwerpen: geen 27, maar 249 onderaannemers op de werf van ingestorte school Nieuw Zuid

Opnieuw het bewijs dat onze maatschappij op 2 snelheden werkt:
1) Ben je een eerlijke aannemer die speelt volgens de spelregels? -> Dan dien je een correcte prijs in maar haal je geen enkel contract binnen wegens puntje 2.
2) Ofwel ga je mee in de Russian Roulette en overtreed je de regels, lieg je, werk je met illegalen, ... om onder de prijs te gaan. En dan word je beloond met het winnen van contracten.

En dit gaat over miljoenenprojecten.
En dit gaat over een openbare (!) aanbesteding bij onze eigen overheid.
Ik moet geen tekeningetje maken bij wat er allemaal gebeurt op kleinere projecten onderling tussen bedrijven en particulieren zeker? Hetzelfde gaat ook op voor veel regels, wetten, ... als gewone burger trouwens.

De discrepantie tussen een overmaat aan regels (hoewel?) enerzijds met daar tegenover een enorm gebrek aan handhaving (hier knelt het schoentje volgens mij), creëert gewoon een gigantische wetteloze ruimte waarbij diegenen die het meest de regels durven overtreden winnen. En diegenen de regels volgen, voelen zich de onnozelaar.
Het is toch iets minder zwart-wit dan dit. Naar verluid zou de hoofdaannemer een lijst gegeven hebben met onderaannemers die bij hen gekend waren, maar zou bij deze onderaannemers nogmaals een hele reeks onderaannemers en/of zelfstandigen aan de slag zijn. Een elektricien die als zelfstandige aan de slag is bij een bedrijf aan een bepaalde dagrate, wordt dus ook als onderaannemer gezien. De hoofdaannemer was dus mogelijks niet volledig genoeg en niet dus niet noodzakelijk van kwade wil.

Dat neemt niet weg dat je overschot van gelijk hebt over hoe het er vaak aan toe gaat op werven.

kwas wat recensies aan het lezen van restaurants en kwam uit op een interview met een eigenaar van een bekend japanees restaurant in Belgie:

dus die vliegt zijn vis van Japan over naar hier en smijt soms 90% van zijn vis gewoon weg. :eek:

Is da 10% van die 20% of 10% int algemeen aka "slechts" de helft wordt weggesmeten?

Btw toen ik uw bericht de eerste keer las beeldde ik me in dat ze die onbruikbare vis uit het vliegtuig smijten terwijl ze aant vliegen zijn en mijn iets te wilde verbeelding stelde al een scene voor waar een random wandelaar ne vis op zn kop krijgt. En ik kreeg spontaan de slappe lach. :unsure:

Is da 10% van die 20% of 10% int algemeen aka "slechts" de helft wordt weggesmeten?

Btw toen ik uw bericht de eerste keer las beeldde ik me in dat ze die onbruikbare vis uit het vliegtuig smijten terwijl ze aant vliegen zijn en mijn iets te wilde verbeelding stelde al een scene voor waar een random wandelaar ne vis op zn kop krijgt. En ik kreeg spontaan de slappe lach. :unsure:
Zoals ik het interpreteer is het 10% van wat hij laat overkomen. Wat maar een klein deel zal zijn van die 20% die wordt geëxporteerd door Japan. Maar toch, wat een verspilling zeg. 90% van uw vis weggooien omdat het niet goed genoeg is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan