Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij hadden ze idd beter gewoon het uur veranderd en een lus extra aangelegd van bvb 10km voor wie toch de 100 wil doen. De renners die bvb om 7u 's morgens aankomen, die lopen geen kneit meer risico op "doodvallen door de hitte" maar zien wel hun evenementen een pak minder uitdaging bieden.. 😔

Tragisch, maar er staan daar haaientanden + een bord dat fietsers dienen voorrang te geven.

Dit is dus iets wat ik zo vaak tegen kom.
Fietsers die niet meer stoppen aan oversteekplaatsen en auto-bestuurders die stoppen op plaatsen waar ze niet moeten stoppen. Waardoor fietsers ook meer en vaker gaan denken dat ze toch wel voorrang krijgen.

Gewoon simpele basisverkeersregels.
Het staat natuurlijk los van de discussie in Pol en actua over alcohol en nultolerantie in het verkeer maar de helft kan zich bloednuchter nog nie aan de regels houden
Tsja. Het werkt in twee richtingen. De meeste automobilisten weten ook niet wanneer ze wel moeten stoppen voor fietsers. Het besef dat een fietser of een fietspad altijd voorrang heeft is voor veel auto's erg moeilijk om te begrijpen. Dat je moet stoppen voor een fietser wanneer het fietspad overgaat op de rijweg ook niet. Dat je anderhalve meter afstand MOET houden wanneer je een fietser voorbij gaat al helemaal niet
Om dan nog maar te zwijgen over de specifieke regelgeving rond speedpedelecs, waar veel auto's me gewoon van mijn rechtmatige plek op de baan willen rijden.

Tsja. Het werkt in twee richtingen. De meeste automobilisten weten ook niet wanneer ze wel moeten stoppen voor fietsers. Het besef dat een fietser of een fietspad altijd voorrang heeft is voor veel auto's erg moeilijk om te begrijpen. Dat je moet stoppen voor een fietser wanneer het fietspad overgaat op de rijweg ook niet. Dat je anderhalve meter afstand MOET houden wanneer je een fietser voorbij gaat al helemaal niet
Om dan nog maar te zwijgen over de specifieke regelgeving rond speedpedelecs, waar veel auto's me gewoon van mijn rechtmatige plek op de baan willen rijden.
Er staan borden + haaientanden. Sorry maar dat werkt absoluut niet in 2 richtingen

Wat jij zegt klopt wel, maar heeft niks te maken met de talloze oversteekplaatsen die overduidelijk zijn qua voorrangregels, maar vele gewoon maar wat doen op het gevoel.

Op de ringweg hier (2 rijstroken) is het al een goed halfuur filerijden. Nu al de 3de keer dat de politie er met sirenes doorkomt en iedereen holderdebolder opzij moet rijden. De reddingsstrook is inderdaad duidelijk nog niet ingeburgerd.

Er staan borden + haaientanden. Sorry maar dat werkt absoluut niet in 2 richtingen

Wat jij zegt klopt wel, maar heeft niks te maken met de talloze oversteekplaatsen die overduidelijk zijn qua voorrangregels, maar vele gewoon maar wat doen op het gevoel.
Lees eens wat ik schrijf. Automobilisten kennen de regels ook niet, is mijn boodschap

Aan de rotonde van de N3 in Tienen heb ik als fietser voorrang, maar wordt ik doodgereden als ik hem neem. In Sint-Truiden heb ik geen voorrang, maar stopt iedere wagen om me door te laten

Een jong meisje van nog geen tien jaar met haar zusje van nog geen vier jaar op de markt.

Ze wouden een mango kopen maar er stond niet genoeg geld op de kaart van hun mama.

Als de baas niet in de buurt was, had ik het zo meegegeven. Heb uiteindelijk een half trosje druiven meegegeven.

Had het er echt moeilijk mee.

Lees eens wat ik schrijf. Automobilisten kennen de regels ook niet, is mijn boodschap

Aan de rotonde van de N3 in Tienen heb ik als fietser voorrang, maar wordt ik doodgereden als ik hem neem. In Sint-Truiden heb ik geen voorrang, maar stopt iedere wagen om me door te laten
Ben ik ook mee akkoord hoor. Automobilisten kennen ook de regels niet (of vullen ze naar eigen goeddunken en gevoel in)
Dat was ook een deel van mijn ergernis (stoppen waar het niet moet etc)

Die rotonde die jij bedoelt is aan die BMW garage ? Toch ook vrij duidelijk eigenlijk voor auto's want er staan eveneens verkeersborden + haaientanden voor als je de rotonde opgaat. + het fietspad ligt nog binnen de rotonde eigenlijk dus ook bij het afrijden is die regel duidelijk.

Stoort me gewoon mateloos dat mensen telkens zo maar iets doen zowel fietsers als automobilisten.

Mensen die u ongevraagd elke dag een update over hun verbouwingen geven. Het interesseert mij geen hol dat gij ander kabels getrokken hebt vandaag!

Ben ik ook mee akkoord hoor. Automobilisten kennen ook de regels niet (of vullen ze naar eigen goeddunken en gevoel in)
Dat was ook een deel van mijn ergernis (stoppen waar het niet moet etc)

Die rotonde die jij bedoelt is aan die BMW garage ? Toch ook vrij duidelijk eigenlijk voor auto's want er staan eveneens verkeersborden + haaientanden voor als je de rotonde opgaat. + het fietspad ligt nog binnen de rotonde eigenlijk dus ook bij het afrijden is die regel duidelijk.

Stoort me gewoon mateloos dat mensen telkens zo maar iets doen zowel fietsers als automobilisten.
Ik woon niet ver daar vandaan. Het aantal keren dat ik daar een noodstop heb moeten maken is niet te tellen.

Een van mijn ergernissen ook . Staat wel achter pay-wall, maar de boodschap is sowieso duidelijk: waarom zijn de kindergerechten in de horeca altijd junkfood?
Let wel, indien ik eens ga eten heb ik er echt geen probleem mee dat mijn kinderen een vol-au-vent met frietjes eten, maar we hebben ook al meegemaakt dat we een korte vakantie in de BeNeLux met halfpension boekten en dat onze kinderen dan iedere avond mochten kiezen tussen een curryworst of kipfilet.
Op onze jaarlijkse vakantie in de alpen kregen de kinderen wél fatsoenlijk eten (gewoon een kleine portie van één van de menu's
Paar jaar geleden in de Ardèche (wandelvakantie van verblijf naar verblijf) waren die van mij al blij dat er op de laatste locatie eens geen frieten standaard in het kindermenu stonden en je kon kiezen voor haricots verts. Vergissen ze zich wel niet in de keuken zeker...

Een jong meisje van nog geen tien jaar met haar zusje van nog geen vier jaar op de markt.

Ze wouden een mango kopen maar er stond niet genoeg geld op de kaart van hun mama.

Als de baas niet in de buurt was, had ik het zo meegegeven. Heb uiteindelijk een half trosje druiven meegegeven.

Had het er echt moeilijk mee.
Het niet verkochte fruit ligt straks ergens weg te rotten.

Denk daar maar eens aan! Straks wanneer je tv kijkt.

Wij hebben een dakloze die voor ons gebouw zonder gêne zijn kont proper wrijft. Mijn collega helemaal in shock naar het onthaal en daar antwoordende ze haar heel droog: "ja we kennen hem, is niet de eerste keer dat die dat doet."

Vorige keer hebben ze de hele voorkant moeten proper maken want dat was volgepist tot en met.

En FU aan de bedelaars/oplichters die in de trein tussen brussel noord en centraal altijd met briefjes komen om geld te vragen. ELKE DAG OPNIEUW.

Paar jaar geleden in de Ardèche (wandelvakantie van verblijf naar verblijf) waren die van mij al blij dat er op de laatste locatie eens geen frieten standaard in het kindermenu stonden en je kon kiezen voor haricots verts. Vergissen ze zich wel niet in de keuken zeker...

het waren opeens haricots jaunes de patates?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan