Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geflitst aan 52 dan is er al 2x een correctie toegepast en stond er nog meer op de teller. Maar dat vergeet iedereen altijd als ze verongelijkt hub verhaal vertellen
Ja amai. Al die risicos die ik neem aan 58 op een verlaten baan. Gelukkig is de politie er om mijn op het rechte pad te brengen. :unsure:

Een van mijn ergernissen ook . Staat wel achter pay-wall, maar de boodschap is sowieso duidelijk: waarom zijn de kindergerechten in de horeca altijd junkfood?
Let wel, indien ik eens ga eten heb ik er echt geen probleem mee dat mijn kinderen een vol-au-vent met frietjes eten, maar we hebben ook al meegemaakt dat we een korte vakantie in de BeNeLux met halfpension boekten en dat onze kinderen dan iedere avond mochten kiezen tussen een curryworst of kipfilet.
Op onze jaarlijkse vakantie in de alpen kregen de kinderen wél fatsoenlijk eten (gewoon een kleine portie van één van de menu's
Ik denk dat ge ervan zou verschieten hoeveel kinderen weinig 'normaal' eten lusten. Of dat uit eten gaan gelijk staat aan ongezond eten.

Een van mijn ergernissen ook . Staat wel achter pay-wall, maar de boodschap is sowieso duidelijk: waarom zijn de kindergerechten in de horeca altijd junkfood?
Let wel, indien ik eens ga eten heb ik er echt geen probleem mee dat mijn kinderen een vol-au-vent met frietjes eten, maar we hebben ook al meegemaakt dat we een korte vakantie in de BeNeLux met halfpension boekten en dat onze kinderen dan iedere avond mochten kiezen tussen een lange hamburger of kipfilet.
Op onze jaarlijkse vakantie in de alpen kregen de kinderen wél fatsoenlijk eten (gewoon een kleine portie van één van de menu's
FTFY

Ik denk dat ge ervan zou verschieten hoeveel kinderen weinig 'normaal' eten lusten.
Kinderen lusten perfect normaal eten.
Of dat uit eten gaan gelijk staat aan ongezond eten.
Wanneer ik een kamer voor een week boek aan 200 EUR per nacht, dan wil ik de keuze hebben wat mijn kinderen eten. Die gaan echt geen hele week junkfood met frieten eten.
Echt he, ik word er ook zot van.

Op onze alpentrip binnenkort eten ze gelukkig ook normaal eten, in kleinere portie.
In Oostenrijk kregen ze miniporties van het volwassenen eten idd.
In één van die hotels mochten de kinderen dan de laatste dag kiezen wat ze het lekkerste vonden die week, en dan maakten de chef dat nog eens voor hen klaar.

Kinderen lusten perfect normaal eten.
Hey ik geef je gelijk wat betreft de keuzes van de kindermenu's op restaurant hoor maar heus niet alle kinderen zijn gemakkelijke eters. Als ik naar mijn directe omgeving kijk zijn er daar tot een bepaalde leeftijd bij die praktisch geen groenten eten of waar er speciaal een portie extra gekookt wordt met iets wat de kinderen wel lusten en niet gewoon mee eten met de pot. 🤷
En die mensen zijn dan blij dat er op resto fritten en lange hamburger (🤪) op het menu staan. En appelmoes.
Ik denk dat het daarom ook een beetje is dat obesitas bij kinderen toeneemt.

Hey ik geef je gelijk wat betreft de keuzes van de kindermenu's op restaurant hoor maar heus niet alle kinderen zijn gemakkelijke eters. Als ik naar mijn directe omgeving kijk zijn er daar tot een bepaalde leeftijd bij die praktisch geen groenten eten of waar er speciaal een portie extra gekookt wordt met iets wat de kinderen wel lusten en niet gewoon mee eten met de pot. 🤷
En die mensen zijn dan blij dat er op resto fritten en lange hamburger (🤪) op het menu staan. En appelmoes.
Goh, maar er zijn veel gerechten die kinderen wel lusten én gezond kunnen zijn. Spaghetti of lasagne zijn de makkelijkste voorbeelden.

2 potjes koken ligt toch aan de ouders. Als mijn kinderen iets niet lusten hebben ze gewoon pech (en honger). Ze hebben elk 1 gerecht mogen kiezen dat ze absoluut niet willen en als we dat eten krijgen ze boterhammen in de plaats. Al de rest moeten ze gewoon eten.

2 potjes koken ligt toch aan de ouders. Als mijn kinderen iets niet lusten hebben ze gewoon pech (en honger). Ze hebben elk 1 gerecht mogen kiezen dat ze absoluut niet willen en als we dat eten krijgen ze boterhammen in de plaats. Al de rest moeten ze gewoon eten.
Hier ook deels zo.
Wat ze niet lust, mag ze na te hebben geproefd, laten liggen. Gisteren heeft ze 1 hapje groenten, 1 hapje aardappelsalade en een halve kipfilet naar binnen gespeeld. Er zijn dagen dat ze maar 1 koffielepeltje eet. Ik ga er geen drama's rond maken, maar ze moet niet van tafel gaan en de chipskast induiken! Als ze dan begint te zeuren dat ze honger heeft, krijgt ze de keuze tussen een yoghurt en een appel. 🤷🏼

Maar natuurlijk heeft ze ook haar voorkeuren. En meermaals per week richt ik me daar bewust naar. De maandag is bvb een klassieke dag waarop alles haar wat te veel is. Dan ga ik geen drama's gaan zoeken maar krijgt ze kip met erwtjes of ei voor haar neus. Toevallig 2 van haar favorieten.

Feit is natuurlijk dat uit eten gaan net wél leuk hoort te zijn en geen machtsstrijd met gehuil en gekrijs. 😬

Bij ons mogen ze een ingrediënt laten liggen. De oudste lust geen sla en geen paddenstoelen, de jongste geen tomaten. Maar verder eten die gewoon mee.

Ik ben akkoord met bovenstaande dingen hoor!
Ik probeer thuis ook gezonde levensgewoonten toe te passen en gewend te maken.
Ongezond/ minder gezond eten is soms ook een makkelijke oplossing en ouders hebben die dingen grotendeels in de hand.

Als ge buiten zit met vrienden op het terras en de buren u om 22:05 bellen met de vraag of het stiller kan. Er stond niet eens muziek op.. ga dan in het bos wonen ipv in het centrum he. Het gaat hier over vrijstaande woningen met tuin, dus niet van die nieuwe verkavelingen waar iedereen tegen mekaar op zit.

Als ge buiten zit met vrienden op het terras en de buren u om 22:05 bellen met de vraag of het stiller kan. Er stond niet eens muziek op.. ga dan in het bos wonen ipv in het centrum he. Het gaat hier over vrijstaande woningen met tuin, dus niet van die nieuwe verkavelingen waar iedereen tegen mekaar op zit.

Woont ge bijkans in mijn gebouw? :unsure:

En een papierke van de wijkagent ontvangen? :unsure:

Laatst bewerkt:
Binnen te warm om te kunnen slapen en het lijkt er ook niet op dat het snel gaat afkoelen, buiten is het ook nog altijd te warm door dat stadseffect. Alle ramen open, maar in een stad is dat ook niet altijd aangenaam. De zoveelste groep mensen die 'oere' roepen is ook alweer gepasseerd en het laatste uur is er ergens een alarm aan het afgaan.

Ik kan zeer slecht tegen warmte...

Binnen te warm om te kunnen slapen en het lijkt er ook niet op dat het snel gaat afkoelen, buiten is het ook nog altijd te warm door dat stadseffect. Alle ramen open, maar in een stad is dat ook niet altijd aangenaam. De zoveelste groep mensen die 'oere' roepen is ook alweer gepasseerd en het laatste uur is er ergens een alarm aan het afgaan.

Heel herkenbaar..

Al 3 weken lang slaap ik verschrikkelijk slecht door de warmte. Meestal geraak ik pas tegen 3u in slaap..

Ons huis is ook precies een donkere versterkte burcht. Rolluiken zijn al weken niet omhoog geweest om de warmte buiten te proberen houden. Beneden valt het mee (met mobiele airco), maar boven is het zeker 24°.

Ik hoop snel op betere temperaturen.. 15° is meer dan genoeg...

Hier van hetzelfde.
Koel mat in bed, maar dat warmt natuurlijk ook langzaam op.
Inslapen onder begeleiding van een ventilator, stand 1 om stroom te besparen.
Dakappartement, gisteren hoogste temperatuur 29,5°, volgens de thermostaat.
Een mobiele airco is al geen optie, ik kan die uitlaat bijna nergens plaatsen, en die maken toch iets teveel lawaai voor mij persoonlijk om te kunnen inslapen. Koelkast die overuren draait, ongeveer alles van eten moet er in, in de keukenkasten ligt alles veel te warm.

Buiten is het dan ook al niet rustig, straatracers die je tot ver kan horen, en veelal marginale stomdronken mensen.
Vaak ook kinderen die tot ver na de aangeraden bedtijd wakker zijn, met gehuil en gekrijs als gevolg.
Of 's nachts van die gasten die dan filmpjes kijken op hun gsm of pas dan beginnen te telefoneren naar het thuisland.
Kort genoeg om wakker van te worden.

Heel de binnenstad volbouwen met appartementen van 3-4-5 hoog, de straten zijn bijna steegjes.

Korte oplossing zal weeral verhuizen zijn, voor de zoveelste keer.

bah, om 2 uur wakker geworden om 1 of andere reden aan de renovatie beginnen denken.. niet voor 5 uur in slaap gevallen wegens over alle details en mogelijke problemen te gaan. -_- En we zijn nog niet eens begonnen \o/

bah, om 2 uur wakker geworden om 1 of andere reden aan de renovatie beginnen denken.. niet voor 5 uur in slaap gevallen wegens over alle details en mogelijke problemen te gaan. -_- En we zijn nog niet eens begonnen \o/
Gewoon een nieuw, reeds gerenoveerd huis kopen. This is the BG way.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan