- Geen parkeerborden geplaatst 48u op voorhand
- Op de website van Stad Gent geen vergunning te bespeuren om parkeerborden te plaatsen
- Voertuig: één of andere camionette van een random tuinbedrijf uit Wallonië (weliswaar zonder adres of telefoonnummer), waarvan de camionette een verschillende kentekenplaat heeft t.o.v. de remorque. Hetgeen verboden is.
- Werkwijze: Zo'n gigantische (en enorm luidruchtige) slijpschijf op naft werd niet alleen gebruikt om het asfalt door te slijpen (-> logisch), maar ook om heel de dag door domme plastieken buizen door te schijven.
- Meer dan 3 uur na de start van de werken hadden we een briefje gekregen in de bus van Farys. Om te zeggen dat ze hier "ergens in komende 2 weken een dagje zullen werken". -> Ah ok, bedankt om duidelijk op voorhand te communiceren. :ironic: Ook stond op dat briefje dat hun aannemer alles volgens de regels van de kunst zou doen; met parkeervergunning, signalisatie op straat, ... Enfin, alles wat ze NIET hebben gedaan eigenlijk.
Klacht ingediend bij Farys:
- Reactie die ik verwachtte: "Oei, dat is niet de bedoeling meneer, we zullen onmiddellijk iemand sturen van de interne kwaliteitszorg om onze onderaannemer te gaan controleren".
- Reactie die ik kreeg: "Jouw persoonlijke naam en adres meneer?". Ik wenste anoniem te blijven in het geval het toch niemand van Farys was en mijn buur illegaal aan het aansluiten was op de riolering. Leek mij logisch dat ik daar nergens mijn naam wil zien onderstaan. Reactie: -> "Zonder jouw naam en adres kunnen we niets doen meneer!".
- Na aandringen ging iemand het voorleggen bij zijn leidinggevende. Kwam even later terug met de boodschap dat de enige manier om anoniem een klacht te versturen is
per brief.
- Meegegeven dat ik er niet langer mijn tijd zal aan verspillen maar dat ze mogen laten weten aan hun hiërarchie dat ze dringend eens hun onderaannemers mogen onderwerpen aan een grondige kwaliteitscontrole en dat ze hun procedures zo moeten voorzien dat je anoniem klacht kan indienen. En opgehangen.
Als wij verbouwen of verhuizen zullen we wel alle details in orde brengen tot in de puntjes. Om dan te zien dat onze eigen (semi-)overheid één of andere louche cheap-ass onderaannemer gewoon zijn gang laat gaan alsof de straat hun persoonlijke eigendom is zonder zich iets aan te trekken van de regels. Om dan te constateren dat de helft van de politici royale zitpenningen krijgt bij al die intercommunales.

In wat voor apenland leven wij eigenlijk?!
Je kunt nagaan hoe weinig verdachte handelingen er ook gerapporteerd worden als ik de eerste ben in Vlaanderen die botst op het niet-anoniem kunnen versturen van klachten. Wie zal zijn buurman aangeven wanneer hij een illegale boorput heeft gestoken? Niemand. Wie zal zijn buurman aangeven wanneer hij illegaal aftapt van een waterleiding? Niemand. Het is niet moeilijk.
Dan wordt het maar allemaal gerapporteerd als "lekken". Sure.