Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren in de gemeente hiernaast een dorpsfeest met wat optredens.

De hoofdact was de "DJ set" van Victor Verhulst en Kobe Ilsen. Mannekes mannekes mannekes, wat een aanfluiting en belediging voor echte DJ's. Irritante commerciële boenkeboenke kuthouse afgewisseld met wat populaire commerciële R&B en zelfs K3 nummers begot. En staan ze daar als 2 idiote apen rond te springen en het publiek op te zwepen alsof ze fucking Chris Martin op de Heizel zijn, constant "woop woop" en "waar zijn die handen" roepend in hun micro, elkaar afwisselend aan de "draaitafel". Ben er bijna zeker van dat het een bandje was dat speelde en ze gewoon zelf af en toe de bas wat minder of harder zetten, met veel overdreven gebaar aan die knopjes draaiend. :sarcastic:

Nee, veel meer respect voor de coverband ervoor die tenminste zelf muziek speelden en zongen en het publiek helemaal mee hadden.
Ik ken één DJ vrij goed, een gekende naam in België.

Die ergert zich aan BV's die DJ-en, en die gewoon mix-software gebruiken om liedjes door mekaar te mixen. Nul komma nul métier. Ik vermoed dat VH en KI ook van dat kaliber zijn.

Maar ja, brood en spelen heh...

Gisteren in de gemeente hiernaast een dorpsfeest met wat optredens.

De hoofdact was de "DJ set" van Victor Verhulst en Kobe Ilsen. Mannekes mannekes mannekes, wat een aanfluiting en belediging voor echte DJ's. Irritante commerciële boenkeboenke kuthouse afgewisseld met wat populaire commerciële R&B en zelfs K3 nummers begot. En staan ze daar als 2 idiote apen rond te springen en het publiek op te zwepen alsof ze fucking Chris Martin op de Heizel zijn, constant "woop woop" en "waar zijn die handen" roepend in hun micro, elkaar afwisselend aan de "draaitafel". Ben er bijna zeker van dat het een bandje was dat speelde en ze gewoon zelf af en toe de bas wat minder of harder zetten, met veel overdreven gebaar aan die knopjes draaiend. :sarcastic:

Nee, veel meer respect voor de coverband ervoor die tenminste zelf muziek speelden en zongen en het publiek helemaal mee hadden.
Trouw en kinderfeest DJ's die nu eenmaal door hun bekende kop een publiek trekken. Was het JanJsnssems en SabrinaDeckers zag niemand er vast naar om.

Ik dacht dat sommigen (o.m. Dimitri Vegas & Like Mike) ook gewoon op voorhand hun mix op een usb-stick zetten en dan maar laten afspelen bij een optreden?

Het blijft toch mijn overtuiging dat we hier een veilig bestaan kennen en al die angst niet nodig is. Allez, we leven dus beiden al 36 jaar zonder ooit te vechten kennelijk, en ik denk dat we niet alleen zijn (zover ik weet al mijn vrienden bv.). Er gaan altijd van die situaties opduiken zoals @Pinkman en @Strijkijzer hebben meegemaakt, maar dat is voor mij toch een beetje zoals een verkeersongeval: een bestaand, eerder klein risico, dat je niet moet afschrikken te rijden.

Mijn ervaring is toch vooral dat mensen die "toevallig" vaak in gevechten verzeild raken, daar heel vaak zelf (on)bewust voor iets tussenzitten. Meer dan 10 jaar terug is er ook zo eens een dronken geval van een kop kleiner in mijn rug gesprongen op een fuif, en die heeft me ook een mot verkocht. Zijn vrienden stonden er meteen rond om te "ontraden" hun zatte kameraad een mot terug te verkopen, en ik heb dat ook niet gedaan. Als ik toen uit een soort van haantjes/ego-gedrag vond dat die een mot verdiende had ik ook eens gevochten zeker.
Gohja, is zoals ik zeg. Eerste keer in mijn leven dat ik dit meemaak. Het is nu niet ineens dat ik schrik heb gekregen want ik weet wel dat dit echt uitzonderlijk is en als het echt nodig is vecht ik wel terug (als die zou blijven doormeppen zeker). Ik ben opzich wel fysiek in orde en als het moet kan ik ook heel hard sprinten :unsure: Ik heb dus ook geen vecht ervaring en die gast was ook breder dusja.

Edit: en ben van nature uit ook niet echt agressief. Dat zit niet echt in mij.

Tis dan nog een hybride ook... "Maar wij hebben die kabel noooodig :cry:" Voor die 50 elektrische km's op de 800 die ge elke dag gaat rijden, really?
Mja, dat is wel de bedoeling van een hybride natuurlijk. Bij ons pushen ze bij HR om de hybride bedrijfswagens zoveel mogelijk elektrisch te laden, wat ik ook maar normaal vind.

Nog liever in de gazet wat komen janken dan een kabel van €300 kopen zodat je wel op reis kan.

Ik snap dat toch niet hoor. Die kabel hadden ze erna vast wel vergoed gekregen.
Dat gelooft ge zelf toch niet zeker?
Tis dan nog een hybride ook... "Maar wij hebben die kabel noooodig :cry:" Voor die 50 elektrische km's op de 800 die ge elke dag gaat rijden, really?
Ja, want met een plug-in hybride rijd je je batterij leeg en ga je dan verder enkel op de brandstofmotor rijden. Als je op die manier lange afstanden met je plug-in doen ben je totaal verkeerd bezig.

Ja, want met een plug-in hybride rijd je je batterij leeg en ga je dan verder enkel op de brandstofmotor rijden. Als je op die manier lange afstanden met je plug-in doen ben je totaal verkeerd bezig.
Heb ik dat dan ergens gezegd of verzin je maar wat?
Ik heb er zelf net een 4000'er opzitten met mijn hybride, ik weet wel hoe het systeem zich gedraagt en de impact van dagelijks laden op die afstand is het niet waard om dagen verlof voor te missen omdat je de kabel zo nodig hebt.

Heb ik dat dan ergens gezegd of verzin je maar wat?
Ik heb er zelf net een 4000'er opzitten met mijn hybride, ik weet wel hoe het systeem zich gedraagt en de impact van dagelijks laden op die afstand is het niet waard om dagen verlof voor te missen omdat je de kabel zo nodig hebt.
Je zegt anders letterlijk "Voor die 50 elektrische km's op de 800 die ge elke dag gaat rijden"
>>>>
Ik ken verschillende mensen die met een hybride rijden en dat op een totaal foute manier doen, dus laat dat argument maar gerust weg, want dat bewijst niets.

Ze konden inderdaad perfect zonder die kabel vetrokken zijn, maar dan hadden ze niet enkel een hoger verbruik gehad, maar waren ze ook nog eens een kabel van 300 euro kwijt.

Je zegt anders letterlijk "Voor die 50 elektrische km's op de 800 die ge elke dag gaat rijden"
>>>>

Ik ken verschillende mensen die met een hybride rijden en dat op een totaal foute manier doen, dus laat dat argument maar gerust weg, want dat bewijst niets.

Ze konden inderdaad perfect zonder die kabel vetrokken zijn, maar dan hadden ze niet enkel een hoger verbruik gehad, maar waren ze ook nog eens een kabel van 300 euro kwijt.
Ik laat juist niets achterwege, want ik weet perfect hoe mijn wagen met mijn batterij omgaat en wat het verschil is op die afstand over de snelweg. Of dat voor jou iets of niets bewijst is voor mij van geen belang. Typisch BG ook weer "ik ken mensen die iets verkeerd doen, dus gij zult het ook wel verkeerd doen".

Toegeven, mijn uitspraak was wat cru verwoord. Ze echter impliceert allerminst dat er eerst 50km elektrisch wordt gereden en daarna 750 op brandstof. Het hogere verbruik is allerminst de verloren dagen waard, en de kabel wilden ze wel achterlaten als ze er een andere konden huren.

Laatst bewerkt:
Ik laat juist niets achterwege, want ik weet perfect hoe mijn wagen met mijn batterij omgaat en wat het verschil is op die afstand over de snelweg. Of dat voor jou iets of niets bewijst is voor mij van geen belang. Typisch BG ook weer "ik ken mensen die iets verkeerd doen, dus gij zult het ook wel verkeerd doen".

Toegeven, mijn uitspraak was wat cru verwoord. Ze echter impliceert allerminst dat er eerst 50km elektrisch wordt gereden en daarna 750 op brandstof. Het hogere verbruik is allerminst de verloren dagen waard, en de kabel wilden ze wel achterlaten als ze er een andere konden huren.
Het gaat er niet over hoe de auto met de batterij omgaat, maar hoe de mens met zijn auto met batterij omgaat. Veel mensen kopen een plug-in hybride om welke reden dan ook, maar gebruiken die dan uiteindelijk totaal verkeerd (en gaan dan vaak ook nog commentaar geven op de auto terwijl het probleem bij henzelf ligt).
(Bovenstaande gaat niet vier jou, dat is gewoon algemeen)

Wat jou situatie betreft, ik weet niet hoe jij met je je auto rijd, dus ik kan daar niet over oordelen. Ik kan kan alleen antwoorden op wat jij hier schrijft, niet meer, maar ook niet minder dan dat. En wat jij in voorgaande berichten schreef deed uitschijnen dat je het fout deed, maar dat kom je nu betwisten, misschien handig om dan eens ye vermelden hoe je het wel doet?

Wat dat artikel betreft, oké ze wilden een kabel huren als ze wisten dat het zo lang zou gaan duren. Maar dan waren ze hun kabel van 300 euro ook kwijt geweest, want de technieker zou die gewoon achterlaten bij de paal en we weten allemaal dat zo een zaken dan gepikt worden.

Man, met al die onderaannemers. Daar krijg ik ook het schijt van. Niemand weet nog van elkaar.

Ik heb het al vaak gezien op werven en nu blijkbaar ook in privé-situaties: met al die louche onderaannemers tegenwoordig is er gewoon niemand die nog weet bij wie ze moeten zijn.

Er zou een wet moeten komen waarbij men verplicht wordt om altijd met het logo van de hoofdaannemer te werken. Het bedrijf met wie de contracten zijn aangegaan.

Bij Fiberklaar was het exact hetzelfde: louche onderaannemer, niets van eigen logo, niets van logo van hoofdaannemer, buitenlanders, spreken de taal niet, ... Alleen hadden die nog het fatsoen om parkeerborden te plaatsen. Maar zijn die werkmannen nu van Fiberklaar, van Farys, van Fluvius, ... of gewoon een halve gare die besloten heeft om het trottoir open te leggen? Niemand die het weet. :unsure:

We leven dus in een wereld waarbij je perfect morgen een kraantje kan gaan huren zonder logo, met anonieme werkkledij, ... heel de stad kan openleggen en niemand zal er een opmerking over maken "want het zal vast wel weer een onderaannemer zijn".
Kijk ook naar Borealis waar de paraplu van hoofdaannemer naar louche onderaannemers tot en met mensenhandel wordt opengetrokken. Vinden we dat eigenlijk allemaal nog normaal?

- Geen parkeerborden geplaatst 48u op voorhand
- Op de website van Stad Gent geen vergunning te bespeuren om parkeerborden te plaatsen
- Voertuig: één of andere camionette van een random tuinbedrijf uit Wallonië (weliswaar zonder adres of telefoonnummer), waarvan de camionette een verschillende kentekenplaat heeft t.o.v. de remorque. Hetgeen verboden is.
- Werkwijze: Zo'n gigantische (en enorm luidruchtige) slijpschijf op naft werd niet alleen gebruikt om het asfalt door te slijpen (-> logisch), maar ook om heel de dag door domme plastieken buizen door te schijven. :wtf:
- Meer dan 3 uur na de start van de werken hadden we een briefje gekregen in de bus van Farys. Om te zeggen dat ze hier "ergens in komende 2 weken een dagje zullen werken". -> Ah ok, bedankt om duidelijk op voorhand te communiceren. :ironic: Ook stond op dat briefje dat hun aannemer alles volgens de regels van de kunst zou doen; met parkeervergunning, signalisatie op straat, ... Enfin, alles wat ze NIET hebben gedaan eigenlijk. :lol:

Klacht ingediend bij Farys:
- Reactie die ik verwachtte: "Oei, dat is niet de bedoeling meneer, we zullen onmiddellijk iemand sturen van de interne kwaliteitszorg om onze onderaannemer te gaan controleren".
- Reactie die ik kreeg: "Jouw persoonlijke naam en adres meneer?". Ik wenste anoniem te blijven in het geval het toch niemand van Farys was en mijn buur illegaal aan het aansluiten was op de riolering. Leek mij logisch dat ik daar nergens mijn naam wil zien onderstaan. Reactie: -> "Zonder jouw naam en adres kunnen we niets doen meneer!".
- Na aandringen ging iemand het voorleggen bij zijn leidinggevende. Kwam even later terug met de boodschap dat de enige manier om anoniem een klacht te versturen is per brief. :wtf:
- Meegegeven dat ik er niet langer mijn tijd zal aan verspillen maar dat ze mogen laten weten aan hun hiërarchie dat ze dringend eens hun onderaannemers mogen onderwerpen aan een grondige kwaliteitscontrole en dat ze hun procedures zo moeten voorzien dat je anoniem klacht kan indienen. En opgehangen.

Als wij verbouwen of verhuizen zullen we wel alle details in orde brengen tot in de puntjes. Om dan te zien dat onze eigen (semi-)overheid één of andere louche cheap-ass onderaannemer gewoon zijn gang laat gaan alsof de straat hun persoonlijke eigendom is zonder zich iets aan te trekken van de regels. Om dan te constateren dat de helft van de politici royale zitpenningen krijgt bij al die intercommunales. :wtf: In wat voor apenland leven wij eigenlijk?!

Je kunt nagaan hoe weinig verdachte handelingen er ook gerapporteerd worden als ik de eerste ben in Vlaanderen die botst op het niet-anoniem kunnen versturen van klachten. Wie zal zijn buurman aangeven wanneer hij een illegale boorput heeft gestoken? Niemand. Wie zal zijn buurman aangeven wanneer hij illegaal aftapt van een waterleiding? Niemand. Het is niet moeilijk.
Dan wordt het maar allemaal gerapporteerd als "lekken". Sure.

Echt een top idee, anoniem klacht kunnen indienen. Laat maar weten wanneer het er door komt, dan maak ik er een hobby van om tegen sommigen van het forum klacht in te dienen, zo een stuk of 10 per week.
Of moeten mensen hun grote muil die ze hebben op internet eens gebruiken om toch maar eens aan te kaarten waar ze in het echte leven problemen mee hebben. Bende kleuters, ik ben boos maar ze mogen het niet weten dat het ik was hoor. En dan neuten dat alles verkeerd loopt in de wereld, hoe zou dat komen met een bende jaknikkers die niet durven uitkomen voor hun eigen principes.

1543

Oei, lijkt me niet evident, wat voor werk doe je, want met 1,5 uur slaap gaat werken niet simpel zijn vrees ik
dossierbeheerder. Van donderdag heb ik miss max 3 uur geslapen, ik ga het nu proberen in te halen.
Volgens mij is dat geen gezonde oplossing hoor, ik weet niet wat je uit zo één dag flexijob verdient, maar daarom je hele dag saboteren lijkt me kosten/baten niet echt ideaal. Er zullen wel ergens mensen rondlopen die fris zijn als ze om 3u thuiskomen en om 5u30 weer moeten opstaan, maar voor de overgrote meerderheid is dat gewoon kapotgaan.

80€ is wel de moeite en is nog ma voor 2 weken. En binnen 5 weken heb ik 2 weken verlof dus ik wel echt dat mijn appartement in orde is en dat ik dan kan genieten van de rust van alleen wonen.

Echt een top idee, anoniem klacht kunnen indienen. Laat maar weten wanneer het er door komt, dan maak ik er een hobby van om tegen sommigen van het forum klacht in te dienen, zo een stuk of 10 per week.
Of moeten mensen hun grote muil die ze hebben op internet eens gebruiken om toch maar eens aan te kaarten waar ze in het echte leven problemen mee hebben. Bende kleuters, ik ben boos maar ze mogen het niet weten dat het ik was hoor. En dan neuten dat alles verkeerd loopt in de wereld, hoe zou dat komen met een bende jaknikkers die niet durven uitkomen voor hun eigen principes.

Als jij meent gegronde klachten te hebben tegen "sommigen van het forum" (is dit een dreigement trouwens?), ga uw gang zou ik zeggen. Of zit in uw dreigement naar mij toe, ook al direct de uitbuiting van het systeem verwerkt om iemand met valse klachten te bestoken? Proper manneke ben jij.

Ik ga de problemen van Farys niet gratis helpen oplossen met als risico dat ik voor de rest van mijn leven ruzie heb met mijn buur. Regel nummer 1 bij klokkenluiders-procedures: zorg ervoor dat het anoniem kan.

Als jij meent gegronde klachten te hebben tegen "sommigen van het forum" (is dit een dreigement trouwens?), ga uw gang zou ik zeggen. Of zit in uw dreigement naar mij toe, ook al direct de uitbuiting van het systeem verwerkt om iemand met valse klachten te bestoken? Proper manneke ben jij.

Ik ga de problemen van Farys niet gratis helpen oplossen met als risico dat ik voor de rest van mijn leven ruzie heb met mijn buur. Regel nummer 1 bij klokkenluiders-procedures: zorg ervoor dat het anoniem kan.
Echt man, overdrijf ander nog wat meer, dreigementen :wtf: . De reden waarom mensen niet anoniem een klacht kunnen indienen is net om allerhande belachelijke klachten tegen te gaan. Maar gezien jij het al hebt over klokkerluiders hebt hebben we volgens mij een verschillende kijk op een onderaannemer die geen werfborden geplaatst heeft, ik zie dat als een probleem, gij zo te zien iets waarvoor staatsveiligheid zal moeten langs komen en dat kan zorgen voor de instorting van ons systeem.

Laatst bewerkt:
Echt man, overdrijf ander nog wat meer, dreigementen :wtf: . De reden waarom mensen niet anoniem een klacht kunnen indienen is net om allerhande belachelijke klachten tegen te gaan. Maar gezien jij het al hebt over klokkerluiders hebt hebben we volgens mij een verschillende kijk op een onderaannemer die geen werfborden geplaatst heeft, ik zie dat als een probleem, gij zo te zien iets waarvoor staatsveiligheid zal moeten langs komen en dat kan zorgen voor de instorting van ons systeem.

Echt man, overdrijf anders nog wat meer.
1) Wat zou iemand bereiken met een valse klacht?
2) Wat zou dan het dramatische effect zijn van een valse klacht?
3) Als er nog teveel valse klachten zouden binnenkomen, kun je nog altijd selecteren op geloofwaardigheid.

Ik heb telefonisch uitgebreid de situatie beschreven met enkele elementen die met enkele muisklikken te verifiëren vallen. Maar neen, liever Oost-Indisch doof blijven voor alles wat verkeerd loopt en op kafkaïaanse wijze de "computer says no"-mentaliteit faciliteren.

Mijn klacht is niet: "onderaannemer zet geen werfborden".
Mijn klacht is: als burger dienen wij aan allerhande overheidsopgelegde regels te voldoen vooraleer we een poot mogen uitsteken, maar wanneer diezelfde (semi-)overheid (met veel meer werkmiddelen dan de burger) werken komt uitvoeren dan hanteren ze geen voorbeeldfunctie maar gaan ze integendeel er zelfs met met hun klak naar smijten. :wtf: De eerste de beste louche onderaannemer komt daar zonder boe of ba onaangekondigd de straat openleggen zonder signalisatie zonder reglementaire voertuigen enzovoort, moet allemaal kunnen. Zolang er maar geld genoeg is voor de steekpenningen in de raad van bestuur.

En jij ziet dat, jij hoort dat, ... en jij hebt zoiets van: "Mac-bc, hoe durf je onze eigen overheid aan dezelfde regels te willen onderwerpen als een simpele burger!". Ok dan, dat is genoteerd. Nestorius, de man die denkt dat de overheid boven de wet staat.

3) Als er nog teveel valse klachten zouden binnenkomen, kun je nog altijd selecteren op geloofwaardigheid.

Ik heb telefonisch uitgebreid de situatie beschreven met enkele elementen die met enkele muisklikken te verifiëren vallen. Maar neen, liever Oost-Indisch doof blijven voor alles wat verkeerd loopt en op kafkaïaanse wijze de "computer says no"-mentaliteit faciliteren.

Mijn klacht is niet: "onderaannemer zet geen werfborden".
Mijn klacht is: als burger dienen wij aan allerhande overheidsopgelegde regels te voldoen vooraleer we een poot mogen uitsteken, maar wanneer diezelfde (semi-)overheid (met veel meer werkmiddelen dan de burger) werken komt uitvoeren dan hanteren ze geen voorbeeldfunctie maar gaan ze integendeel er zelfs met met hun klak naar smijten. :wtf: De eerste de beste louche onderaannemer komt daar zonder boe of ba de straat openleggen, moet allemaal kunnen. Zolang er maar geld genoeg is voor de steekpenningen in de raad van bestuur.

En jij ziet dat, jij hoort dat, ... en jij hebt zoiets van: "Mac-bc, hoe durf je onze eigen overheid aan dezelfde regels te willen onderwerpen als een simpele burger!". Ok dan, dat is genoteerd. Nestorius, de man die denkt dat de overheid boven de wet staat.
Door een klacht neer te leggen bij Farys ga je heus niks aan de overheid opleggen. Dan is je klacht: onderaannemer zet geen borden.
En sorteren op geloofwaardigheid doen ze: hoe anoniemer, hoe ongeloofwaardiger.

In elk deftig systeem moet een klacht degelijk onderzocht worden, dus extra administratie en papierwerk, waardoor alles langer duurt en/of meer mensen moeten aangenomen worden voor hetzelfde.

Overigens was dit toch wel een heel betoog dat kon vermeden worden door gewoon naam en adres te geven, ik denk dat dit het punt van @nestorius is. Maar dat wordt dan zoals gewoonlijk genegeerd door een nog eens een hoogdravende post over rechten en plichten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan