Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kon misschien ook onder 'stomme stoot van de dag':

Op een zonnige vrije dag opstaan met een goed humeur en de fout maken de krant uit de brievenbus te halen en te lezen bij het ontbijt.
'Droogte!' 'Hittegolf' 'Kans op superhittegolf' 'Ramp voor natuur' 'Lage waterstanden!'....allemaal dingen waar ik zelf op dit moment niet veel aan kan veranderen maar die mijn goede humeur wel weer een deuk geven...
Weet nu ook weer waarom ik een stuk minder pieker sinds ik niet meer naar het nieuws kijk...

Mijn stomme stoot van vandaag is dat ik de kinderen ingewreven heb met veeeeel zonnecreme voor ik ze naar hun zomerkamp gebracht heb. Nu ruiken mijn handen naar vakantie en ik moet nog werken begot :(

Overigens was dit toch wel een heel betoog dat kon vermeden worden door gewoon naam en adres te geven, ik denk dat dit het punt van @nestorius is. Maar dat wordt dan zoals gewoonlijk genegeerd door een nog eens een hoogdravende post over rechten en plichten.
Ik denk dat Nestorius eerder bedoelde op dat hij misschien ook gewoon eens het gesprek kon aan gaan met de buren/aannemers, voor over te gaan op Farys. Als er iemand quasi voor mijn deur aan de straat begint te werken zonder enige signalatie wat dan ook, is mijn reflex toch om te gaan vragen wat die persoon aan het doen is.

Maar dat staat dan wel nog los van de rest van het betoog. Het begint toch een beetje zielig te worden.

Ik denk dat Nestorius eerder bedoelde op dat hij misschien ook gewoon eens het gesprek kon aan gaan met de buren/aannemers, voor over te gaan op Farys. Als er iemand quasi voor mijn deur aan de straat begint te werken zonder enige signalatie wat dan ook, is mijn reflex toch om te gaan vragen wat die persoon aan het doen is.

Maar dat staat dan wel nog los van de rest van het betoog. Het begint toch een beetje zielig te worden.
Ja, ik heb ook wel de indruk dat er bij alles een zeker verschil zit tussen het gedrag op het forum, met hoogdravende rants, striemende kritiek, twee voeten vooruit, en hoe het er in het "echte leven" aan toe gaat.

Nu ergens is dat wel ook gewoon Vlaams/Belgisch, we zijn eigenlijk ongeloofelijk conflictvermijdend heb ik de indruk.

- Geen parkeerborden geplaatst 48u op voorhand
- Op de website van Stad Gent geen vergunning te bespeuren om parkeerborden te plaatsen
- Voertuig: één of andere camionette van een random tuinbedrijf uit Wallonië (weliswaar zonder adres of telefoonnummer), waarvan de camionette een verschillende kentekenplaat heeft t.o.v. de remorque. Hetgeen verboden is.
- Werkwijze: Zo'n gigantische (en enorm luidruchtige) slijpschijf op naft werd niet alleen gebruikt om het asfalt door te slijpen (-> logisch), maar ook om heel de dag door domme plastieken buizen door te schijven. :wtf:
- Meer dan 3 uur na de start van de werken hadden we een briefje gekregen in de bus van Farys. Om te zeggen dat ze hier "ergens in komende 2 weken een dagje zullen werken". -> Ah ok, bedankt om duidelijk op voorhand te communiceren. :ironic: Ook stond op dat briefje dat hun aannemer alles volgens de regels van de kunst zou doen; met parkeervergunning, signalisatie op straat, ... Enfin, alles wat ze NIET hebben gedaan eigenlijk. :lol:

Klacht ingediend bij Farys:
- Reactie die ik verwachtte: "Oei, dat is niet de bedoeling meneer, we zullen onmiddellijk iemand sturen van de interne kwaliteitszorg om onze onderaannemer te gaan controleren".
- Reactie die ik kreeg: "Jouw persoonlijke naam en adres meneer?". Ik wenste anoniem te blijven in het geval het toch niemand van Farys was en mijn buur illegaal aan het aansluiten was op de riolering. Leek mij logisch dat ik daar nergens mijn naam wil zien onderstaan. Reactie: -> "Zonder jouw naam en adres kunnen we niets doen meneer!".
- Na aandringen ging iemand het voorleggen bij zijn leidinggevende. Kwam even later terug met de boodschap dat de enige manier om anoniem een klacht te versturen is per brief. :wtf:
- Meegegeven dat ik er niet langer mijn tijd zal aan verspillen maar dat ze mogen laten weten aan hun hiërarchie dat ze dringend eens hun onderaannemers mogen onderwerpen aan een grondige kwaliteitscontrole en dat ze hun procedures zo moeten voorzien dat je anoniem klacht kan indienen. En opgehangen.

Als wij verbouwen of verhuizen zullen we wel alle details in orde brengen tot in de puntjes. Om dan te zien dat onze eigen (semi-)overheid één of andere louche cheap-ass onderaannemer gewoon zijn gang laat gaan alsof de straat hun persoonlijke eigendom is zonder zich iets aan te trekken van de regels. Om dan te constateren dat de helft van de politici royale zitpenningen krijgt bij al die intercommunales. :wtf: In wat voor apenland leven wij eigenlijk?!

Je kunt nagaan hoe weinig verdachte handelingen er ook gerapporteerd worden als ik de eerste ben in Vlaanderen die botst op het niet-anoniem kunnen versturen van klachten. Wie zal zijn buurman aangeven wanneer hij een illegale boorput heeft gestoken? Niemand. Wie zal zijn buurman aangeven wanneer hij illegaal aftapt van een waterleiding? Niemand. Het is niet moeilijk.
Dan wordt het maar allemaal gerapporteerd als "lekken". Sure.

Ik snap eigenlijk niet hoe jij daar last van kan hebben. Je mag je heel gelukkig prijzen dat je maar zo weinig miserie hebt in je leven als dat je enige problemen zijn.

Als je het niet kan verdragen, doe het dan ook. Mij kan dat hier echt geen bal schelen wat een ander doet. Zolang ik er persoonlijk geen last van heb en dan nog ga ik wel eens een maand op mijn tanden bijten.

Die lafaards met hun anonieme klachten werken 1000x meer op mijn systeem dan een hardwerkende mens met 2 verschillende nummerplaten.

Autokeuring moeten doen vandaag (gelukkig op afspraak, dat ging vlot).

Ik heb een inklapbare trekhaak, was hem vergeten uitklappen op voorhand, mijn fout. Ik geef mijn sleutels af, ga in de wachtzaal zitten, en zie ineens drie man druk gebaren maken aan mijn auto en wat discussieren :wtf:

Komt 1 van die mannen plots naar mij "ja meneer, kan je even u trekhaak naar beneden doen" ondertussen mij een stuk plastiek in mijn handen stekend.. Hadden die mannen zitten trekken aan dat handvat tot het eraf geschoten was :angry: de motor stond nog te draaien en dan klapt hij sowieso niet uit. 10 minuten staan prutsen en doen om dat handvat er deftig genoeg op te krijgen zodat de trekhaak uitklapte. Ben eens benieuwd wat ze gedaan zouden hebben als hij niet meer naar beneden was geraakt. Ook het laatste wat ge wilt zien trouwens, zo ne keurder met wat plastiek in zijn handen :lol:

Denk wel dat ze daarna iets vlotter gekeken hebben naar de rest, want mijn band was ver versleten maar na het tonen van mijn geplande afspraak voor nieuwe banden hebben ze gewoon een groene kaart gegeven :unsure:

Die lafaards met hun anonieme klachten werken 1000x meer op mijn systeem dan een hardwerkende mens met 2 verschillende nummerplaten.
Er zijn nu wel situaties waar anonieme klachten redelijk zijn hé, en je mag nog zo hardwerkend zijn, als je fraude pleegt moet je gewoon aangepakt worden. Niet specifiek op die twee nummerplaten, maar ik vind dat zo vaak de typische verdediging van alles rond zwartwerk en andere belastingsontduiking: "jamaar het is een harde werker". Fuck dat echt waar.

Ja, ik heb ook wel de indruk dat er bij alles een zeker verschil zit tussen het gedrag op het forum, met hoogdravende rants, striemende kritiek, twee voeten vooruit, en hoe het er in het "echte leven" aan toe gaat.

Nu ergens is dat wel ook gewoon Vlaams/Belgisch, we zijn eigenlijk ongeloofelijk conflictvermijdend heb ik de indruk.
Bwa, lijkt me niet echt iets dat typisch is voor het forum. Iets wat ik bijna als een prototype van een Vlaamse conversatie ervaar is de 'navertelling van een conflict'. Iemand die vertelt over een meningsverschil dat hij/zij onlangs met iemand had. In de navertelling is het dan meestal zo dat de verteller zijn eigen stem als gedetermineerd, gevat, en rationeel voorstelt, en de andere partij als stil, miezerig, twijfelachtig.
Bijvoorbeeld:
Mens klaagt over zijn werkgever.
Awel, e, moet ge nu weten wat dieje baas van mij gisteren zei? Ik vroeg hem dus achter congé voor volgende week, en die antwoordde:
"maja manee ma da ligt wel wa moeilijk euhm euhm want ja er moet wel voldoende personeel zijn eh aja"
En ik, he, die zei "Genoeg personeel?! En vorige week was er hier bijna niemand en kon ik hier heel het bureau zelf rechttrekken!'
Jaja, daar wist em niet op wat te zeggen ze!
terwijl de echte conversatie meestal een pak gebalanceerder was.

Ongerelateerd, maar onlangs op vakantie was er ook zo'n absolute prototype "Vlaamse werknemer"-conversatie te horen:
Goh, amai, het is toch niet simpel om in vakantiesfeer te komen hoor. Die van het werk sturen maar mails en whatsapps. En eigenlijk zou ik dat in mijn verlof moeten negeren, maarja, ik trek mij dat dan allemaal aan he. Ik moet me daar in mijn verlof niet mee bezighouden, maarja ik wil dat dat dan goed komt he. Dat zomaar laten liggen, tja, zo zit ik niet in elkaar, hé.
Zo van 'oh, wat ik ben een lichtend voorbeeld voor de mensheid door te lijden onder mijn idiote werkethiek die in het grote geheel der dingen geen kloot uitmaakt en me binnen twee jaar waarschijnlijk op de ziekenkas met een burnout gaat zetten'

Laatst bewerkt:
Ik snap eigenlijk niet hoe jij daar last van kan hebben. Je mag je heel gelukkig prijzen dat je maar zo weinig miserie hebt in je leven als dat je enige problemen zijn.

Als je het niet kan verdragen, doe het dan ook. Mij kan dat hier echt geen bal schelen wat een ander doet. Zolang ik er persoonlijk geen last van heb en dan nog ga ik wel eens een maand op mijn tanden bijten.

Je moet mijn reactie kaderen in de vaststelling dat onze maatschappij steeds meer evolueert (mede door alle overdreven(?) regels) naar een maatschappij op twee snelheden. Gegeven de set aan regels en verplichtingen zie je grosso modo twee kampen:
- De "braven" die rekening houden met de regels die gemaakt werden om rekening te houden met anderen op deze planeet (stel je voor). Zij steken tijd, geld en moeite om de buurt te verwittigen, de bevoegde instanties op de hoogte te brengen, in orde te zijn met regelgeving, ...
- De "egoïsten" die er allemaal hun botten aan vegen. Zij vermijden niet alleen de kosten, de tijd en de moeite, ... die anderen wel allemaal moeten doen, maar bovendien zorgen zij ook voor overlast voor de anderen. Allemaal zaken waarvan je vaststelt dat het zonder gevolgen blijft.

En er is niets of niemand die die laatsten een strobreed in de weg leggen. Men vindt het blijkbaar niet de moeite om 90% van de regels in onze maatschappij te handhaven. En dat gaat van kleine zaken zoals deze, als grotere zaken zoals bouwovertredingen, tot en met criminaliteit waar politie en gerecht onvoldoende middelen voor krijgen.

Welk signaal geef je dan als maatschappij? -> Dat die regels onbelangrijk zijn. Wel goed, mij niet gelaten. Schaf die regels dan gewoon af en iedereen is terug gelijk voor de wet. Ik wist bijvoorbeeld niet dat wie een "hard-werkende Vlaming" is, zich aan bepaalde regels mag onttrekken.
We moeten dringend stoppen met die huidige vage ambiguïteit à la: "Hier zijn de hele set regels waar je zou moeten aan voldoen, maar het is compleet willekeurig of je ooit negatieve gevolgen zou ondervinden mocht je ze niet volgen".

Die willekeurigheid is moordend voor het draagvlak van uw samenlevingsmodel. Je mag je niet de onnozelaar voelen wanneer je alle regels hebt gevolgd, je moet die inspanning zien "beloond" worden (op het einde van de rit heb ik geen negatieve gevolgen gehad en die ander wel). Nu is het exact het omgekeerde.

Laatst bewerkt:

Sowieso, waar ik vroeger woonde werd ik de laatste maanden dat ik daar verbleef de hele tijd wakker gehouden door nieuwe buren. Dat was vanaf 21u tot een kot in de nacht luid geroep in het Arabisch, op het terras luide gesprekken op de speaker etc... De manier waarop die structureel dat lawaai maakten deed mij vermoeden dat dat een soort gewoonte was, ik had bijgevolg dus ook geen zin om daar te gaan aankloppen met de vraag of ze hun wat 'anders' konden gedragen. Al een geluk dat ik toen al uitzicht had op een verhuis want ik weet niet wat ik zou gedaan hebben dan.

- Voertuig: één of andere camionette van een random tuinbedrijf uit Wallonië (weliswaar zonder adres of telefoonnummer), waarvan de camionette een verschillende kentekenplaat heeft t.o.v. de remorque. Hetgeen verboden is.
Gewoon terzijde, je mag in belgië niet iemand zijn aanhangwagen lenen? En/of er zijn geen bedrijven die zo een zaken verhuren? Of is dat zo een regel die enkel voor bedrijven geldt?

Mijn stomme stoot van vandaag is dat ik de kinderen ingewreven heb met veeeeel zonnecreme voor ik ze naar hun zomerkamp gebracht heb. Nu ruiken mijn handen naar vakantie en ik moet nog werken begot :(
Gij hebt tegenwoordig toch een management functie in de IT? Dus hoezo, werken? :unsure:

Gewoon terzijde, je mag in belgië niet iemand zijn aanhangwagen lenen? En/of er zijn geen bedrijven die zo een zaken verhuren? Of is dat zo een regel die enkel voor bedrijven geldt?
Jawel maar dan hang je er een duplicaat van je eigen wagen op...
Grote aanhangwagens hebben een eigen inschrijving en een eigen nummerplaat die begint met Q-

Ik dacht dat kleine aanhangwagens (>750kg) altijd de nummerplaat van de trekker MOETEN dragen en dat zware aanhangwagens (>750kg) altijd een eigen nummerplaat moeten dragen wegens afzonderlijk gekeurd en verzekerd.

/EDIT: Herman was mij voor

Sowieso, waar ik vroeger woonde werd ik de laatste maanden dat ik daar verbleef de hele tijd wakker gehouden door nieuwe buren. Dat was vanaf 21u tot een kot in de nacht luid geroep in het Arabisch, op het terras luide gesprekken op de speaker etc... De manier waarop die structureel dat lawaai maakte deed mij vermoeden dat dat een soort gewoonte was, ik had bijgevolg dus ook geen zin om daar te gaan aankloppen met de vraag of ze hun wat 'anders' konden gedragen. Al een geluk dat ik toen al uitzicht had op een verhuis want ik weet niet wat ik zou gedaan hebben dan.
Wat mij altijd opvalt is dat het hier ook normaal is om eerder stil te zijn, en bv. kinderen aan te leren niet te roepen. Dat is zeker niet overal ter wereld zo, waardoor die mensen hier vaak ook helemaal niet doorhebben dat dit opvalt. Gewoon een cultuurverschil.

Maar zoals je zegt zullen weinigen die mensen gewoon aanspreken, terwijl dat volgens mij (op een niet-aanvallende manier) soms gewoon zal worden geapprecieerd.

Jawel maar dan hang je er een duplicaat van je eigen wagen op...
Grote aanhangwagens hebben een eigen inschrijving en een eigen nummerplaat die begint met Q-
ah wel weer iets nieuw geleerd. Want ik denk dat ze bij ons in de familie die regel veel gebroken hebben dan :p Was 1 remorque die door iedereen gebruikt werd.

Hier heeft elke aanhangwagen gewoon zijn eigen nummerplaat en registratie.

ah wel weer iets nieuw geleerd. Want ik denk dat ze bij ons in de familie die regel veel gebroken hebben dan :p Was 1 remorque die door iedereen gebruikt werd.

Hier heeft elke aanhangwagen gewoon zijn eigen nummerplaat en registratie.

Gewoon doen zoals de planckaerts. Zelf een nummerplaat maken met een stuk oud karton.

Dat mag wel, maar dan moet je er dezelfde nummerplaat ophangen als de auto waar die aanhangwagen aanhangt.

Ik gebruik dikwijls mijn schoonvader zijn aanhangwagen, en elke keer wissel in die nummerplaat. Ik heb standaard een extra nummerplaat in mijn koffer liggen.

Als jij meent gegronde klachten te hebben tegen "sommigen van het forum" (is dit een dreigement trouwens?), ga uw gang zou ik zeggen. Of zit in uw dreigement naar mij toe, ook al direct de uitbuiting van het systeem verwerkt om iemand met valse klachten te bestoken? Proper manneke ben jij.

Ik ga de problemen van Farys niet gratis helpen oplossen met als risico dat ik voor de rest van mijn leven ruzie heb met mijn buur. Regel nummer 1 bij klokkenluiders-procedures: zorg ervoor dat het anoniem kan.

Hebt ge gevraagd of uw naam zal vermeld worden bij communicatie naar de buur/onderaannemer? Want vaak kan je een klacht niet anoniem indienen maar wordt uw naam niet meegedeeld aan de personen waarover uw klacht gaat. Uw naam is dan enkel voor interne procedures nodig (en inderdaad om er voor te zorgen dat er niet een pestkop is die telkens dezelfde personen viseert voor een bagatel).

Beetje zoals die vrouwen die intern bij de vrt klacht indienden niet anoniem waren voor de VRT (en enkel de bevoegde personen dan) maar wel voor Bart De Pauw.

@Sylverscythe , @Niklas , mijn punt was dat ipv te zitten roepen op internet je ook gewoon eens uw mond kunt opentrekken en meer informatie kunt gaan vragen. Ben je dan nog niet akkoord met wat er gebeurd dan kan je gewoon de politie bellen of klacht indienen. Ik zou niet weten waarom je dat anoniem zou moeten kunnen doen als je recht in uw schoenen staat. Men staat hier soms zo te roepen dat de brave altijd de pineut zijn maar misschien moet de brave hier in belgie ook wel eens zijn mond opentrekken en de koe bij de horens vatten ipv wat passief te zitten klagen. Mensen zitten over alles te neuten hier in belgie maar o wee als ze ook eens iets zelf moeten doen, zelfs het ongenoegen laten blijken is teveel gevraagd. Maar dan wel arm Belgie zitten roepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan