Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van mijn KBC => mijn Argenta: Geld staat er direct op (ook in weekend)
Van mijn Argenta => mijn KBC: Wacht maar 3 dagen manneke.

Dus... ik gok toch dat het gewoon de bank is die het kiest en/of moeilijk maakt (in mijn geval Argenta die graag geld ontvangt en minder graag wegstuurt).
Dan moet je eens proberen betalen met beobank.... Voor 1 euro extra kan je natuurlijk wél kiezen voor de instant betaling. 🙄

Edit: sorry, 1.25 euro!

Denk niet dat ze effectief uw geld opsturen :D

Heb nog bij Worldline gewerkt en toen was dat allemaal in batch tussen de banken
Inderdaad, het geld dat “onmiddellijk” op je rekening verschijnt, is in feite nog niet ‘echt’ van bank gewisseld. De echte transfers gebeuren in grotere batches.

Vrouw loopt al heel de namiddag kwaad rond, en wordt enkel maar kwader. Blijkbaar om dingen die ik deze middag heb gedaan of gezegd. Ze wil alleen niet zeggen wat ik precies mis heb gedaan, want ze heeft geen zin in ruzie.

OK. :unsure:

Vrouw loopt al heel de namiddag kwaad rond, en wordt enkel maar kwader. Blijkbaar om dingen die ik deze middag heb gedaan of gezegd. Ze wil alleen niet zeggen wat ik precies mis heb gedaan, want ze heeft geen zin in ruzie.

Vannacht zo rond 3 a 4 uur zal ze u dat dan wel eens vertellen.

Van dat type volk dat niet gewoon kan praten, maar eerder luidop praat tegen elkaar. Heb niets tegen dat men buiten in de hof/ op hun terras wat gezellig bijeen zit. Maar hou godverdomme rekening met andere mensen die hun nachtrust nodig hebben. Praat godverdomme normaal dan eerder te roepen. 2 huizen verder en ik hoor ze tot in de slaapkamer met men raam dicht en de rolluik naar beneden.

Sir Killalot voor het slapen: Dus je bent niet meer boos he?
Vrouw: "Nee"
Killalot: Ok, slaapzacht
....
Vrouw: "Ik vind het gewoon raar dat... "

PayPal.

Ik wil na lange tijd inloggen in mijn account, moet ik eerst door hun 2FA systeem en da's alle miserie voor mij. Dat vraagt om te bellen naar een telefoonnummer en hier komen er 2 problemen. 1: het is een oud telefoonnummer. 2: Ik ben zwaar slechthorend, het is onmogelijk voor mij om te verstaan (wel horen, maar horen =/= verstaan) wat de pipo aan de andere kant van de lijn zegt. Telefoneren is dus uit den boze.

Why the fuck is het zo moeilijk om een alternatief systeem aan te bieden zoals een SMS sturen gelijk 99% van de bedrijven die ook 2FA toepassen?!

Ik dan op zoek naar alternatieve manieren, blijkbaar moet ik hun Customer Service contacteren, alleen hebben ze dat ferm goed weggedoken maar uiteindelijk toch gevonden dat ik naar hun twitter moet tweeten. Heb ik gedaan, hun vraag is om via DM mee te geven welk e-mail het is en in welk land ik woon. Antwoord was zo'n kort gsm-nummer voor een dienst dat assisteert in het bellen, beetje zoals onze TeleTolk dienst (maar tenzij ik me vergist helpt onze TeleTolk dienst niet in zo'n gevallen). Echter, dat nummer werkt enkel in alle landen van de Verenigde Staten.

Why the fuck vraagt diene baviaan dan in welk land ik leef als em dat doodleuk gaat negeren of denkt em dat Belgie in de US zit. :angry:

Deze anekdote op Reddit over iemand die in het Engels naar de noodcentrale belt en... Lees zelf maar:

Triestig.

En waarom verbaast het mij totaal niet dat dit weer in West-Vlaanderen is? 🤦‍♀️
Triestige kleinburgerlijkheid inderdaad. Engels is geen landstaal, maar iets zegt me dat deze persoon een Duitssprekende ook niet had geholpen.

Wie belt er nu ook naar 112 voor een gestolen fiets?
En na 2 jaar hier wonen geen landstaal spreken is imo ook wel onwil, die poster is gewoon een egocentrische zaag.

Wie belt er nu ook naar 112 voor een gestolen fiets?
En na 2 jaar hier wonen geen landstaal spreken is imo ook wel onwil, die poster is gewoon een egocentrische zaag.
Als de persoon aan de lijn vindt dat het de moeite niet is wanneer iemand belt voor een fiets of elektrische fiets (wat toch een pak duurder is), zou ik nu wel verwachten dat die mens ook geen tijd heeft voor een preek over "Nederlands spreken".

En het gaat specifiek over Nederlands hé, een van de landstalen. Voor hetzelfde geld spreekt die persoon wel Frans of Duits, en heeft die ook in een landsdeel gewoond waar dat de gangbare taal is. Ook iemand die hier al twee jaar woont en bv. Nederlands leert na het werk kan na 2 jaar zich misschien nog altijd beter uitdrukken in het Engels wanneer het snel moet gaan. Zeker in West-Vlaanderen kan ik er ook inkomen dat iemand na 2 jaar Nederlands als 2de Taal (=AN) nog altijd geen bal begrijpt van de mensen.

Ik snap eigenlijk niet hoe iemand zo'n reactie kan goedpraten, dit is gewoon iemand die betaald wordt om mensen te helpen en die weigert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan