Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind dat maar normaal dat je problemen probeert op te lossen waar mogelijk in plaats van te zeggen “Ach wat kut voor jou”. Dat laatste is dan voor bepaalde problemen die niet kunnen opgelost worden, bijvoorbeeld wanneer iemand haar vader is overleden ofzo. Medelijden is voor problemen die niet kunnen opgelost worden.

Ik werk in de IT en merk dat mensen soms graag gewoon zagen. Niet alle computerproblemen kunnen opgelost worden, sommige zijn gewoon eigen aan de software, dan is het eerder de gebruiker die zich moet aanpassen en niet de software. Ik wil mensen depanneren, maar ik vind het ook vermoeiend als ik om de 5 minuten word gebeld door mensen die komen klagen dat hun computer traag is. Dat is meer vermoeiend dan effectief na te denken over een probleem en het op te lossen. En in plaats van te klagen is het misschien beter ook om die energie te steken in te kijken hoe je efficiënter kan werken.
Hahaha, ik leef met je mee want ik zit zelf ook in de IT maar je post proves my point wel :ROFLMAO:.

Mijn ergernis is dat ik het gelijk van mijn vriendin moet toegeven en het ergste is nog dat ik tot die vaststelling kwam tijdens het lezen van deze thread.

Ik ben iemand die van nature behulpzaam is (zoals de meeste mensen) en oplossingsgericht.
Dus wanneer mijn vriendin tegen me klaagt over het een of andere probleem sta ik steeds paraat met een oplossing.
Nu is dat al een paar keer tot een uitbarsting geraakt waar ze me vertelde dat ze gewoon wilt dat ik met haar meeleef en luister in de plaats van meteen oplossingen aan te reiken.

Dat is precies hoe ik me ook voel als ik deze thread lees.
Soms zie ik iemands ergernis en lijkt me dit gewoon de beste plek voor hen om het van zich af te schrijven, maar dan springt er bij wijze van spreken 6 man op met (uiteraard goedbedoelde, zoals ik dat ook deed voor mijn vriendin) hulp, oplossing of antwoorden in het genre "Waarom doe je niet gewoon dit" of "Het is je eigen fout, je had dit moeten doen" etc. En plots snapte ik mijn vriendin (altijd een vreselijk moment) :sop:. Soms moet je gewoon even kunnen ranten en wil je gewoon horen "amai, dat is kut".

Nu, ik ga dit niet toegeven aan haar voor de duidelijkheid, dit blijft tussen ons.
Heb je al eens geprobeerd om tot drie te tellen voor je raad geeft??

:coolbrows:

Mijn ergernis is dat ik het gelijk van mijn vriendin moet toegeven en het ergste is nog dat ik tot die vaststelling kwam tijdens het lezen van deze thread.

Ik ben iemand die van nature behulpzaam is (zoals de meeste mensen) en oplossingsgericht.
Dus wanneer mijn vriendin tegen me klaagt over het een of andere probleem sta ik steeds paraat met een oplossing.
Nu is dat al een paar keer tot een uitbarsting geraakt waar ze me vertelde dat ze gewoon wilt dat ik met haar meeleef en luister in de plaats van meteen oplossingen aan te reiken.

Soms zie ik iemands ergernis en lijkt me dit gewoon de beste plek voor hen om het van zich af te schrijven, maar dan springt er bij wijze van spreken 6 man op met (uiteraard goedbedoelde, zoals ik dat ook deed voor mijn vriendin) hulp, oplossing of antwoorden in het genre "Waarom doe je niet gewoon dit" of "Het is je eigen fout, je had dit moeten doen" etc. En plots snapte ik mijn vriendin (altijd een vreselijk moment) :sop:. Soms moet je gewoon even kunnen ranten en wil je gewoon horen "amai, dat is kut".

Nu, ik ga dit niet toegeven aan haar voor de duidelijkheid, dit blijft tussen ons.
Heb je al eens geprobeerd om samen met haar een oplossing voor haar probleem te zoeken, zonder direct de oplossing te geven, haar eerder en duwtje in de rug geven :cool:

Amai, dat is kut.

De hond liep net buiten rond terwijl ik mijn ontbijt prepareer, zie ik hem plots liggen rollen op het terras.

Eens gaan kijken: meneer lag zich vrolijk in verse duivenkak te rollen :sop:

Stop 1. Het depot
Stop 2 uw thuis
Stop 3 ophaalpunt omdat ge net zat te kakken toen ze aanbelden.

Klopt toch?
6AE06C52E127CB62C438D75B55718FB09E7C66D2

Benieuwd of ze vandaag leveren

Ik vind dat een beetje een catch-22 in veel gevallen, want er zijn imo maar (ruwweg) 3 situaties die een andere aanpak (=raad geven of niet) vereisen... en ge (allez ik toch) weet meestal pas in welke situatie ge zit NA het geven van de raad:
  1. De persoon heeft een probleem en ziet geen uitweg (bvb door gelimiteerde kennis, er te diep inzitten,...) EN gij kent de juiste oplossing die voor hem/haar kan werken => raad geven / het oplossen werkt
  2. Zelfde maar gij kent de oplossing niet EN/OF de persoon staat niet open voor die oplossing => raad geven werkt frustratie op
  3. De persoon wil gewoon ventileren => 3 keer raden wat niet werkt...
Mijn probleem is dat ik pas weet in welke situatie we zaten, nadat mijn vriendin lastig is geworden :unsure:

(of dat mijn falen, mijn vriendin, of beide is laat ik in het midden)

En dan heb je nog mensen die gewoon heel erg veel klagen, en dan wil je gewoon raad geven zodat er een oplossing kan worden gezocht ipv nodeloos te blijven klagen...

Bij mijn moeder helpt 'eens ventileren' bijvoorbeeld absoluut niet. Als je haar gewoon laat razen, dan eindigt het niet, het versterkt haar frustratie alleen maar en uiteindelijk is ze niet opgelucht maar heeft ze zichzelf gewoon nog meer opgefokt.

Ik vind dat een beetje een catch-22 in veel gevallen, want er zijn imo maar (ruwweg) 3 situaties die een andere aanpak (=raad geven of niet) vereisen... en ge (allez ik toch) weet meestal pas in welke situatie ge zit NA het geven van de raad:
  1. De persoon heeft een probleem en ziet geen uitweg (bvb door gelimiteerde kennis, er te diep inzitten,...) EN gij kent de juiste oplossing die voor hem/haar kan werken => raad geven / het oplossen werkt
  2. Zelfde maar gij kent de oplossing niet EN/OF de persoon staat niet open voor die oplossing => raad geven werkt frustratie op
  3. De persoon wil gewoon ventileren => 3 keer raden wat niet werkt...
Mijn probleem is dat ik pas weet in welke situatie we zaten, nadat mijn vriendin lastig is geworden :unsure:

(of dat mijn falen, mijn vriendin, of beide is laat ik in het midden)
Klopt volledig, is ook gewoon moeilijk in te schatten. Want als ge vraagt "Wilt ge het mij gewoon vertellen of wilt ge dat ik oplossingen geef?" is het ook niet goed want dan zijn ze boos dat ge hun mood niet kunt inschatten en hen dus feitelijk niet kent en daardoor loopt uw relatie op de klippen, met een vechtscheiding, alcohol of drugs verslaving en depressie als gevolg en de kinderen groeien op als straatlopers.
Tis ook nooit goed he hmm hmm.

Klopt volledig, is ook gewoon moeilijk in te schatten. Want als ge vraagt "Wilt ge het mij gewoon vertellen of wilt ge dat ik oplossingen geef?" is het ook niet goed want dan zijn ze boos dat ge hun mood niet kunt inschatten en hen dus feitelijk niet kent en daardoor loopt uw relatie op de klippen, met een vechtscheiding, alcohol of drugs verslaving en depressie als gevolg en de kinderen groeien op als straatlopers.
fetchimage

De hond liep net buiten rond terwijl ik mijn ontbijt prepareer, zie ik hem plots liggen rollen op het terras.

Eens gaan kijken: meneer lag zich vrolijk in verse duivenkak te rollen :sop:

Honden en hun voorliefde voor stront

Thuis lekkere brokjes eten? Nee liever kak vanop straat.

Onlangs tijdens het wandelen dacht ik: “wa hangt er nu weer aan u?” Ik probeer het af te kuisen twas gvd weeral stront, mijn handen stinken, en nog maar halfweg de wandeling, dus kon ze niet meteen afkuisen.

Was toen mijn ergernis en mijn vrouw haar glimlach

amai das kut

En anders gaat de namiddagwandeling voor uw rug, naar het ophaalpunt. Wel niet blijven plakken bij een biertje hé. ;)
'One to go please'

Volgens de tracker leveren ze tussen 15:56 en 16:56
We zien wel :unsure:

Dochter had deze morgen overgegeven in haar bedje + geschat 50% van haar lichaamsgewicht gekakt zodat de pamper te krap werd.
Bij verversen slaapbroek naar de wasmand smijten = kak overal op een nuchtere maag

In b4 'das behoorlijk kak/kut' :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan