Mijn ergernis is dat ik het gelijk van mijn vriendin moet toegeven en het ergste is nog dat ik tot die vaststelling kwam tijdens het lezen van deze thread.
Ik ben iemand die van nature behulpzaam is (zoals de meeste mensen) en oplossingsgericht.
Dus wanneer mijn vriendin tegen me klaagt over het een of andere probleem sta ik steeds paraat met een oplossing.
Nu is dat al een paar keer tot een uitbarsting geraakt waar ze me vertelde dat ze gewoon wilt dat ik met haar meeleef en luister in de plaats van meteen oplossingen aan te reiken.
Dat is precies hoe ik me ook voel als ik deze thread lees.
Soms zie ik iemands ergernis en lijkt me dit gewoon de beste plek voor hen om het van zich af te schrijven, maar dan springt er bij wijze van spreken 6 man op met (uiteraard goedbedoelde, zoals ik dat ook deed voor mijn vriendin) hulp, oplossing of antwoorden in het genre "Waarom doe je niet gewoon dit" of "Het is je eigen fout, je had dit moeten doen" etc. En plots snapte ik mijn vriendin (altijd een vreselijk moment)

. Soms moet je gewoon even kunnen ranten en wil je gewoon horen "amai, dat is kut".
Nu, ik ga dit niet toegeven aan haar voor de duidelijkheid, dit blijft tussen ons.