Mulan
Well-known member
Ik zat vroeger op een Mechelse herdersforum met VEEL mensen die soms zelfs meerdere Mechelaars op een appartement hielden.Een kat of een klein hondje en geen klachten? Dat is dan toch OK? Maar toch gene grote hond op zo'n klein appartementje? Waar ben je dan zelf als huurder, mee bezig?![]()
De beperkte oppervlakte op zich HOEFT geen probleem te zijn. Dat waren mensen die hun honden 3x per dag uitlieten: ofwel zelf 1-2x per dag ofwel anderen inschakelen hiervoor bvb ouders die niet veraf wonen, inwonende kinderen,... Ik ben daar echt van verschoten hoe toegewijd sommigen zijn om hun dieren het beste van het beste te geven.
Zelf heb ik een groot huis + tuin.
Waar ligt meneer 80% van de tijd? Op de trap.

Wat doet meneer in de tuin: niets, hij vindt deze tuin blijkbaar niet leuk. Van zijn 2 wandelingen per dag geniet hij dan weer optimaal!
Als ik kijk hoe "actief" de mijne is, is zeker een ouwere hond geen enkel probleem. Naast zijn 2 wandelingen is die ongeveer nog 20 minuten per dag echt aandacht aan het zoeken om te spelen (met de bal of zijn touw).En ja dan heb je van die huurders die zeggen: Ik moest mijn huis verkopen (een scheiding of zo) en ik heb al ne Cane Torso die 6 jaar oud is. Ja dat is dan erg, maar zo'n hond past gewoon niet op zijn kleinschalig appartementje.
Buurvrouw hoort hem nog niet wekelijks eens blaffen zelfs. De buren met 3 kleinere honden die ze nooit uitlaten, die hebben irritante druktemakers, die wel ja.... (En die dieren zijn tss 11 en 13j oud zelfs).