Op het strand van De Haan was dinsdagmiddag een grote, zwarte rookpluim te zien door een brand even verderop in de duinen. Door de droogte breidde het vuur snel uit. Verschillende wagens gingen in vlammen op. De brandweer kwam massaal ter plaatse. Na enkele uren blussen was de situatie onder...
www.hln.be
Brand door de hitte (onder andere)
Is net het stukje strand waar wij altijd gaan... Een stukje, redelijk onbekend bij het grote volk, strand waar ge op uw gemak zit.
Worth noting dat ik zelf bijna die duinen in de fik had gestoken in mijn tienerjaren, er lagen van die grote buizen, van het oppompen van het zand, en die leek ons een ideaal lanceerplatform voor een paar fusékes
Ineens schiet er zo eentje daarvan in de lucht en de wind pakt erin, hupla recht de duinen in... Meteen een brandje, waren maar enkele vierkante meters, gelukkig waren er behulpvolle passanten die het hebben kunnen doven, duinen dat gaat supersnel, niet normaal...
Politie ter plaatse, ipv alles te ontkennen hebben we gewoon toegegeven, en raar maar waar, maar daar is toen niks meer verder van gekomen
De dag van vandaag zou het gefilmd zijn en stond onzr tronie al op hln 20 minuten later denk ik...