Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brand door de hitte (onder andere)

Is net het stukje strand waar wij altijd gaan... Een stukje, redelijk onbekend bij het grote volk, strand waar ge op uw gemak zit.

Worth noting dat ik zelf bijna die duinen in de fik had gestoken in mijn tienerjaren, er lagen van die grote buizen, van het oppompen van het zand, en die leek ons een ideaal lanceerplatform voor een paar fusékes

Ineens schiet er zo eentje daarvan in de lucht en de wind pakt erin, hupla recht de duinen in... Meteen een brandje, waren maar enkele vierkante meters, gelukkig waren er behulpvolle passanten die het hebben kunnen doven, duinen dat gaat supersnel, niet normaal...

Politie ter plaatse, ipv alles te ontkennen hebben we gewoon toegegeven, en raar maar waar, maar daar is toen niks meer verder van gekomen

De dag van vandaag zou het gefilmd zijn en stond onzr tronie al op hln 20 minuten later denk ik...
Jongeren he :unsure: :unsure:

Driver update van Synaptics gehad en sindsdien is de touchpad op mijn laptop echt raar aan het doen. :angry:

Ik lees overal dat er winkels zijn die vroeger sluiten met de warmte nu en daar heb ik alle begrip voor. Maar zet dan ook op jullie website en / of facebook pagina.
Maar nee, dat gebeurd dan bij de meeste niet.
Ik betwijfel echter of er veel mensen zouden denken van "oh toch maar eens vlug de website/FB checken of die winkel zijn openingsuren niet heeft aangepast ivm de warmte). Alé, bij mij zou dat toch alvast niet zijn opgekomen om te doen van winkels op momenten dat ze normaal gezien sowieso wel open zijn. (bij een horecazaak is dat al anders aangezien ge daar al vlugger de openingsuren/sluitingsdag even gaat checken om zeker te zijn).

De stad die toch nog even iets moest laten snoeien. Nu. In deze temperatuur. Die twee gasten konden werken in bloot bovenlijf en short maar dat maakt het niet gezonder, in tegendeel. Ik denk hoop en al twintig minuten werk, dat ze waarschijnlijk over heel de stad gaan mogen doen. Terwijl ons burgemeesteres een crèmeke gaat likken voor de foto in de gazet.
Hierlangs zijn ze vandaag roofing aan het branden :crazy:

De media en hun blogs/verhalen/coverage over de hitte.
T'is warm voor iedereen en morgen nog iets warmer dus deal with it.

Het omgekeerde irriteert me ook wel, van die mensen die dan reageren van "dat dit zalig is en er gerust nog wel wat warmer mag zijn!"
Toch niemand die bij deze temperaturen daadwerkelijk denkt "hmm ja al wel cava qua temperatuur, maar nog wat heter was toch nog aangenamer gewees!!t", dus zoiets zegt ge toch ook enkel en alleen om uzelf "interessant" proberen te maken... :unsure:

De stad die toch nog even iets moest laten snoeien. Nu. In deze temperatuur. Die twee gasten konden werken in bloot bovenlijf en short maar dat maakt het niet gezonder, in tegendeel. Ik denk hoop en al twintig minuten werk, dat ze waarschijnlijk over heel de stad gaan mogen doen. Terwijl ons burgemeesteres een crèmeke gaat likken voor de foto in de gazet.
Was er een cola light commercial like momentje ?

Brand door de hitte (onder andere)

Is net het stukje strand waar wij altijd gaan... Een stukje, redelijk onbekend bij het grote volk, strand waar ge op uw gemak zit.

Worth noting dat ik zelf bijna die duinen in de fik had gestoken in mijn tienerjaren, er lagen van die grote buizen, van het oppompen van het zand, en die leek ons een ideaal lanceerplatform voor een paar fusékes

Ineens schiet er zo eentje daarvan in de lucht en de wind pakt erin, hupla recht de duinen in... Meteen een brandje, waren maar enkele vierkante meters, gelukkig waren er behulpvolle passanten die het hebben kunnen doven, duinen dat gaat supersnel, niet normaal...

Politie ter plaatse, ipv alles te ontkennen hebben we gewoon toegegeven, en raar maar waar, maar daar is toen niks meer verder van gekomen

De dag van vandaag zou het gefilmd zijn en stond onze tronie al op hln 20 minuten later denk ik...
Ik hoorde het van mijn ma daarstraks. Toch even bijna geschrokken omdat de auto van mijn vriend op de Kustbaan geparkeerd staat, maar gelukkig was het een eind verder... We hadden wel sirenes gehoord, maar ja, je denkt daar niet bij na.
Kan dit niet gewoon door de hitte gebeurd zijn of is dat naïef van mij?

Ik betwijfel echter of er veel mensen zouden denken van "oh toch maar eens vlug de website/FB checken of die winkel zijn openingsuren niet heeft aangepast ivm de warmte). Alé, bij mij zou dat toch alvast niet zijn opgekomen om te doen van winkels op momenten dat ze normaal gezien sowieso wel open zijn. (bij een horecazaak is dat al anders aangezien ge daar al vlugger de openingsuren/sluitingsdag even gaat checken om zeker te zijn).
Ze hebben zoveel op tv en radio zitten zeggen dat er verschillende handelszaken vroeger gingen sluiten of gewoon de hele dag dicht blijven.
Dan vermoed ik toch wel dat er heel wat mensen de facebookpagina of de website van de zaak waar ze naartoe zouden willen gaan, even gaan bekijken om te zien of die zaak wel open zal zijn.

Gelukkig hadden ze mij in het winkeltje waar ik wekelijks mijn lotto en euromillions binnen die vorige week al gezegd dat ze deze week waarschijnlijk op 16h zouden sluiten, ander had ik daar voor een gesloten deur gestaan, want op hun website en facebookpagina stond er niks vermeld.

De andere winkels waar ik vandaag geweest ben waren trouwens wel gewoon open tot de normale sluitingstijd en er was ook gewoon volk in die winkels. De mensen blijven dus niet weg door de hitte.

Door de bril van de huurders: "verzwijg het gewoon". Dat is toch ook wat kort door de bocht en onrespectvol. Dat komt bij mij wat over als "het is hier toch niet van mij, boeie".

Ik ben zelf verhuurder en verhuur een klein (65m²) 1-kamerappartement met klein tuintje. Mijn huurster had ook geen honden, "soms eens die van mijn ouders voor een dagje, mag dat?". Ja dat mag. Zit nu een Cane Corso en een Mechelse herder :). Klagende buren. Begin er maar eens aan...
Een kat of een klein hondje en geen klachten? Dat is dan toch OK? Maar toch gene grote hond op zo'n klein appartementje? Waar ben je dan zelf als huurder, mee bezig? :frown:

En ja dan heb je van die huurders die zeggen: Ik moest mijn huis verkopen (een scheiding of zo) en ik heb al ne Cane Torso die 6 jaar oud is. Ja dat is dan erg, maar zo'n hond past gewoon niet op zijn kleinschalig appartementje.

Laatst bewerkt:
We werden aan ons lot overgelaten

Ik begrijp dat wegens de veiligheid niemand de trein zomaar mag verlaten (dat zijn vrij strenge regels), want als iemand dan zou verongelukken dan zijn de spoorwegen verantwoordelijk.

Maar hebben ze hier alles wel correct gedaan?
Wat als worst case, er iemand zou zijn overleden door de hitte in die Thalys? De temperatuur liep blijkbaar op tot 45+ graden in die trein (airco uitgevallen).

Dan gewoon een reactie krijgen van de aanwezig arts: "Ja sorry dat is dan een spijtig geval, niets aan te doen, het waren de omstandigheden hé!" en daarmee is dan de kous af? :unsure:

Laatst bewerkt:
Gaan we met het gezin de schoonpa bezoeken die pas een huisje gekocht geeft in Spanje samen met zijn niew vriendin, sterft hun hond na 4 dagen daar te zijn.
Laatste keer dat ik nog naar Spanje ga. Altijd wel iets:
Eerste jaar: de kleinste plet zijn vinger tussen twee stenen in het water. Resultaat: vingerkootje over.
Tweede jaar; schoonmoeder sterft in België door een medische fout.
Vorig jaar de koppeling vd auto naar de zak.
Nu dus de hond.

Ik haat Spanje. Kutland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan