Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Begrijp het nu zelf niet meer, maar ik las niet in dewdrops post dat het warmer moet zijn en te koud is. Dat zal idd geen verschil maken.
Toch blij dat het snachts en savonds wat afkoeld, en een windje wat verkoeling geeft

We zullen zien ma en di, 35C of meer is toch meestal binnen blijven bij me op de heetste momenten

- +- 25 graden
- licht bewolkt waardoor je niet pal in de volle zon staat maar dat het ook niet grijs is
- licht briesje

Voila, de perfectie.

Barbier die de hele maand volgeboekt zit. Dus mijn baard gaat er voor het 2e jaar op rij garbage uit zien als ik op vakantie ga :sop:
Die foto's van vorig jaar zijn bijna voor de vuilbak omdat het er echt niet uit zag :p

Misschien zelf een poging doen vanavond maar meestal verkloot ik dan alles :unsure:

Vorige week zondag keelpijn beginnen krijgen.
Maandag werd het erger, naar de avond toe gigantisch veel pijn.
Dinsdag naar dokter: covid-sneltest negatief. 'Oef, u hebt geen covid!' Nee, maar wel gigantische keelpijn en daarvoor kom ik...
Dokter kijkt naar keel: "100% zeker een virale keelontsteking, geen twijfel mogelijk, kan nog tot eind deze week duren. Maar aangezien het nu al zo rood staat, zal het waarschijnlijk wel sneller over zijn, erger dan dit wordt het niet. En ah nee, antibiotica ga ik u niet voorschrijven, dat helpt dan niet."
Woensdagavond kon ik niet meer spreken, keel zat volledig vast. Op het werk veel zaken moeten schuiven omdat ik klanten te woord moest staan donderdag en vandaag.
Donderdag dan maar naar een andere huisarts. Covid-test bleek opnieuw negatief: jeej! Daarna mijn bloed getrokken. Volgens hem was het ook een virale infectie, maar die sleept nu toch wel lang aan...
Vandaag resultaat van bloedonderzoek: het is een bacteriële infectie en vanmorgen dan eindelijk toch antibiotica meegekregen.

Ik had er godverdomme woensdagavond al grotendeels vanaf kunnen zijn!
Sinds dinsdagavond niets van vaste voeding meer binnen gekregen, ik overleef sindsdien op raketijsjes en ijsblokjes.
Op het werk had er ook niets moeten veranderen.
:wallbash:

Laatst bewerkt:
De zonnewering aan mijn bureau die nog steeds niet dicht kan

Technische dienst al liggen mailen en bellen "We verzamelen alle defecten en komen dan in één keer alles maken"
Oké en over welke termijn spreekt ge dan ivm dat verzamelen ? In de winter ergens ? :wallbash:

Deze middag ben ik hier terug weg en ze zien me pas als de boel gemaakt is en dicht kan.
De zon staat van 's morgensvroeg al op deze kant van het gebouw, het is hier om te bakken

Dinsdag naar dokter: covid-sneltest negatief. 'Oef, u hebt geen covid!' Nee, maar wel gigantische keelpijn en daarvoor kom ik...
Dokter kijkt naar keel: "100% zeker een virale keelontsteking, geen twijfel mogelijk, kan nog tot eind deze week duren. Maar aangezien het nu al zo rood staat, zal het waarschijnlijk wel sneller over zijn, erger dan dit wordt het niet. En ah nee, antibiotica ga ik u niet voorschrijven, dat helpt dan niet."
Woensdagavond kon ik niet meer spreken, keel zat volledig vast. Op het werk veel zaken moeten schuiven omdat ik klanten te woord moest staan donderdag en vandaag.
Donderdag dan maar naar een andere huisarts. Covid-test bleek opnieuw negatief: jeej! Daarna mijn bloed getrokken. Volgens hem was het ook een virale infectie, maar die sleept nu toch wel lang aan...
Vandaag resultaat van bloedonderzoek: het is een bacteriële infectie en vanmorgen dan eindelijk toch antibiotica meegekregen.

Sinds dinsdagavond niets van vaste voeding meer binnen gekregen, ik overleef sindsdien op raketijsjes en ijsblokjes.
Geef mij anders wat moed, hier is de keelpijn ook al enkele dagen in stijgende lijn :unsure:

Mja, die eerste dokter had beter een bloedtest gedaan, maar ergens is het wel een goede zaak dat ze niet preventief met antibiotica beginnen gooien hé.

Geef mij anders wat moed, hier is de keelpijn ook al enkele dagen in stijgende lijn :unsure:
Koop al maar een paar dozen raketijsjes om het weekend door te komen... :unsure:

Mja, die eerste dokter had beter een bloedtest gedaan, maar ergens is het wel een goede zaak dat ze niet preventief met antibiotica beginnen gooien hé.
Klopt.

Maar langs de andere kant: geen idee of al dan niet antibiotica geven bij een zware keelontsteking zoveel verschil gaat maken als we nog steeds massaal preventief antibiotica in veevoeders mengen.

Ik ben het ook al beu... Die f*cking hitte...

Ik slaap al een paar weken enorm slecht. Door die warmte geraak ik niet in slaap en word ik elk uur badend in het zweet wakker.

Hopelijk snel weer leukere temperaturen.. 15° is warm genoeg...

Herkenbaar. Elke zomer altijd wakker na een uur of 5 omdat ik zonder deken moet slapen (te warm anders é) of als ik in mijn slaap in een positie kruip dat gigantische zweetplekken veroorzaakt, voornamelijk aan mijn nek. En in de namiddag voel ik me dan zo moe.

Maandag en dinsdag wordt het puffen en ga ik in mijn zetel in de living moeten slapen want mijn slaapkamer gaat veel te warm zijn snachts om deftig te slapen.

Maar langs de andere kant: geen idee of al dan niet antibiotica geven bij een zware keelontsteking zoveel verschil gaat maken als we nog steeds massaal preventief antibiotica in veevoeders mengen.
Grotendeels wel andere bacteriën hé, liever antibioticaresistentie bij een bacterie in koeien, die dat dan nog via (meerdere?) bacteriën moet doorgeven naar een pathogeen van mensen, dan rechtstreeks bij een bacterie die al bij mensen voorkomt (en dan zelf problematisch kan worden of dit doorgeeft). Alleszins, lijkt me toch zo als semi-leek.

Herkenbaar. Elke zomer altijd wakker na een uur of 5 omdat ik zonder deken moet slapen (te warm anders é) of als ik in mijn slaap in een positie kruip dat gigantische zweetplekken veroorzaakt, voornamelijk aan mijn nek. En in de namiddag voel ik me dan zo moe.

Maandag en dinsdag wordt het puffen en ga ik in mijn zetel in de living moeten slapen want mijn slaapkamer gaat veel te warm zijn snachts om deftig te slapen.
Ik moet zeggen dat sinds ik met een ventilator slaap ik er veel minder last van heb. Natuurlijk, 35 °C of langere periodes tegen de 30 °C blijven moeilijk omdat het dan 's nachts niet voldoende afkoelt en de warmte binnen zit.

Ik sliep altijd enorm slecht vanaf het te warm werd. Na een week was ik geen mens meer.

Een airco laten plaatsen is de beste aankoop van 2022. Nu loop ik rond, volledig uitgerust, met een verkoudheid. Still beats no sleep.

Klinisch valt er al geen onderscheid te maken tussen viraal/bacterieel. Dus de dokter die in uw keel kijkt en zegt ‘100% zeker viraal’ is aan het zeveren. (Er zijn criteria die vroeger gebruikt werden om dit te proberen maar die zijn achterhaald)

Daarnaast moet men de behandeling enkel baseren op de ernst van de keelontsteking. Een ernstig zieke patiënt (bijna niet kunnen eten in dit geval, gigantisch veel pijn) kan genoeg zijn om antibiotica te geven. Bloed trekken (zeker eenmalig), streptokokken sneltesten en keelkweken zijn ofwel niet correct genoeg (lage sensitiviteit/specificiteit) ofwel te traag waardoor ze niet nuttig zijn in eerste lijn.

(Dit alles indien er geen argumenten zijn voor mononucleose)

Laatst bewerkt:
Ik sliep altijd enorm slecht vanaf het te warm werd. Na een week was ik geen mens meer.

Een airco laten plaatsen is de beste aankoop van 2022. Nu loop ik rond, volledig uitgerust, met een verkoudheid. Still beats no sleep.
Helpt een ventilator niet? Als ik een ventilator naast me heb dan vind ik dat ideaal. Ik slaap daar precies ook veel vaster van. En het zorgt dat er geen muggen komen.

Misschien ook voor de beerputthread, maar ik heb een familielid, eind 40, dat de laatste tijd zo bij ongeveer alles een rant begint af te steken die vaak nogal weg heeft van allerhande samenzweringstheorieën. Op misschien 20 minuten:

"Ja het gaat warm worden maar het KMI verandert altijd van gedacht, volgens mij passen ze heel hard op na dat schandaal in Luik vorig jaar....en ja een waterbom, precies of het heeft nog nooit geregend vroeger, maar van die kerel die een sluis is vergeten horen we niks hoor."

"Als ge uw oude GSM binnenbrengt krijgt ge al serieus wat korting want er is een tekort aan lithium hé, maar wel iedereen verplichten elektrisch te rijden, ja ge zou denken dat ze daar eerst eens over zouden nadenken, want dat elektrisch rijden dat wordt allemaal niets! De toekomst is waterstof maar iemand houdt dat tegen..."

"Op het nieuws ging het over een nieuwe tropische mug maar ze is niet gevaarlijk hoor haha, je moet wel de overheid verwittigen als je ze ziet, maar niet gevaarlijk, nee nee..."

En zo gaat dat verder, onze gehele maatschappij gaat uiteraard ook instorten en een burgeroorlog met "de Marrokanen" staat ook in de sterren geschreven. Gast, ik wou gewoon eens passeren en een pint drinken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan