Vorige week zondag keelpijn beginnen krijgen.
Maandag werd het erger, naar de avond toe gigantisch veel pijn.
Dinsdag naar dokter: covid-sneltest negatief. 'Oef, u hebt geen covid!' Nee, maar wel gigantische keelpijn en daarvoor kom ik...
Dokter kijkt naar keel: "100% zeker een virale keelontsteking, geen twijfel mogelijk, kan nog tot eind deze week duren. Maar aangezien het nu al zo rood staat, zal het waarschijnlijk wel sneller over zijn, erger dan dit wordt het niet. En ah nee, antibiotica ga ik u niet voorschrijven, dat helpt dan niet."
Woensdagavond kon ik niet meer spreken, keel zat volledig vast. Op het werk veel zaken moeten schuiven omdat ik klanten te woord moest staan donderdag en vandaag.
Donderdag dan maar naar een andere huisarts. Covid-test bleek opnieuw negatief: jeej! Daarna mijn bloed getrokken. Volgens hem was het ook een virale infectie, maar die sleept nu toch wel lang aan...
Vandaag resultaat van bloedonderzoek: het is een bacteriële infectie en vanmorgen dan eindelijk toch antibiotica meegekregen.
Ik had er godverdomme woensdagavond al grotendeels vanaf kunnen zijn!
Sinds dinsdagavond niets van vaste voeding meer binnen gekregen, ik overleef sindsdien op raketijsjes en ijsblokjes.
Op het werk had er ook niets moeten veranderen.