De complete fucking onzin(/waanzin) van het gedoe met vakantiegeld als ge van werkgever verandert in Belgie...
Blijkbaar op nen heel strategische moment van job geswitched (vlak na uitbetaling van het vakantiegeld), rest van het vakantiegeld uitbetaald gekregen bij de vorige, da werd terug ingehouden bij de nieuwe, dus voor zover wij wisten was alles 'afgerond'. Ik ben er dan van uitgegaan da deze maand het vakantiegeld van dit jaar mee gestort ging worden en... niets. Blijkbaar enkel het 'enkel verlofgeld' da terug ingehouden werd vorig jaar, dus het dubbel vakantiegeld had ik vorig jaar al gekregen.
Dus ja, da geld heb ik in feite al staan wegens vorig jaar ontvangen, maar ik had qua budgettering (aankoop van vanalles voort appartement) hier wel rekening mee gehouden -_-
+ vorig jaar ook net iets te laat begonnen bij de nieuwe werkgever, om er dan eind december achter te komen da ge enkel 'pro rata' een deel van de 13de maand krijgt als ge minstens 6 maand in dienst bent, dus daar kwam ik 1.5 week te kort voor

. Dus das 2x tegenslag op een half jaar tijd op financieel vlak zne, miljaar
Dees moet toch simpeler kunnen? Is da in andere landen ook zo ne fucking rommel? En ja ne mens zou zo een dingen moeten weten, maar als zelfs het sociaal secretariaat het amper deftig uitgelegd krijgt zit er toch echt iets spaak IMO.