Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan mij daar ook énorm aan ergeren. Vakantiegeldgedoe, uitkeringsgedoe, interimgedoe, ik vraag mij dikwijs af hoe wij aan zo'n systeem gekomen zijn.

Hoe werkt dat dan? Ge weet toch op voorhand niet hoeveel ge dat jaar gaat werken?
Als je 1 juli start krijg je gewoon 50% van je aantal verlofdagen. Heb je recht op 20 dagen in een volledig jaar, kan je er dus 10 opnemen. Start je op 1 oktober, krijg je er 5, enzovoort...

Als je ontslag neemt en je hebt al teveel verlof opgenomen in dat jaar houden ze dat gewoon van je salaris van de laatste maand af en heb je dus onbetaald verlof genomen in feite.

We zijn een Oekraïens gezin aan het helpen.

Man heeft jaren geleden als onderaannemer voor ons gewerkt,en toen ze op 2 km van zijn huis aan het schieten waren hebben ze alles achter gelaten en gevlucht.

Auto vermist/huis afgebrand. Hij kende België een beetje en is dus naar hier gekomen. Hij is nu officieel deserteur en lag Oekraïne 5 jaar niet meer in.

Wij hebben hem een voltijds contract gegeven. En weggehaald uit de schrijnende noodopvang waar ze verbleven. Appartement geregeld+ complete inboedel.

Die mensen willen nu graag zo snel mogelijk Vlaams leren en zo, dus wij alle mogelijke deuren hier lokaal aangeklopt.. gewoon 0 reactie, en nog wat onbekwaamheid er boven op….

De tolken zijn vrijwilligers die dit na hun uren doen, en maatschappelijke werkers doen enkel 8 tot 4….

Man heeft jaren geleden als onderaannemer voor ons gewerkt,en toen ze op 2 km van zijn huis aan het schieten waren hebben ze alles achter gelaten en gevlucht.

Auto vermist/huis afgebrand. Hij kende België een beetje en is dus naar hier gekomen. Hij is nu officieel deserteur en lag Oekraïne 5 jaar niet meer in.

Wij hebben hem een voltijds contract gegeven. En weggehaald uit de schrijnende noodopvang waar ze verbleven. Appartement geregeld+ complete inboedel.

Die mensen willen nu graag zo snel mogelijk Vlaams leren en zo, dus wij alle mogelijke deuren hier lokaal aangeklopt.. gewoon 0 reactie, en nog wat onbekwaamheid er boven op….

De tolken zijn vrijwilligers die dit na hun uren doen, en maatschappelijke werkers doen enkel 8 tot 4….
Kan je dat ook niet via de VDAB doen?

De complete fucking onzin(/waanzin) van het gedoe met vakantiegeld als ge van werkgever verandert in Belgie...

Blijkbaar op nen heel strategische moment van job geswitched (vlak na uitbetaling van het vakantiegeld), rest van het vakantiegeld uitbetaald gekregen bij de vorige, da werd terug ingehouden bij de nieuwe, dus voor zover wij wisten was alles 'afgerond'. Ik ben er dan van uitgegaan da deze maand het vakantiegeld van dit jaar mee gestort ging worden en... niets. Blijkbaar enkel het 'enkel verlofgeld' da terug ingehouden werd vorig jaar, dus het dubbel vakantiegeld had ik vorig jaar al gekregen.

Dus ja, da geld heb ik in feite al staan wegens vorig jaar ontvangen, maar ik had qua budgettering (aankoop van vanalles voort appartement) hier wel rekening mee gehouden -_-

+ vorig jaar ook net iets te laat begonnen bij de nieuwe werkgever, om er dan eind december achter te komen da ge enkel 'pro rata' een deel van de 13de maand krijgt als ge minstens 6 maand in dienst bent, dus daar kwam ik 1.5 week te kort voor :sarcastic:. Dus das 2x tegenslag op een half jaar tijd op financieel vlak zne, miljaar :D

Dees moet toch simpeler kunnen? Is da in andere landen ook zo ne fucking rommel? En ja ne mens zou zo een dingen moeten weten, maar als zelfs het sociaal secretariaat het amper deftig uitgelegd krijgt zit er toch echt iets spaak IMO.
Mijn vrouw heeft nu ook zoiets dwaas aan de hand. Van staat naar privé gegaan. En deze maand houden ze dubbel vakantiegeld in waardoor ze 700€ netto minder heeft dan andere maanden als bediende. 🤷🤷🤷

Meeste scholen die Nederlands geven als 2de taal volgen het schooljaar. Waardoor er nu, volgens mij, weinig aanbod is.

En dienstverlening hangt heel fel af van OCMW tot OCMW en van maatschappelijk werker tot maatschappelijk werker.

Need advice.

Aannemer: afsluiting klaar eind april. Pinky promise. Uiteindelijk was dat pas klaar begin juni.

Poort zijkant huis, 12 weken levertermijn. Vorige week waren de 12 weken verstreken. Ik bel, aannemer: 't zal voor begin september zijn. 8 weken erbij. Ik uit m'n ongenoegen omtrent de communicatie daarrond. Twijfel om te annuleren. Uiteindelijk voorstel: palen van de poort zetten tegen 15 augustus zodat ik oprit en terras errond kan afwerken. Eerste week september poort aan palen hangen.

Ferm tegen m'n goesting, but it is what it is zeker.

Nu krijg ik plots out of the blue een voorschotfactuur omtrent die poort. Terwijl dit initieel blijkbaar niet nodig was. Waarschijnlijk omdat ik sprak over annuleren.
Die gast is compleet onbereikbaar met momenten (lees: 2 weken iedere dag bellen en neemt niet op of legt gsm af), communiceert niets, maakt continu loze beloften en heeft altijd een heleboel excuses klaar. Zoals: 'ge moogt blij zijn, ik ken ene en er kwamen 14 weken bij'.

Zolang er niets gebeurd betaal ik geen cent. Hoe pak ik dat het beste aan? Factuur aangetekend betwisten? Wat is de meest aangewezen manier?

Edit: factuur afsluiting ook reeds ontvangen en dat is afgewerkt en correct. Deze is ook al betaald. Poort is apart, ook aparte offerte.

Edit 2: nvm, voorschotfactuur is niet wettelijk voor zover ik lees op the interwebs. Alé, in mijn geval toch niet.

Laatst bewerkt:
Buren die voor de zoveelste keer hun pakketje laten afleveren op ons adres en het nadien niet komen ophalen.

Het is hier geen postkantoor he.

Buren die voor de zoveelste keer hun pakketje laten afleveren op ons adres en het nadien niet komen ophalen.

Het is hier geen postkantoor he.
De PostNL man weet hier veel te goed dat er altijd wel iemand thuis is bij ons en er worden hier regelmatig pakketjes gedropt voor de buren. Meestal voor de buurvrouw. We sturen tegenwoordig een berichtje om te zeggen dat er iets toegekomen is.

De PostNL man weet hier veel te goed dat er altijd wel iemand thuis is bij ons en er worden hier regelmatig pakketjes gedropt voor de buren. Meestal voor de buurvrouw. We sturen tegenwoordig een berichtje om te zeggen dat er iets toegekomen is.
De volgende keer zal ik de deur open doen

Maandag iets besteld op Bol.com. Kreeg vanmorgen een mail van bpost dat het pakketje onderweg is. Een paar uur later een mail van Bol.com dat het pakket wordt klaargemaakt en wordt verstuurd met dpd..... OK dan.

Maandag iets besteld op Bol.com. Kreeg vanmorgen een mail van bpost dat het pakketje onderweg is. Een paar uur later een mail van Bol.com dat het pakket wordt klaargemaakt en wordt verstuurd met dpd..... OK dan.
2 pakjes onderweg voor de prijs van één ? 😀

Zelf brengen als ze thuis zijn? Zo doet mijn buurman dat.
Ja, in het begin deden wij dat ook altijd met plezier, of belden we hen op om te zeggen dat er een pakketje was voor hen; maar als er elke week pakketjes toekomen begint het op de zenuwen te werken. Wij zijn niet de secretariaat, koerier of postkantoor van onze buren. Dat zij maar eens komen aanbellen of stoppen met zo veel pakketjes te laten leveren bij ons thuis 🤷

Ja, in het begin deden wij dat ook altijd met plezier, of belden we hen op om te zeggen dat er een pakketje was voor hen; maar als er elke week pakketjes toekomen begint het op de zenuwen te werken. Wij zijn niet de secretariaat, koerier of postkantoor van onze buren. Dat zij maar eens komen aanbellen of stoppen met zo veel pakketjes te laten leveren bij ons thuis 🤷
Waarschijnlijk hebben ze bij bpost ingesteld dat jullie de buur zijn waar hun pakjes geleverd mogen worden, voor als ze zelf niet thuis zijn.

Waarschijnlijk hebben ze bij bpost ingesteld dat jullie de buur zijn waar hun pakjes geleverd mogen worden, voor als ze zelf niet thuis zijn.
Idd gewoon dit.

Als ge er zoveel last van ondervindt, hou dan 1 op de 10 pakketjes als payment en hoop dat ge het kunt gebruiken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan