Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt gelijk, maar ik zou er mijn avond niet voor laten verknallen. Ik zou dat glas gewoon geven aan de eerste de beste die het wil.
Het heeft de avond niet verpest maar het was toch even een wtf momentje voor 5 minuten. Ik heb het glas gewoon laten staan, weggeven ging moeilijk want er waren nog 2 mensen aan tafel die geen wouden waar hij wel in schonk.
@Reverz Kon je uw glas niet wegtrekken als hij aanstalten maakt om te gieten?
Voor hetzelfde geld schenkt hij dan rode wijn uit over mijn splinternieuwe hemd en kostuum... hard pass :p
'ik zei neen of hebt ge stront in uw oren?'

Is meestal het einde van een nodeloze discussie als iemand blijft doordrammen :unsure:
Het was een beetje taken by surprise, ik zat ook naast mijn schoonouders op nen trouw van mensen die we via mijn schoonouders kennen (beetje rare constructie, maar das een ander verhaal), ik moest mij daar dus toch wel een klein beetje gedragen. :unsure:

Klein detail trouwens: de 'garçon' in kwestie bleek nadien de patron te zijn van het spel hebben de trouwers nadien laten vallen. :wtf:

Het heeft de avond niet verpest maar het was toch even een wtf momentje voor 5 minuten. Ik heb het glas gewoon laten staan, weggeven ging moeilijk want er waren nog 2 mensen aan tafel die geen wouden waar hij wel in schonk.

Voor hetzelfde geld schenkt hij dan rode wijn uit over mijn splinternieuwe hemd en kostuum... hard pass :p

Het was een beetje taken by surprise, ik zat ook naast mijn schoonouders op nen trouw van mensen die we via mijn schoonouders kennen (beetje rare constructie, maar das een ander verhaal), ik moest mij daar dus toch wel een klein beetje gedragen. :unsure:

Klein detail trouwens: de 'garçon' in kwestie bleek nadien de patron te zijn van het spel hebben de trouwers nadien laten vallen. :wtf:
Dan zal het zeker gebeurd zijn om de fles erdoor te jagen

Ik weet niet waarom, maar krijg vandaag ineens clipjes van de serie "Boy meets world" tussen mijn suggesties op youtube
:wtf:

Gisteren was het nog van de "Power rangers", vandaag "Boy meets world", ik ben benieuwd wat het morgen gaat worden ...
Edit: En nu Hannah Montanah :eek:

Youtube is kapot

Één of andere sufkut heeft gisteren op en naast de velgen van mijn wagen overgegeven toen wij (vriendin, ik en de kinderen) ondertussen in de kermis waren.😐
Van alle plaats op dat terrein kon die vetlap echt geen andere plek vinden?

Ik weet niet waarom, maar krijg vandaag ineens clipjes van de serie "Boy meets world" tussen mijn suggesties op youtube
:wtf:

Gisteren was het nog van de "Power rangers", vandaag "Boy meets world", ik ben benieuwd wat het morgen gaat worden ...
Edit: En nu Hannah Montanah :eek:

Youtube is kapot
kijk eens in uw 'geschiedenis' voor hetzelfde geld is er een van uw kinderen? (als je er hebt) aan het kijken daarna op een tablet ofzo waar je ingelogd bent.

Die jobbonus.

Ja wat heeft het dan nog voor nut dat ge meer verdient he... . Ja ge verdient minder maar we gaan u meer geven omdat ge minder verdient. Maak er dan een communistische maatschappij van waarin iedereen evenveel verdient hé.

Die jobbonus.

Ja wat heeft het dan nog voor nut dat ge meer verdient he... . Ja ge verdient minder maar we gaan u meer geven omdat ge minder verdient. Maak er dan een communistische maatschappij van waarin iedereen evenveel verdient hé.
Het is een lullige maatregel, maar maximum is het €600 per jaar. Dat is maximum €50 per maand natuurlijk, zo'n vetpot is dat niet, en ik weet al niet hoe makkelijk je aan dat maximum komt.

Één of andere sufkut heeft gisteren op en naast de velgen van mijn wagen overgegeven toen wij (vriendin, ik en de kinderen) ondertussen in de kermis waren.😐
Bah.

Wel weer een leuk woord bijgeleerd. Na 'neukfout' van een tijd geleden nu 'sufkut'. :laugh::laugh:

Het is een lullige maatregel, maar maximum is het €600 per jaar. Dat is maximum €50 per maand natuurlijk, zo'n vetpot is dat niet, en ik weet al niet hoe makkelijk je aan dat maximum komt.
Maximum dan moet je voor voltijds minder dan 1800 bruto verdienen (wat effectief schandalig weinig is uiteraard) maar maak daar dan werk van he, dat een bruto loon hoger moet zijn dan dat voor een voltijds werker.

Ik heb dus zoals utred ietwat ironisch lijkt aan te geven geen enkel probleem met het feit dat iedereen een comfortabel leven krijgt (trek gerust nog iets meer van mijn loon af en verhoog het minimumloon voor voltijds werk, graag). Ik heb wel problemen met de willekeur enerzijds (verdien je net te veel, pech waardoor je zelf in grotere problemen komt dan diegene die hem wel krijgen) en met het doekje voor het bloeden anderzijds waarmee de overheid zich dan weer op de borst klopt.

Ik vind dit echt een idiote regel. Ik, die geen recht heb op die jobbonus, zou het ook gerust kunnen gebruiken zo'n extraatje.

Laatst bewerkt:
Ik dacht eerst dat die bonus voor iedereen was die minder dan 2500 bruto verdient maar ik zie nu pas dat ik het artikel niet goed gelezen heb. Het is enkel voor voltijdse werkers waren die minder dan 2500 bruto verdienen, dacht dat het ook sloeg op halftijds/deeltijdse werkers. Ja logisch dat het enkel op voltijdse werkers slaat, anders zou het wel veel meer dan enkel 730 000 werknemers zijn. Yusifer toch... :(

Ik vind dit echt een idiote regel. Ik, die geen recht heb op die jobbonus, zou het ook gerust kunnen gebruiken zo'n extraatje.
Voor je pinten op vrijdagavond gesponsord te krijgen :s
Ja jongens, het is maandag en er is iemand met een verkeerd been de Koningstraat in Brussel binnengewandeld. Wat een wartaal, Arevee.

Je deurportier was ook een mogelijkheid.

Voor je pinten op vrijdagavond gesponsord te krijgen :S
Ja jongens, het is maandag en er is iemand met een verkeerd been de Koningstraat in Brussel binnengewandeld. Wat een wartaal, Arevee.
Neen dat lukt me zelfs zonder jobbonus nog die pinten, maar wel bijvoorbeeld om mijn lening van 1200 euro (weliswaar met twee te betalen uiteraard) iets vlotter afbetaald te krijgen, of mijn benzine voor mijn auto of ... .

Maar proficiat daar heb je me, ik ga regelmatig op café en kan dat betalen (voorlopig), ik heb geen recht op klagen.

Ik excuseer me nu alvast aan iedereen die zich ergert aan mijn ergernis, ik zal het nooit meer doen, leven de jobbonus! Als andere het beter krijgen dan red ik mezelf verder wel, het zijn de andere die tellen! Jippie iedereen blij! Enfin ik niet, maar dat is bijkomstig.

De complete fucking onzin(/waanzin) van het gedoe met vakantiegeld als ge van werkgever verandert in Belgie...

Blijkbaar op nen heel strategische moment van job geswitched (vlak na uitbetaling van het vakantiegeld), rest van het vakantiegeld uitbetaald gekregen bij de vorige, da werd terug ingehouden bij de nieuwe, dus voor zover wij wisten was alles 'afgerond'. Ik ben er dan van uitgegaan da deze maand het vakantiegeld van dit jaar mee gestort ging worden en... niets. Blijkbaar enkel het 'enkel verlofgeld' da terug ingehouden werd vorig jaar, dus het dubbel vakantiegeld had ik vorig jaar al gekregen.

Dus ja, da geld heb ik in feite al staan wegens vorig jaar ontvangen, maar ik had qua budgettering (aankoop van vanalles voort appartement) hier wel rekening mee gehouden -_-

+ vorig jaar ook net iets te laat begonnen bij de nieuwe werkgever, om er dan eind december achter te komen da ge enkel 'pro rata' een deel van de 13de maand krijgt als ge minstens 6 maand in dienst bent, dus daar kwam ik 1.5 week te kort voor :sarcastic:. Dus das 2x tegenslag op een half jaar tijd op financieel vlak zne, miljaar :D

Dees moet toch simpeler kunnen? Is da in andere landen ook zo ne fucking rommel? En ja ne mens zou zo een dingen moeten weten, maar als zelfs het sociaal secretariaat het amper deftig uitgelegd krijgt zit er toch echt iets spaak IMO.

De complete fucking onzin(/waanzin) van het gedoe met vakantiegeld als ge van werkgever verandert in Belgie...

Blijkbaar op nen heel strategische moment van job geswitched (vlak na uitbetaling van het vakantiegeld), rest van het vakantiegeld uitbetaald gekregen bij de vorige, da werd terug ingehouden bij de nieuwe, dus voor zover wij wisten was alles 'afgerond'. Ik ben er dan van uitgegaan da deze maand het vakantiegeld van dit jaar mee gestort ging worden en... niets. Blijkbaar enkel het 'enkel verlofgeld' da terug ingehouden werd vorig jaar, dus het dubbel vakantiegeld had ik vorig jaar al gekregen.

Dus ja, da geld heb ik in feite al staan wegens vorig jaar ontvangen, maar ik had qua budgettering (aankoop van vanalles voort appartement) hier wel rekening mee gehouden -_-

+ vorig jaar ook net iets te laat begonnen bij de nieuwe werkgever, om er dan eind december achter te komen da ge enkel 'pro rata' een deel van de 13de maand krijgt als ge minstens 6 maand in dienst bent, dus daar kwam ik 1.5 week te kort voor :sarcastic:. Dus das 2x tegenslag op een half jaar tijd op financieel vlak zne, miljaar :D

Dees moet toch simpeler kunnen? Is da in andere landen ook zo ne fucking rommel? En ja ne mens zou zo een dingen moeten weten, maar als zelfs het sociaal secretariaat het amper deftig uitgelegd krijgt zit er toch echt iets spaak IMO.
Heel simpel: Belgie is gewoon triestig op alles omtrent arbeid/verloning/gerommel met netto vergoedingen/fiscale wetgeving/... Een dikke 0/10.

In Zwitserland, waar ik enkele jaren werkte, is het allemaal veel eenvoudiger: Vakantie wordt gewoon in het jaar zelf opgebouwd. Dus werk je 6 maanden in jaar X, krijg je ook 50% van je verlofdagen in jaar X. En in Jaar X + 1 krijg je dus 100% van je dagen als je een volledig jaar werkt in jaar X + 1. Geen zever dus dat je pas in jaar X + 1 verlof krijgt als je in jaar X werkt, want dat is gewoon compleet onlogisch, maar in Belgie is het natuurlijk zo.

Dus nee, in andere landen is dat geen rommel zoals in Belgie. In Zwitserland: gewoon 1 simpele belastingsvoet op je loon. Geen gerommel met bedrijfswagens, maaltijdcheques, 13de maand, vakantiegeld, auteursrecht, management vennootschappen en nog allerlei koterij waardoor je 3 boekhouders en 2 sociale secretariaten nodig hebt om er nog aan uit te kunnen, om nog maar te zwijgen van de frustratie dat het met zich meebrengt zoals in uw geval duidelijk is.

Brussels Airlines dat al een hele maand mijn vluchten aan het wijzigen is qua uur. Vorige week dan eentje gewoon geannuleerd 2 weken voor vertrek. Ik spreek die klantendienst aan, wil die dat omboeken naar de vlucht van 6u. Dan moet ik om 3u ofzo al vertrekken dus dat heb ik liefst niet. Ik vraag dan of ze het kan herboeken naar de middagvlucht de dag nadien. Geen antwoord meer :sop:

Ik kan mij daar ook énorm aan ergeren. Vakantiegeldgedoe, uitkeringsgedoe, interimgedoe, ik vraag mij dikwijs af hoe wij aan zo'n systeem gekomen zijn.
In Zwitserland, waar ik enkele jaren werkte, is het allemaal veel eenvoudiger: Vakantie wordt gewoon in het jaar zelf opgebouwd. Dus werk je 6 maanden in jaar X, krijg je ook 50% van je verlofdagen in jaar X. En in Jaar X + 1 krijg je dus 100% van je dagen als je een volledig jaar werkt in jaar X + 1. Geen zever dus dat je pas in jaar X + 1 verlof krijgt als je in jaar X werkt, want dat is gewoon compleet onlogisch, maar in Belgie is het natuurlijk zo.
Hoe werkt dat dan? Ge weet toch op voorhand niet hoeveel ge dat jaar gaat werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan