Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van serieus andere kalibers gesproken.
Kan me inbeelden dat zoiets niet gauw verdwijnt en de angst erin sluipt om nog zo'n zaken mee te maken, ondanks het nooit werkelijk gebeurd is.
Op een wat oudere leeftijd + hart, kan het misschien faliekant aflopen, als je in paniek wakker wordt.
Der lijken mij ergere manieren om te sterven. 😁

Eerste keer dat ik zo een levendige droom had toen ik samen woonde met mijn ex, hem gezegd dat ik efkes tijd nodig had om dat te verwerken, dat dat wel enkele uren nazindert (weet al niet meer wat het was) maar hij kon echt niet snappen dat een droom, waarvan je bewust bent dat het een droom was, toch urenlang je gemoed kan meebepalen. 🤷🏼

Der lijken mij ergere manieren om te sterven. 😁

Eerste keer dat ik zo een levendige droom had toen ik samen woonde met mijn ex, hem gezegd dat ik efkes tijd nodig had om dat te verwerken, dat dat wel enkele uren nazindert (weet al niet meer wat het was) maar hij kon echt niet snappen dat een droom, waarvan je bewust bent dat het een droom was, toch urenlang je gemoed kan meebepalen. 🤷🏼
Jup! Heb zo wel eens ruzie ofzo in mn droom en als ik wakker word, ben ik echt boos op die persoon.

Wij hebben een bod gedaan op een huis, boven de vraagprijs, met deadline tegen vandaag. Geen bevestiging gekregen van het immokantoor dat ze het bod ontvangen hebben, en ik probeer vandaag te bellen maar ze werken niet op woensdag :').

Op dat uur zal er wel plaats genoeg zijn overal.

Raadpleeg het campusplan op de website wel best, want door werken raak je niet van de ingang aan de Triomflaan naar die op de Pleinlaan.
Toch mijn goesting gedaan en optie 3 gekozen.
E40 in Bertem eraf, via Tervuren langs het Afrika museum door. Terug even de R0 op en dan de E411.
Meer als parking genoeg dus een dik uur te vroeg.

Maar hier ligt een caféke op de campus heb ik ontdekt 😂

weer wat typische kolder in het belgische jurisdictie systeem !

werknemer van ons werkt hier al 9 maand! nu pas krijgen we brief van overheid dat hij achter staat met betalingen, en wij loon moeten inhouden van hem, en doorstorten naar de fiscus !

die vent is er nie mee akkoord en gaat nu ontslag geven (want ipv +2500 elke maand netto, krijgt hij nu maar 1098 euro lol , voor 3 jaar lang).

ik zeg hem "jamaar op uw nieuw werk zal da ook zo zijn hoor".

"neenee zegt hij, je ziet het toch: het duurt 9 maand eer ze er achter komen bij de fiscus waar ik werk , zo dom zijn ze daar ! . ewel binnen 9 maand ga ik weer mijn ontslag geven op mijn nieuw werk ! ".

toen ik zei dat ze het later gewoon van zijn pensioen gaan afhouden , als hij jaren zo zal verder doen, dan wist hij weer niets te zeggen....

Maar ergens heeft hij wel een punt hoor, wij moeten elke dag ons personeel inchecken op socialsecurity.be, waar ze werken (tegen zwartwerk is dat), met hun rijksregisternummer, dus ze kunnen perfect korter op de bal spelen dan 9 maand!

Als mac-bc en straddle gaan bekvechten in de thread over protesterende boeren dan ben ik weg voor ik door het figuurlijk, maar mogelijk ook letterlijke, zwarte gat wordt opgeslokt.
Geen paniek, er heeft een arts in het brutoloon topic gepost dat hij 7500 - 9500 euro per maand verdient. Dus mac-bc is wel even bezig.

Sinds enkele weken niets dan last met PostNL. Dat was voordien de beste dienst voor onze regio (of straat toch), met een vaste chauffeur, den Ibrahim die altijd welgezind was en die altijd op tijd was en als er niemand is, het pakje telkens op dezelfde veilige plek poseerde. Was zelfs gekend bij de honden en altijd dankbaar als je een blikje cola meegaf.
Nu zit er een nieuwe op die rit. 8/10 pakjes moet ik gaan ophalen bij het postpunt en bij die 2 die hij wel levert, krijg je een nors, ongewassen gezicht van een obese Bulgaar te zien. Ik hoop dat Ibrahim betere oorden is gaan opzoeken en niet in dat schandaal van PostNL betrokken was.

We hebben een ‘jouw triest moment van de dag’ thread nodig. Is geen ergernis maar horen dat de ASS bij onze oudste toch ook *nadrukkelijk* aanwezig is, komt toch binnen.

Sinds enkele weken niets dan last met PostNL. Dat was voordien de beste dienst voor onze regio (of straat toch), met een vaste chauffeur, den Ibrahim die altijd welgezind was en die altijd op tijd was en als er niemand is, het pakje telkens op dezelfde veilige plek poseerde. Was zelfs gekend bij de honden en altijd dankbaar als je een blikje cola meegaf.
Nu zit er een nieuwe op die rit. 8/10 pakjes moet ik gaan ophalen bij het postpunt en bij die 2 die hij wel levert, krijg je een nors, ongewassen gezicht van een obese Bulgaar te zien. Ik hoop dat Ibrahim betere oorden is gaan opzoeken en niet in dat schandaal van PostNL betrokken was.
Hier was het tot een half jaar geleden ook al een jaartje of 2 een vaste bezorgster. Heel vriendelijk, bijna elke dag hier in de straat rond ongeveer hetzelfde uur en wist ook waar ze pakketten moest achterlaten als ik niet thuis was.

Ik weet niet of het met de invallen bij PostNL te maken had, maar sinds die invallen zijn het al 3 anderen geweest. Best niet te veel aan gewoon geraken dus :confused2:.

Wij hebben een bod gedaan op een huis, boven de vraagprijs, met deadline tegen vandaag. Geen bevestiging gekregen van het immokantoor dat ze het bod ontvangen hebben, en ik probeer vandaag te bellen maar ze werken niet op woensdag :').
Immos vandaag jong, klanten in overvloed dus soms nonchalance.... ik ben al blij als ik iets hoor binnen de 3dagen ivm huren. Soms gewoon niks horen of 5 werkdagen niks horen bij immos, is blijkbaar normaal vandaag.

Bij een bod mag het wel wat vlotter gaan kwa communicatie, hopelijk morgen nieuws dus voor u.

Laatst bewerkt:
Dit komt van iemand die nooit een droom kan onthouden maar euhm, pakken jullie medicatie die dat veroorzaakt ofzo? Ik kan me echt niet inbeelden dat ik droom seks te hebben met iemand en dan twijfel of dat gebeurd is.
geen specifieke medicatie of drugs nodig om te hallucineren of 'extreem dromen'.
uit persoonlijke ervaring leer ik dat in warmere omstandigheden, lichtere slaap, pittig voedsel of een ibuprofen al stevige dromen lijken te kunnen initieren. vaak net voor in slaap vallen of voor wakker worden.
kan ook met uw geheugen en hoe je dat gebruikt te maken hebben, want dromen lijken vooral uit (recent) geheugen te komen.
zo nu en dan dromen over seks kan dan leuk zijn, maar daartegenover staat near-death experiences bijna als echt kunnen herbeleeft worden elke nacht.

Ik kreeg net een bericht op Facebook dat een bericht dat ik gepost had verwijderd werd omdat het spam zou zijn :wtf:
Het gaat om een bericht op de pagina van Carbu.
Er was een verlaging aangekondigd van de stookolie prijs en iemand vroeg "En wat met de brandstof voor wagens"
Waarop mijn antwoord: "Diesel is vandaag pas gedaald en benzine gestegen. Een nieuwe wijziging van die prijzen zal dus pas voor één van de volgende dagen zijn."

Op welk vlak is dat nu spam???

Onze hond die door een allergie nu maandelijks achter een prik moet. Kostprijs 75€ + visite.

Ik kon ook opteren voor een goedkoop medicijn met codeïne, maar dat is belastend voor haar lever en zou haar levensduur halveren.

Not much of a choice :S

Onze hond die door een allergie nu maandelijks achter een prik moet. Kostprijs 75€ + visite.

Ik kon ook opteren voor een goedkoop medicijn met codeïne, maar dat is belastend voor haar lever en zou haar levensduur halveren.

Not much of a choice :S
Wij hebben een medicijn gekregen tegen de jeuk. De dosis die hij krijgt is niet belastend voor zijn lever. Wel geen gedacht van of het met codeine is of niet. Zal misschien ook afhangen van de grootte en het gewicht van de hond.

Hij is er wel goed mee geholpen.

Wij hebben een medicijn gekregen tegen de jeuk. De dosis die hij krijgt is niet belastend voor zijn lever. Wel geen gedacht van of het met codeine is of niet. Zal misschien ook afhangen van de grootte en het gewicht van de hond.

Hij is er wel goed mee geholpen.
Ghoh ja. De jeuk is een neveneffect in ons geval. Ze krijgt vooral te maken met haaruitval en vette huid, waardoor er bacteriën komen nestelen met alle gevolgen van dien.

Ik moet haar ook (voorlopig) twee maal per week wassen. Zou nog leuk zijn mocht ik niet de enige hond ter wereld hebben die bang is van water.

Edited by crew: stigmatiserende opmerking weggehaald.

Laatst bewerkt door een moderator:
moeite met mijn dromen te onderscheiden van de realiteit, ik was bijvoorbeeld overtuigd dat ik mijn broer niet meer moest terugbetalen voor iets, blijkt dat ik dat effectief gedroomd heb en als waar heb onthouden.

ook mijn teen gestoten in een droom waar mijn nagel in zijn geheel eraf viel, dat is mij ooit al eens overkomen maar niet recent. Nu check ik toch vrij vaak mijn teen en heb ik 'fantoompijn'.

Mijn vrouw heeft hetzelfde:

Soms slechtgezind op mij, want in een droom van haar was ik aan het kussen met haar vriendin/zuster/....
Ze weet dan wel dat het een droom was, maar toch nog slecht van zijn.

1x 's nachts een pets in mijn gezicht gekregen met de beschuldiding "kust ze maar rustig verder" 😂
"schat ge zijnt aant dromen"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan