Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie maait er nu zijn gras 2x per week???
En zeker in zo'n droge periode. Hier is het sinds april nog maar 2x gemaaid en 't is nog steeds niet overdreven lang. Het ziet er wel niet uit door dat het niet overal even snel groeit, maar liever dat dan dat het heel de zomer bruin is.

Samsung hun website (partner portal) waar je een notificatie kan aanzetten als een bepaald product weer op voorraad is die blijkbaar geen mail stuurde ...
Gisterenmiddag gezien dat tablet weer op voorraad was, ik wou hem betalen via pc enkele uren later, ah 100 euro minder korting nu ineens (op de middag nog niet) 😑

Klinkt bekend, maar hier dan bij telenet.

I feel your pain.
Hier ook vaak miserie met mijn tv.
Maar dan meestal op die in mijn slaapkamer, dan valt hij soms plots uit en zegt dat hij niet verbonden is.
Is verbonden met kabel :sop: .

De voorbije jaren meer bezig geweest met TV te resetten dan daadwerkelijk TV te kijken.

Tig-maal kabels in en uit getrokken.
Wifi router herstart tig-keer
Digibox tig-keer herstart
etc...
Heb al vroeger eens gebeld en dan moest ik een nieuw digibox hebben want oud wat verouderd. Enfin.
Na tijdje begonnen weer de problemen met blokjes en haperingen op scherm.
Zondag gebeld ervoor.

Morgenavond komt er technieker.
Als er probleem is waar ik niks kan aan doen zou dit gratis zijn, zoniet zou dit 85 eur of zo zijn.
Bon, khoop dat in orde komt en dak niet plots andere problemen krijg.

Menne buurman die z'n gras (2x/week) begint te maaien tussen 20u en 21u, stop daarmee snul wij leggen dan net de kinderen in bed!
Whaaaaat .... een grotere gazon nazi dan sommige in m'n buurt.
2x per week is slecht voor uw gras in zulke droge tijden.... en als de gemeente zegt tot 20h is het 20h en niet 21h en om 20h nog beginnen. Das echt asociaal als je het keer op keer doet... maak meer tijd of koop een robotmaaier.

Muziekfestivals naast de deur en thuis zitten. :(
Vandaag: Green Day, weezer en fall out boy.
Morgen: Guns&roses
Woensdag: Red Hot Chili peppers

Het volk horen schreeuwen maakt mij nostalgisch.
RHCP zou ik wel een ticket voor kopen maar was ik te laat voor :doh:

Vrijdag tot en met zondag is het dan 1 festival maar dan muziek voor de iets jongere garde :unsure:

En zeker in zo'n droge periode. Hier is het sinds april nog maar 2x gemaaid en 't is nog steeds niet overdreven lang. Het ziet er wel niet uit door dat het niet overal even snel groeit, maar liever dat dan dat het heel de zomer bruin is.
Hier is het gras niet meer gemaaid sinds 8 mei en staat het tussen de 20 à 30 cm op de kortste stukken en de 80 cm op de plaatsen waar het het hoogst staat.

2 keer per week maaien is er wel over ja, maar ik ken ook wel mensen die het vaak maaien.

Ik maai ook wekelijks. 😬

En geen idee hoe de buur dat doet, ofwel is het omdat mijn gras nog maar dit jaar gezaaid is, maar die maait ook wekelijks maar dat gras lijkt precies nooit langer te worden!

Ik maai ook wekelijks. 😬

En geen idee hoe de buur dat doet, ofwel is het omdat mijn gras nog maar dit jaar gezaaid is, maar die maait ook wekelijks maar dat gras lijkt precies nooit langer te worden!
Zal ook afhankelijk zijn welke soorten gazongras er bij uw buur aanwezig zijn. De ene soort groeit wat sneller dan de andere.

Meer info

Destijds zorgvuldig alle pushmeldingen van facebook uitgeschakeld , alsook op de nieuwsfeed van verschillende groepen waar ik wel eens iets wil in opzoeken, maar dat niet op mijn overzicht hoef te zien

Zomaar vandaag, gans het boeltje weer veranderd.
Tijd om FB definitief uit te schakelen

Ik maai ook wekelijks. 😬

Hangt idd af van :

-soort gras
-ondergrond (rijk of arm), bemesting , hoe veel vocht bodem kan opnemen en vasthouden
-schaduwrijke tuin of niet

Bij mij geleden van 20 mei, kwam niet veel af, 40% gras... en 60% klaver en mos en dood gras uit geverticuteerd.

Hangt idd af van :

-soort gras
-ondergrond (rijk of arm), bemesting , hoe veel vocht bodem kan opnemen en vasthouden
-schaduwrijke tuin of niet

Bij mij geleden van 20 mei, kwam niet veel af, 40% gras... en 60% klaver en mos en dood gras uit geverticuteerd.
Eerste keer dat ik het gras afreed, 40kg binnengebracht in het containerpark, ondertussen geminderd naar 6kg vorige week, het groeit en bloeit hier in elk geval ferm goed! :)

Twee keer per week het gras afrijden? Dat is dan elke keer er 0.5 mm afdoen zodat je met een biljartlaken overblijft ofzo? Mja, ik zou dat toch echt een verspilling van moeite en energie vinden.

Twee keer per week het gras afrijden? Dat is dan elke keer er 0.5 mm afdoen zodat je met een biljartlaken overblijft ofzo? Mja, ik zou dat toch echt een verspilling van moeite en energie vinden.

1 cm of korter afdoen is dan dat mulchen. Daarvoor zijn robots net handig, en die gaan ook wel min. 2 - 4 cm laten staan. Die robotmaaier gazons zien er voor mij toch altijd goed of gezonder en groener uit vgl met die biljartlakens.
Dikker gras is gezonder en stres- en hittebestendiger. Mulch geeft voeding en dun laagje bescherming.

Gaat wel stuk sneller: bak minder rap vol of als je mulched moet je ook anders is de 'rest' te groot

En je hebt uw stappen gedaan :unsure:

Gaat wel stuk sneller: bak minder rap vol of als je mulched moet je ook anders is de 'rest' te groot

En je hebt uw stappen gedaan :unsure:
In zijn totaal gaat het toch niet sneller? Ik ben hier een uur tot anderhalf u bezig als ik het wekelijks doe en als ik een maand wacht komt daar amper een half u bij door de bak sneller te moeten legen. Dus 4u/mnd winst!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan