Ik kom met moeite aan ene keer per 2 weken!Wie maait er nu zijn gras 2x per week???
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik kom met moeite aan ene keer per 2 weken!Wie maait er nu zijn gras 2x per week???
En zeker in zo'n droge periode. Hier is het sinds april nog maar 2x gemaaid en 't is nog steeds niet overdreven lang. Het ziet er wel niet uit door dat het niet overal even snel groeit, maar liever dat dan dat het heel de zomer bruin is.Wie maait er nu zijn gras 2x per week???

Klinkt bekend, maar hier dan bij telenet.
I feel your pain.
Hier ook vaak miserie met mijn tv.
Maar dan meestal op die in mijn slaapkamer, dan valt hij soms plots uit en zegt dat hij niet verbonden is.
Is verbonden met kabel.
Whaaaaat .... een grotere gazon nazi dan sommige in m'n buurt.Menne buurman die z'n gras (2x/week) begint te maaien tussen 20u en 21u, stop daarmee snul wij leggen dan net de kinderen in bed!

Hier is het gras niet meer gemaaid sinds 8 mei en staat het tussen de 20 à 30 cm op de kortste stukken en de 80 cm op de plaatsen waar het het hoogst staat.En zeker in zo'n droge periode. Hier is het sinds april nog maar 2x gemaaid en 't is nog steeds niet overdreven lang. Het ziet er wel niet uit door dat het niet overal even snel groeit, maar liever dat dan dat het heel de zomer bruin is.
Zal ook afhankelijk zijn welke soorten gazongras er bij uw buur aanwezig zijn. De ene soort groeit wat sneller dan de andere.Ik maai ook wekelijks.
En geen idee hoe de buur dat doet, ofwel is het omdat mijn gras nog maar dit jaar gezaaid is, maar die maait ook wekelijks maar dat gras lijkt precies nooit langer te worden!
Hij heeft overal 2m hoge sparren rond zijn tuin, goed mogelijk dat hij idd schaduwgazon heeft terwijl ik speelgazon heb. Thx voor de uitleg!Zal ook afhankelijk zijn welke soorten gazongras er bij uw buur aanwezig zijn. De ene soort groeit wat sneller dan de andere.
Meer info

Een robotmaaier doet ook ni alles in ene keer natuurlijk.Ik doe dat ook 1-2 keer per week, maar ik mulch.
Een robotmaaier rijdt toch ook veel vaker?
Hangt idd af van :Ik maai ook wekelijks.
En geen idee hoe de buur dat doet, ofwel is het omdat mijn gras nog maar dit jaar gezaaid is, maar die maait ook wekelijks maar dat gras lijkt precies nooit langer te worden!
Eerste keer dat ik het gras afreed, 40kg binnengebracht in het containerpark, ondertussen geminderd naar 6kg vorige week, het groeit en bloeit hier in elk geval ferm goed!Hangt idd af van :
-soort gras
-ondergrond (rijk of arm), bemesting , hoe veel vocht bodem kan opnemen en vasthouden
-schaduwrijke tuin of niet
Bij mij geleden van 20 mei, kwam niet veel af, 40% gras... en 60% klaver en mos en dood gras uit geverticuteerd.

Twee keer per week het gras afrijden? Dat is dan elke keer er 0.5 mm afdoen zodat je met een biljartlaken overblijft ofzo? Mja, ik zou dat toch echt een verspilling van moeite en energie vinden.
Gaat wel stuk sneller: bak minder rap vol of als je mulched moet je ook anders is de 'rest' te grootTwee keer per week het gras afrijden? Dat is dan elke keer er 0.5 mm afdoen zodat je met een biljartlaken overblijft ofzo? Mja, ik zou dat toch echt een verspilling van moeite en energie vinden.

In zijn totaal gaat het toch niet sneller? Ik ben hier een uur tot anderhalf u bezig als ik het wekelijks doe en als ik een maand wacht komt daar amper een half u bij door de bak sneller te moeten legen. Dus 4u/mnd winst!Gaat wel stuk sneller: bak minder rap vol of als je mulched moet je ook anders is de 'rest' te groot
En je hebt uw stappen gedaan![]()