Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Twee ergernissen:

1. Waarom zijn mannen genetisch voorbepaald om geen pakjes te kunnen inpakken? Gevolg van de dag: één rol inpakpapier verkwist en nul ingepakte cadeautjes.
2. Hoe het mogelijk is in België om langer onderweg te zijn van Oostende naar Brussel, dan van Malaga naar Brussel.

Bij het uit de microgolf halen van een kom soep klotst een kwart kokende vloeistof over mijn handen, moest me ferm inhouden om niet alles integraal op de grond te laten kletsen.

Ik eet van de soep: koud in het midden.

:sop:

Er zijn al nuttigere tips als doe van mij gepasseerd maar, ik zou ies roeren

Inpikken met mijn ergernis van gisteren, op de ergernis van buren en hun tuin:

1) buurman had net zoals ik een oprit ter breedte van de voorgevel (6m), hier konden dus 2 auto's op.
Hij heeft een deel omgevormd tot "padje en bloembakken", er kan nu nog 1 auto op de oprit.

De auto van zijn partner staat nu tot op 1 mm van mijn oprit, zijn camionette staat daarachter voor de voortuin van de buren, waardoor die oude mensen dus een stuk moeten wandelen naar hun wagen en er nog minder parkeerplek is in de straat.

Zijn "bloembakken en padje" is dus letterlijk de klinkers/tegels/stenen opgebroken en daar wat zand ingekapt, met tussen de 2 "bloembakken" nog wat tegels/klinkers/stenen te laten liggen als padje naar de deur.
Bloembakken zijn at random qua verhouding vorm, echt at random wat klinkers weggehaald.

Vervolgens wat onkruid bloemen ingepland, wat pompoen planten en planten die +-4m hoog groeien.
Daartussen en rond VOL onkruid.

Ergernis (buiten dat het extreem lelijk is en lichte parkeer issues voor de buurt mee brengt (niet voor mij)): sindsdien veel meer onkruid op mijn oprit...

2)
Ik sprak hem gisteren aan omdat de knotwilgen die hij 4 jaar geleden in zijn tuin had geplant (op 20cm van de omheining) redelijk groot (+-10m hoog) zijn geworden en vanaf 17u ons gehele terras in schaduw werpen en groot deel overhangen (en dus sappen lekken op onze tafel etc).

Mijn vraag?
"Kunt ge mss de hoogte wa in toom houden en te zorgen dat ge de overhang wa bijhoud?"
Zijn reactie?
"Ale strijkkeizer, da zen bomen eh"
Ik: "en...?
Hij: "ja da groeit e"
Ik: "jah da weet ik, ma gewoon wa bijhouden"
Hij:"ik wil da ni af doen tot op 2m, das onze schaduw, privacy en houdt geluid tegen" (een doodstille woonwijk...)
Ik: "tot op 2m moet ni, ma ale wij dachten aan den helft ofzo qua hoogte?"
Hij:"da zen bomen e da groeit e, en daarbij ge hebt daar toch ook plezier aan!"
Ik:"plezier? Wij zen geen groene mensen die bomen in den hof willen e? Het tegenovergestelde juist..."
Hij:"jah das waar gelle hebt een ander mening over nen mooie tuin"
Ik:"idd"
Hij:"ik ben van plan om ze om de 2 jaar te knotte, meer doe ik ni.
Ge moogt alles wa overhangt afknippen en in mene tuin gooien"
Ik:"jah ma we hebben alleen ma schaduw 's avonds..."
Hij:"jah de andere buurman van mij zen garage geeft ook schaduw in mijne tuin!"
Ik:" jah die is 40jaar geleden gebouwd en aangevraagd..."
Hij:"ja tzen bomen e, wandelt weg"

Kheb me moeten inhouden...
Fucking knotwilgen van 10m hoog in nen tuin van 6m op 18m...
Alle tuinen liggen naast elkaar en die van de achterburen langs achter ook...

Kwil nu geen levenslange burenruzie starten, dus hoop komende week terug is te praten.
+ Ermee naar de gemeente ofzo gaan wil ik niet, aangezien mijn tuinpad blijkbaar 10cm op zijn grond ligt en ik volgend jaar grote verbouwingen wil starten en dus zijn handtekening zal moeten hebben...

Toppunt van al, hij heeft een eenmans tuinaannemer bedrijf

(Sorry voor de wall of text, is goed rage doet deugd)

Je kan wel zeggen och het is maar HLN-volk of och het is maar de debiele Facebook crowd, maar die gaan ook stemmen he.
Democratie wil spijtig genoeg zeggen dat niet elke mening die je zelf hebt altijd de meerderheidsmening is op dat moment. Het kan verkeren. Komt wel allemaal weer goed op termijn.

Inpikken met mijn ergernis van gisteren, op de ergernis van buren en hun tuin:

1) buurman had net zoals ik een oprit ter breedte van de voorgevel (6m), hier konden dus 2 auto's op.
Hij heeft een deel omgevormd tot "padje en bloembakken", er kan nu nog 1 auto op de oprit.

De auto van zijn partner staat nu tot op 1 mm van mijn oprit, zijn camionette staat daarachter voor de voortuin van de buren, waardoor die oude mensen dus een stuk moeten wandelen naar hun wagen en er nog minder parkeerplek is in de straat.

Zijn "bloembakken en padje" is dus letterlijk de klinkers/tegels/stenen opgebroken en daar wat zand ingekapt, met tussen de 2 "bloembakken" nog wat tegels/klinkers/stenen te laten liggen als padje naar de deur.
Bloembakken zijn at random qua verhouding vorm, echt at random wat klinkers weggehaald.

Vervolgens wat onkruid bloemen ingepland, wat pompoen planten en planten die +-4m hoog groeien.
Daartussen en rond VOL onkruid.

Ergernis (buiten dat het extreem lelijk is en lichte parkeer issues voor de buurt mee brengt (niet voor mij)): sindsdien veel meer onkruid op mijn oprit...

2)
Ik sprak hem gisteren aan omdat de knotwilgen die hij 4 jaar geleden in zijn tuin had geplant (op 20cm van de omheining) redelijk groot (+-10m hoog) zijn geworden en vanaf 17u ons gehele terras in schaduw werpen en groot deel overhangen (en dus sappen lekken op onze tafel etc).

Mijn vraag?
"Kunt ge mss de hoogte wa in toom houden en te zorgen dat ge de overhang wa bijhoud?"
Zijn reactie?
"Ale strijkkeizer, da zen bomen eh"
Ik: "en...?
Hij: "ja da groeit e"
Ik: "jah da weet ik, ma gewoon wa bijhouden"
Hij:"ik wil da ni af doen tot op 2m, das onze schaduw, privacy en houdt geluid tegen" (een doodstille woonwijk...)
Ik: "tot op 2m moet ni, ma ale wij dachten aan den helft ofzo qua hoogte?"
Hij:"da zen bomen e da groeit e, en daarbij ge hebt daar toch ook plezier aan!"
Ik:"plezier? Wij zen geen groene mensen die bomen in den hof willen e? Het tegenovergestelde juist..."
Hij:"jah das waar gelle hebt een ander mening over nen mooie tuin"
Ik:"idd"
Hij:"ik ben van plan om ze om de 2 jaar te knotte, meer doe ik ni.
Ge moogt alles wa overhangt afknippen en in mene tuin gooien"
Ik:"jah ma we hebben alleen ma schaduw 's avonds..."
Hij:"jah de andere buurman van mij zen garage geeft ook schaduw in mijne tuin!"
Ik:" jah die is 40jaar geleden gebouwd en aangevraagd..."
Hij:"ja tzen bomen e, wandelt weg"

Kheb me moeten inhouden...
Fucking knotwilgen van 10m hoog in nen tuin van 6m op 18m...
Alle tuinen liggen naast elkaar en die van de achterburen langs achter ook...

Kwil nu geen levenslange burenruzie starten, dus hoop komende week terug is te praten.
+ Ermee naar de gemeente ofzo gaan wil ik niet, aangezien mijn tuinpad blijkbaar 10cm op zijn grond ligt en ik volgend jaar grote verbouwingen wil starten en dus zijn handtekening zal moeten hebben...

Toppunt van al, hij heeft een eenmans tuinaannemer bedrijf

(Sorry voor de wall of text, is goed rage doet deugd)
Schuif gewoon eens het veldwetboek onder die zijn neus, bomen moeten op 2 meter van de perceelsgrens staan. Indien die niet wil snoeien zou ik toch gewoon naar de gemeente gaan, for fuck sake zelfs al ligt uw pad 10cm op zijne grond en al wil je verbouwingen doen (die toch moeten voldoen aan de stedenbouwkundige regels dus als dat zo is kan die gerust op zijn hoofd gaan staan hoor, tegenhouden zal hij niet kunnen doen). De wet is de wet en die is voor iedereen gelijk.

Foodtruck geboekt voor vandaag voor 180 man. Komen die pipo's hier om 16:45 toe om eten te geven vanaf 17u

Ze moesten godverdomme al een uur aant voorbakken geweest zijn.

Schuif gewoon eens het veldwetboek onder die zijn neus, bomen moeten op 2 meter van de perceelsgrens staan. Indien die niet wil snoeien zou ik toch gewoon naar de gemeente gaan, for fuck sake zelfs al ligt uw pad 10cm op zijne grond en al wil je verbouwingen doen (die toch moeten voldoen aan de stedenbouwkundige regels dus als dat zo is kan die gerust op zijn hoofd gaan staan hoor, tegenhouden zal hij niet kunnen doen). De wet is de wet en die is voor iedereen gelijk.

Kgoh jah, en dan kan ik mijn pad uitbreken en verleggen.
En zet hij de bomen op 2m van de omheining en laat hij ze 20m groot worden ofzo... =/

Hoe graag ik eenderzijds het ook wil doen, een langdurige vredelievende oplossing zou beter zijn.

Om het nog wa beter te maken.
Ik was deze middag om 13u met mijn vader op de oprit aan het zagen en vijzen (constructie voor men zwembadje aan het maken).
Komt hij zeggen dat zijn baby niet kan slapen door ons lawaai...

Ik ben ze beu die mensen.
We wonen hier nu 5 jaar en elke keer ze iets "aanklaagde" deden we hier iets aan... *Hond blaft teveel als hij alleen is in de tuin => hond niet meer alleen in de tuin.
*Plas van de hond stinkt => wekelijks met speciaal product door de tuin.
* Muziek staat te luid om 19u tijdens een tuinfeestje => muziek stiller gezet (en neen wij zijn geen margi's, tuinfeestje waren gewoon 10 vrienden op bezoek en wat achtergrond muziek. Mss ook op 6 jaar tijd het 5de "feestje" ofzo)
*Wilt andere tuinomheining => zonder iets gaan we akkoord en betalen de helft.
*Tijdens de bouw van het tuinhuis komen ze zeggen dat ze de dag nadien verjaardag feestje van hun 2 jarige dochter hebben en vragen of we niet kunnen werken die dag => stellen de werken een week uit
*Vinden de houten afscheiding tussen onze terassen op het eerste verdiep lelijk => wij betalen de helft om dit te laten vervangen.

Onze andere buren hebben nog nooit ons aangesproken op iets, dus vrees dat wij niet de slechtste buren zijn...
Ik maan altijd vrienden die op bezoek zijn ofzo aan om zeker niet te luid te zijn.
Ik zet men muziek nooit te luid, omdat ik niemand wil storen.
Ik reed nooit men gras af op zondag om niemand te storen (nu doe ik het wel omdat dit volgens onze politieregels blijkbaar mag en iedereen in de buurt dit doet)...

Andere richting?
*Op zondagochtend om 9u in gemeenschappelijke muur boren om plantjes op te hangen.
*Onkruid voortuin maken.
*Onkruid achtertuin maken.
*Bomen van 10m planten.
*Regelmatig zijn camionette gewoon voor men oprit parkeren.
*Zijn vrienden die hun camionettes of wagens voor mijn oprit zetten voor "snel iets af te geven of 5 minuutjes binnen te komen" (tijdje geleden stond er weer een, en ik moest dringend weg, ik heb 10minuten moeten wachten...)

Ale pas op, het klinkt nu heel negatief, maar er zijn echt wel veel slechtere buren.
Ze zijn 90% van de tijd geen ergernis, maar als ze me ergeren, erger ik me zwaar...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan