Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
In Kos vorig jaar paar keer voor gehad dat we rond twee uur een laatste wandeling aan t doen waren en dan zag je er echt gelijk een dief in de nacht zo al handdoeken komen leggen :laugh: .
Wij hebben dat ook nog gezien. Diezelfde nacht ALLE handdoeken in het zwembad gaan gooien. 's Ochtends was den boel helemaal afgesloten.

Good times.

Ergernis van vrijdagavond met uitzaaiingen :unsure:

Vrijdagavond om 19u met 12 personen gereserveerd in een restaurant op het terras. Aan de telefoon werd gezegd dat als we iets anders wouden dan pizza, dat we maar 2 verschillende gerechten mochten kiezen en dit minstens 2 dagen op voorhand moesten laten weten. Maar iedereen ging pizza eten dus geen probleem.
We komen daar toe, terras zat stampvol. Ze hadden onze reservatie verkeerd opgeschreven en dachten dat we zaterdag kwamen. Na wat woorden been en weer werd overeengekomen dat we tegen 20u15 mochten terugkeren, dat er dan wel plaats zou zijn.
Gelukkig was er op wandelafstand een pop-up zomerbar (fucking 9€ voor een, halve, rum-cola).

Tegen 20:30 waren we daar dan terug en ons tafel was net klaar. We bestellen aperitief, voorgerecht en pizza.
Direct gezaag omdat we meer dan 3 verschillende pizza's hadden en we dat op voorhand moesten laten weten hebben.

Gelukkig nog een gezellige avond gehad, en tegen 00u30 waren we thuis.
Wat me bij de volgende ergernis brengt. Ik moest de dag erna om 4u opstaan. Begon aan een reeksje van 7 vroege shiften.

Dan zaterdagnamiddag naar "Nonkels" beginnen kijken en ik 1 trok uitgekeken. Het was plots 23u30.
Zondag om 14:30 thuisgekomen, me in de zetel gezet en ik weet van niets meer tot m'n vrouw me om 18u wakker maakte dat het eten klaar was. Met 3 koelende kinderen in huis heb ik daar los doorgeslapen.
Gisteren om 19u in m'n bed gekropen en gelijk een blok in slaap gevallen.

Het gaat nog een lastige week worden

Niet de kleinste teen, een kleinere teen. 't gaat om de middenste.
Dat is al wat pijnlijker, maar zelfs dan gaat gene enkele (normale) dokter u thuis zetten als ge bureauwerk doet.

Als gij wilt gaan werken met gebroken tenen, dan is dat uw goed recht. Niet iedereen is zonne grave gast als gij he.
Zie hierboven, heeft niks met grave gast te maken.

De fitnesszaak waar ik begonnen ben met trainen en tot 3 jaar geleden nog op en af voor reed doet de boeken dicht.
Jammere zaak :(

Dat is al wat pijnlijker, maar zelfs dan gaat gene enkele (normale) dokter u thuis zetten als ge bureauwerk doet.

Knap dat ge alle dokters kent.
Paar jaar terug nog een week ziekteverlof gekregen wegens keelonsteking toen ik met ne kater van hier tot in Tokio naar den dokter ging en niet wou gaan werken.
Ziektebriefkes van abnormale dokters zijn even geldig als ziektebriefkes van normale dokters

Paar jaar terug nog een week ziekteverlof gekregen wegens keelonsteking toen ik met ne kater van hier tot in Tokio naar den dokter ging en niet wou gaan werken.
Ziektebriefkes van abnormale dokters zijn even geldig als ziektebriefkes van normale dokters
Idd, mijn huisdokter vroeger vond ook altijd wel iets maar dat was toen ik kind/tiener was en die mens wist hoe onnozel het thuis kon zijn.

Ok dan
Ik weet eigenlijk niet welk punt ge wilt bewijzen met "sommige dokters zijn slecht in hun job", maar ok dan.

De eerste keer dat ik ze beide (afzonderlijk) brak was inderdaad door ergens, snachts op blote voeten, tegen te stoten. Vrij zeker dat ze gebroken waren vermits ze 90graden stonden :laugh:.

Sindsdien... ja in boardbot, of squash schoen, of...
En is dat den eerste keer verzorgd geweest? Want ze spalken die dan toch gewoon door hem vast te hangen aan uwen anderen teen?

HDMI CEC en ARC en eARC, heel het gebeuren van die protocols is imo overbodig complex gemaakt.
Gisteren wou ik iemand tonen dat een investering in een degelijk geluidssysteem echt wel de moeite is door een verschil te laten horen tussen TV audio en audio via een degelijk systeem. Little did I know...

Simpelweg switchen naar TV audio deed al mijn HDMI CEC, ARC en eARC settings teniet. Dus nu sluit alle 'rand'-apparatuur zich af als de TV het afsluitsignaal krijgt. Dit wil ik niet, maar is begrijpelijk de standaard setting. Op elk device in de HDMI chain moet ik nu dus afgaan en die settings veranderen want ik kan HDMI CEC niet afzetten op de TV zelf en toch audio via de AVR krijgen van bronnen anders dan de TV (NVIDIA SHIELD, PS5, BluRay player, etc).

Ik zou heel dat protocol one-way laten, geen return channel op de HDMI introduceren. Geen 'fancy' cascading signalen sturen door uw AV chain. Het liefst van al had ik zelfs aparte kabels en protocols voor audio en video (en ethernet) ipv dat allemaal in 1 te steken.

Ok dan
Ik weet eigenlijk niet welk punt ge wilt bewijzen met "sommige dokters zijn slecht in hun job", maar ok dan.

Ik wil niks bewijzen, gij komt hier wat onnozel doen "oMg ThUiS bLiJvEn MeT nE gEbRoKeN tEeN!!11! LOOL". Om dan te starten dat gij wel gaat werken met gebroken tenen en dat normale dokters geen ziektebriefjes daarvoor geven. Dus toch geprobeerd dan, toen ge ne gebroken teen had of gewoon een aanname?

Ik geef gewoon aan dat er wel dokters zijn die daarvoor ziektebriefjes uitschrijven, en dat ik ervaring heb met dokters die zelf voor nog "belachelijkere" (want aja, echte venten gaan werken met gebroken tenen) redenen ziektebriefjes uitschrijven.

Andere mensen, andere ervaringen. Dat het dus voor niks nodig is om de betweter te spelen. Je hebt niet alle wijsheid in pacht. En om dan weer gelijk die dokters als "slecht" te gaan omschrijven. Arrogant baaske gij he. Op basis van ne oneliner zonder context zijt gij perfect in staat de competenties van anderen in te schatten.

Ok dan.

Ik wil niks bewijzen, gij komt hier wat onnozel doen "oMg ThUiS bLiJvEn MeT nE gEbRoKeN tEeN!!11! LOOL". Om dan te starten dat gij wel gaat werken met gebroken tenen en dat normale dokters geen ziektebriefjes daarvoor geven. Dus toch geprobeerd dan, toen ge ne gebroken teen had of gewoon een aanname?

Ik geef gewoon aan dat er wel dokters zijn die daarvoor ziektebriefjes uitschrijven, en dat ik ervaring heb met dokters die zelf voor nog "belachelijkere" (want aja, echte venten gaan werken met gebroken tenen) redenen ziektebriefjes uitschrijven.

Andere mensen, andere ervaringen. Dat het dus voor niks nodig is om de betweter te spelen. Je hebt niet alle wijsheid in pacht. En om dan weer gelijk die dokters als "slecht" te gaan omschrijven. Arrogant baaske gij he. Op basis van ne oneliner zonder context zijt gij perfect in staat de competenties van anderen in te schatten.

Ok dan.
Soms ben jij toch een speciaal baasje hoor.

Nog geweten dat iemand tijdens verlof zijn enkel had gebroken en dus 6 weken thuis gezet werd:
"Jaaa, maar collega X zal u anders elke dag wel komen oppikken en thuis terug afzetten, komt toch maar werken!" (Pre-corona bureaujob) en ik moest bijna kotsen toen ik dat hoorde. Alsof transport het enige beletsel is? Alsof iemand met een gebroken enkel - ik gok maar wat! - effectief niet fucking veel pijn kan heb en hierdoor totaal geen deftige werkfocus heeft... 😑

En is dat den eerste keer verzorgd geweest? Want ze spalken die dan toch gewoon door hem vast te hangen aan uwen anderen teen?
Eerste keer rechtervoet was in Duitsland, en daar naar het ziekenhuis gegaan. Daar was de reactie "Lolol waar komt gij mee af, <krak recht getrokken>. Ge kunt daar niks aan doen, dus gewoon niet te zot op lopen en voorzichtig doen" (maar dan in het Duits).
Eerste keer linkervoet was in Noorwegen, ook snachts, en die heb ik zelf recht getrokken. De dag erna naar een dokter gegaan. Die zei ook "ja ge kunt daar niks aan doen, hoogstens een spalkpleister om hem vast te maken aan de teen erlangs, maar eigenlijk raden we dat net af".

Dus euh ... nee 2 keer zijn die niet speciaal verzorgd geweest 🤷‍♂️.
Ps: Zo een spalkpleister is ook niet meer dan dat hé ... een pleisterke.

Laatst bewerkt:
Nog geweten dat iemand tijdens verlof zijn enkel had gebroken en dus 6 weken thuis gezet werd:
"Jaaa, maar collega X zal u anders elke dag wel komen oppikken en thuis terug afzetten, komt toch maar werken!" (Pre-corona bureaujob) en ik moest bijna kotsen toen ik dat hoorde. Alsof transport het enige beletsel is? Alsof iemand met een gebroken enkel - ik gok maar wat! - effectief niet fucking veel pijn kan heb en hierdoor totaal geen deftige werkfocus heeft... 😑
Ja kom hé, ik ben hier bezig over een gebroken kleine teen ... iets waar ge gewoon op moogt blijven wandelen.

Soms ben jij toch een speciaal baasje hoor.

Misschien heb ik pijn en raak ik geergerd door mensen die zich menen te veroorloven hoe ik mij zou moeten voelen en hoe anderen zich moeten gedragen (ik moet gaan werken, dokter mag geen ziektebriefje uitschrijven want dan is het een slechte dokter).

Is het echt zoveel gevraagd om minder veroordelend te zijn? Of is dat echt zo speciaal?

Misschien heb ik pijn en raak ik geergerd door mensen die zich menen te veroorloven hoe ik mij zou moeten voelen en hoe anderen zich moeten gedragen (ik moet gaan werken, dokter mag geen ziektebriefje uitschrijven want dan is het een slechte dokter).

Is het echt zoveel gevraagd om minder veroordelend te zijn? Of is dat echt zo speciaal?
Dat je met een gebroken kleine teen niet gaat thuisgezet worden, is dat veroordelend? Lint zijn eerste reactie had inderdaad een lachende smiley, maar daarover vallen vind ik nogal lichtgeraakt.

Ik vind jouw laatste post 10 keer agressiever en veroordelender dan dat hoor.

Dat je met een gebroken kleine teen niet gaat thuisgezet worden, is dat veroordelend? Lint zijn eerste reactie had inderdaad een lachende smiley, maar daarover vallen vind ik nogal lichtgeraakt.

Ik vind jouw laatste post 10 keer agressiever en veroordelender dan dat hoor.

Het betreft niet de kleine teen die gebroken is. En ik ben over die initiele reactie niet per se gevallen, wel over het blijven doordrammen erna en de pretentie in het algemeen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan