Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel wat de omgekeerde wereld vind ik.

Wij zouden moeten meer betalen (eerste klas), omdat een ander lawaai maakt in 2e klas?

Dan ben je toch nie goed bezig, als je zo redeneert.

Je huurt toch ook geen cinema zaal af , omdat je wil dat het stil is? Je gaat daar van uit dat het zo is, en als dat niet zo is, dan roep je er de leidinggevenden bij.

Daarom kopen mensen net wel een ticket eerste klasse, omdat het daar rustiger is dan in tweede klasse.

Wauw, gewoon wauw !! Zeer professioneel allemaal.

Leverancier weigert dus het volledige bedrag terug te betalen omdat het product gebruikt is. Zonder gebruik had ik nooit kunnen vaststellen dat de ventilator zoveel geluid maakt. Ik meen dat mijn consumentenrecht hier geschonden is en dat ik recht heb op een volledige vergoeding, ook al heb ik het product geïnstalleerd. Het voldoet niet aan mijn verwachtingen.

Maar nu … ik mail dus naar het merk zelf met mijn bevindingen.

Hier mijn mail:

Beste, ik heb laatst een ventilator gekocht van S&P (Silent 200) omdat deze volgens de technische specificaties fluisterstil zou zijn en slechts 35dB geluid zou maken. Bij nameting echter maakt deze op 3m afstand nog steeds +50dB geluid, vlakbij zelfs bijna 60dB. Ventilator is geinstalleerd in een rechte buis van 125mm, recht door de buitenmuurt, afstand +- 20cm. Als bewijs even wat filmpjes:

https://drive.google.com/file/d/1WdedRVjFKmgvGVYj8VjqhGJLjKDMrz1M/view

https://drive.google.com/file/d/1nFOfABe3s09VdhS0hu6lQLfiXcRf0ySO/view

Volgens de verkoper is dit normaal en wordt het geld niet volledig terug betaald. Graag advies en jullie bevindingen.

En hier het zeer professionele antwoord” van Soler & Pau:

——

Beste,

Ik kan alleen maar lachen, het is niet serieus...😉 😉 😉

we zijn toch de 13 juni niet de eerste April….

we meten geluid of akoestiek met een echte db-meter, en niet met een horloge of een mobiele telefoon of een tablet...

Er is geen serieuze “bron”, een echte db meter kost tussen de 3000 en 6000 €

1. Wat is het bandbreedteniveau bij het opnemen?

1. Wat is de signaal-ruisverhouding die je hebt ingesteld?

1. Wordt het gedrag van de Flutter-echo gerespecteerd?

1. geen opnamemicrofoon?
En als microfoon geplaatst op hoeveel te zetten?? En belangrijk punt op welk echt verticaal niveau van het geluid + 20db of – 20 db hellingsgraad ten opzichte van de geluidsbron??

Fijne dag nog.
Wel triestig dat zelf de fabrikant met een klantonvriendelijk antwoord komt. 😳

Gisteren een volledige dag in de zon naar tractorpulling gaan kijken.
Mij voldoende ingesmeerd, maar ben nu zo mottig als iets.
Volgens mij heb ik iets van een zonneslag opgelopen.

Had ik veel last van na een periode zwaar benchen. Rotator cuff oefeningen in mijn training steken hebben me echt veel geholpen.

Ja tis ni de eerste keer dus weet wel wa doen. En nu let ik op dak daar direct mee oplet ipv maanden door te sukkelen 😅
Mja sucks nu met mn rug.
Maar rustig joggen heeft em ewa losser gemaakt al sjans.
Zien wa da morgen geeft als ik opsta though :unsure :

3de nacht op rij dat de dochter heel hard droomt en dan jammert/kreunt/roept in haar slaap.
2de dag dat ik opsta met migraine hierdoor.
Ferme ergernis, maar ook een klein glimlachje want vannacht moest ik aan @Squidward denken toen er "nee, dat hoofd is van mij!" Of iets in die richting uit dat mondje kwam. Serial killer in wording? 🤔

Leverancier weigert dus het volledige bedrag terug te betalen omdat het product gebruikt is. Zonder gebruik had ik nooit kunnen vaststellen dat de ventilator zoveel geluid maakt. Ik meen dat mijn consumentenrecht hier geschonden is en dat ik recht heb op een volledige vergoeding, ook al heb ik het product geïnstalleerd. Het voldoet niet aan mijn verwachtingen.

Hier mijn mail:

Beste, ik heb laatst een ventilator gekocht van S&P (Silent 200) omdat deze volgens de technische specificaties fluisterstil zou zijn en slechts 35dB geluid zou maken. Bij nameting echter maakt deze op 3m afstand nog steeds +50dB geluid, vlakbij zelfs bijna 60dB. Ventilator is geinstalleerd in een rechte buis van 125mm, recht door de buitenmuurt, afstand +- 20cm. Als bewijs even wat filmpjes:

Volgens de verkoper is dit normaal en wordt het geld niet volledig terug betaald. Graag advies en jullie bevindingen.

——

Beste,

we meten geluid of akoestiek met een echte db-meter, en niet met een horloge of een mobiele telefoon of een tablet...

1. geen opnamemicrofoon?
En als microfoon geplaatst op hoeveel te zetten?? En belangrijk punt op welk echt verticaal niveau van het geluid + 20db of – 20 db hellingsgraad ten opzichte van de geluidsbron??

Fijne dag nog.
Onwaarschjjnlijk.

Ik zou er alles aan doen om dat materiaal terug te brengen en geld terug te eisen. Testaankoop tegenaan zwieren. Dit is u gewoon vierkant uitlachen in uw gezicht. Respect is niet ver te zoeken, het is meer en meer niet te vinden…

Al 2 nachten op rij dat ik amper 3u slaap. Volgende week een zwaar examen in avondonderwijs + fulltime job. 's Avonds zo dood als een pier waardoor ik niet meer kan studeren. Fml x2.

We hebben een deurbel gekocht waar de hond aan kan bellen als die binnen wilt. Tijdens de nacht slaapt hij dan gewoon binnen.

Nu hebben de katten blijkbaar ook door hoe de bel werkt en beginnen die in het midde van de nacht te bellen om binnen te mogen...

Onwaarschjjnlijk.

Ik zou er alles aan doen om dat materiaal terug te brengen en geld terug te eisen. Testaankoop tegenaan zwieren. Dit is u gewoon vierkant uitlachen in uw gezicht. Respect is niet ver te zoeken, het is meer en meer niet te vinden…
Heb eens een klacht via testaankoop verstuurd. Ben eens benieuwd.

We hebben een deurbel gekocht waar de hond aan kan bellen als die binnen wilt. Tijdens de nacht slaapt hij dan gewoon binnen.

Nu hebben de katten blijkbaar ook door hoe de bel werkt en beginnen die in het midde van de nacht te bellen om binnen te mogen...
Leg ze af.

Als je schrik hebt dat je het tegen vanavond vergeet, schrijf het snel ergens op. Dat heeft een naam zoiets maar kan er niet meteen opkomen.

15/10/2021: Microgolfoven gekocht bij Krefel
19/10/2021: levering en vanaf de eerste minuut lijkt het ding niet naar behoren te werken (foutcodes)
11/2021: eerste reparatie
02/2022: terug stuk, zelfde foutcodes
eind 02/2022: tweede reparatie
begin 03/2022: terug stuk! - zelfde foutcodes dus nooit echt gerepareerd
halverwege 03/2022: reparatie gepland -> uitgesteld naar begin 04/2022

Op de dag van de reparatie: 'stukken niet binnen, ik kom niet af - DOEI'
05/2022: rappel - antwoord: gebrek stukken, onzin, onzin - we contacteren u wanneer het wel kan

Vandaag: teruggebeld naar Krefel - eens laten vallen dat als het niet binnen de week gerepareerd is ik de heilige drievuldigheid van klacht testaankoop + klacht fod economie + klacht bij de Inspecteur loslaat

Net mailtje: we komen het overmorgen repareren!

Ik ben benieuwd, onnozelaars

En onze garantie mogen ze ook verlengen met de 5/8 maanden waarop het toestel niet werkte naar behoren - lijkt mij maar normaal

Hier mijn mail:

——

Beste,

1. geen opnamemicrofoon?

Fijne dag nog.
WTF gewoon. Sprakeloos.

snotterperiode en nu precies overal de papieren zakdoeken uitverkocht...

komt dat ook al uit oekraine?

snotterperiode en nu precies overal de papieren zakdoeken uitverkocht...

komt dat ook al uit oekraine?
Zou goed kunnen. Heb hier nog papieren zakdoekjes van de Wibra en die komen blijkbaar van Slovenië.
Cent Wafers zijn er ook niet meer te vinden want die werden ook gemaakt in Oekraïne :(.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan