Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een van mijn pet peeves, mensen die te laat zijn. Zelf ben ik liever een uur te vroeg dan 5 minuten te laat.
Heel dat gevoel van mij te moeten opjagen als ik ergens te laat ga zijn, vreselijk.

Onlangs ging iemand mij oppikken aan het station in Gent om samen naar Brussel te gaan. Ik braaf 15 minuten te vroeg, auto geparkeerd.
Ik vraag dan op het afgesproken uur van "waar ben je al?". Sorry, moet nog vertrekken in Antwerpen :sop:

Ik kan ook niet tegen telaatkomers, het zijn ook altijd dezelfden. Als ik met die mensen afspreek zorg ik ervoor dat ik hen ga ophalen of er bij hen afgesproken wordt indien mogelijk. Dan weet ik dat ik op tijd zal zijn :D Omgekeerd zit ik mij dan druk te maken of te stressen als ik weeral eens moeten wachten.

Beetje hetzelfde als mensen die tijd genoeg hebben om geld terug te storten.

Mijn zus is er ook zo ééntje. Vorig weekend samen BBQ gedaan, wij zijn het eten gaan halen. Zondagavond stuurt ze "Reken nog uit hoeveel we u moeten"
Dinsdag stuur ik hoeveel het is "oké"

Tot op heden nog geen geld ontvangen.

Man wat een kutweer. Door de felle regen, krijgt de afvoer het water niet geslikt en komt er dus water langs de deur naar binnen pff. Hebben juist heel de afvoer uitgespoten om dit niet meer voor te hebben.

Beetje hetzelfde als mensen die tijd genoeg hebben om geld terug te storten.

Mijn zus is er ook zo ééntje. Vorig weekend samen BBQ gedaan, wij zijn het eten gaan halen. Zondagavond stuurt ze "Reken nog uit hoeveel we u moeten"
Dinsdag stuur ik hoeveel het is "oké"

Tot op heden nog geen geld ontvangen.
Verschrikkelijk. Gewoon dezelfde avond nog Payconiq. Anders komt het er toch niet van.

Verschrikkelijk. Gewoon dezelfde avond nog Payconiq. Anders komt het er toch niet van.
Ik heb gewoon een nooit eindigende tricount met de meeste van mijn maten, en 3 keer per jaar bekijkt ge dat eens om te vereffenen / te weten wie die avond moet trakteren (al dan niet op resto MET NE MAAT :eek2:)

En met mijn goei maten is het gewoon whatever, geen idee of het nog in balans is maar het zal wel en/of who cares. Zolang geen van de 2 partijen moedwillig misbruik maakt is het mij allemaal goe.

Hln gaat nog wat rioolgazetteriger worden.

HOROSCOOP. Saaie seks voor Leeuw en hoge werkdruk voor Waterman: astrologe Esther voorspelt je week

HOROSCOOP. Saaie seks voor Leeuw en hoge werkdruk voor Waterman: astrologe Esther voorspelt je week

Tja, ze kennen hun publiek, geen nood meer om te doen alsof.

Doet mij altijd denken aan de kampioenen de aflevering de horoscoop. Waar Bieke een horoscoop verzint voor haar gazet en ze dan allemaal de "voorspellingen" doen kloppen om DDT te overtuigen zijn garage niet te verkopen. 😆

Zat hier een bejaarde vrouw op de parking in hare auto ne magnum te eten.
Ga ik iets later met de hond buiten, zit ze daar nog en haar stokske en papierke van de magnum op de grond.

Ik raap da op en klop op haar raam.
"ge hebt iets laten vallen denk ik"

"oei, sorry ja"
En dan is er ne vuilbak in plain view een paar meter verder he.

Zat hier een bejaarde vrouw op de parking in hare auto ne magnum te eten.
Ga ik iets later met de hond buiten, zit ze daar nog en haar stokske en papierke van de magnum op de grond.

Ik raap da op en klop op haar raam.
"ge hebt iets laten vallen denk ik"

"oei, sorry ja"
En dan is er ne vuilbak in plain view een paar meter verder he.
Ze is vast niet meer gewoon van wat ze moet doen met een stokje nadat het in de mond is geweest.

Dergelijk denigrerend taalgebruik wordt hier niet aanvaard.
Ik wil nu niet racistisch zijn ofzo, maar het stoort mij toch in zekere mate hoe de #woke cultuur zelfs gaat doorsijpelen tot op het startscherm van mijn mobiele banking app (Argenta). Dat is nu al een maand of 2 dat ik op een dikke negerinne moet kijken in een Argenta-trui telkens ik wil kijken op mijn rekening. Blijkbaar hebben ze beslist bij Argenta dat er te veel blanken op het startscherm kwamen, dus time to switch it up! Oh wee moesten ze bestempeld worden van racisme. :sarcastic:

De samenleving is toch echt wel door en door rot geworden dat ge constant, overal waar ge gaat moet gewezen worden op het feit dat die minderheden bestaan (echter, al lang geen minderheden meer in België, maar meerderheden in spé). Zie ook de regenboogvlaggen en regenboogoversteekpaden in bepaalde Vlaamse steden. Who gives a fuck dat johnny graag timmie in zijn anus neemt? Het zal mij 'worst' wezen. Geen idee waarom die zich zo hard moeten profileren en alle aandacht naar zichzelf trekken. Daarmee gaan er juist nog meer hate-crimes gebeuren.

Hilarisch eigenlijk. Ergens heeft maatschappelijk-rechts de overslag gemaakt van 'die minderheden moeten maar minder gevoelig zijn', naar 'oh nee, ik moet op een zwarte vrouw kijken, huil huil ween, jank'.

Als iemand nog klaagt dat we in onze maatschappij niets meer mogen, geef ik hen gelijk. Maar dan in de zin dat er een hele sectie van onze maatschappij zodanig gevoelig is geworden voor de confrontatie met diversiteit dat ze er mentaal niet mee omkunnen." Oh nee, een regenboogoversteekpad. Nu word ik mentaal geconfronteerd met het feit dat diversiteit een ding is en dan de hele wereld niet 100% draait rond mijn eigen beleveniswereld. Boehoe."

Hilarisch eigenlijk. Ergens heeft maatschappelijk-rechts de overslag gemaakt van 'die minderheden moeten maar minder gevoelig zijn', naar 'oh nee, ik moet op een zwarte vrouw kijken, huil huil ween, jank'.

Als iemand nog klaagt dat we in onze maatschappij niets meer mogen, geef ik hen gelijk. Maar dan in de zin dat er een hele sectie van onze maatschappij zodanig gevoelig is geworden voor de confrontatie met diversiteit dat ze er mentaal niet mee omkunnen." Oh nee, een regenboogoversteekpad. Nu word ik mentaal geconfronteerd met het feit dat diversiteit een ding is en dan de hele wereld niet 100% draait rond mijn eigen beleveniswereld. Boehoe."
Toch ook niet volledig akkoord hiermee. Het gaat vaak niet om de confrontatie zelf, maar het forceren van de confrontatie. Who cares dat er homo's zijn of zwarten? Het moet gewoon niet continu geforceerd naar voren geduwd worden. Het is natuurlijk gemakkelijk om dat als "maatschappelijk-rechts" of "racisme" te bestempelen, maar in heel wat gevallen speelt dat totaal niet.
Ik zie er ook wel een vorm van ironie in, het zijn namelijk altijd net diegenen die beweren iedereen als "gelijke" te zien, die iemand die "anders" is naar voren willen zien komen.

Ik wil nu niet racistisch zijn ofzo, maar
Ik wilde hier stoppen met lezen omdat ik al wist wat er ging komen..... Ik had het beter gedaan want het was zo. Wat een gejank over een gekleurde vrouw in een banking app. Trek je een marcelleke aan, schenk jezelf een biertje in en laat de stoel naar achteren gaan.

x1080

In wa vur ne weireld leven wei na

Voor de mensen die benieuwd zijn naar de foto: zoek op google naar Argenta app en bij "afbeeldingen" scroll je eerst voorbij de wielrenners, blanke spelende kinderen, het blanke gezin,... En dan kom je een foto tegen van een licht getinte vrouw. Daarover gaat het. 🙄

Voor de mensen die benieuwd zijn naar de foto: zoek op google naar Argenta app en bij "afbeeldingen" scroll je eerst voorbij de wielrenners, blanke spelende kinderen, het blanke gezin,... En dan kom je een foto tegen van een licht getinte vrouw. Daarover gaat het. 🙄
Ik moet eerlijkheidshalve toch ook wel toegeven dat ik in mijn bankapps zelden blanke mensen zie. Niet dat het mijn boeit zolang ze van mijn geld blijven, maar doen alsof er daar tegenwoordig geen over-representatie is, is toch ook met opzet blind zijn. :unsure:

Deze topic lijkt me trouwens net iets geschikter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan