Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Boxx van Engie geeft al een paar dagen de melding dat hij niet met de wifi/router kan verbinden.
Reden: wachtwoord onjuist.

Straf, dit is niet veranderd en alle andere toestellen kunnen wel verbinden.

Gisteren pas de tijd om alle menu's van de klantendienst te overlopen en contact met iemand van het callcenter.

Ik: leg probleem uit
Hij: Ja, U bent niet de enige, blijkbaar iets misgelopen met een gepushte update vorige week.
Ik: En nu?
Hij: We zullen dit wel oplossen met een volgende update die we pushen.
Ik: Hoe?
Hij: via wifi hé menee.....toen viel zelf zijn euro al 😂

Oei, ja, dan ga ik U moeten laten terugbellen
Doet mij denken aan die OTA update op microgolven een tijd geleden. Door een foutje te maken kregen ze een update van een stoomoven. Alle microgolfovens onbruikbaar.

Ten tweede, mensen met webcams en andere camera's voor hun venster die heel het straat filmen? Ben er nu zo al 5 tegengekomen en afaik moet dat toch ergens op voorhand aangekondigd worden dat je gefilmd wordt. Veiligheid enzo allemaal goed en wel, maar kan toch niet de bedoeling zijn dat je overal gefilmd wordt door burgers?
Is verboden zonder toestemming - en deze moet van de gemeente komen.

Is verboden zonder toestemming - en deze moet van de gemeente komen.
Klopt niet. Er is een soort meldingsplicht, maar er moet geen specifieke toestemming gegeven worden.

Klopt niet. Er is een soort meldingsplicht, maar er moet geen specifieke toestemming gegeven worden.

Volgende situatie stelt zich in het verhaal van @Muscleduck :

2. Mag ik mijn bewakingscamera op het voetpad voor mijn deur richten?

De openbare weg (waaronder het voetpad) is, in de zin van de camerawet, een niet-besloten plaats. De wet bepaalt echter dat men, om een bewakingscamera op een niet-besloten plaats te plaatsen, een openbare overheid dient te zijn. Als particulier of onderneming mag men dus geen camera plaatsen die gericht is op de openbare weg.

Als u uw camera echter op de ingang van uw huis of gebouw richt en een klein deel van het voetpad op de beelden verschijnt, zal de bewaakte plaats niet beschouwd worden als een niet-besloten plaats.

Die filmen niet maar 'een klein deel' als hij niet op hun ingang is gericht.

En in de bron van de camerawet die je aanhaalt (m.b.t. meldingsplicht):

Wie moet dit toepassen?
• De particulier die een camera plaatst om de ingang van zijn huis of de tuin rond zijn huis te bewaken;

Enige uitzondering: de natuurlijke persoon die aan de binnenkant van zijn privéwoning een bewakingscamera plaatst , voor persoonlijke en huiselijke doeleinden.

De uitzondering is hier niet van toepassing want de reikwijdte van de camerabewaking blijft niet binnen zijn privé-eigendom.

Doet mij denken aan die OTA update op microgolven een tijd geleden. Door een foutje te maken kregen ze een update van een stoomoven. Alle microgolfovens onbruikbaar.

Wat is nu eigenlijk het nut om een fokking stoom- of microgolfoven uit te rusten met een wifi-module. Waarom hebben die dingen een update nodig?
En wat is het volgende? Een wc met wifi-verbinding? Uw bed dat met een 5G-module komt? Komaan hé.

Noem me dan maar ene oude zak, maar al die 'slimme' huishoudtoestellen zijn niet nodig. Als er dan eens wifi-problemen zijn, ben je driedubbel hard gesjareld.

Wat is nu eigenlijk het nut om een fokking stoom- of microgolfoven uit te rusten met een wifi-module. Waarom hebben die dingen een update nodig?
En wat is het volgende? Een wc met wifi-verbinding? Uw bed dat met een 5G-module komt? Komaan hé.

Noem me dan maar ene oude zak, maar al die 'slimme' huishoudtoestellen zijn niet nodig. Als er dan eens wifi-problemen zijn, ben je driedubbel hard gesjareld.

Dat is zodat ge een pushnotificatie kunt krijgen op uw gsm dat uw maaltijd klaar is he!
Alé ja, het is dan wel te hopen dat ge die notificatie op uw gsm nog hoort in het lawaai van de piepende microgolfoven natuurlijk.

Ik moest het even opzoeken uit nieuwsgierigheid en er zijn al hopen smarttoiletten met ingebouwd wifi :laugh:

I know the feeling, deze boomer heeft dat met alles dat digitaal is :)
De wereld word gek, en terwijl men zaagt over mensen die camera's op straat richten is iedereen wel heel zijn levensloop digitaal aan het verspreiden door alles wat ze online doen.

Ik ken er ook zo, geluidssysteem laten installeren in de slaapkamer enkel om dan te kunnen wakker worden met walvisgeluiden die samen met de lichtsterkte u "rustig doen wakker worden" ... welcome to the age of the hipsters :rofl:

Ik snap het nut ook niet eerlijk gezegd. Om op uw GSM een programma te kunnen kiezen adhv een recept of zo? Waarschijnlijk zoiets dat je 1x gebruikt en dan nooit meer.

En met een app erbij zodat ge uw anale voetafdruk op de voet kunt volgen? :thinking:

Nee, er is maar één toilet de naam waardig:

The future is now!

Ja baas, ik ben ziek - ik zal mijn kak doorsturen i.p.v. een briefke

Kleine ergernis maar toch: kranten, om HLN maar niet te noemen, die op sociale media niet aan berichtgeving doen maar in één of andere schizofrene reflex doen alsof ze uw vriend zijn ofzo.

*Artikel van een BV die trouwt*
-> "We wensen jullie alle liefde toe!" :wtf:
*Artikel van een auto-ongeluk*
-> "Veel sterkte aan de nabestaanden!" :wtf:
*Artikel over dierenmishandleing*
-> ":frown::frown:"

Nog los van de inhoud van de artikels die bij HLN natuurlijk vaak erg oninteressant en futiel is, snap ik dat gewoon principieel niet. Dan begrijp je toch iets fundamenteel niet aan de rol die je speelt in de samenleving?

Ga tegenwoordig wat meer wandelen en er storen mij gelijk 2 dingen: hondenwandelaars die denken dat het voetpad van hen is. Hond laten loslopen, geen enkele controle d'r over hebben of de leiband zo lang laten dat je het straat moet oversteken of je wordt in uw kuiten gebeten. Ze zijn niet allemaal zo, maar toch onredelijk veel...

Ten tweede, mensen met webcams en andere camera's voor hun venster die heel het straat filmen? Ben er nu zo al 5 tegengekomen en afaik moet dat toch ergens op voorhand aangekondigd worden dat je gefilmd wordt. Veiligheid enzo allemaal goed en wel, maar kan toch niet de bedoeling zijn dat je overal gefilmd wordt door burgers?

End rant :unsure:

Voeg daar maar aan toe: mensen die niet links wandelen (tegen de autos in)

Tijdje geleden offerte gevraagd voor extra keukenkasten. We wonen in een appartement uit een lot van nieuwbouwappartementen, dus bij de leverancier is ons appartement gekend. Zo een offerte en tekening is op 15 min gemaakt. Uiteindelijk wat getwijfeld, en gaan ze nu toch laten plaatsen. (zit ongeveer een maand tussen) Offerte uiteraard vervallen: "ahja meneer dat komt allemaal uit Oekraïne he, maar allez, we gaan een commerciële geste doen, en de offerte blijft 't zelfde maar onze werkmannen werken vanaf nu ipv €55/p/uur aan €75/p/uur".

Komen die ook uit Oekraïne ofzo?

Kleine ergernis maar toch: kranten, om HLN maar niet te noemen, die op sociale media niet aan berichtgeving doen maar in één of andere schizofrene reflex doen alsof ze uw vriend zijn ofzo.

*Artikel van een BV die trouwt*
-> "We wensen jullie alle liefde toe!" :wtf:
*Artikel van een auto-ongeluk*
-> "Veel sterkte aan de nabestaanden!" :wtf:
*Artikel over dierenmishandleing*
-> ":frown::frown:"

Nog los van de inhoud van de artikels die bij HLN natuurlijk vaak erg oninteressant en futiel is, snap ik dat gewoon principieel niet. Dan begrijp je toch iets fundamenteel niet aan de rol die je speelt in de samenleving?

Die emoji's in captions van fucking kranten.
Wild word ik ervan...
Boomer-alert zeker? :D :D

Tijdje geleden offerte gevraagd voor extra keukenkasten. We wonen in een appartement uit een lot van nieuwbouwappartementen, dus bij de leverancier is ons appartement gekend. Zo een offerte en tekening is op 15 min gemaakt. Uiteindelijk wat getwijfeld, en gaan ze nu toch laten plaatsen. (zit ongeveer een maand tussen) Offerte uiteraard vervallen: "ahja meneer dat komt allemaal uit Oekraïne he, maar allez, we gaan een commerciële geste doen, en de offerte blijft 't zelfde maar onze werkmannen werken vanaf nu ipv €55/p/uur aan €75/p/uur".

Komen die ook uit Oekraïne ofzo?
Op een maand tijd kan er zeker een prijsstijging zijn. In de keukens heb ik er geen idee van, maar in de bouw zeker. Wij krijgen van leveranciers ook offertes die maar 1 of 2 weken goed zijn.

Nonkel van van m'n moeder heeft zichzelf opgehangen (bijna 90 jaar).
Ging al enkele jaren zonder vrouw door het leven en kreeg weinig bezoek van de kinderen.
Al een geluk gevonden door de kuisvrouw en niet door mijn moeder, ze wou er deze voormiddag nog langs gaan.

Life can be hard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan