Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tijdje geleden offerte gevraagd voor extra keukenkasten. We wonen in een appartement uit een lot van nieuwbouwappartementen, dus bij de leverancier is ons appartement gekend. Zo een offerte en tekening is op 15 min gemaakt. Uiteindelijk wat getwijfeld, en gaan ze nu toch laten plaatsen. (zit ongeveer een maand tussen) Offerte uiteraard vervallen: "ahja meneer dat komt allemaal uit Oekraïne he, maar allez, we gaan een commerciële geste doen, en de offerte blijft 't zelfde maar onze werkmannen werken vanaf nu ipv €55/p/uur aan €75/p/uur".

Komen die ook uit Oekraïne ofzo?
Veel hout komt uit Wit-Rusland en Rusland en daar is nu door de oorlog een invoerverbod op. En uit Oekraïene zal het zeker al moeilijk weg geraken. Daarnaast werd door China al heel veel hout opgekocht ook dacht ik.

Jawel se, als ge langs straat wandelt ziet ge da duidelijk :')
Wanneer je effectief naar binnen kijkt ja, maar toch niet wanneer je gewoon voorbij wandelt? Iemand die daar gewoon voorbij komt gaat echt niet aan elke deur die hij passeert naar binnen gaan kijken.
Was het niet geweest omwille van mijn werk, ik had zelfs niet eens geweten dat er daar een deur was :shutup:

Mazout moeten kopen. Soms iemand nood aan een nier (perfecte staat) of lever (gebruikt maar functioneert. Ietwat.)?
Collega van mij zei gisteren ook dat hij aan 4x bedrag zat als in normale omstandigheden voor zijn stookolie aankoop...
En ik maar klagen over mijn hoge electriciteits rekening maar als ik het vergelijk betalen we nu evenveel :crazy:

Collega van mij zei gisteren ook dat hij aan 4x bedrag zat als in normale omstandigheden voor zijn stookolie aankoop...
En ik maar klagen over mijn hoge electriciteits rekening maar als ik het vergelijk betalen we nu evenveel :crazy:
Als je uitrekent hoeveel de gas kost per kWh is het nog 2x slechter..
Dat zit ondertussen aan 23-24cent/kwh ofzo, terwijl mazout 14cent per kWh kost..

6db9c27abbbb717a20fe80a183d082b8b66d96c4856a53c20311ca26d8006bbf_1.webp

Nu staat hij aan 1.37, dus die kocht in normale omstandigheden aan een dikke 30c? Dat is enkel eens gelukt door de prijscrash begin van de coronacrisis, dus normaal is dat niet. Dat het x2.5 tot x3 is gegaan zal juister zijn. Nog steeds zot natuurlijk. Vorig jaar hebben wij er gekocht aan 68c en dat vond ik ook al erg prijzig, maar ik weet nu eigenlijk niet wat te doen voor komende winter. Hopen op een daling is naïef vrees ik, maar efkes +3.000 euro aftikken voor wat mazout zie ik nu ook niet zitten. :(

Nu staat hij aan 1.37, dus die kocht in normale omstandigheden aan een dikke 30c? Dat is enkel eens gelukt door de prijscrash begin van de coronacrisis, dus normaal is dat niet. Dat het x2.5 tot x3 is gegaan zal juister zijn. Nog steeds zot natuurlijk. Vorig jaar hebben wij er gekocht aan 68c en dat vond ik ook al erg prijzig, maar ik weet nu eigenlijk niet wat te doen voor komende winter. Hopen op een daling is naïef vrees ik, maar efkes +3.000 euro aftikken voor wat mazout zie ik nu ook niet zitten. :(

Ik ken er niets van, alles electriciteit hier.
Maar hij beweerd normaal maar +-450 euro te betalen voor zijn tank op te vullen en nu was het +- 1600 euro :S
(geen idee hoeveel die tank kan vullen, maar op zicht is wel geen grote tank. Hij heeft maar 1 vuur dat daar op aangesloten zit)

Levering van 3 kasten, al foto gekregen dat er 2 planken beschadigd zijn, maw Vnvd geen volledige kast kunnen zetten. Leuk!

Ik vrees ook dat de prijzen naar volgende winter enkel nog (serieus) gaan stijgen. Momenteel is er in volume relatief weinig beperkt vanuit Rusland (zijn nog term deals die gewoon uitgevoerd worden volgens contract; enkel de laag van opportunistische aankopen is verminderd/gestopt). Eind dit jaar/begin volgend jaar (ruwe olie/eindproducten) zou dat veel sterker ingeperkt worden, dus in aanloop daarvan (en van de winter) lijkt het me weinig waarschijnlijk dat prijzen gaan zakken, integendeel.

Alles wordt duurder en duurder. Ik haat het als mensen met veel geld dan doen alsof ze het niet voelen en bijgevolg het breed laten uithangen.

Mijn collega likt het papiertje van zijne yoghurt NIET af en gooit het direct weg. Belachelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan