Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gepensioneerde Ilona gaat gebukt onder hoge inflatie

Dat is dus een gepensioneerde die net te veel verdient om onder het "verlengd" sociaal tarief te vallen.
In tegenstelling tot mijn moeder die daar wel onder valt, krijgt ze geen sociaal tarief op electriciteit en/of gas.

Maar ze moet natuurlijk wel alle rekeningen betalen.

Ze is ook nog alleenstaande dus dan krijg je ook geen pensioen bij van manlief (die dood is of die ze nooit gehad heeft).

Dus ja, voor zo'n mensen is het het zwaarste hé.
Mijn ouders hebben ook sociaal tarief, altijd al gehad omwille van de invaliditeit van mijn vader.
Maar dat de wekelijkse kost voor het winkelen bij die vrouw van 50 naar 80 euro gegaan is, is er toch wel zwaar over.
Ofwel is heeft zij plots een veel duurdere smaak dan vroeger, ofwel klopt er iets anders niet, maar zo veel zijn die prijzen niet omhoog gegaan?

Mijn ouders hebben ook sociaal tarief, altijd al gehad omwille van de invaliditeit van mijn vader.
Maar dat de wekelijkse kost voor het winkelen bij die vrouw van 50 naar 80 euro gegaan is, is er toch wel zwaar over.
Ofwel is heeft zij plots een veel duurdere smaak dan vroeger, ofwel klopt er iets anders niet, maar zo veel zijn die prijzen niet omhoog gegaan?
Dat gaat er inderdaad wel hard over. Dat zou een 60% duurder zijn. Als dit bij iedereen zo zou zijn, gaat niemand meer winkelen.

Ik verwachte een pakje verstuurd via "aangetekende zending met bewijs van ontvangst en een waarde van 300€" via DHL. De koerier belt aan en tekent gewoon 'zelf' af en geeft het pakje zomaar aan mij af. :unsure:

OK ik ben de juiste persoon, maar ik erger mij daaraan. Voor hetzelfde geld vergist hij zich en geeft hij het pakje af aan iemand anders.
Sinds het begin van Corona tekenen die mannen altijd zelf af, daarvoor werd dat zo goed al nooit gedaan.
Nu altijd heb ik de indruk.
Normaal zouden ze dan ergens iets van de 3 of 4 laatste nummers van je ID vragen en die noteren maar dat is ook maar zelden.
Wel vaak fijn dat ze het zelf doen en pakketje veilig droppen als je er niet bent of je kan er zelf achter gaan/daags nadien zien dat je er wel bent.

Vandaag vrije dag, maar meneertje al sinds gisteren continu tegen de 38 - 40 graden koorts en twil maar niet zakken.
Kinderarts werkt niet vandaag, dus maar een andere zoeken. Dag vrije dag.

Vandaag vrije dag, maar meneertje al sinds gisteren continu tegen de 38 - 40 graden koorts en twil maar niet zakken.
Hier in dergelijke gevallen een aantal keer naar pediatrie van het ziekenhuis gegaan omdat we in de privé praktijken niet meer binnen geraakten voor het weekend.

Gaan jullie nog naar de kinderarts? Hier mss 2x sinds ze naar school gaat. (En 20x bij de huisarts. :S)

Eerder een ergernis van gisteren. Aangetekende zending ontvangen, maar dit was bestemd voor eenzelfde straat in een andere postcode. Ik met mijn goede bedoelingen naar het postkantoor om dit aan te kaarten zodat bovengenoemde toch nog zijn pakket kon ontvangen.

Antwoord van de loketbediende: Ok, dan is dat niet voor u he meneer, hup zwier papier in de papiermand.

tumblr_nw65npmFih1tb676vo2_500.gifv

Gaan we dat volgende keer gewoon thuis doen en hoef ik daar niet meer voor naar het postkantoor.

Ik zit in COVID-isolatie, en mijn vrouw is zwanger en is nogal bang om besmet te raken. Dus ik blijf in andere kamers, en mag ook niet buiten om te gaan trainen ofzo.

Het gevolg is dat ik een beetje leef als toen ik een puber was, ik heb mijn oude PC met games eindelijk nog eens geïnstalleerd (stond in een hoek sinds verhuis), en zit hier nu dus de hele dag achter de PC. Tijdens de dag thuiswerk, 's avonds gamen, en geen sociaal contact. Ik begin ook weer veel te laat in mijn bed te kruipen om dan allesbehalve uitgeslapen wakker te worden.

Great fun.
Vergeet niet om om 1h 's nachts nog een pizza te bestellen voor die authentieke ervaring.

Voor die paar keer op een jaar wel. 1ste x in 4j dattem zo ziek is. Geen idee tot welke leeftijd je naar een ka gaat?
Als ik ouders met kinderen ouder dan 10j zag zitten, fronste ik wel eens. 😁

We zijn recent ook nog eens geweest omdat ze 2x covid + de griep heeft gehad op 4 maand tijd en ze bleef maar hoesten. Huisartsen bleven maar puffers voorschrijven maar na 4 weken puffen op 6 weken tijd, wou de papa dat er verder naar gekeken werd.
Pediater zegt: "ik hoor niets op de longen, maar voor alle veiligheid toch een longfoto."
Bleek een stevige bronchitis te zijn die 2 huisartsen en een pediater niet konden horen. 🤷🏼 Zou waarschijnlijk verder geëvolueerd zijn tot een longontsteking op die manier dus voor zo een dingen (oudergevoel die zegt dat de huisarts iets mist) gaan we wél naar de pediater.

Doorbreek dat maar, want het kan snel in een neerwaartse spiraal geraken.
Die great fun was nu ook wel half-ironisch, vermits ik ondertussen toch wel iets meer gewoon ben dan op mijn kamer games spelen (niet dat daar iets mis mee is, maar niet als enige activiteit). Ik kijk vooral uit naar terug kunnen gaan trainen, want zo een week stilzitten ben ik echt niet meer gewoon.

In de gazet stond dat de supermarkten gemiddeld 5% gestegen zijn in prijzen het laatste jaar.
Hangt van product tot product af dus 5% zou perfect kunnen als gemiddelde. Enige nadeel is wel dat de kans bestaat dat ge vooral producten koopt die meer dan dat gestegen zijn.

Ik kan in ieder geval zeggen dat de halfvolle melk van Everyday van 58 naar 65 cent gestegen, da's gewoon 12%. Guinness (in de AH) is trouwens ook 7% gestegen, ik weet dat geheel toevallig :unsure:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan