Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat klinkt als de blok waar mijn ma woont. Jammer genoeg behoort mijn ma ook tot de ruziemakers.

Die syndicus ziet daar volgens mij ook nogal af. 90% van de bewoners in die blok proberen hem naar binnen te halen als hij daar is om roddels te vertellen.

b4d715c347e7134c498609b008f5c326.gif

Zo herkenbaar. Ik kan daar echt bijna ne boek over schrijven denk ik ondertussen :')

Mijn vrouw is destijds op haar huidige school terecht gekomen als vervanging voor een vastbenoemde kleuterleerkracht. Verschillende ouders hadden die meerdere keren in beschonken toestand gezien. Haar klas was half verwaarloosd, spinnenwebben overal, stof, vuil, wanordelijk,... Het schooljaar erna kwam die gewoon terug, geen vuiltje aan de lucht...

Iemand anders, ook beginnende leerkracht mocht vanaf oktober voor een heel schooljaar invallen. De juf die ze verving kwam na de krokusvakantie nét zoveel dagen werken dat ze na de paasvakantie terug recht had op (ziekte)verlof. Aan het einde van dat schooljaar werd tegen de vervangster bedankt voor bewezen diensten. De vastbenoemde ging terug aan de slag vanaf september...

Ook leuk zijn duobanen met een oudere, vastbenoemde leerkrachten. Die zitten echt te wachten op hun pensioen en gebruiken hun collega voor alle vuile werkjes (administratie, voorbereiding oudercontact, afwerken knutselwerkjes,...)

Zolang je niet vastbenoemd bent wil je het systeem afschaffen, maar eenmaal je het bent ga je automatisch ook optimaal ervan willen gebruik maken en dus in stand willen houden. Dat is het perverse eraan.
Triest he.
Mijn vrouw is vastbenoemd, gelukkig voor haar/ons, maar we zien zelf de nadelen van dat systeem. Zij is zelf wel gemotiveerd, maar er zijn ook op haar school enkele leerkrachten die dat flikken. Al 2 jaar op ziekenkas, maar elke keer wanneer het nodig is een paar dagen komen werken.

Corona regels en m'n buren: constant dagelijkse bezoeken van kinders kleinkinders acherkleinkinders... een bubbel of 4 ... Dat is dan een risico groep van 2 oudjes !
Corona bestaat blijkbaar niet meer en zo ook bepaalde regels, sinds begin november al blijkbaar voor hen.
Hoe braaf menskes toch ergens zwaar corona recidivist kunnen zijn uit puur eigenbelang (die 'recidivist' is een beetje ironisch bedoeld)
En hier zit ik dan die zelden nog m'n weinige familie zie :(

Laatst bewerkt:
Iedereen mag gerust mijn Y gebruiken (er komen geen kuikens uit)

Te moe recent eigenlijk om zelfs een avatar in te stellen. Kga in winterslaap moeten gaan tot de diepvries buiten ontdooit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan