Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat je het hebt over upspeak, maar dat bestaat evengoed in het Nederlands. https://en.wikipedia.org/wiki/High_rising_terminal
Ook wel de spreekbeurtintonatie genoemd. En da's niet eigen aan de streek rond de zee, maar aan onervaren sprekers.
Ik was ook aan de spreekbeurten van vroeger aan het denken. "Stel je even kort voor" --> "Mijn naam is X en ik kom uit BrusSEEL, ik eet graag steak met frietJEES, ik heb thuis een kat en een hondJEE." :laugh:
Allee, ik dacht ook weer ff dat ik Tante Kaat was.
Onze mat begon redelijk wat te ruiken (met de hond) enzo. Nu, het was nog OK maar toch. Ik had van de week wat tijd en dacht van die mat, die ongeveer 2*2 meter is, in het bad wat af te spoelen met wasmiddel en mijn matborstel die ik voor de auto matjes gebruik.

Toch redelijk wat tijd ingestoken en natuurlijk is dat ding veel te groot om dat te doen zonder bijna te verongelukken. De mat is nu al 3 dagen aan het drogen en ze stinkt nu gigantisch.
Heb ze in de berging gelegd en het moment ge de deur open doet komt die stank u tegemoet.
Al zo'n zaken zoals textiel stinken als die traag drogen hé, en dan nog in een afgesloten ruimte, waarschijnlijk ook goed voor de groei van bacteriën. Leg dat liever buiten zodat het snel droogt en er circulatie is.

Ik was ook aan de spreekbeurten van vroeger aan het denken. "Stel je even kort voor" --> "Mijn naam is X en ik kom uit BrusSEEL, ik eet graag steak met frietJEES, ik heb thuis een kat en een hondJEE." :laugh:

Al zo'n zaken zoals textiel stinken als die traag drogen hé, en dan nog in een afgesloten ruimte, waarschijnlijk ook goed voor de groei van bacteriën. Leg dat liever buiten zodat het snel droogt en er circulatie is.

Merci voor de tip!
De mama komt mijn mat subiet halen voor es af te stomen en in hunne hof te leggen :bow:

Merci voor de tip!
De mama komt mijn mat subiet halen voor es af te stomen en in hunne hof te leggen :bow:
Met stomen zou ik wel oppassen, want niet alle vezels verdragen dat goed. Mijn vrouw had zo eens het glorieuze idee om onze vrij nieuwe sofa te stomen. Sindsdien staan daar enkele nieuwe patronen op.

Merci voor de tip!
Als de optie er is: in de zon droogt het goed én worden veel kwalijke geurtjes geneutraliseerd.

Ankedote: een vriend kreeg de verschrikkelijk wietwalm maar niet uit de gitaarcase van een tweedehands exemplaar.

Dagje in de zon laten braden en geurtje eindelijk weg!

Als de optie er is: in de zon droogt het goed én worden veel kwalijke geurtjes geneutraliseerd.

Ankedote: een vriend kreeg de verschrikkelijk wietwalm maar niet uit de gitaarcase van een tweedehands exemplaar.

Dagje in de zon laten braden en geurtje eindelijk weg!

Ja, ze ligt nu in de berging met het raam open en in de zon (toch een paar uur).
Dus ik hoop voor mijn mama dat ze straks minder stinkt want succes als die er zo 40 minuten mee in den auto mee moet zitten.

Aan den andere kant, ze is het gewoon van na mij naar het toilet te gaan gedurende bijna 30 jaar dus ze is wel wa gewoon.

Ja, ze ligt nu in de berging met het raam open en in de zon (toch een paar uur).
Dus ik hoop voor mijn mama dat ze straks minder stinkt want succes als die er zo 40 minuten mee in den auto mee moet zitten.

Aan den andere kant, ze is het gewoon van na mij naar het toilet te gaan gedurende bijna 30 jaar dus ze is wel wa gewoon.
*press F to pay respects*

Nog mensen wiens facebook-feed de laatste dagen gevuld is met mensen die getagd worden in van die slecht vertaalde scamberichten om gewicht te verliezen, of ze zelf delen? Precies een epidemie van lompheid.

Apple :rolleyes:

"We steken geen chargers meer in onze iphones want iedereen heeft er toch hopen van liggen en da's goed voor het milieu!!!"

opent doosje nieuwe iphone: lightning to usb c cable... oude apple chargers: usb A

haja: dan gade een nieuwe chargeblock moeten kopen, da's dan zoveel eurokes. Milieu interesseert ons eigenlijk gene zak.

Merci voor de tip!
Klinkt belachelijk maar werkt wel: kattenzand op doen (bijv in de garage of tuinhuis, ergens waar het droog blijft), dan buiten van dat poeder opschudden zoals voor tapis plein (noemde bij ons Shake ‘n’ Vac), stofzuigen en een paar uur in de tuin laten liggen. Alles dus droog, geen vloeistoffen. Het kattenzand is fantastisch om geur op te vangen.

Ik heb de laatste tijd zo'n zeurend (pijnachtig) gevoel in mijn benen. Vreselijk irritant, volgens mij ben ik echt te lui aan het worden.

Ik heb de laatste tijd zo'n zeurend (pijnachtig) gevoel in mijn benen. Vreselijk irritant, volgens mij ben ik echt te lui aan het worden.
zittend beroep?

heb dat 2 jaar geleden ook gehad. op doktersadvies nu écht wel elk uur een mini wandelingske doen, ook mijn fitbit zegt me nu dat ik elk uur minstens 250 stappen moet zetten en herinnert me er ook aan

zeurend gevoel is weg.

Ik bleef soms écht wel te lang achter mijn pc zitten.

zittend beroep?

heb dat 2 jaar geleden ook gehad. op doktersadvies nu écht wel elk uur een mini wandelingske doen, ook mijn fitbit zegt me nu dat ik elk uur minstens 250 stappen moet zetten en herinnert me er ook aan

zeurend gevoel is weg.

Ik bleef soms écht wel te lang achter mijn pc zitten.
Ik zit van 7u30 - 22u30 op een stoel.
Auto naar onthaal mama, onthaal mama naar het werk, zittend beroep, werk naar school, nog eens 4u stilzitten, auto naar huis, half uur in de zetel en slapen :unsure: En door dat vol schema ben ik nog eens moe op de dagen dat ik geen les heb dus is de kans groot dat ik achter de pc zit op de dagen dat ik vrij ben.

Ik zit van 7u30 - 22u30 op een stoel.
Auto naar onthaal mama, onthaal mama naar het werk, zittend beroep, werk naar school, nog eens 4u stilzitten, auto naar huis, half uur in de zetel en slapen :unsure: En door dat vol schema ben ik nog eens moe op de dagen dat ik geen les heb dus is de kans groot dat ik achter de pc zit op de dagen dat ik vrij ben.
Er zijn oplossingen voor mogelijk, gewoon eens kijken wat haalbaar is.
Vb standing desk die je in hoogte kan verstellen, een zitbal, printer in een andere ruimte,...

Er zijn oplossingen voor mogelijk, gewoon eens kijken wat haalbaar is.
Vb standing desk die je in hoogte kan verstellen, een zitbal, printer in een andere ruimte,...
Dan zal ik het zelf moeten financieren, en dat is me toch een brug te ver voor op een werkplek.

probeer ook es wat meer rond te stappen. tkan echt helpen.

groeten
dokter google
Yeah, I know, kwam gewoon men ergernis even spuien.

Waarom staan schoenmaten bijna nooit meer op de zool? Vroeger draaide ge gewoon die schoen om en voila info. Nu mag je daar gaan in kijken met uw zaklamp om te zien of het nog ergens leesbaar is (spoiler: daar het vaak gedrukt is: nope). Kinderschoenen zijn al vervelend want bij 1 merk is het een 37, elders een 5.5, nog elders een driehoek en nog elders een coupe met verse aardbeien.

Waarom staan schoenmaten bijna nooit meer op de zool? Vroeger draaide ge gewoon die schoen om en voila info. Nu mag je daar gaan in kijken met uw zaklamp om te zien of het nog ergens leesbaar is (spoiler: daar het vaak gedrukt is: nope). Kinderschoenen zijn al vervelend want bij 1 merk is het een 37, elders een 5.5, nog elders een driehoek en nog elders een coupe met verse aardbeien.
In welke omstandigheden wil je van schoenen waarvan de maat niet meer leesbaar is, de maat weten? Gesteld dat je ze al geruime tijd succesvol gedragen hebt, getuige de niet meer leesbare maat.
You confuse me.
And I like it.

In welke omstandigheden wil je van schoenen waarvan de maat niet meer leesbaar is, de maat weten? Gesteld dat je ze al geruime tijd succesvol gedragen hebt, getuige de niet meer leesbare maat.
You confuse me.
And I like it.
"Ah, junior heeft een grotere maat nodig!
Welke heeft die nu?

*Start zoektocht*

3u later:
Bon, de bestellen alles tussen ne 34 en ne 38!"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan