Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De hond van een familielid dat enkele dagen op logé is, wat een regelrechte ramp is me dat

Ik ben op van 7u, die heeft sindsdien nog geen seconde in zijn mand gelegen of ergens anders
Continu achter u aan lopen of tegen u op springen, mijn vriendin daarstraks al koffie gemorst hierdoor
Ga ik naar het toilet of op de gang kan hij niet volgen want dan kan hij de trap naar boven op en dan springt hij tegen de deur van de living of wilt hij aan de deur krabben
Eten uit zijn bak doet hij niet, enkel als ge erbij gaat zitten en het eten in uw handen geeft
Gisterenavond eens willen gaan wandelen, dat is gewoon 2km trekken en sleuren
Vanochtend al 4x willen buiten gaan maar als hij merkt dat het regent keert die terug om, op de mat zitten en poten laten afdrogen nooit van gehoord precies. Ons huis ziet uit alsof er een ware ravage is doorgekomen, gisteren wat proberen poetsen, die probeert de stofdoek uit uw handen te trekken, gromt naar de stofzuiger, wilt in de dweil bijten

"Wij gaan ermee naar de hondenschool" Als ze terug zijn ook eens vragen of ze gewoon gaan of er effectief les volgen.
Ik heb er zelf 4 gehad in het verleden, nooit mee naar de hondenschool gegaan, maar die waren aangenamer en braver dan deze

Sorry het moest er ff uit :frown: Ben nogthans echt een hondenliefhebber, maar dit, nee dank u

Dan rij ik vandaag achter een dikke mercedes en dan rijdt die gewoon nog geen 50 waar ge 70 moogt. Echt gevaarlijk.

Ik vraag mij trouwens af waarom er in bepaalde gemeentes nog altijd die zone 30-borden opstaan. Het is vakantie. Er is geen kind te zien.

Dan rij ik vandaag achter een dikke mercedes en dan rijdt die gewoon nog geen 50 waar ge 70 moogt. Echt gevaarlijk.

Ik vraag mij trouwens af waarom er in bepaalde gemeentes nog altijd die zone 30-borden opstaan. Het is vakantie. Er is geen kind te zien.
Eventuele opvang? Buitenschoolse activiteiten?
En borden gaan ze niet iedere vakantie aanpassen he. Dat is gewoon een permanente zone 30.

Accidentje met mijn stepke gehad op de beruchte fietslus hier op de kleine ring in Hasselt waar ik al meerdere malen mijn beklag over gedaan heb hier en tegen het stad.
Hier zo
De auto kwam van waar de vrouw op de fiets is, ik kwam rechts van de vrouw/wagen. Er loopt daar nu een doorlopende fietsstrook met haaientanden voor de wagens. (ik zou het beeld van het standpunt van de wagen nemen, maar die kant is hopeloos achterhaald op google maps)

Ik minder altijd al op die punten omdat ik weet hoe gevaarlijk dat is en onoverzichtelijk, maar het regende en was nog glad
Ik kon nog net van mijn stepke springen maar wel wat tegen de zijkant de auto gekomen en het stepke vooral richting de band van de wagen laten gaan.

Was net een zwaantje ook daar. Auto had heel kleine schade maar ik en stepke overleefd.
Oud madammeke was ewa in shock maar wel vriendelijk, ze was vooral bezorgd om mij. Blij dat ik dus standaard minder daar of die had mij mee opgeschept. Echt een gevaar is het daar geworden.
Handig om de verkeerstechnische fout bij iemand te leggen maar gewoon een gevaar op zich.

Eventuele opvang? Buitenschoolse activiteiten?
En borden gaan ze niet iedere vakantie aanpassen he. Dat is gewoon een permanente zone 30.
Ik ben daar al verschillende schoolvakanties langsgekomen op verschillende tijdstippen. Ik zie daar dan gewoon niks van beweging. Het lijkt me dus sterk dat er dan iemand is.

En dat zijn matrix-borden. Die kunnen ze toch wel aanpassen.

De hond van een familielid dat enkele dagen op logé is, wat een regelrechte ramp is me dat

Ik ben op van 7u, die heeft sindsdien nog geen seconde in zijn mand gelegen of ergens anders
Continu achter u aan lopen of tegen u op springen, mijn vriendin daarstraks al koffie gemorst hierdoor
Ga ik naar het toilet of op de gang kan hij niet volgen want dan kan hij de trap naar boven op en dan springt hij tegen de deur van de living of wilt hij aan de deur krabben
Eten uit zijn bak doet hij niet, enkel als ge erbij gaat zitten en het eten in uw handen geeft
Vanochtend al 4x willen buiten gaan maar als hij merkt dat het regent keert die terug om, op de mat zitten en poten laten afdrogen nooit van gehoord precies. Ons huis ziet uit alsof er een ware ravage is doorgekomen, gisteren wat proberen poetsen, die probeert de stofdoek uit uw handen te trekken, gromt naar de stofzuiger, wilt in de dweil bijten

"Wij gaan ermee naar de hondenschool" Als ze terug zijn ook eens vragen of ze gewoon gaan of er effectief les volgen.
Ik heb er zelf 4 gehad in het verleden, nooit mee naar de hondenschool gegaan, maar die waren aangenamer en braver dan deze

Sorry het moest er ff uit :frown: Ben nogthans echt een hondenliefhebber, maar dit, nee dank u
Welk ras?

Ik ben daar al verschillende schoolvakanties langsgekomen op verschillende tijdstippen. Ik zie daar dan gewoon niks van beweging. Het lijkt me dus sterk dat er dan iemand is.

En dat zijn matrix-borden. Die kunnen ze toch wel aanpassen.
Was even uit het oog verloren dat sommige plekken technologisch voor zijn op mijn dorpke ;)

Flossen helpt ook heel goed tegen tandvleesproblemen.

Vooral toch dit hoor. En dat hoort gewoon bij het poetsen.
De tandpaste die je gebruikt maakt op zich weinig uit*. Zolang hij maar fluoride bevat en niet "whitening" is. Als het dat Signal is of Paradontax... De tandpasta waardoor je het best/vaakst poetst, is uiteindelijk de beste tandpasta. Is dat de goedkoopste van Aldi? Geen probleem.

Al de rest is commerce. Al ben ik wel bijzonder fan van het zoute smaakje van Paradontax, al hebben ze dat helaas verminderd.

*Dit is geen medisch advies, uiteraard zullen er wel redenen zijn waarom een kleine minderheid misschien toch nood heeft aan tandpasta X.

Vooral toch dit hoor. En dat hoort gewoon bij het poetsen.
De tandpaste die je gebruikt maakt op zich weinig uit*. Zolang hij maar fluoride bevat en niet "whitening" is. Als het dat Signal is of Paradontax... De tandpasta waardoor je het best/vaakst poetst, is uiteindelijk de beste tandpasta. Is dat de goedkoopste van Aldi? Geen probleem.

Al de rest is commerce. Al ben ik wel bijzonder fan van het zoute smaakje van Paradontax, al hebben ze dat helaas verminderd.

*Dit is geen medisch advies, uiteraard zullen er wel redenen zijn waarom een kleine minderheid misschien toch nood heeft aan tandpasta X.

Na mijn tandvleesreiniging begonnen met ragers (borsteltjes voor tussen de tanden) en dat was telkens een bloedbad.
Nu mijn tandvlees zich aan het herstellen is sinds enkele dagen geen bloed meer - It's a Christmas miracle!

King charles spaniël, dus gelukkig wel een heel zachtaardige hond
Op zich volgens mij ook makkelijk op te leren

Ik dacht al bijna dat je iets hyper zoals een Jack Russel aan het beschrijven of een groter model dat nog niet goed afgericht is.

Maar een King Charles... die zijn normaal gezien de zachtheid zelve.

Na mijn tandvleesreiniging begonnen met ragers (borsteltjes voor tussen de tanden) en dat was telkens een bloedbad.
Nu mijn tandvlees zich aan het herstellen is sinds enkele dagen geen bloed meer - It's a Christmas miracle!

Haha heel herkenbaar, ik had exact hetzelfde toen ik er mee begon. Poetste thans altijd mijn tanden, maar het flossen heeft een héél grote positieve impact gehad op mijn tandvlees (en dus ook algemene mondhygiene).

Eén keer eens ruiken aan zo een borsteltje na gebruik (mocht je eens een dag of twee vergeten te flossen zijn) en je weet meteen weer waarom het nodig is om het te doen :D

Ik dacht al bijna dat je iets hyper zoals een Jack Russel aan het beschrijven of een groter model dat nog niet goed afgericht is.

Maar een King Charles... die zijn normaal gezien de zachtheid zelve.
Ja qua karakter is het een heel zachtaardige hond hoor
Valt gewoon niks mee aan te vangen, krijgt volgens mij de opvoeding van de dochter des huizes van 14jaar en die laat hm maar doen

Lijkt mij zelfs niet de fout van training / hondenschool, maar slechte gewenning / sensibilisering als puppy. Hoe oud is dat beest en hoe lang hebben ze hem al?

Mijn geld staat op slechte fokker (broodfok is bij King Charles niet ondenkbaar) die 0,0 gewenning gedaan heeft + first time owners die niet weten dat een puppy "opvoeden" niet gewoon "zit, af, volg" aanleren is.

Lijkt mij zelfs niet de fout van training / hondenschool, maar slechte gewenning / sensibilisering als puppy. Hoe oud is dat beest en hoe lang hebben ze hem al?

Mijn geld staat op slechte fokker (broodfok is bij King Charles niet ondenkbaar) die 0,0 gewenning gedaan heeft + first time owners die niet weten dat een puppy "opvoeden" niet gewoon "zit, af, volg" aanleren is.
Geen idee hoe oud die is, volgens mij net geen jaar oud. Net even gekeken en zij hebben hem +- 2.5 maand

Zelfs zit af volg kan hm niet.. Maar inderdaad hun eerste hond ooit. Ik zou ook niet weten vanwaar ze hem hebben.
Ik ben al lang blij dat ze geen 2 weken op vakantie zijn :D

Geen idee hoe oud die is, volgens mij net geen jaar oud. Net even gekeken en zij hebben hem +- 2.5 maand

Zelfs zit af volg kan hm niet.. Maar inderdaad hun eerste hond ooit. Ik zou ook niet weten vanwaar ze hem hebben.
Ik ben al lang blij dat ze geen 2 weken op vakantie zijn :D
Snap ik.
Ik ben altijd opgegroeid met honden, en heel erg comfortabel met die beesten. Maar ik zou eigenlijk nooit een hond die ik niet heel goed ken in huis willen nemen.

Snap ik.
Ik ben altijd opgegroeid met honden, en heel erg comfortabel met die beesten. Maar ik zou eigenlijk nooit een hond die ik niet heel goed ken in huis willen nemen.
Goh ja belofte maakt schuld natuurlijk. en ze zijn op voorhand enkele keren hier geweest ermee en wij daar en dat ging telkens goed. Schijn bedriegt
Ge wilt trouwens niet weten hoeveel spijt we hier al van hebben.
Zoals ik in het hondentopic al schreef, we hebben zelf - heel onverwacht - eentje geadopteerd uit het asiel en moeten die nu een week langer daar laten zitten omdat deze hier zit, anders was die al thuis

2 weken geleden griep of andere infectie waarvan ik meerdere dagen echt niet goed van was.
Deze ochtend zelftest gedaan en nu blijkbaar covid opgelopen. Ging al de ronde bij de collega's.

Voelt trouwens gewoon aan als een verkoudheid, no biggie. :smile:

Te hard poetsen vooral, blijkbaar gekend bij manuele poetsers... Of elektrische poetsers die te hard duwen zoals het rode lichtje op de mijne mij heel frequent duidelijk maakt. :unsure:
Moh, bestaat dat? Ik ga ene kopen! Ook een probleem met terugtrekkend tandvlees, in milde mate nog. Maar ik merk toch dat ik moeite heb om niet te hard te poetsen. Ik poets ook veel te snel, i.p.v. de elektrische tandenborstel het werk te laten doen. 't Is sterker of mezelf.

Paradontax, het einde van ongezond/terugtrekkend tandvlees.

Da's zó een goed product he.
Geen slecht of bloedend tandvlees. Wel gevoelige tanden. Tandarts raadde me Sensodyne aan en sindsdien geen gevoelige tanden meer.
Werkt die Paradontax dan effectief tegen terugtrekkend tandvlees?

Ik heb daar hemelse schrik van, omdat dat niet meer hersteld.

Moh, bestaat dat? Ik ga ene kopen! Ook een probleem met terugtrekkend tandvlees, in milde mate nog. Maar ik merk toch dat ik moeite heb om niet te hard te poetsen. Ik poets ook veel te snel, i.p.v. de elektrische tandenborstel het werk te laten doen. 't Is sterker of mezelf.

Geen slecht of bloedend tandvlees. Wel gevoelige tanden. Tandarts raadde me Sensodyne aan en sindsdien geen gevoelige tanden meer.
Werkt die Paradontax dan effectief tegen terugtrekkend tandvlees?

Ik heb daar hemelse schrik van, omdat dat niet meer hersteld.
Geen idee het werkt allesinds voor 'gezond' tandvlees te behouden. Mijn tandarts zei zelfs van 'ik zie dat ge paradontax gebruikt' gewoon op basis van m'n tandvlees. Ik had er niks van gezegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan