Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik mis waarschijnlijk iets maar waarom wil je per se Touch Id hebben als er Face Id is, wat zo'n 1000 keer beter en makkelijker is?
Dat heeft tot ná de mondmaskerplicht geduurd eer Apple het geregeld kreeg om Face ID mét mondmasker te laten werken. Da's zo'n kleine annoyance die mensen wel terug naar fingerprint sensors drijft.

Plus als ge 'ns snel iets wilt nazien terwijl de GSM op uw bureau ligt, moet ge 'm toch nog oppakken om voor uw gezicht te houden.

Ja, maar het is toch waar zeker?
1) In het loodgieterij-topic nog iets soortgelijk meegemaakt met Vaillant afgelopen vrijdag
2) Gisteren bovenstaande kloterij meegemaakt met Proximus

3) En dan vanmorgen dit:
- Bij die ambtenaren van Stad Gent is het al een half jaar zo dat wanneer ik bel, ik wél in de wachtrij kan geplaatst worden. Nog 3 wachtenden voor u, nog 2, nog 1, ... Na een half uur ben je dan aan de beurt, en exact op dat moment word ik van de lijn gegooid. :wtf:
- Ik dacht eerst aan een tijdelijke storing bij Stad Gent maar daar wisten ze van niets. En als ik met het nummer van mijn vrouw bel, geraak ik wél binnen. :wtf:
- Nu ook bij een andere dienst van Stad Gent. Ze weten nog steeds van niets. "Ga u eens informeren bij uw provider", zeggen ze.
- Mijn provider is ................ jawel: Proximus!
- Ga terug naar stap 2.

:angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Nogmaals: waar staan die verborgen camera's in de grote "Hoe-jaag-je-mac-bc-op-de-kast show"? Fuck man. Sinds wanneer zijn we dit allemaal normaal beginnen vinden? In wat voor bureaucratische kutwereld leven wij?

En het houdt niet op.
Zonet opnieuw naar een ambtenaar proberen bellen. Een specifiek telefoonnummer van een specifieke ambtenaar x die bevoegd is voor de materie, het nummer heb ik doorgekregen van mijn collega's aangezien we die transparantie niet mogen verwachten van de overheid zelf. Uiteraard geen gsm-nummer in hun handtekening, want aan die mate van bereikbaarheid, daar doen ze niet aan mee. Zelfs niet in Corona-tijden. Maar enfin, wel een specifiek telefoonnummer, wat naar overheidsnormen al een enorm privilege is om die te mogen inkijken dus ik was super tevreden!

Ik bel ernaar.
*rinkelt*
*rinkelt*
*Schakelt over*
*Rinkelt*
*Rinkelt*
"Welkom bij de Vlaamse infolijn 1700! Heeft u een vraag over uw belastingsaangifte? Druk op 1. Heeft u een vraag over ..."

Aaaaaaaaargh. KILL. ME. NOW. :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Betalen we die mannen eigenlijk zo royaal om ergens vooruit te geraken in het leven of alleen maar om tegen te werken? Jezus Christus.

Dat heeft tot ná de mondmaskerplicht geduurd eer Apple het geregeld kreeg om Face ID mét mondmasker te laten werken. Da's zo'n kleine annoyance die mensen wel terug naar fingerprint sensors drijft.

Plus als ge 'ns snel iets wilt nazien terwijl de GSM op uw bureau ligt, moet ge 'm toch nog oppakken om voor uw gezicht te houden.
Dat hangt er maar net vanaf wat je dan juist wil doen en hoe je gsm dan ligt ten opzichte van je gezicht, als ik bijvoorbeeld iets wil lezen of effectief zelf typen dan neem ik die sowieso vast, en die Face Id werkt ook behoorlijk "breed" dus het is niet zo dat je echt recht ervoor moet gaan zitten ofzo om te ontgrendelen. Het is al jaren geleden dat ik nog een fingerprint sensor heb gebruikt dus misschien ben ik het gewoon al vergeten maar behalve wat uitzonderingen misschien kan ik toch geen situaties bedenken waarbij die fingerprint handiger en / of sneller zou kunnen zijn.

Ik mis waarschijnlijk iets maar waarom wil je per se Touch Id hebben als er Face Id is, wat zo'n 1000 keer beter en makkelijker is?
Omdat ik heel vaak m’n gsm unlock om een bericht te lezen terwijl die plat naast mij op de bureau ligt. Iets waar ik nu dan steeds een cijfercode voor zou moeten ingeven.

Ook haat ik systemen die voor mij beslissen. Ik kijk heel vaak naar bv een melding op mijn telefoon zonder die te openen. Terwijl die met faceID automatisch gaat unlocken. En dat wil ik niet. Het klinkt misschien onnozel, maar mijn telefoon moet niet beslissen wanneer die unlocked.

Omdat ik heel vaak m’n gsm unlock om een bericht te lezen terwijl die plat naast mij op de bureau ligt. Iets waar ik nu dan steeds een cijfercode voor zou moeten ingeven.

Ook haat ik systemen die voor mij beslissen. Ik kijk heel vaak naar bv een melding op mijn telefoon zonder die te openen. Terwijl die met faceID automatisch gaat unlocken. En dat wil ik niet. Het klinkt misschien onnozel, maar mijn telefoon moet niet beslissen wanneer die unlocked.
dikke +1 voor fingerprint > face-id
Maar ik heb wel den SE3 in bestelling staan voor mijnen 8.
Uiteindelijk toch nog altijd een verbetering.. nieuwe SOC die betere foto's maakt, langere batterijduur.
Dat hij geen multicamera heeft of er superblits uit ziet maakt me niet veel uit.

Dat hangt er maar net vanaf wat je dan juist wil doen en hoe je gsm dan ligt ten opzichte van je gezicht, als ik bijvoorbeeld iets wil lezen of effectief zelf typen dan neem ik die sowieso vast, en die Face Id werkt ook behoorlijk "breed" dus het is niet zo dat je echt recht ervoor moet gaan zitten ofzo om te ontgrendelen. Het is al jaren geleden dat ik nog een fingerprint sensor heb gebruikt dus misschien ben ik het gewoon al vergeten maar behalve wat uitzonderingen misschien kan ik toch geen situaties bedenken waarbij die fingerprint handiger en / of sneller zou kunnen zijn.
tbf 't is enkel met da mondmasker dat ik touch ID echt miste. En met 15.4 is dat probleem normaal van de baan (maarja, 't is voorlopig effe nie verplicht)

Nuja, mijne X van releasedatum begint stilaan zijn leeftijd te tonen (en batterij is reeds drie maal vervangen). Bij de iPhone 14-release mag die imo op pensioen / backup-duty. Face ID is inmiddels ook verbeterd op die nieuwere modellen.

En het houdt niet op.
Zonet opnieuw naar een ambtenaar proberen bellen. Een specifiek telefoonnummer van een specifieke ambtenaar x die bevoegd is voor de materie, het nummer heb ik doorgekregen van mijn collega's aangezien we die transparantie niet mogen verwachten van de overheid zelf. Uiteraard geen gsm-nummer in hun handtekening, want aan die mate van bereikbaarheid, daar doen ze niet aan mee. Zelfs niet in Corona-tijden. Maar enfin, wel een specifiek telefoonnummer, wat naar overheidsnormen al een enorm privilege is om die te mogen inkijken dus ik was super tevreden!

Ik bel ernaar.
*rinkelt*
*rinkelt*
*Schakelt over*
*Rinkelt*
*Rinkelt*
"Welkom bij de Vlaamse infolijn 1700! Heeft u een vraag over uw belastingsaangifte? Druk op 1. Heeft u een vraag over ..."

Betalen we die mannen eigenlijk zo royaal om ergens vooruit te geraken in het leven of alleen maar om tegen te werken? Jezus Christus.
Als er een vast info nummer is voor iedereen, waarom zou gij dan het privilege hebben denkt ge om iemand persoonlijk op te bellen ?
Die persoon kan ook gewoon in verlof zijn (mooi weer) of ziek zijn en zijn nummer hebben doorgeschakeld naar het algemeen nummer natuurlijk

Als er een vast info nummer is voor iedereen, waarom zou gij dan het privilege hebben denkt ge om iemand persoonlijk op te bellen ?
Die persoon kan ook gewoon in verlof zijn (mooi weer) of ziek zijn en zijn nummer hebben doorgeschakeld naar het algemeen nummer natuurlijk
Of gewoon met dringende zaken bezig

Ik begrijp wel dat bepaalde diensten een front- en backoffice hebben. Toen ik vroeger op een planning werkte kregen we continu telefoons van klanten, maar op die manier kregen we onze planning amper rond. Na een tijd werden die omgeleid via sales, waardoor we meer onze focus konden leggen op onze kerntaken en veel beter werk konden afleveren. Maar goed, dat is niet altijd ideaal. En het is ergerlijk wanneer er geen backup wordt voorzien op bepaalde diensten: "Ah, x is in verlof, dus U zal worden gecontacteerd als die terug uit verlof is". Tjaaaaa.

Kind 2 (enfin, dus kind 1 de oudste) heeft Covid. Dat was te voorzien maar je hebt ergens altijd dat sprankeltje hoop dat zijn immuunsysteem er ene is gelijk de mannen van 300 😅
Meneer Squid had deze ochtend licht koorts maar dat kan aan het godzaam vroege uur gelegen hebben. Afwachten…

En het houdt niet op.

Ik bel ernaar.
*rinkelt*
*rinkelt*
*Schakelt over*
*Rinkelt*
*Rinkelt*

Dus die mens specifiek moet volgens jou continu bereikbaar zijn?
Die kan geen (sociaal) verlof hebben, ziek zijn, 4/5de werken,...
Neen, jij belt en hij MOET maar beschikbaar zijn.
Indien niet: luie ambtenaar.

Echt, hoe gefrustreerd gij over alles zijt, kan jij toch onmogelijk een gelukkig mens zijn...
Je kan daar ook mee leren omgaan he. Zou een mooi cadeau zijn voor jezelf in de eerste plaats... :unsure:

Dat je je daarover ergert kan ik me heel goed voorstellen, ik heb ook weinig geduld met onwil en moeizame communicatie over zaken die ik belangrijk vind of waar ik enthousiast over ben. Niet fijn als dat belang op die manier miskent wordt.
Dat je dat dan veralgemeent over een heel heterogene groep van departementen, instellingen, bedrijven, mensen, dat kan ik al heel wat minder goed begrijpen.

En verder is een beetje pragmatisme veel beter voor je mentale gezondheid. Je geraakt niet binnen met je eigen telefoon maar wel met die vna je vriendin? Fine, goede workaround, niet meer verder druk in maken. No way dat ik me ga bezighouden met proximus te bellen of dat verder uit te spitten, volledig verspilde energie is dat.

En het houdt niet op.

Ik bel ernaar.
*rinkelt*
*rinkelt*
*Schakelt over*
*Rinkelt*
*Rinkelt*

Hahaha ik heb zo ooit eens moeten bellen naar een dienst in verband met een boot. Niet de mijne, maar van de vorige eigenaar van mijn huis. Ik had een brief gekregen en kon die vorige eigenaar niet meer bereiken.
Ik bel, maar niemand pakt op. Een week later bel ik nog eens, weer niemand. Een week later een paar keer bellen, weeral niks.

Ik bel uiteindelijk naar een algemene nummer "ah ja de persoon die je wilt bellen is 3 weken met verlof" :doh:
Dat maakt dus dat daar NIEMAND haar taken deed die 3 weken... what the fuck.

dikke +1 voor fingerprint > face-id
Maar ik heb wel den SE3 in bestelling staan voor mijnen 8.
Uiteindelijk toch nog altijd een verbetering.. nieuwe SOC die betere foto's maakt, langere batterijduur.
Dat hij geen multicamera heeft of er superblits uit ziet maakt me niet veel uit.
En hebben jullie al eens effectief een iPhone met Face ID gebruikt? Want ik ben ook heel lang blijven steken op mijn iPhone 8 omdat die Face ID mij maar onnozel leek. Maar nu ik het effectief gebruik, vind ik het toch beter dan Touch ID.

absoluut, de madam heeft zoeen modelleke, en als ze dat als extraatje in den iphone steken supertof. Maar ik wil mijnen homeknop en touchID

Hupla, meneer Squidward is inderdaad ook positief.
Ik zou graag vragen dat de dames hier op BG een kaarsje branden voor mij, ik zit met drie zieke mannen in huis en zoals iedereen weet zal er nog nooit niemand zo ziek geweest zijn, het einde nabij zijn en zielig zijn. Pray that I may have self-control.

Ik zou graag vragen dat de dames hier op BG een kaarsje branden voor mij, ik zit met drie zieke mannen in huis en zoals iedereen weet zal er nog nooit niemand zo ziek geweest zijn, het einde nabij zijn en zielig zijn. Pray that I may have self-control.
Met een kussen op zijn gezicht duwen tot hij niet meer met zijn benen trappelt is een zachte dood heb ik gehoord.

En het houdt niet op.

Ik bel ernaar.
*rinkelt*
*rinkelt*
*Schakelt over*
*Rinkelt*
*Rinkelt*

Nu moet ik zeggen dat je wel eens kan gelijk hebben over bepaalde diensten van ambtenaren in Brussel..

Vandaag moest ik eraan denken toen ik een verhaal hoorde van een hoofdinspecteur die in Brussel werkte. Ze zaten daar met 10 man van de 20 bureaus. Maar hij mocht enkel maar de telefoon opnemen die bij hem stond.

Hij had in het begin eens een andere opgenomen van iemand die er niet zat en kreeg onder zijn voeten van een collega.

Hij had een kwartier werk per dag en uit verveling begon hij uit zichzelf ander politiewerk te doen. Hij is daarvoor bij de baas groepen geweest.

Iedereen kreeg standaard 40 overuren van de personeelsdienst zonder dat ze die presteerden.

Uren werden ingeschreven van 8u tot 17u,maar ze kwamen maar om 10u toe en vertrokken al om 15u.

En de reden dat dit gedoogd werd en mss nog altijd is omdat ze anders in Brussel niemand meer vonden om er te willen werken..

Aannemer die ineens niets meer lat horen. We hadden een offerte gevraagd maar dat is on hold gegaan. Nu met de kleine een update gevraagd en nieuwe offerte gekregen met meer werk. Ook al 1 offerte goedgekeurd van iets extra. Ik vroeg een tijd geleden nog iets extra maar ineens ist radiostilte.

ach. leuk zo'n ergernis voor de toekomst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan